Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

Doua categorii majore de erori umane sunt "greseli" (mistakes) unde omul gandeste prost de la inceput (model mental gresit: se crede pe 2 benzi in acelasi sens si el e pe "ambele sensuri"), si "scapari" (slips) unde gandeste bine dat face prost.

Niste parapeti dummy de plastic ar fi un mare pas inainte, pt ca ar preveni greselile. Linia continua si semnul de "circulatie in ambele sensuri" se pare ca nu sunt de-ajuns, dar si daca te grabesti, nu te urci pe parapeti. Slips (de ex iti scapa volanul si ajungi pe contrasens) sunt mai putin probabile, deci poate NJ nu e necesar.

Plus ca mai  e un pericol in configuratia actuala, pe langa ciocnirea frontala: soferul visator poate ajunge pe autostrada propriu-zisa pe contrasens... Sau poate sa observe asta in ultimul moment si sa opreasca...

icristian

#1531
O solutie minima ar fi mai multe marcaje cu sensul de mers pe fiecare banda si niste semne ceva mai vizibile cu terminarea autostrazii si circulatie in ambele sensuri. Nu stiu exact acel nod, iar pe google street view nu se vad acele semne.
Iar ce ne-ar trebui cu adevarat este o mai buna educatie a soferilor. Exista cateva reguli pe care nu ar trebui sa le incalci niciodata, indiferent de cat de mult de grabesti. Depasirea pe linia continua e una din ele, plus daca incalci o regula macar ia-ti o marja de siguranta mai mare.

Nu vreau sa fiu cinic, imi dau seama ca familia aceea e distrusa si nici nu vreau sa-mi inchipui cum ar fi sa-ti pierzi copilul indiferent la ce varsta, dar am vazut foarte multe persoane care fac depasiri in locuri nepermise sau la limita. Si ar trebui sa inteleaga soferii ca mare parte din reguli nu sunt puse pentru a te incetini ci pentru a te proteja. Ideal ar fi ca infrastructura sa nu-ti permita greseli, dar e imposibil sa faci asa ceva peste tot.

horatiu.cosma

Sau stalpisori din 10 in 10 metri uniti cu sarma, asa cum e in Suedia la 2+1 alternativ.

icristian

Da, ar fi frumos, dar nu ar rezista la noi mai mult de o luna, sunt unele persoane care colecteaza aceasta sarma sau orice contine "fer"

mhCoder

Intradevar aici cea mai buna solutie ar fi sa se desparta sensurile de mers.

Dar cu costuri minime cred ca se poate evidentia circulatia in ambele sensuri su indicatoare laterale + marcaje cu sageti pe drum

istvan78

#1535
Quote from: bogdymol on February 04, 2016, 09:08:59 AM
Singura solutie e impiedicarea fizica a soferilor sa intre pe contrasens.
variante ieftina: puse niste "bete reflectorizante" (cum am mai vazut in unele tuneluri din Austria) intre sensuri.
varianta mijlocie (optima dpmdv): un parapet NJ sau metalic de dimensiuni reduse pt separare fizica
Varianta scumpa: parapet full New Jersey (oare podul e calculat sa sustina incarcarea permanenta dintr-un parapet full NJ din beton?)
Drumul acolo e cu o banda pe sens, parapeti pe laturi si e ridicat pe pod/rambleu inalt. Daca separi fizic benzile, un autovehicul blocat pe drum acolo nu poate fi nici ocolit, nici remorcat.

