Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Europiu

Asta era o treaba care imi placea in USA si careia inca ii simt lipsa, la multi ani de la revenirea in Europa: banda (sau benzile) de culoare galbena separa cele doua sensuri de mers. Clar si vizibil.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

#1546
Exista separatori de plastic flexibili, peste care se poate trece la nevoie. Probabil asa ceva
(faptul ca curba e larga poate contribui la confuzia cu autostrada)

De curiozitate: a vazut cineva in afara Romaniei "circulatie ambele sensuri" pe bretele de nod sau jonctiune de autostrada?

danutzu_1069

Pana una alta, pe A2 se intampla ceva strugator la cer. Pe vremea care o vedeti pe geam, pe A2, sensul spre Constanta, SE ASFALTEAZA de zor! Mai precis se plombeaza. Si asta cu tot ce inseamna asta, raschetare, asfaltare, compactare.
Oare o fi bine dpv al sigurantei?
Nu pot sa zic ca nu e semnalizat, dar intre punctele de lucru utilajele merg .... la pas pe banda de urgenta. Si ploua!

cristi5

#1548
Nu cred ca poti trece decat incet. Daca treci in viteza (depasire TIR in miscare) poti sa spargi lampi etc. Nebuni sunt peste tot, obiectivul e sa fie ajutati cei normali dar indisciplinati, grabiti sau obositi. Sunt mai multi decat cazurile clinice...

Uneori ajunge o mica limitare ca sa renunti la o depasire, mai ales cand stii ca urmeaza A1.

Europiu

Quote from: cristi5 on February 04, 2016, 05:34:37 PM
De curiozitate: a vazut cineva in afara Romaniei "circulatie ambele sensuri" pe bretele de nod sau jonctiune de autostrada?

Eu, unul, nu. In cel mai rau caz ai un parapet de separare ca aici. Well, e mai mult 'jonctiune de doua bretele' decat una singura cum doreai tu...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

mikidutzaa

Si eu sunt de parere ca trebuie facut ceva, e prea usor sa gresesti mai ales pe noapte cu vreme rea, poate marcajul era acoperit de nisip si abia se vedea, etc.

Se pot pune macar niste catadioptri in asfalt sau un marcaj dublu continuu striat, semne mai multe si mai mari, orice sa iti sara in ochi (in genul cum se face in tunelurile cu o singura banda pe sens).

Pe mine ma amuza tot timpul semnele din austria cu Falsch la intrarea pe contrasens de pe autostrada, ar trebui ceva in genul ala :). Sigur nu ar costa mai mult decat o viata de om, oricat de inconstient ar fi.



frunzaverde

#1551
Quote from: cristi5 on February 04, 2016, 05:34:37 PM
De curiozitate: a vazut cineva in afara Romaniei "circulatie ambele sensuri" pe bretele de nod sau jonctiune de autostrada?

Bineinteles. Sunt foarte comune in nodurile trompeta, care la randul lor sunt foarte comune in tarile care taxeaza cu porti. Exemplu aici  :
IT: https://goo.gl/maps/rPChmGHzKZm
FR: https://goo.gl/maps/WQJigarWJQU2
Gasesti si in SUA pe [Indiana, Ohio, Pennsylvania] Turnpike.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

isantem

Quote from: frunzaverde on February 04, 2016, 10:58:09 PM
Bineinteles.

In situatia de fata e jonctiunea intre 2 autostrazi asa ca nu se compara deloc. Sa fim seriosi, a fost o soutie marca Ro las ca merge si asa. Ne da UE 85% si noi facem de zici ca am facut imprumut la CEC cu dobanda variabila.
OK pentru traficul de azi ar fi ok dar tot trebuie parapet.

cristi5

Multumesc de cautari! Am gasit si eu pe noduri din A1 sarbesc si A1 bulgaresc. In Ungaria, unde autostrazile sunt mai noi, nu am gasit. La jonctiuni n-am gasit deloc, dar mai caut...

In legatura cu taxarea: banuiesc ca daca stii ca urmeaza sa opresti la taxare (sau tocmai ai plecat de acolo) nu depasesti, deci acolo (presupunand ca soferul stie unde se afla) riscul e mai mic.

frunzaverde

#1554
Nodul este un nod standard, pur tehnic nu e nimic gresit cu el. Nu e cel mai sigur nod din lume, dar nodurile sunt in general elemente nesigure de trafic, multe cu viraje stranse, cu probleme de orientare etc. de asta au viteze limitate, reguli si multe altele.

