Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

#1575
Nici in Suedia nu exista panouri antiorbire... E-adevarat ca in ro sensurile de mers sunt foarte apropiate (practic e o singura panglica de asfalt) dar la capacitatea de mentenanta a CNADNR atat reflectorizantele cat si panourile antiorbire mi se par cam fara sanse pe termen lung...

raulbogdan23

Quote from: gruiarew on February 11, 2016, 05:08:30 PM
Cu gardul viu cred că nu prea mai are cum să se facă acum. Peste tot pe unde am fost (mă refer la A1 aici) ambele benzi sunt turnate dintr-o bucată. Unde să pună gardul viu? Să spargă iar? Și la cum arată tufele pe lângă DN-uri nu cred că și-ar dori nimeni să fie așa ceva între benzi. Automat autostrada trebuia să ocupe mai mult loc, terasament mai larg, turnată din două bucăți, deci costuri suplimentare. Plus costuri de întreținere. Un parapet rupt dacă nu-l schimbă nimeni nu sare din loc, dar o tufă netunsă se face copac și după aceea pădure.

Stiu ca sunt benzile turnate dintr-o bucata.
Poate la noile tronsoane s-ar putea aplica, dar ai dreptate cu tot ce ai zis

TibiV

Ar merge doar dacă am avea, la fel ca în cazul multor autostrăzi americane, 10-15 metri între sensuri...
Dar probabil costurile de expropriere a unui culoar cu 10-15 metri mai lat nu vor fi acceptate niciodată la noi...
Deşi ar duce la aproape zero şansele ca un vehicul greu să "măture" parapeţii şi să ajungă pe contrasens
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

^ Pe de alta parte, iti spun din experienta Tibi, e un cosmar sa circuli noaptea pe interstate, mai ales daca esti intr-o masina mai micuta de inaltime. Incoming traffic inseamna faruri in ochi cat cuprinde. 
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dhm

'Daca s-ar vrea multe s-ar face'; imi aduc aminte cu nostalgie (sunt ceva ani) autostrada Salonic Atena cu parapeti de beton, pamant intre ei si leandri plantati (inclusiv sistem de udare ca doar e Grecia, adica cald nu ma refer la altceva). Cat despre faruri, cu cat te departezi de Romania (Ungaria si apoi Austria) nu prea mai 'vezi' faza lunga, e drept ca nu risti sa conduci cu gandul la ce ar putea fi in fata ta in miez de noapte (un exemplu imi vine in minte: viteii de la Orastie Sibiu din zona Galeriei  de acum putin timp).
Poate cu incalzirea globala nu mai aruncam banii pe dezapezire si imbunatatim autostrazile; oricum parapetii metalici dispar de la sine incet-incet, la cate accidente in zona mediana sunt se pot gandi Sectiile de Autostrazi ce sa puna in loc.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Tarii cat mai multe capete de pod! Da, de-alea care nu exista nicaieri in Germania sau alte tari vest-europene, dar noroc ca suntem noi mai inteligenti si am inventat rigolele neacoperite pe marginea drumurilor, intrerupte din loc in loc de capete de pod:

realitatea.net: Accident grav pe DN1C. S-au izbit violent de un cap de pod: o persoană a murit, alte 3 sunt rănite
http://www.realitatea.net/accident-grav-pe-dn1c-s-au-izbit-violent-de-un-cap-de-pod-o-persoana-a-murit-alte-3-sunt-ranite_1890868.html

Evident, mortul e de vina, cei care au facut rigolele sunt niste izvoare de inteligenta si iluminare :bash: :bash: - ca de altfel si toti care le iau apararea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

#1582
Într-adevăr nici eu nu am înțeles rolul acestora.....

