Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oprita7

 Piata din Romania nu suporta in acest moment tarife la care sa se poata asigura  ceea ce spui tu. De unde sa mearga exclusiv cu hibride (o masina hibrid fiind cam de 3 ori cat un logan nou) cat timp la noi se merge cu 2 maxim 3 lei km (in Bucuresti chiar mai jos).

Pe de alta parte nici in tari cu putere de cumpare mult ridicata noua nu exista reguli asa dure desi acolo tarifele sunt net superioare.

voicul

La hibrid ai dreptate, la electic, cand ZOE e 18.000 euro nou ... lucrurile se schimba tinand cont de costurile viitoare de deplasare. Pe de alta parte nici 18.000 euro nu sunt maruntis. De fapt cam ce este peste 5000 de euro in RO, chit ca masina va fi factor de prodctie - iti va aduce bani, cam e o problema.

Sa excluzi cat mai mult diesel pentru benzina cu GPL - asta ar fi de fapt o norma implementabila si relativ ieftina pentru toata lumea, mai ales ca e mai ieftin cu GPL decat cu motorina.
Sa ceri masini mai noi de 10 ani (deci EURO5 deja) si asta mi se pare decent. Am dat o cautare pe Autovit: norma euro5 si preturile incep de la 2000 de euro.

Erau si tarife de 3.5 RON la masinile mai aratoase.

AndreiB

De fapt problema sunt tarifele prea mici. Cu cat au crescut veniturile indexat in ultimii 10 ani in Bucuresti vs tariful mediu de taxi? In mod real, tarifele au scazut.

Oprita7

s-au mai ridicat si in Bucuresti tarifele dar credeti-ma ca sunt multi taximetristi carora le este teama de tarif mai mare pt ca nu vor avea curse. in Bucuresti sub 2.29-2.49 nu prea poti sa faci taximetrie reala. esti obligat sa fraudezi statul si sa tii masina intr-o stare mai proasta si sa o schimbi doar cand legea nu iti va mai permite.

de asemenea multi taximetristi merg pe ideea: tarif mic pe usa compensat de evaziune fiscala + eventual maimuta care mai rotunjeste la tarif. si atunci e bine sa ai tarif mic pe usa ca atragi clientul desi la sfarsit clientul va plati cat la ala care are tariful real.

in general evaziunea fiscala la taxi se face prin metoda quartzului dupa fiecare cursa la care nu se solicita bon ei "curenteaza" aparatul fiscal si astfel in aparat ramane doar pornirea 1.69...omul a luat 20 lei pe o cursa dar pe acte raman cu 1.69 incasati, de aici rezulta taxe (mult) mai mici.

Ideea de masini minim euro5 cred ca nu este chiar marul discordiei intre taximetristi si primaria cluj, la ora asta cred ca 80-90% din taxiurile din cluj sunt oricum deja minim euro5. problema este cu monitorizarea gps care pare o prostie si chiar cu obligativitatea sa ai pos pe masina. cu totii apreciem tehnologia dar nu mi se pare normal sa impui, sa obligi folosirea tehnologiei.
pos pe masina inseamna cost de instalare cost lunar plus comision la fiecare tranzactie iar de cand a capatat atata avant ideea de plata in aplicatie este destul de useless sa mai ai pos pe masina.

oricum lupta intre primaria Cluj si taximetristi e una mai veche in urma cu f putin timp a fost un alt scandal. Tarifele la taxi daca nu stiati sunt reglementate de primariile fiecarui oras. primaria stabileste un tarif minim si unul maxim (in Bucuresti este 1.39 minim si 3.5 lei maxim!) iar fiecare transportator este decizia lui sa aleaga ce tarif vrea intre minim si maxim. la Cluj primaria are tarif maxim 2.29 ziua si 2.99 noaptea, taximetristii au cerut sa se ridice marja incat sa poata scumpi pretul per km. dar primaria a refuzat desi taximetristii au venit cu niste fise oficiale (se numesc fise de fundamentare) care le arata costurile, amortizarea investitiilor etc de unde rezulta clar ca e necesara ridicarea tarifului.

