News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mishto...
S-a dat in folosinta sambata, a cazut joi...
(Si noi ne plangem de OS3 :D :D :D)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Nu s-a dat in folosinta. Sambata au pus efectiv structura peste acel drum. Mai aveau de lucru cam un an daca am inteles bine.

Deci nu erau pietoni pe el dar a cazut peste masini...

Ionut

Lamuriti-ma si pe mine: de ce discutam despre pasarela asta pe thread-ul de siguranta rutiera? Nu m-am prins, sincer. Este o aluzie ca ar trebui sa facem si noi pasarele pe DNCB, de exemplu?

JohannDB

#3093
Deși imaginile nu sunt de la noi, este vorba tot de siguranța circulației și de faptul că "bizoni" au și alții.  Șituații asemănătoare în condițiile din imagini sunt din păcate și la noi....
   Deși "pilotul" avea pe placa de semnale variabile afișat DEPĂȘIREA INTERZISĂ TUTUROR VEHICULELOR, și conform dispozitivului autorizației (o autorizație germană are de la 27/30 de pagini în sus), a ocupat banda II, închizând spatele, pentru a asigura lățimea, vine "bizonul" pe dreapta pilotului (unde nu are voie să facă depășire -nu este vorba de devansare) și se iserează pe banda II ....... Și sub pod unde trebuia să treacă pe mijloc, cel  puțin, convoiul...
   Avem și noi "ceva autostradă", dar comportamentele sunt similare pentru unii, CHIAR DACĂ, precum în acest exemplu, există și POLIȚIE RUTIERĂ (la noi, vorbesc).... În situații din astea pericolul este imens, dar unii nu vor sub nicio formă să se autoprotejeze și implicit să protejeze și pe cei din jur....

  https://www.facebook.com/Bullyfreund/videos/660039837476379/?pnref=story

gruiarew

Ăla e număr de Liberec, Cehia. Ieri era unul de Brno, parcat în Sibiu pe mijlocul trecerii. Posibil să fie ambii conaţionali.

Cehii nu au nici ei cultura autostrăzilor. Acum 5 ani aveau doar D1 (Praga - Brno) şi D2 (Brno - Bratislava). Dar era din plăci şi foarte nasoală, nu puteai circula pe B1 că-ţi rupeai roţile. Acum au mai construit. Dar nu se schimbă oamenii aşa de repede.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Earthchild

L-a facut sa traga dreapta bine pe ultimul din convoi. Cred ca s-a speriat când a apărut brusc în stânga lui, ștergând parapetul și încărcătura. Inconștienta maxima.

Ionut

Am cerut de la Politia Rutiera datele pentru accidentele rutiere pentru segmentul Aiud-Turda, ca sa ne facem o idee despre ce am fi putut evita daca se deschideau la timp ST3 si ST4.




Ionut

VIDEO ZF Live: Gabriel Oprea, Mobileye România: 60% dintre accidentele auto ar putea fi evitate dacă şoferii ar fi avertizaţi cu 0,5 secunde înainte de impact

,,Studiile arată că 93% dintre accidentele care au loc pe şosele sunt produse din cauza factorului uman, iar 80% dintre ele au loc din cauza a 3 secunde de neatenţie." România este pe primele locuri la nu­mărul de accidente produse într-un an pe şosele, însă Mobileye a rea­lizat o tehnologie bazată pe iden­tificarea imaginilor din trafic în timp real, care ana­lizează şi oferă infor­maţii şoferilor despre ris­cul unui potenţial acci­dent.

ZF

ghrt

Cred că simpla respectare a distanţei minime faţă de ceilalţi participanţi la trafic ar duce la evitarea multor accidente. Însă majoritatea interpretează distanţa minimă pe baza vitezei relative: dacă el merge cu 140kmph şi celălalt cu 120kmph, se comportă ca la 40 vs 20kmph. Nu pot decât ghici motivele, majoritatea conduc exclusiv în oraş şi nu au fost implicaţi, încă, într-un accident la viteze peste 70kmph, să vadă cât de mult durează până se opreşte maşina. (Chiar aşa, câţi dintre cititorii de aici aţi frânat de curiozitate, în condiţii bune de drum, de la 100kmph la zero, să vedeţi cum se comportă maşina voastră la o astfel de frânare şi în ce distanţă se opreşte efectiv?)