La DJ e si mai grav...unele sunt chiar lipite de calea de rulare

e aceasi mentalitate învechita si comunista,in care "modernizăm" drumuri naționale sau județene,fara de fapt sa modernizam ceva....nu renunțam la capetele de pod ,nu acoperim șanțurile adânci,nu corectam curbe strânse,nu îndreptam drumuri care sunt numai un deal si o vale,nu facem 2 benzi la urcare ,iese total din calcul orice ocolire a vreunei localități,etc,etc si într-adevăr suntem nebuni sa avem cat mai multe curbe strânse......nicăieri in Europa eu n-am întâlnit atâtea curbe strânse pe drumurile principale....

Modernizare NU ÎNSEAMNĂ o reasfaltare ,semne noi de circulație si parapeti noi......!!!!!!!!

Extraordinar de multe lucruri se pot face fara expropieri si chiar cu reducerea costurilor de construcție prin scurtarea respectivului drum ....trebuie doar multa voința si dorința chiar de a face ceva

Între timp ,cei care se ocupa de aceste lucruri au un singur gând ( mie ce-mi iese sau las ca merge si asa ) si oameni mor pe drumuri in timp ce largiri de drumuri stau degeaba,drumurile naționale se "modernizează "
pe același amplasament de pe vremea romanilor si o autostrada sta prăbușită si se prefigurează alți km finalizați de autostrada ,dar care nu vor putea fii inaugurați....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

De ce fara exproprieri? Avem atatea terenuri unde cultivam ciulini, incat exproprierile ar trebui sa fie ultima noastra grija.

Facem proiecte de 100 milk de euro si nu avem 5 milioane pt exproprieri?

Poate ar trebui o lege care sa permit barterul si prin care cnadnr sa poata achizitiona terenuri. Apoi le pot da la schimb pentru cele de pe traseu... chiar si fortat, pana la urma terenurile agricole actuale au fost repartizate de stat. De ce nu le-ar putea repartiza din nou?

Iar terenurile ramase dupa constructie ar putea fi vandute apoi. Orice drum nou le va creste valoarea.

Avem drumuri care fac S-uri prin sate. In loc de reasfaltare+ capete de pod, cred ca iesim mai ieftin cu un drum nou, cu santuri nebetonate, mai drept si probabil mai scurt, care sa ocoleasca satul
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

Privind pe "televiziuni" la acest ultim accident, cu acel Logan intrat în șanț și apoi oprit în capul de podeț, stau și mă întreb și vă întreb și pe voi.....oare ce "normative" de construcție prevăd aceste șanțuri/rigole de dimensiuni "antitanc" ?  Eu nu știu ca la noi să plouă la o așa cotă pe metrul pătrat, încât să ai Canalul Dunăre-Marea Neagră de-a dreapta și de-a stânga șoselei !?!?
  Și este țara asta plină de șosele reabilitate cu asfel de șanțuri, iar prin sate/localități/cătune de podețe cu laterale groase de cca (circa) 40 cm și înalte de 50 cm, la intrarea în fiecare curte. Și asta după ce că rigola este cât se poate de adâncă.
  Că tot este vorba de rigole, aveam aici u n coleg cu un foto-reportaj pe DN 56 Craiova-Calafat, care rămăsese uimit de adâncimea rigolelor..... A constatat omul, stupefiat, că aceste rigole/șanțuri erau adânci de "un stat de om"...lucru pe care l-am observat și eu de câte ori am trecut prin zonă! Oare de ce nu se puteau acoperi aceste rigole cu plăci de beton, ca la urma urmei, tu, utilizatorul acelui drum, într-o situație LIMITĂ, să poți SĂ TE SALVEZI PRIN IEȘIRE VOLUNTARĂ ÎN PEISAJ, trecând peste aceste rigole și ducându-te, pur și  simplu pe câmp sau prin tufe; ai avea mult mai multe șanse de-a mai plăti taxe și contribuții statului și mai apoi de-a fi cu familia (că plata taxelor contează și e pe primul loc).....
   Și cum bine a mai precizat un alt coleg de forum ("adiarc"), problema asta a (hai să-i spunem, cumva, a securității pasive) pe DJ-uri este chiar CRIMINALĂ..... Aceeași problemă, pe care prin peregrinările pe la "alții" nu am văzut-o ! Dar la noi este cu titlul de "noi ne-am făcut treaba, conform planului".... Restul, "odihnească-se în pace!"