Semnalizarea, din cate am vazut eu e facuta corect, la capatul A6 e indicator de sfarsit autostrada, e indicator de drum cu doua sensuri, e limitare de viteza, e interdictie de depasire. Ce altceva ar mai trebui? (Daca gresesc in privinta semnalizarii existente, dati cu pietre, voi sterge postarea)

Tragica moartea bebelusului, din pacate soferul e singurul vinovat. In final oricate masuri de protectie nu vor putea opri unii soferi iresponsabili, certati cu orice lege."Scuza" ca a crezut ca e deja pe A1 nu se poate justifica. E curba stransa, e drum ingust, e linie continua intre benzi, lipseste banda de urgenta, nu te poti crede pe autostrada pe acel scurt segment.
Asta se vede la fata locului

raduac

Tocmai pentru pericolul pe care îl reprezintă un autoturism blocat acolo, nu poți proiecta în halul ăsta o intersecție de autostrăzi. Faptul că semnalizarea este făcută corect nu este o scuză pentru imensa greșeală de proiectare. Chiar dacă în prezent traficul dinspre A6 este minor, se presupune că la un moment dat A6 va fi realizată complet și va genera trafic serios. Atunci un autovehicul blocat chiar și doar 10 min pe bretea va genera cozi de kilometri lungime cu evidentul pericol al coliziunilor în lanț.

istvan78

Cu faptul ca e indoielnic proiectat nodul, as putea fi deacord, dar totusi sa nu cautam mereu altundeva vinovatul pentru actiuni iresponsabile ale unora. Omul a incercat o depasire ilegala in loc fara vizibilitate, cu toate marcajele rutiere indicand interdictia, si si-a ucis copilul. Apropo, ce cauta copilul in brate? Cand legea e foarte clara in privinta utilizarii scaunelor de siguranta...

Omul demonstreaza lipsa de respect pentru lege in multiple aspecte, iresponsabilitate crasa, iar noi, in loc sa invatam din tragedia rezultata in mod direct din actiunile lui, cautam sa-l absolvim de vina si sa sustinem eternul "i se poate intampla oricui". Eu nu-s deacord! Nu "i se poate intampla" oricui, pentru ca a intra in depasire pe interzis si fara vizibilitate nu e ceva ce "ti se intampla" ci e ceva ce (alegi sa) FACI.

horatiu.cosma

#1538
Adevarat @istvan tot ce spui. Dar la fel de adevarat e ca suntem cei mai indisciplinati soferi din Europa. Solutia de responsabilizare a soferilor va dura multi ani. Pana una alta, trebuie gasite solutii pe moment care sa responsabilizeze cu forta. Nu cred ca a incercat nimeni sa apere soferul vinovat, dar am vazut filmul asta de atatea ori, incat cel putin eu trec peste aruncatul vinei, Fiindca asta e deja clara, si caut direct solutii care ar preveni pe viitor astfel de tragedii.

iuli

Sunt de acord cu @istvan78. Nu trebuie sa construim bariere sau lanturi pe toate drumurile pentru ca unii nu sunt atenti sau sunt indisciplinati sau "eroi".
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

nirolf

Quote from: istvan78 on February 04, 2016, 12:13:19 PM

Drumul acolo e cu o banda pe sens, parapeti pe laturi si e ridicat pe pod/rambleu inalt. Daca separi fizic benzile, un autovehicul blocat pe drum acolo nu poate fi nici ocolit, nici remorcat.

Semnalizarea, din cate am vazut eu e facuta corect, la capatul A6 e indicator de sfarsit autostrada, e indicator de drum cu doua sensuri, e limitare de viteza, e interdictie de depasire. Ce altceva ar mai trebui? (Daca gresesc in privinta semnalizarii existente, dati cu pietre, voi sterge postarea)


Pe Streetview nu se văd indicatorul de drum cu două sensuri și interdicția de depășire, lipsesc și marcajele. Ele există în realitate?

Sunt de acord că șoferul a greșit, dar acolo neapărat trebuie săgeți care să indice sensurile pe asfalt și semnele menționate. Este o greșeală dacă lipsesc și poate explica confuzia șoferului. Săgețile se văd venind din sensul celălat (A1 spre A6), imediat ce se unesc bretelele.

Danny550394

Este linie continua. Sagetile sau semnele cu atentie circulatie din ambele sensuri nu apar in streat view ca imaginile sunt din 2014.
Dar oricum daca este linie continua de ce o depasesti?
De acord cu faptul ca bretelele trebuiau prevazute cu banda de urgenta.
Pe banda de intrare pe A1 spre Traian Vuia de pe A6 daca este oprit un TIR poti sa-ti iei concediu (eventual te si rogi sa nu vina cineva cu viteza din spate sa te faca sandwich).Daca ai noroc si vezi din timp ca sa ajungi pe A1 mergi pana la nodul Topolavatu Mare sa intorci.

