Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

Harry

E intersectia asta nenorocita rau de la Lumina, jud Ct, pe care CNAIR si/sau DRDP se fac ca nu o vad. Doar in ultimele zile au fost cativa morti si numerosi raniti.

https://www.google.com/maps/@44.2746002,28.5564532,17.13z

cristi5

@pbh fireste ca si Suedia are probleme, chiar si la biciclisti, dar sunt mult mai avansati ca Romania la respectarea ciclistilor in trafic, si la educarea ciclistilor. Rar vezi unul fara casca etc. Am scris aici pt ca ma gandeam ca putem invata de la ei.

Accidentul de pe DN7 a fost cauzat de intrare (involuntara cred) pe contrasens a soferului care a decedat.

OT: si eu urasc masinile moped, mici, cu doua locuri, cu viteza limitata pe care le conduc adolescentii suedezi de 16 ani. Costa si o gramada de bani. Dar este extraordinar (si este in filizofia suedeza) ca copilul poate sa se miste independent de la 16 ani (am facut taxi pt copii la antrenamente si alte activitati de mi s-a urat). Este remarcabil ca parintii pot sa-si permita (ii lasa inima) sa-i lase singuri in trafic. Asta e pana la urma o masura a sigurantei circulatiei!

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Adi, în trafic mai mult se stă. Vezi Calea Cisnădiei + ulițele aferente. Când faci un ceas jumate din Arhitecților până în centru, trebuie că mai faci și altele între timp. Mă ia groaza când mă gândesc că iar începe școala și o să fie iar plin orașul de fumigene pe motorină...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

__dir

#4564
Acum cateva minute la intersectia Carpatilor/Alecsandri in Brasov.
Cateva detalii:
- SUV-ul gri are volanul pe dreapta (are cedeaza trecerea)
- Copil in scoica era in fata, banuiesc ca neprins in centura pentru ca l-au scos foarte repede.
- in dreapta jos cu geaca verde e un tip cu trotineta electrica, banuiesc ca era pe banda 1 ca parea destul de speriat, fara casca binenteles.

O intersectie pe care o consider periculoasa (stanga peste 2 benzi cu trafic si viteza la ore de varf). Cred ca am vazut vreo 2-3 accidente urate aici doar intr-un an.


JohannDB

Tot în Brașov, acum două zile un "trotinetist" pe C. Bucureștiului, "Metro2"-"Carrefour" cu cca. 76 km/h; am stat în trena lui di kilometrii pentru a vedea viteza lui.... Ce mai e de zis ?? Dar vor protesta de nu se poate când vor avea reglementări stricte (cum a fost în 2013 cu scuteriștii/mopeșiștii... nu că mai pe "la țară" ar fi dispărut pirații pe scutere/mopede, de atunci)...

adiarc

gruia
gata m-ai consolat...daca se infige unul in mine cu ochii in telefon voi fii f.intelegator cand plec pe lumea cealalta pt ca se plictisea....intre timp as prefera sa-i dea explicatia asta domnului "plotonier"
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ghrt

Când roţile nu se învârt telefonul e inofensiv dar într-adevăr e o problemă de disciplină.
Cont (aproape) inactiv.

Cristi N

O sa fac referire la Bucuresti si traficul de aici. E relativ absurd sa ceri oamenilor care stau in blocaj sa nu puna mana pe telefon intre doua avansari de 10m.
Pe de alta parte ca motociclist imi vine sa ii iau la bataie cand nu am loc sa trec si ei stau pe telefon fara sa isi puna problema ca sunt de-a curmezisul benzii. As putea rezolva destul de usor treaba mergand pe ideea: loud pipes save lives si sa imi pun niste tobe aftermarket eventual si cu dB killer-ul scos, dar ce vina au cei 90% oameni carora le-as sparge urechile total degeaba?

Ionut

Una de sezon, dati un share daca se poate... :cheers:

API pe Facebook
Da, știm, este vineri seara și berea e rece, multă și bună! Dar dacă bei una, lasă volanul în seama altcuiva și treci în dreapta.

Liviu M

#4570
Exagerarile nu-s bune in nici o directie.
Am baut de mai multe ori UNA si am condus bine merci. Si ca mine multi altii. Si asta legal.
In destule tari care stau mult mai bine ca noi prin statistici, e voie sa conduci dupa ce bei UNA.
Conditia cea mai importanta e ca UNA sa fie intr-adevar UNA.

dr4qul4

Am fost in vacanta in Corfu si am mai baut o bere si apoi m-am urcat la volan, dar am avut o regula: Am stat minim 4 ore dupa o bere.
Nu stiu cum ar fi dat pe test, dar stand la terasa am vazut cum un localnic a iesit cu o cutie (desfacuta) de bere din masina si a dat noroc cu cineva de la terasa.  :o :o :o
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

@Liviu M, ce înseamnă UNA? ar fi bine sa o definești, pentru ca poate sa însemne de la 330ml (doza mica) pana la PET de 2000 ml.. Ca sa nu mai zic ca exista și acele butoiașe de 5l... de la Haineken, parca. 

Io

Chestie de optiune. La mine UNA e intotdeauna ZERO si basta. Ori volan ori alcool.
S-a intimplat acum foarte multi ani sa fie o aniversare la circuit si sa bem citeva pahare. Am dat niste ture apoi, toate bune, tralalala si cind mi-am vazut timpii - mult mai slabi decit cei "normali" - am inteles si am decis definitiv.
Chiar nu patesc nimic daca nu beau o bere, in schimb pot pati urit daca ma urc la volan. Si fac foarte urit daca cineva insista sub te miri ce pretexte "barbatesti".
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Liviu M

#4574
In general, prin tarile pe unde e voie, e voie cu < 0,5 la mie. Depinde de organism, da in medie e cam o bere (500 ml)/un pahar de vin (200 ml)/o tuica (40 ml parca).
Americanii au si standardizat-o pe UNA asta, se cheama one drink.
Ce e periculos la volan e supraestimarea/"inconstienta".
Cum ziceam, mi s-a intamplat sa manac la restaurant, sa beau o bere si sa conduc pana acasa. Dar intotdeauna pe distante scurte, la ore departe de orele de varf si conducand ceva mai "prudent" ca de obicei.
Nu beau cand am de condus pe distante ceva mai lungi, in afara localitatii (viteza mare). Iar cand stiu ca am de mers mult (cu orele/sutele de km), evit sa beau alcool cu 1-2 zile inainte de plecare.
Oricum, am vazut studii (nu cred ca ale cercetatorilor britanici) din care reiese ca pozatul din mers (de exemplu) e mai periculos decat UNA. Si cu toate astea, nu vad sa se ia pozitie "oficiala" pe forum impotriva lor, ba chiar sunt recompensate.

LE De fapt initiativa mi se pare OK, e mai bine fara, ca si asa e nebunie pe strazi.
Ce nu mi se pare OK este dublul standard. Sper ca in curand sa vad clipuri similare cu "activitatile recreative in masina" (vreo trei-patru posturi  mai sus PE UN TOPIC DE SIGURANTA RUTIERA sunt oameni care justifica folosirea "judicioasa" a timpului petrecut in masina) si interzicerea postarii (pe forum, bineinteles) de poze/filme  "din mana si in miscare".

LLE A propos, cati din voi merg cu viteza legala?