    Cât privește problema expropierilor (adusă-n discuție de colegul "dr4qul4"), asta este o altă bătaie de joc la noi! Nu ar fi simplu și frumos să-i dai omului prețul pieței la zi pe teren (la unii, cu "dedicație" se poate face asta, dar la "ultimul muritor" de rând și plătitor de taxe, nu se poate) și să-i dai posibilitatea ca prin încasarea banilor (la prețul corect) omul să se poată muta cât mai repede (deși-și părăsește munca de-o viață, și nu-i lucru ușor pentru cineva aflat în situația asta) pentru a elibera terenul pentru "interes public".
    Problema expropierilor este una în care se joacă sume... La cei cu dedicație, se dau sumele corecte, la cei "fără dedicație" se dă "ce vor mușchii mei" și pe cale e consecință, acest umil producător de taxe, este lăsat în "bătaia vântului"; să avem o mafie a expropierilor ?

frunzaverde

Quote from: JohannDB on February 21, 2016, 11:16:55 PM
Nu ar fi simplu și frumos să-i dai omului prețul pieței la zi pe teren.

Exact asta se practica. Exproprierile se fac la valoarea din grila notariala corespunzatoare anului curent pentru terenul/constructia respectiva. Care grila notariala contine valorile de referinta ale pietei, folosite si pentru impozitarea constructiei. Si toate exproprierile se fac dupa acelasi sistem (legea 255/2010), cu valori publice, puse intr-un HG de expropriere. Nimeni nu primeste mai mult si nimeni mai putin, asa era prin 2002-3, acum s-a schimbat complet si legislatia si practica. Restul sunt pur si simplu legende urbane. Acum ca unii sunt nemultumiti ca primesc pentru o casa de paianta in cuca macaii insuficient sa-si faca vila cu piscina la Cluj... ghinion. Sau ca pentru o cocioaba cu bulina rosie si incalzire cu lemne in Bucuresti (cum au fost in zona Berzei-Buzesti) nu primesti suficient sa-ti iei apartament nou si sigur in aceiasi zona, la fel!

Nemultumirea (valida) cu exproprierile e cat si cum se expropriaza, unde statul, prin lege, e extrem de zgarcit. Adica, daca coridorul de expropriere iti taie proprietatea in doua, el iti expropriaza doar ce e pe coridor, chiar daca proprietatea ramasa tie si-a micsorat valoarea cu mult mai mult decat suma platita. La fel, poti avea ghinionul sa-ti exproprieze doi metri patrati de teren, intamplator acolo unde ai un acces... Compensatia va fi bineinteles, insuficienta sa-ti acopere paguba. Caz in care te duci in instanta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

qsv

In ceea ce priveste siguranta circulatiei la DJ-uri si "modernizarea" care nu prea e modernizare vreau sa punctez si eu un lucru. In caietele de sarcini/tema de proiectare se specifica de cele mai multe ori ca modernizarea sa se faca fara ocuparea unor terenuri suplimentare (exproprieri). Astfel modernizarea, care trebuie sa includa si corectia elementelor geometrice - raze ale curbelor in plan si in profil longitudinal, benzi pentru vehicule lente este in conflict cu aceste cerinte. Aceste cerinte sunt in contradictie cu legea, consiliile judetene si in special conducatorii lor polititci sunt interesate doar de voturi (= inegrirea drumului = cat mai ieftin, fara exproprieri) si pun presiune pe angajatii serviciului tehnic sa includa astfel de cerinte in caietele de sarcini/temele de proiectare. Acestia bineinteles ca accepta de teama pierderii locului de munca sau pentru a-si pastra sinecurile.