Dar la taxi cat de cat se lucreaza pe tarife decente. In Bucuresti ridicarea tarifului a inceput sa se vada vezi foarte multe Loganuri 2018-2019. In totala opozitie masinile de la uber/bolt/clever incep sa fie tot mai obosite :D pe 1.30 cat e tariful standard din care se retrag O GRAMADA de bani de uber, de firma unde esti bagat nu se pot oferi servicii mai decente...

voicul

Din pacate asta e adevarul nespus intre clienti si taximetristi: ca primii sa plateasca cat mai putin s-a facut rabat de la calitate si asa s-a plimbat un priten cu un Logan care avea 500.000 de km, masina aratand ca dupa 500.000 de km!

Noi ca romani sunt fitzosi si vrem maxim si chiar mai mult, evident, fara plata, ceea ce nu se poate.

AndreiB

^^De aceea cred ca primaria ar trebui sa impuna un tarif minim care sa fie actualizat la costurile reale (dunno: 2-3 lei?) si sa impuna standarde mult mai stricte. Situatia actuala nu e buna nici pentru sofer, nici pentru client.

alecu26

Eu propuneam hibride din pricina consumului mic. Si un diesel e mai scump decat benzina...dar la 30.000 pe an deja devine mai economic. La electrice ar trebuii statul sa incurajeze si mai mult cumpararea lor. Poate reducand aceasta forma de asistenta socială si spaga electorala numita rabla.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Oprita7

Pe de alta parte am auzit si o gramada de clienti care au pareri de genul: mie imi trebuie sa fie cat mai ieftin ce daca e masina mai veche, bate, troncane, scoate fum. eu vreau sa ajung de la a la b cat mai ieftin.

alta problema la taxiuri este si prezenta "patronilor" care au pus mana pe autorizatiile de taxi acum 10-15 ani si acum stau acasa si inchiriaza masinile la soferi. deci nu "mananca" doar soferul si statul dintr-o cursa mai mananca si patronul. o gura in plus care nu este necesara si ridica costul.

la fel este si la aplicatiile care au comisioane de multe ori mai mari decat castigul real al soferului. una din aplicatii are comision 25% din fiecare cursa, de multe ori astia 25% sunt mai mult decat cu cat ramane soferul profit curat la cursa respectiva. adica soferul cu masina lui, reparatiile suportate de el, combistibilul platit de el, nici macar nu ii sunt platite taxele de catre aplicatie, si dupa o cursa aplicatia ia mai mult decat soferul....de neconceput asa ceva pt mine.


alecu26

Eu l-as intreba pe clientul ala daca ii convine speranta de viata din Bucuresti, care cu toate serviciile medicale de varf din Romania e mult mai jos ca media nationala, si cum Viena e de ani si ani de zile in topul oraselor privind conditiile de trai.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


Oprita7

Nu mai merge nici la Bolt haiducia in cateva zile soferii care inca erau pe persoana fizica (primeau banii direct de la bolt) sunt obligati sa apartina de o firma unde sa primeasca banii (cum e la uber de vreo 2-3 ani)

Sa vedem exact ce va insemna 1 noiembrie pt activitatile astea, incepand cu 1 noiembrie aplicatiile vor avea voie sa lucreze DOAR cu soferi care sunt bagati la firme care au autorizatie de transport alternativ iar firma respectiva trebuie sa scoata o copie conforma a autorizatiei pt fiecare masina in parte. Daca politia prinde o masina neautorizata ca efectueaza un astfel de transport pe langa amenda care se da soferului aplicatia pe care soferul a luat cursa isi pierde autorizatia !

Totodata va intra in vigoare si obligativitatea clara ca la plata cash sa se acorde bon fiscal.

De asemenea masina pentru a putea primi copia conforma este nevoie sa fie inmatriculata pe judetul respectiv (la Bucuresti merge si IF) deci toti soferii care au masini de alte judete vor trebui sa isi gaseasca o modalitate sa le treaca pe numele cuiva domiciliat in B sau If daca vor sa mai presteze in Bucuresti.

