Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

ghrt

^^ Pedepsele mai lungi nu descurajează săvârşirea infracţiunilor comise pe baza unui impuls emoţional, ci pur şi simplu ţin pe bară mai mult timp un om periculos pentru societate. Rolul preventiv e strict pentru celelalte infracţiuni, care sunt rezultatul unui calcul.
E o ştiinţă întreagă în dreptul penal, dacă te interesează poţi căuta să citeşti nişte manuale universitare (de introducere) şi apoi să cauţi lucrări mai elaborate.

Cont (aproape) inactiv.

alin2pas

Vă mulțumesc pentru observații la amândoi. Îmi pare rău dacă am scris aberații, dar nu am studii juridice. Am constatat un fapt, că mulți care sunt ,,viteji" în țară devin ,,mielușei" imediat cum trec granița și acest lucru ar trebui să ne dea de gândit asupra legislației rutiere sau asupra modului de aplicare a legilor. Putem să învățăm din experiența altor țări pentru a nu mai fi aceste diferențe de comportament. Cred că ar trebui diferențiate sancțiunile astfel încât acestea să devină mult mai drastice pentru recidivă, pentru că un lucru e să greșești (oricine poate greși, nimeni nu e infailibil) și cu totul altceva e să nu-ți pese de legi și de reguli.
Drumurile din România sunt dintre cele mai periculoase din Europa și asta nu numai datorită infrastructurii, ci în mare parte și din cauza comportamentului în trafic. Cred că inclusiv pe acest forum sunt persoane mult mai bine pregătite și mai experimentate în domeniu decât aș putea să ajung eu vreodată și care ar putea veni cu idei și chiar propuneri de modificare a legislației exact pentru a îmbunătăți comportamentul în trafic. Cât de utilă ar fi educația rutieră în școli? Dar o mai bună pregătire în cadrul școlilor de șoferi? Cele mai multe accidente sunt produse de tineri, dar nu cred că se datorează numai teribilismului, ci în cea mai mare parte datorită lipsei de experiență și pregătirii necorespunzătoare. Doar cu inițiative legislative pentru limitarea utilizării aparatelor radar și pentru posibilitatea alegerii perioadei în care să se efectueze suspendarea permisului nu vom crește siguranța rutieră, ci dimpotrivă.

Hercule

Ar mai fi o chestie care trebuie subliniata: legea buna sau rea, asa cum e ea, trebuie aplicata fara discriminare. Deocamdata legea se aplica doar la fraieri, cei cu masini "bengoase" precum si tot felul de beizadele circula nestingheriti cu viteza, bauti sau drogati. Tot ei fug de la locul accidentului sau se interneaza ca sa scape. In schimb fraierul de rand ia amenda pentru 1 km/h in plus fata de viteza legala.

De aceea personal nu agreez ideea cu amenzile foarte mari sau puscarie (propuse si aici pe forum). Cei care au scapat pana acum vor scapa si mai departe.

Deșteaptă-te române!

ghrt

Hercule, nu aş generaliza, şi-a mai revenit şi poliţia cât de cât, dar ar fi bună o întrebare "câţi deputaţi şi senatori aţi sancţionat, defalcat pe fiecare an" :))
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Din pacate a facut o magarie si mai mare pe ST3, dar e pe locul 2 ce au facut la Holdea.

Eu as sugerea ca si asta e de de imputat tot CNAIR. Cu lotul deschis nu cred ca exista:

Accident grav: Un mort şi un rănit grav, după ce două maşini s-au ciocnit frontal pe DN 7

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/foto-accident-grav-un-mort-si-un-ranit-grav-dupa-ce-doua-masini-s-au-ciocnit-frontal-pe-dn-7-1234315


gruiarew

Nu țin partea CNAIR dar aș zice să vă mai uitați pe hartă înainte de a scrie aberații. Ce are Conop cu LD3? Mâine-poimâine îs de vină și pentru accidente în spațiu.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

