Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

GPL euro 6 este mult mai eco decat orice diesel pe care il vedem pe eTaxi (aka ridesharing).
Probabil va fi  coada la loganuri noi cu gpl.
Intrebarea este ce se intampla cu taxiurile actuale? Vor ajunge pe eTaxi, la toti cei care nu-si permit o masina, sau la casare?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Eu inteleg ca ajung la casare.
3100 euro e jumatate din Logan nou si este oricum multe peste Rabla.
Oare se cumuleaza cu Rabla?

Oare pentru cat timp e gratuit la Bolt?

AndreiB

Si Bolt cum mai incaseaza venituri?

voicul

De asta intrebam si eu pana cand.
Probabil e ceva promotional sa atraga soferi noi pe platforma - 1 luna ... 2.

Oprita7

#619
Aplicatiile ofera in aceasta perioada tot felul de bonusuri care sa creasca veniturile soferilor si astfel soferii (care multi din ei nu erau interesati sa se autorizeze) sa fie pe ganduri, bai am inceput sa castig mai bine hai sa mai raman si dupa 1 noiembrie (sa imi scot autorizatia) ca o sa mearga mai bine ia uite ce bine mi-a mers in septembrie octombrie.

Promotia este valabila doar pentru soferii care sunt bagati la firme, cum spuneam la Bolt merge (inca) si pe persoana fizica. Cei care sunt pe persoana fizica au primit mesaj ca pot beneficia de promotia cu comision 0 doar daca aleg sa se bage la o firma.

Este evident ca promotia nu va avea o durata nelimitata...e chestie de marketing dar cum explicam si mai sus interesul aplicatiilor este sa ofere soferilor un castig mai mare in perioada asta pentru ca soferii sa treaca peste costurile obtinerii autorizatiilor. Ca daca iti merge prost ii bagi in aia masii si de la 1 noiembrie te lasi de treaba. Daca iti merge bine hai ca incepi sa te mai gandesti.

Despre programul rabla la taxi consider ca este o idee foarte buna si sunt in total dezacord cu colegul care ar fi vrut sa fie doar hibride si electrice. Cu electrica ai probleme vis a vis de timpul mort in care incarci masina, autonomia relativ mica (care te obliga sa refuzi anumite curse sa iti planifici exact itinerariul incat sa nu risti sa ramai fara curent, doar nu vreti sa auziti refuzuri de curse spunand doamna va iau doar daca mergeti in militari ca eu acolo incarc masina si daca mergem in iancului nu imi mai ajunge curentul sa vin la statia de incarcare :))) ) plus pretul mare de achizitie care nu e in armonie cu tariful. Un logan 0.9 cu gpl la taxi pe 8-10 ore consuma cam de 50 lei (taximetristii spre deosebire de cei de la aplicatii nu iau curse la distanta mare plus ca merg f putin pe gol nu ca uberistii care se plimba intr-una si au mai multi km pe gol decat ocupati)

Ar fi interesant daca se poate cumula si cu rabla clasic ca atunci ai avea 3100euro +1400euro (sau 10.000 daca vbim de electrice) si deja e altceva.

Oprita7

Un alt inconvenient la aplicatiile Uber si Bolt este dat de modul de calculare al tarifului. Se calculeaza un tarif pre-stabilit. Cum functioneaza asta? Se afiseaza un tarif in momentul cand clientul da comanda. Acest tarif e calculat luand in considerare timpul si traseul estimat de aplicatie (timpul din burta lor iar traseul se calculeaza dupa navigatiile proprii ale lui Uber sau Bolt). Ca sa va faceti o idee despre cum calculeaza navigatiile proprii ale aplicatiilor timpul ganditi-va ca de multe ori va arata ca masina soseste in 3 minute dar ea vine in 8 in 9. Nu soferul e de vina ci aplicatia "mult prea optimista".

In 80-90% din cazuri soferul merge dupa aplicatia Waze. Aplicatie Waze care de multe ori gaseste alt traseu poate putin mai lung dar mai scurt ca si timp. Soferul din start e putin pacalit pt ca face niste km care nu sunt taxati. De asemenea in cazul in care din cauza traficului cursa dureaza mult mai mult ca si timp soferul nu incaseaza nimic in plus, se merge pe tariful afisat clientului.