Cum este un nod "canonic", nu e o solutie "absurda", o carpeala ieftina (ca "nodurile" de pe DNCB) sau altceva de genul asta. Alaturi de 'diamant', 'trifoi', 'giratoriu suspendat' etc., orice sofer ar trebui sa stie sa navigheze asa ceva inca din lectiile de la scoala de sofer. Indiferent ce scrie pe placuta cu numarul drumului...

Problema acolo nu e de siguranta, ci de capacitate. Tipul ala de noduri este de foarte, foarte mica capacitate - de asta nu se foloseste la intersectii de drumuri mari. Aici e greseala - in momentul in care atat A1 cat si A6 vor opera la capacitati rezonabile, nodul va trebui reconstruit din lipsa de capacitate. Dar, momentan, cu atat A1 cat si A6 operand la o fractiune din capacitatea lor, inca nu este o problema reala.

Cum s-a ajuns aici? Nu uitati ca contractul a fost FIDIC Galben "cel mai mic pret" - o situatie in care constructorul a fost responsabil cu proiectarea nodului. Dat fiind ca cifrele de trafic sunt cele care sunt, au ales un nod "potrivit" pentru situatia actuala si asta a fost. Optimizari "la sange" de genul asta sunt exact ce vei vedea pe contracte de tipul design-build - constructorii vor proiecta cele mai simple solutii care se incadreaza in cerintele beneficiarului; si cum cerintele beneficiarului sunt bazate pe cifre de trafic, ies chestii de-astea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Multumesc, am inteles, n-avem destula capacitate ca sa adoptam solutii sigure si siguranta nu e o prioritate, e mai important sa mearga proiectul inainte.

Asteptam cu interes solutia la A1/A10.

Intre timp eu zic sa ne pregatim de o campanie gen "puneti macar ceva simbolic pe mijloc"

TibiV

@frunzaverde,
ca de obicei fără drept la replică....

Problema "zgârceniei" devine însă mult mai stresantă (şi nu peste 15 ani, ci peste maxim 2 ani) la nodurile de la Sebeş şi de la Turda....

Alea îşi vor depăși capacitatea proiectată în cel mult 2-3 ani de la darea în folosință...
Nu s-a gândit nimeni că astea (nodurile) îşi vor creea singure un Super-Trafic, peste cifrele actuale ?!...
Accidente precum cel de la care a pornit discuţia vor fi de N ori mai multe, pentru că mereu se vor găsi nişte grăbiţi....

Bine că făcurăm 3 benzi/sens pe București-Moara Vlăsiei, dar nu la Sebeş-Sibiu, care va deveni (oricum am răsuci harta) cea mai aglomerată cale rutieră din România..
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1557
Care ar fi e problema de capacitate la  Turda? Fiecare flux are breteaua lui: A10-Campia, A10-Gilau (ok, combinat cu A10-DN1), si invers, Campia-A10 etc.

Si siguranta pare OK daca nu se "lipesc" bretele de sens opus. Dar poate nu ma uit la harta buna

http://www.peundemerg.ro/proiecteinfrastructura.html#map=15/46.527/23.791/0

Sau trebuiau dublate unele bretele?

Si actualul proiect Sebes pare ok din ambele perspective, dar nu stim ce ne asteapta
http://www.peundemerg.ro/proiecteinfrastructura.html#map=15/45.976/23.553/0

Parca pe axa Alba<->Sibiu pot sa traga un 1+1 ingust ca la A1/A6, daca vor cu adevarat...

TibiV

Cristi, mă omori cu OSM....
Uită-te şi pe Street View în GMaps....
Dacă alea sunt soluţii eficiente... 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Scuze, acum am inteles ca te referi la actualele noduri, nu la cele cu A10, care nu-s pe Streetview :) Pai e aceeasi proiectare minimalista si orientata pe buget, nu orientata pe sofer si  pe siguranta. Dar cu "A10 interchange" avem sanse sa se rezolve. La A6/A1 nu cred ca sunt sanse in viitorul apropiat.