Aceeasi problema este in toate iesirile si intrarile.

istvan78

#1542
Din cate vad eu streetview are imagini dinainte de deschiderea Tm-Lg 2, si deci dinaninte de deschiderea acestei bretele pe sensul Lugoj-Timisoara.

Eu am trecut pe acolo chiar pe relatia asta, si nu tin minte sa fi observat semnalizare cu deficiente. Nu bag mana in foc, dar as zice ca existau toate elementele enumerate de mine mai sus : indicator de sfarsit autostrada, indicator de drum cu doua sensuri, limitare de viteza, interdictie de depasire (indicator vertical plus linie continua)

cristi5

_Departe_ de mine gandul sa-i caut scuze soferului. Sa-l scuze familia lui pe care a nenorocit-o. E greu insa sa presupunem cum a gandit si ce l-a facut sa depaseasca. Cert este ca n-a judecat bine.

Dar tehnologia trebuie construita ca sa previna eroarea umana. De aceea butonul Delete nu se pune niciodata langa butonul Save, etc.  Asta inseamna printre altele safety, siguranta (acest topic) : evitarea pe cat posibil sa ne bazam pe faptul ca oamenii vor "merge ceas". Daca vrem sa ne bazam pe factorul uman, ce rost mai are de exemplu sa punem parapeti medieni pe autostrazi? Putem face economie!

Proiectul e prost dar asta e istorie. Cred ca niste parapeti de plastic ar evita confuzia intre autostrada si circulatie in ambele sensuri si ar permite si accesul in caz de accident. Si ar fi si ieftini.

Eu n-am vazut circulatie in ambele sensuri pe jonctiuni (si nici pe bretele de nod!) in Occident, si cand am mers prima data pe autostrada in Romania si am vazut prima masina ca vine de pe contrasens la nodul Gilau, m-am speriat. Iar eu intram pe autostrada, nu ieseam, atunci e si mai periculos din cauza "obisnuintei". Oi fi eu mai slab de inger, dar daca e adevarat ca in afara Romaniei nu se practica asa ceva (eu n-am vazut in 20 de ani), asteptarile pe care le avem de la jonctiunile si nodurile de autostrada pot duce chiar ele la confuzie, deruta, etc.

Or fi soferii indisciplinati dar combinatia cu design error-prone poate fi fatala. Si cred ca avem o tendinta sa dam vina pe soferul care greseste si sa nu ne uitam la tehnologia care n-a fost proiectata sa evite greseala. Inteleg ca DNurile, DJurile sunt tehnologie veche, dar autostrazile sunt nou-noute, daca tot bagam miliarde in ele macar sa le proiectam cu siguranta in gand...

icristian

Eu nu cred ca a fost proiectat prost acest nod, este o curba suficient de larga. Ai vizibilitate buna. Singura problema ar fi daca soferul continua sa creada ca ambele benzi au acelasi sens de mers, atunci intradevar este o eroare de proiectare. Si in acest caz niste marcaje pe strada si semne de circulatie ar trebui sa fie suficiente.

Amplasarea de parapeti pe mijloc, fie si de plastic, pot crea efect de claustrofobie, pot fi acostate din greseala si impinse pe sensul de mers, pot crea probleme in cazul in care un vehicul e imobilizat acolo.

Ideal ar fi fost sa fie 2 poduri separate, cu cate 2 benzi pentru fiecare sens de mers, si atunci ar fi exclusa orice eroare de acest fel, dar pretul se dubla. Acum nu stiu ce sa zic, e nevoie neaparat de asta? Familia respectiva sigur ar zice da, dar in acelasi timp sunt multe zone mult mai periculoase in romania care nu beneficiaza de astfel de masuri...