Mai sunt si cazuri de clienti care vor sa opreasca 5 minute la un magazin sau sa urce pana undeva sa ia ceva etc. Iarasi soferul nu incaseaza suplimentar.

Singurul caz in care pretul se schimba e atunci cand valoarea efectiva a cursei este MULT mai mare. Din experienta mea daca e o diferenta de 2-3-6 lei intre pretul afisat la inceput si pretul calculat real nu se schimba tariful. doar daca aceasta diferenta este mai mare abia atunci se schimba tariful si clientului ii este luat mai mult. Dar si aici avem o problema in cazul Uber daca clientul face plangere iti da ajustare de tarif, iti micsoreaza tariful si iti spune ca a facut clientul plangere si ei sunt obligati sa ii ia pretul afisat si ca tu "ai folosit o ruta neeficienta" :))))). Sa nu mai zic de clientii care vor ei un traseu anume care e mai lung decat cel platit dar ei au impresia ca pe acolo e mai scurt.

La lansare atat aplicatiile Uber cat si Bolt nu functionau asa, iti dadeau o estimare de pret ca si client. 12-16 lei urmand ca la final cursa sa faca exact cat ai mers. Cate minute cati km. Pentru a atrage clienti au bagat chestia asta cu tariful fix care e clar in defavoarea soferilor. Uber a bagat acum peste 1 an iar Bolt prin iarna asta ei spunand ca in felul asta "beneficiezi de mai multi clienti"

Aplicatia Clever nu functioneaza asa, cat mergi atata incasezi. Vrei sa stai 10 minute la magazin timpul e platit vrei alt traseu mergi pe unde vrei....

voicul

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vad ca soferul de car-sharing, care practic trage tot greul e de fapt si cel mai muncit.
Zici ca nu conteaza 1 - 3 lei, dar *10 curse *20 de zile - 600 RON.

O intrebare: autorizez masina, ca masina de transport, deci cu ITP la 6 luni si dupa ma las de car-sharing. Unde ma scot de la masina de trasnport? (ca presupun ca mergi pe la niste ghisee, nu?)

oc7avian

Sincer, am pățit să fiu taxat cu 1-2-3 lei în plus pentru că ruta a fost mai aglomerată/waze. Oricum, aș bănui că dacă ruta prin Waze e mai rapidă atunci și șoferul economisește. Idem, am avut o pauză la o farmacie care a fost taxată la timp.

Din experiența de client, la plângerile despre tarif se corelează explicația cu datele GPS. Am pățit să uite să oprească cursa și să se învârtă în jurul gării după mine ori să facă pană pe drum și să am tarif triplu. Fără explicație nu știu dacă primeam așa ușor banii. Însă clientela e fidelă fix pentru că se pot rezolva problemele, deci există cerere în creștere, deci șoferii au curse constant.

Există unele categorii de persoane care fac Uber doar din pasiunea de a conduce și pentru a-și umple timpul ("iese prietena mea de la serviciu în 2 ore"). Însă și din ce am vorbit cu alții, păreau destul de mulțumiți de câștiguri. Unii îl folosesc ca venit suplimentar, alții fac full time.

voicul

Suna bine. Din pacate mi-am luat multe tepe si am invatat.
Majoritatea pun 1000 de ron pe masa si zic ca e din Uber. Mai zic ca au dat 500 ron pe benzina si deci au facut bani. De aici incolo nu te mai intelegi cu ei!

Uita sa zica: service, amenzi, impozite, RCA, poate CASCO, reparatii, spalat masina, timpi pierduti aiurea, etc. E ca si cum astia nu ar fi bani. Asta e pe gratis.

Ce vreau sa zic: pe mine m-ar interesa sa fac bani din asa ceva.
Sa fac acum 1000 de ron banu jos sa vada toti, sa dau 500 ron pe motorina, sa am iluzia ca am facut 500 ron, cand saptamana viitoare dau 700 in serice si pierd si o zi pe acolo ...

Intradevar for fun si sa mai faci niste bani (asa 1 - 2h pe zi), dar aici nu mai vorbim de a face de bani ci de altceva.
Un prieten a mers cu o masaina de 32.000 de euro. Soferul nu facea car-sharing ca sa faca bani din Uber. Facea Uber ca sa piarda bani, desi probabil si el putea sa puna pe masa 1000 de ron sa zica cat castiga el din Uber!