Realitatea este că ar trebui menţinută distanţa pe baza vitezei absolute chiar dacă viteza relativă este mult, mult mai mică. Unul din motive este viteza noastră de reacţie, care e aceeaşi indiferent de viteză (adrenalină zero datorită confortului).

Spun asta pentru că văd des pe autostradă grupuri compacte de maşini care gonesc împreună, se depăşesc crâncen unii pe alţii creând deseori situaţii periculoase din nimic. Apoi 30 de secunde - 1 minut pauză. (De regulă depăşesc şi eu vreun camion în linişte.) După aia alţii în grup compact şi tot aşa. Asta arată că majoritatea conduc iraţional, pe baza unor instincte sociale. E drept că evoluăm în timp. Când eram copil majoritatea celor depăşiţi accelerau ca să nu te lase să îi depăşeşti. Acum acest comportament apare mult mai rar. Probabil în timp vom învăţa să menţinem şi distanţa minimă de siguranţă adecvată.
Cont (aproape) inactiv.

perfidus

+1 , cu doar o singura observatie.
Nu incercati niciodata sa franati de urgenta - de test - de la 100kmph la zero pe un drum deschis circulatiei publice, fie el si aproape pustiu. Faceti asta doar pe un circuit de antrenament.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Io

#3100
+1 cu o observatie:
Exista procedura de "bedding" pentru discurile de frina noi si aia trebuie facuta dupa instalare pentru ca ele sa lucreze conform parametrilor proiectati. Si se face chiar asa, frinind de la 100 la ~20 km/h (de citeva ori, producatorul descrie pe site-ul propriu cit si cum se face) dupa care masina e dusa usor la destinatie (ideea e ca discurile sa nu fie fierbinti cind masina va ajunge in garaj). Evident ca pentru asta trebuie gasit un drum si ora potrivita.
Asta nu are legatura cu vreo cursa pe drumul public dar are legatura cu eficienta sistemului vostru de frinare si implicit cu siguranta voastra.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

al_eugen

Daca tot avem zapada si in martie, ma tot roade o intrebare:

A vazut cineva iarna asta politia cu sau fara echipa RAR dupa ea sa verifice echiparea cu cauciucuri de iarna a masinilor?

Prin Bucuresti, la valul precedent de zapada sunt destul de sigur ca aveam colegi de trafic cu anvelope de vara - patinau intr-un stil caracteristic...


dr4qul4

@perfidus, nu esti sofer daca nu pui "frana cu stangul" macar 1 data in viata.  :lol:

PS. Nu incercati asta la viteze mai mari de 10 km/h. Doare
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NGC

Nu mai stiu unde am scris data trecuta despre pasarele (nu vrabiute :D), dar acum scriu aici.

A fost lansata astazi licitatia pentru "Servicii de proiectare, PT+DE+DTAC+AT si executia lucrarilor pentru obiectivul: "Pasarele pietonale pe centura Municipiului Bucuresti, intre A1 si DN7", Lot 1 - km 55+870; Lot 2 - km 57+690; Lot 3 - km 59+360; Lot 4 - km 61+340; Lot 5 - km 63+340".

Valoare estimata: 3,114,258.65 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 17.04.2018

Ionut

Bun, bun, te rog trece licitatia in sinteza, la "altele". Nu o trec si eu in tabelele pentru centuri pentru ca nu mai am loc in pagina, dar o gasim in sinteza. :) Este un proiect important, ma bucur ca in sfarsit s-a licitat. Sper sa vedem peste tot pe DNCB pasarele pentru ca e nevoie in multe locuri.