...mulți care sunt ,,viteji" în țară devin ,,mielușei" imediat cum trec granița.... Ai observat corect, deși, chiar și pe dincolo mulți își dau în petec, de cum au ocazia, și de-a nu fi prinși (în primul rând).....
     Pentru asta, mă unge la suflet poliția maghiară, la felul cum pescuiește teribiliștii și nu numai.... Trecusem Nădlacul 2 și la vreo 10 km după, un "gherțoi" de Mehedinți cu un pârci de dubă, ce ne cam făcuse zile negre până-n graniță, cu luminile lui aiurea și lipsă, a fost scos din autostradă, urgent de primul echipaj întâlnit.... Am simulat o defecțiune, pentru a ieși și eu la parcare fără să bată la ochi și din apropiere i-am văzut pe polițiștii maghiari la lucru.... Tuciuriul s-a ales cu o amendă zdravănă și la proteste i-au luat numerele.... De vis, nu alta !!
    Cu aceeași ocazie, după Budapesta, pe M1, tot așa, un echipaj, pe o noapte superbă, făcea ordine cu cei cu....proiectoarele de ceață aprinse ; nu știu cum se face că toți erau românași....; cei cu proiectoarele conectate direct pe faruri (erau și din ăștia) erau trimiși direct la service-ul din prima localitate (ghinion pentru ei că era noapte și aveau de așteptat dimineața) și apoi la poliție, pentru ridicarea consemnului....
    La noi , se lucrează prea cu duhul blândeții și vorba multora de aici, legea este pentru "fraieri".....
    Cât privește ultimul accident de pe DN7 de la Conop,...... Poți avea ,,drumul drumurilor", dacă la volan este un tembel ce nu are nici elemntarul MINIM simț al autoconservării..... Acesta tot va ieși în depășire oarbă, bazându-se pe priza unui motor de 120 CP să zicem și pe "frica" celuilalt ce se va replia ca să-i facă lui loc.....
    Am mai spus-o: în școală toți sunt mielușei, la examen fac pe ei, dar cum primesc "cardul rozaliu" uită tot și de toate, uită și de ei....

Harry


dragos76

A intract clio sub mașina neagră, sau aia a sărit aia peste, și nu i-au ieșit pașii? :)

JohannDB

După resturile de pe jos din botul Clio-ului și capota spate deschisă pare că... Clio a intrat sub dosul celui din față, printr-o frânare intempestivă, care a coborât fața foarte mult...   Cea din față, de sărea peste Clio, nu cred că reușea asta și Clio n-ar mai fi fost în imagine, la ce șut în fund ar fi luat....  Ar fi fost o singură condiție, ca cel din față să fi sărit peste Clio, dacă undeva mai în spatele Clio-ului ar fi fost ceva ce ar fi ajutat "decolarea" fără să bușească Clio, în plin în spate...... De fapt Clio nu are capota spate ruptă, nu are urme pe acoperis......

yetiman

Din pacate, din nou cifre inspaimantatoare:

QuoteCrăciun însângerat pe şoselele din România: 44 de accidente, 19 morţi, în doar două zile Un număr de 44 de accidente rutiere s-au produs, în ultimele două zile, în întreaga ţară, în urma cărora 19 persoane au decedat, iar alte 33 au fost grav rănite, informează joi Inspectoratul General al Poliţiei Române. 26 dec, 2019 | ECONOMICA.net

https://www.economica.net/craciun-insangerat-pe-soselele-din-romania-44-de-accidente-19-morti-in-doar-doua-zile_178075.html

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii doar în limita a 500 de caractere, cu două link-uri active către sursă, din care unul în lead. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu


ghrt

Ne arată la ce nivel profesional deplorabil sunt cei care iau măsurile pentru asigurarea siguranţei rutiere, ca să nu ne mai facem speranţe.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Si acum am observat, politia vorbeste in comunicat de telefonul mobil dar nu de centura de siguranta...