Oprita7

#624
In domeniul asta ca si peste tot de altfel lumea are tendinta sa spuna cand sunt intrebati ca ei castiga bine, merge bine. E o chestie pe care am intalnit-o la multa lume, nu le vine sa  recunoasca ca au un job prost platit, trebuie sa bagi in ele sa dai si tu bine. Cand te intalnesti cu vreun fost coleg sau eu stiu ce trebuie sa pari ca esti bine, fericit, ai un super job chiar daca nu ai :)))))

Asa si aici, din pct meu de vedere castigurile (din ultimul an, un an jumate) nu sunt cele potrivite pt tipul asta de job. Dar mai e si chestia sa fii constient sa faci diferenta intre profit si incasari. Multi nu pun amortizarea masinii, nu pun reparatiile...

Am spus din ultimul an jumate pt ca in primii ani de uber se faceau bani la greu. erau dinamicele f dese plus ca tariful uber la lansare (deci cand erau MULT mai putini soferi) era mai mare decat acum :))) la lansare a fost 1.60 azi e 1.30 iar combustibilul, reparatiile erau si mai ieftine acum 3-4 ani.

In momentul de fata profitul real la aplicatiile astea il au cei care muncesc 9-10 ore pe zi timp de 6 zile pe saptamana cu o masina foarte ieftina neaparat cu gpl. Daca indeplinesti lucrurile astea te indrepti undeva la 3500 poate 4000 lei pe luna profit real doar ca trebuie luat in calcul dezavantajul lipsei contractului de munca (nu ai concediu platit, te imbolnavesti nu mai castigi nimic, ti se ia permisul = venit 0, faci accident sau se strica ceva la masina = venit 0 etc); poate pt multi pare mare suma asta dar tinand cont de riscurile de mai sus plus cele profesionale mie nu mi se pare mare; riscuri profesionale =
(taximetristi decedati in Bucuresti sunt in fiecare an din accidente, din pacate si la noi a sarit in aer consumul de droguri si nu stii peste ce clienti dai, amenzi care iti pot afecta profitul iar cand cnduci 8 ore x 6 zile riscul de amenzi e imens plus stresul de a conduce intr-un oras ca Bucurestiul etc)

Sunt foarte multi soferi care vin din provincie si fac chestia asta, dorm si prin masini doar sa stea cat mai mult la treaba...
priviti un anunt:

https://www.olx.ro/oferta/cazare-masina-taxe-plan-160-lei-zi-activitate-uber-ID96k7Z.html#4dc00fdb9a

voicul

Ca la restaurante: portii mari si ieftine la inceput si dupa un timp portii mici, dar scumpe macar.  :lol:

Probabil stai mai bine ca si venituri la o hybrida + GPL, dar acolo ai costul de achizitie care e mai mare.
Dar hybrid-ul e tehnologie noua si e posibil ca sa nu stie multi cum sa iti rezolve problemele electrice.

alecu26

@Oprita....pai asta inseamna concurenta si capitalism. Totul se autoregleaza. Sub concurenta Uber taxiurile devin mai OK...sub concurenta Taxiurilor...Uberul devine mai ieftin.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Oprita7

#627
Concurenta asta e cu dus si intors.
Vorbind despre tara noastra Uber si Taxiurile functioneaza dupa niste legi total diferite, taxiurile au o gramada de costuri pe care Uber nu le are si nu se poate vorbi despre o concurenta loiala intre ele. Asta e adevarul ala la taxi ca sa iasa pe strada are de cheltuit multe mii de lei (limita de varsta mai mica decat la uber, culoare stabilita de primarie adica colantare a masinii, fiscalizarea casei de marcat la anaf, metrologia aparatului de taxat,  e obligat sa aiba statie pe masina bla bla bla toate astea costa sa nu mai zic de autorizatia de taxi care nu este la liber) ala de la aplicatie doar isi face un cont seara asta si maine te suna la telefon si ti se activeaza contul.

De asemenea treaba functioneaza si invers, uberul nu poate fi o concurenta reala pt taxi pentru ca pretul la taxi e stabilit de transportator iar la uber e stabilit de firma,soferul transportator nu are niciun cuvant de spus. uber daca vrea maine poate sa faca km si 0.99 ei nu pierd nimic, soferii sunt cei care pierd.