Mai departe in aceasta plasa trebuie sa cada proiectantii care "fac lucrurile posibile". Desi sunt constienti de aceste nereguli/ilegalitati, se arunca cu capul inainte si probabil isi spun "lasa ca merge si asa", in fond tot CJ-ul aproba proiectul....cine o sa comenteze, nu o sa indrazneasca nimeni (politia in ceea ce priveste siguranta circulatiei, departamentul tehnic in ceea ce priveste proiectul). Care e motivatia proiectantilor? Lipsa lucrarilor din piata - foamea sau lacomia lor sau a patronilor.

Imi amintesc ca in urma cu cativa ani, un criteriu de departajare a licitatiilor era pretul (cel mai mic) total al constructiei, estimat de proiectant la faza  de oferta....va dati seama la ce se ajungea la final.

Cum se poate sparge acest lant vicios?

Proiectantii care participa la astfel de licitatii, ar putea fi foarte incisivi in clarificarile care se fac la licitatie dar nu o fac. De ce? Un proiectant care le strica planurile celor de la CJ, aratand mizeria sistemului, semnaland ilegalitatile nu va mai castiga licitatia. O sa spuneti ca va castiga daca va avea un pret bun. Va contrazic, daca va castiga, tot pierdere se numeste....va fi "haituit" de beneficiar, avand in vedere ca el aproba proiectul, cat va vrea acesta, iesind in final pe pierdere. Astfel nici un proiectant nu ridica problema ilegalitatilor/neregulilor si "modernizarile" de felul asta se perpetueaza...

Totusi care ar putea fi solutia? O monitorizare a licitatiilor in curs (in momentul de fata sunt multe DJ-uri - Iasi, Suceava, Salaj, etc la care desi se doreste modernizarea cu fonduri europene, sunt aceleasi solicitatari vizavi de exproprieri - posibil sa nu fie eligibile pentru finantare) de catre o asociatie independenta si care sa nu le permita CJ-urilor sa perpetueze acest lant al mizeriilor care conduce la realizarea unor drumuri nesigure si proaste.

vancouver

Trebuie intai sa moara oameni nevinovati, ca sa incepem sa intram mai cu seriozitate in probleme?
Cand incepem sa sapam, iata, in orice domeniu iese la iveala un putregai si o indolenta in care fiecare are o explicatie.
NU MA INTERESEAZA CA EXISTA O EXPLICATIE. Vreau sa inaintam. Vreau solutii. Hai sa schimbam acele lucruri, care acum ne permit sa ne ascundem in spatele explicatiilor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Eu sunt convins ca pe drumurile judetene/nationale exista sute de puncte unde o corectare a traseului ar necesita costuri mai mici decat modernizarea vechiului traseu. De ce? Pentru ca exproprierile sunt ieftine, corectarea aduce o scurtare de cele mai multe ori semnificativa a traseului, deci costurile cu mentenanta scad, viteza in zona se echilibreaza(fara franari si accelerari bruste), consumul de combustibil al participantilor la trafic scade, siguranta creste etc. Daca o sa ne uitam in continuare strict la pretul de modernizare versus cel de corectare traseu in loc sa privim in perspectiva la toate avantajele ce le genereaza varianta a doua, o sa circulam pe drumurile dacice si la 2000 de ani de la moartea lui Decebal.

dr4qul4

In plus nu-i deranjezi nici pe localnici. Scoti drumurile, pe cat posibil din localitate si ai crescut imediat siguranta.
Scapi de capete de pod si chiar si de santuri betonate. Un sant normal, inierbat, este suficient. Ridici platforma drumului (fara a-i bloca pe oameni in curti) si castigi si vizibilitate, iar la o eventuala iesire in decor sari fara probleme peste sant direct in camp.

Iar in zonele deluroaroase scapi de varfurile de rampa prin cateva sapaturi mici. usor de facut, dar greu de gandit.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist