Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ghrt

Dacă cineva aleargă pe trecerea de pietoni şoferul nu e neapărat vinovat; unii judecători îi exonerează pe şoferi.

O situaţie neplăcută este şi când pietonul apare brusc de după un obstacol. În acest caz e vinovat moral şi cel care a amplasat obstacolul respectiv, nu numai şoferul care nu a redus viteza. Dacă este numai un metru între vizibilitate şi bara din faţă, nu ai ce să faci. Cred că nici la 5kmph nu poţi opri - poate doar dacă ai ceva sistem automat de frânare în caz de obstacol. Şi nu poţi să mergi aşa prin oraş.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

Eu as desfiinta majoritatea trecerilor de pietoni si le-as inlocui cu pasaje subterane (pe drumurile de tranzit) sau cu semafoare cu buton.
Marcajele la noi sunt foarte proaste, se refac greu si degeaba ai indicator daca ai un SUV sau chiar o duba parcata exact in fata lui.
Ziua se vad, dar noaptea pe ploaie nu stii la ce sa te uiti. Nici pietonii nu se fac vizibili. Multi sunt imbracati in negru, si traverseaza la 5-6 m dupa trecere, unde sunt invizibili pentru ca in lipsa marcajului si asfaltul e tot negru. Ca sofer te focusezi pe trecere, si e destul de greu sa acoperi si ambele sensuri, si trotuarele ascunse de masini, si sa te mai uiti si inainte/dupa trecere.
Daca mai nimeresti si un trotinestist pe trecere, chiar nu ai cum sa-l ratezi, ca ala face minim 5m/secunda
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

#4892
https://www.stiridecluj.ro/social/cluj-vorbea-la-telefon-si-putea-fi-spulberat-de-tren-a-scapat-ca-prin-minune-dar-a-ramas-fara-permis-video

1. Cred că nici cu un control computerizat al direcției și vitezei trenului și mașinii nu se putea realiza o evitare a impactului în marja asta, de câțiva centimetri. A avut un noroc CHIOR șoferul.
2. Incredibil cum de există o trecere la nivel fără bariere acolo. E vorba de accesul din DN1C la un sat important, precum și la parcul industrial Tetarom. Din ce am căutat, acea trecere nu e prinsă în cele câteva care se vor moderniza, de pe raza regionalei CF Cluj.

nirolf

#4893
O notă specială și pentru tâmpitul din spate care vedea semnalele luminoase, dar îi dădea flash-uri: probabil a fost decisiv pe fondul neatenției.

yetiman

Esti sigur ca nu ii dadea flash-uri tocmai pentru ca vazuse trenul venind si sa-l faca atent?

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

danutzu_1069

Cred ca ala din spate dadea semnale sa il avertizeze sa se opreasca...
Ideea este ca trenul a bagat frana cand l-a vazut, sunt sigur de asta...
Dar, cum se zice, "nici sa fi vrut sa se sincronizeze asa, si nu le iesea"

oc7avian

Quote from: ghrt on September 06, 2019, 12:31:13 AM
Când roţile nu se învârt telefonul e inofensiv dar într-adevăr e o problemă de disciplină.

Problema e când se învârt imediat ce ai luat ochii din telefon, că tot zicea băiatul din știre că a fost distras. Telefonul poate lua mult din concentrarea la volan, pentru că șofer ești și când staționezi  :vroomvroom:

Goldmund

Pentru cei care au o remorca/rulota, iata ce se poate intampla daca remorca nu este incarcata cum trebuie:


vancouver

Simularea din videoul de mai sus este foarte clara. Dar imaginile cu remorca rasturnata arata altceva: acea remorca pare sa nu fie conectata la sistemul de franare. Se vad stopurile pe frana ale masinii, dar niciodata nu se iroseste nimic pe remorca.

Si pe multe alte imagini video de pe net cu situatii similare e aceeasi problema: fie ca proprietarii au uitat, fie din motive tehnice, frana pe remorca nu functioneaza. Ori remorci fara franare sunt interzise peste 750 kg (adica acelea f. mici, mai inguste cu mult decat o masina mica).

Iar sistemul de franare de pe remorca TREBUIE sa fie mai EFICIENT decat cel de pe vehiculul tractor. Adica pedala apasata mediu de sofer trebuie sa aibe o intenstitate precum una apasata puternic pe remorca, astfel incat aceasta sa nu aibe tendinta de a veni peste vehiculul tractor la franare.

Deci incarcatura, ok, trebuie sa nu fie toata pe spate in remorca, dar fara frane sau cu frane slabe vorbim degeaba.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

#4900
N-are nici o treabă faptul că nu beculeşte cu dispozitivul de frânare. N-ai cum să uiţi să o legi. Că-i defect sistemul e partea a doua, dar n-are nici o treabă electrica cu frăna propriu zisă, pe remorcă.

Tot ce e pentru turisme peste 750kg şi se leagă pe cuplă sferică are frănă în proţap. E de fapt un piston ce ţine loc de pedală şi de cilindru. Când apasă şoferul pedala, remorca vine din interţie şi cilindrul din proţap "apasă" şi el "pedala" remorcii. Tot ce poate să uite e să lege cablul, mai au un cablu de siguranţă ce atunci când Doamne fereşte sare din cârlig, în momentul când "simte" smucitură în cablu are loc frănarea automată a remorcii. Partea electrică e doar o ramificaţie a celei de pe maşină, nu are treabă cu frânarea în sine. Unele au ceva modul ce atunci când e cuplată remorca "stinge" becurile de pe maşină şi / sau verifică starea instalaţiei de pe remorcă (am văzut la cineva pe un BMW seria 5 dădea eroare de bec ars pe remorcă).

Prin construcţie îs făcute anti-prost. Nu se riscă nimeni să lase peste 750kg "libere" la latitudinea şoferului. La cele peste 3.5t cred că dacă uiţi s-o cuplezi n-o poţi mişca de pe loc. Aici nu mă pricep, poate ne luminează JohannDB.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Cristi N

Chiar zilele trecute am aflat si eu cum functioneaza sistemul de franare de pe remorci dintr-un filmulet de pe Youtube. Daca sunteti pasionati de DIY canalul tipului da dependenta.  :D


cristi5

#4902
Condamnare la 5 ani inchisoare cu executare pt un student care a urcat baut la volan si a omorat o persoana pe contrasens, si alti cativa grav raniti.

https://www.clujust.ro/ca-cluj-motivarea-condamnarii-la-5-ani-si-2-luni-inchisoare-cu-executare-a-unui-tanar-care-a-provocat-un-accident-mortal/

Inteleg ca rar se da cu executare pt asa ceva.

Curtea face referire la situatia sigurantei rutiere. Intrebarea mea este: acuma s-au trezit??

Quote

Nu se poate face abstracție de contextul actual și de amploarea pe care au înregistrat-o faptele de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă a persoanelor angajate în traficul rutier, autovehiculele constituind instrumente deosebit de periculoase ce produc urmări de o mare gravitate, acest gen de infracțiuni generând un sentiment de dezaprobare din partea societății civile, care resimte necesitatea unei reacții adecvate împotriva făptuitorilor, pe măsura tulburărilor pe care le produc în mediul social, corespunzător gradului de pericol creat prin săvârșirea lor. Faptele inculpatului sub cu atât mai grave cu cât acestea au avut loc sub imperiul unui consum apreciabil de băuturi alcoolice


alin2pas

Din câte am înțeles (de pe timpul cazului Huidu) s-au dat pedepse cu executare numai când au fost și alte infracțiuni la codul rutier: conducere sub influența alcoolului, fără permis etc. Pentru astfel de cazuri ar trebui prevăzut în codul rutier ca pedepsele să fie numai cu executare, iar durata să fie dublată și chiar să ajungă la nivelul celor pentru omor calificat sau tentativă de omor calificat pentru fugă de la locul accidentului, nesupunerea la controlul alcoolscopic sau la prelevarea probelor biologice.
Oricui i se poate întâmpla un accident, indiferent cât este de bun șofer sau cât de atent este la volan (dacă încearcă cineva să traverseze în fugă prin loc nepermis și fără vizibilitate și îl lovești, de exemplu), dar în momentul în care te urci fără permis, băut sau drogat la volan, fugi de la fața locului sau încerci în orice mod să-ți ascunzi fapta, înseamnă că ai intenția să încalci legea, iar dacă acestă intenție este legată de un accident cu victime, ar trebui ca și sancțiunea pentru accident să fie ca pentru o faptă săvârșită cu intenție și nu ca pentru una din culpă.
De asemenea, pentru săvârșirea unei infracțiuni la codul rutier (de exemplu conducerea fără permis sau sub influența alcoolului) în cazul în care mai există o infracțiune la codul rutier pentru care este cercetat sau condamnat, individul să fie reținut și condamnarea pentru recidivă să fie obligatoriu închisoare cu executare. A mai fost un caz apărut la televizor cu persoană care a făcut accident mortal conducând fără permis, deși a mai fost prins de mai multe ori conducând fără permis și era cercetat pentru acele fapte, dar încă nu a fost condamnat definitiv pentru niciuna.

horyatm

^

Atâtea tâmpenii sunt scrise în postarea ta, încât mai bine ar fi ștearsă cu totul. Chiar îmi pare rău să spun asta, dar sunt foarte foarte multe greșeli să aberații. Încurajez foarte mult exprimarea părerilor, dar trebuie să fie totuși o bază. Nu putem să discutăm chiar așa în totală necunoștință. O mică bază ar fi nevoie. Repet, chiar îmi pare rău că spun asta, dar postarea de mai sus ar trebui ștearsă.

Te sfătuiesc fie să te documentezi puțin, nu e foarte dificil, sunt plin de articole sau de păreri pe platforma avocatnet.ro sau de ce nu și legile, sunt articole scurte. Sau dacă nu dorești, atunci pune întrebări. Eu aș fi dispus să îți răspund în măsura în care știu să îți dau un răspuns precis.

Ceea ce pot să spun legat de postare e că Nu așa funcționează sistemul de drept penal. Pentru a-ți argumenta, ar trebui să fac lecții de drept, ceea ce e mi se pare impretinent, fiindcă nu doresc să dăscălesc pe nimeni. Înțeleg că intenția ta e bună, însă în termeni juridici nu are sens ceea ce spui.

Concluzia ta ar fi înasprirea pedepselor pentru infracțiuni contra siguranței circulației pe drumurile publice și aplicarea unor pedepse mai mari orientate spre maxim cu motivarea situației drastice din România și cu scopul de prevenție.

Îmi cer scuze dacă insinuez vreo jignire. Încerc să ajut!