In alta ordine de idei se lucreaza la un proiect care sa modifice putin  recenta OUG 49/2019 (legea care reglementeaza activitatile astea data in vara). ( https://www.avocatnet.ro/articol_52238/Ridesharing-%C8%98oferii-de-transport-alternativ-vor-avea-timp-s%C4%83-intre-in-legalitate-pan%C4%83-in-februarie.html )

1. initial termenul pana la care soferii puteau sa efectueze genul asta de transport fara sa aiba puse la punct toate autorizatiile era 1.11.2019. ARR *Autoritatea Rutiera Romana* cei care elibereaza astfel de documente au inceput sa primeasca dosare abia undeva pe 25 august si momentan este buluceala mare, exista un risc foarte mare ca soferii efectiv sa nu aiba timpul necesar sa isi puna toate la punct.

Astfel exista in discutie ideea ca termenul in care transportul asta sa functioneze ca si pana acum (adica fara nicio autorizatie etc) pana la 1.02.2020 si abia dupa data asta politia sa te ia la intrebari daca ai toate in regula

2. Cea de-a doua modificare este ca aplicatiile vor fi obligate sa isi desfasoare activitatea comerciala din Romania printr-o filiala inregistrata la ONRC si mai departe se mentioneaza clar in lege ca veniturile aplicatiilor sa fie impozitate in conforimate cu legile fiscale din Romania. Traducand eu, statul roman vrea sa impoziteze si acei 20-25% (partea  aplicatiilor pe care statul roman nu ii vedea niciodata pt ca aplicatiile trimiteau banii de pe cardul clientului direct in Olanda). Acum nu stiu cat de UE-friendly este chestia asta prin care ii obligi ca toate operatiunile comerciale sa se faca aici in tara dar dpdv moral masura este extraordinara si este exact ce discutam eu prin vara cu voi pe acest topic.

Liviu M

Quote from: Oprita7 on September 20, 2019, 12:46:01 AM
uber daca vrea maine poate sa faca km si 0.99 ei nu pierd nimic,

Da-mi voie sa te contrazic. Pierd fix comisionul lor (in procente) * scaderea de pret.

voicul

Exclusiv: Până acum, nicio aplicație de ridesharing n-a fost autorizată oficial în România

Deși sunt aproape trei luni de la momentul la care ridesharing-ul a fost reglementat oficial în România, nicio aplicație de transport alternativ n-a fost autorizată până acum de autoritățile de la noi, reiese din informațiile obținute de la Ministerul Comunicațiilor.

Concret, din informațiile obținute de avocatnet.ro de la Ministerul Comunicațiilor, reiese că până acum nicio aplicație de ridesharing n-a primit aviz pentru a activa la noi în țară.

Într-un răspuns la solicitarea noastră, reprezentanții ministerului au spus că lista aplicațiilor avizate va fi afișată pe site-ul lor. În prezent, lista respectivă nu conține nicio denumire de aplicație, ci este semnalată cu acronimul ,,TBD" (de la ,,to be decided" sau ,,to be determined", adică urmează să se decidă/stabilească).

Pentru a putea funcționa legal în România, aplicațiile de ridesharing sunt obligate să obțină un aviz de la Ministerul Comunicațiilor, astfel încât șoferii să poată și ei să se autorizeze.

Avizul se emite în cel mult 30 de zile lucrătoare de la depunerea documentației complete, acoperă tot teritoriul țării și are o valabilitate de 12 luni. În afară de îndeplinirea anumitor condiții legale, aplicațiilor de ridesharing li se cere și achitarea unei taxe anuale de 50.000 de lei.

Aplicațiile de ridesharing și șoferii lor au timp să intre în legalitate până la data de 1 noiembrie 2019, însă parlamentarii plănuiesc să prelungească termenul cu patru luni. Această propunere a atras criticile Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, ai cărei reprezentanți spun că autoritățile sunt prea îngăduitoare cu cei ,,care până acum au practicat pirateria".

Transportul alternativ a fost reglementat în România la începutul lunii iulie 2019, prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2019.

Principalele aplicații de transport alternativ care activează în prezent în România sunt Uber, Bolt, Clever și Yango. Acestea patru și șoferii lor se bucură momentan de o perioadă de tranziție până la finele lunii octombrie 2019.

https://www.avocatnet.ro/articol_52265/Pan%C4%83-acum-nicio-aplica%C8%9Bie-de-ridesharing-n-a-fost-autorizat%C4%83-in-Romania.html