Sunt curios daca vor umbla si la tarife pt ca momentan sunt mizerabile si te imping sa fraudezi statul, sa mai anulezi curse si in final totul iese o mizerie soferii vor fi nemultumiti ca sa simta ceva bani vor munci cate 12-14 ore ceea ce inseamna sofer sictirit, nemultumit si potential mare de accident plus atitudinea care la un om care castiga foarte putin nu poate fi una waw.

dr4qul4

Poti te rog sa-mi spui cum dau rating unui sofer care imi anuleaza cursa?
Macar sa se aleaga si el cu o stea, daca eu sunt nevoit sa astept 10 minute degeaba
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Oprita7

#597
Din cate stiu nu ai cum pt ca nu iti apare in istoricul din aplicatie. De fapt nu doar ca nu ii poti da rating neaparandu-ti in istoric nici nu cred ca poti contacta aplicatia specific pe acea cursa.

probabil ca exista si o logica, ratingul se da pentru evaluarea cursei.

un lucru inteligent ar fi ca soferul sa aiba voie sa anuleze doar in primul minut de cand primeste cursa si apoi sa il taxeze si pe el daca anuleaza. La fel si pe pasager sa aiba voie doar 1 minut sa anuleze gratis (acum stiu ca au voie mai multe minute, nu?).

Dar mai sunt cazuri cand anulezi si cand ajungi la fata locului mai ales oameni dubiosi/beti (eu ies doar seara/noaptea si pe weekend dupa ora 2-3-4 noaptea trebuie mare grija pe cine iei). Eu de obicei ii sun pe clienti (doar pe weekend si la orele mai sus mentionate) si le bag o vrajeala buna seara sunt soferul de la uber am sunat sa va spun ca ajung in 5 minute, sunteti la clubul .xxx, nu? Si daca imi pare in stare foarte avansata de ebrietate imi vad de treaba mea. cu unul odata m-am ars, cel cu care am vb la telefon era 100% treaz dar aveau si pe unul mort de beat de il tineau pe brate si cand am oprit am vazut ca ei vin spre masina am dat semnal stanga si mi am vazut de drum. m-a sunat omul ca de ce am plecat si i-am explicat ca nu pot lua in masina pasageri in asa stare. miroase urat plus ca e sansa foarte mare de a voma de imi omoara masina.

Pana si la taxi exista in lege posibilitatea de a refuza o cursa daca clientul e in stare de ebrietate.
Aici, confrom oug 49/2019 legea dupa care va functiona "ridesharingul" nu ai voie sa refuzi curse dar....nu este stabilita nicio pedeapsa daca refuzi :))

aplicatiile in general iti dau voie sa refuzi undeva la 20-30% din curse daca depasesti procentul asta iti blocheaza contul. prima data pt o zi apoi pt o saptamana si in final chiar si definitiv. (am auzit cazuri de conturi blocate definitiv care dupa 1-2-3 luni ii contacteaza aplicatia sa ii anunte ca le-au mai dat o sansa :))) , de asemenea exista si metoda traficului de conturi adica eu sunt blocat dar utilizez contul altuia cunoscut sau chiar cumparat de pe internet)


Acum cateva saptamani am avut pe unul care a dat comanda am venit la comanda si cand l-am sunat sa ii zic ca am ajuns imi zice ca ma roaga frumos sa anulez eu ca dupa ce a facut comanda la uber el a luat yango ca e mai ieftin la yango :))) si zic pai de ce nu ati anulat daca ati dat la yango comanda? pai imi zicea ca imi ia taxa de anulare daca anulez eu incercati sa anulati dvs poate nu imi ia :))) auzi nesimtirea pe om :)))

voicul

Spar a mai extins harta, dar se poate si mai mult  :) . Partea interesanta:

Si tot de astazi poti beneficia de noile masini Renault ZOE la un pret de 0.99 Lei/min si 215 Lei pe zi.

Lime-ul, trotineta e doar 0.7 ron/pe minut.

perfidus

@dr4qul4, nu sunt sigur dar cred ca te referi la Bolt cand zici ca nu poti da rating la o comanda anulata de sofer.
Clever are istoric in aplicatie, poti da rating si poti sa anunti spre exemplu daca ai pierdut ceva. Plus la Clever au un sistem echilibrat de penalizare: al clientului in caz ca nu te prezinti in timp util in locul stabilit dar si al soferului daca renunta la comanda. Cel putin asa spun in comunicatele lor de pe e-mail.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat