Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Am deja o cursa cu Clever Go si tocmai am instalat Yango. Asa ca le am pe toate 4. 
Daca la Bolt nu pot da rating celor care anuleaza cursa (dupa ce astept minute bune),  folosim o aplicatie care imi permite acest lucru.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Din ce imi zicea un priten Yangoo l-a gasit mereu cel mai scump.  :)

dr4qul4

#602
EU unul prefer sa dau 10-20% in plus, dar sa merg cu masini mai noi. Si inca mai folosesc si taxiul, de preferat comandat prin Clever.
PS. Am si Lime, dar inca nu l-am folosit
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Oprita7

Pe aplicatia Yango am inteles ca au inceput sa primeasca si taximetristi si vorbeste lumea ca inclusiv uber si bolt se pregatesc sa faca asta pe termen mediu daca nu chiar scurt.

numarul de soferi "parteneri" este in usoara scadere (a inceput lumea sa se prinda ca este pacaleala la tariful actual) iar incepand cu 1 noiembrie va fi in scadere imensa pentru ca multi care poate inca ies acum nu au de gand sa se autorizeze (birocratie, taxe, acte, trebuie sa faci itp ul la masina la 6 luni, rca bagaje etc etc) si atunci aplicatiile vor ramane oarecum fara soferi. Soferii nu sunt decisi sa se autorizeze din pricina castigurilor foarte mici.

voicul

De ce 1 noiembrie? E ceva in legislatie ce impune asta? Chiar nu stiu de asta intreb.

Oprita7

#605
Pai nu stii scandalul de la inceputul verii cand soferii primeau amenzi pt ca nu era legiferata activitatea adica nu aveai ce sa faci ca sa prestezi serviciul asta.

Guvernul a legiferat activitatile astea iar legea care a fost data in 20 si ceva iunie (oug 49/2019) prevede un termen de tranzitie pana la 1 noiembrie, de la 1 noiembrie incolo intra in vigoare sanctiunile.

nu ai voie sa practici serviciul asta fara niste autorizatii. nu sunt foarte complicat de scos dar...e ceva birocratie un pic de taxe masinile vor trebui sa faca itp-ul la 6 luni si se va mentiona in talonul masinii ca e utilizata la transport persoane, e nevoie sa faci un rca mai scump, daca vrei sa incasezi cash va fi nevoie sa ai casa de marcat ca orice comerciant din tara asta care incaseaza cash si e obligat sa elibereze bon etc...

problema e ca marea majoritate a soferilor nu au de gand sa se autorizeze castigurile sunt mult prea mici ca sa merite bataia de cap, multi fac part time..si de aia umbla vorba in targ ca aplicatiile care si-au creat deja o baza imensa de clienti se vor orienta sa primeasca taximetristi pe aplicatie pentru ca vor ramane fara un numar de soferi care sa suplineasca cererea de comenzi.

cealalta varianta ar fi sa ridice pretul pe km este o rusine ceea ce se intampla acum dar faptul ca au intrat tot mai multe aplicatii este in defavoarea soferilor aplicatiile avand interesul sa ofere curse cat mai ieftine existand o competitie intre ele care ofera cursa mai ieftina :D

voicul

Aha. Ms de raspus. Stiu de problemele de atunci, dar nu am citit legea si aveam impresia ca firma (Uber, Bolt, etc) o sa faca ceva.Acum am inteles ca si soferul are multe de facut.

Numai ITP-ul iti aduce un cost suplimentar de minim 350 de ron la 2 ani.
Casa de marcat ... parca era vreo 10 milioane o casa de marcat electronica.

Probabil o sa mai creasca putin preturile ca altfel nu mai renteaza sa faci de ocazie asa ceva.

voicul

#607
Vin sa argumentez cu niste date mai concrete ce zice si @Oprita7: nu prea se fac bani cu car-sharing.

Soferul avea Prius, deci hybrid cu GPL - consum 3l/100 - benzina (aproximativ).
Daca se agita facea 100 de milioane pe luna din care vreo 30 mil gaz. (ca idee: mai lejer facea vreo 60 de milioane).

Eu am consum de vara 10 motorina (care e consum incredibil pentru motor + automata + vechime + trafic B).
Sa zicem ca benzina = motorina ca si cost si mai aproximez odata - costul meu cu combustibil e de 3 ori mai mare.
Deci din 100 de milioane 90 ii dau, deci eu raman cu 10 milioane dupa ce m-am agitat o luna?
(aici nici nu vorbesc de alte riscuri: accident, radare si alte amenzi; riscuri care cresc odata ce faci mai multi km, CI doar de ideal: totul merge optim).

Deci daca nu ai un consum intre 6 si maxim 8 (iarna) nu mai are rost sa te gandesti sa faci asa ceva.

Dar altceva e mai interesant aici de punctat:
Teoretic: ideal ar fi sa ai masina electrica, pentru ca nu ai costuri cu electricitatea (momentan).
Practic hybrid cu GPL este de 2 ori mai bun !!!
Cost achizitie masina: hybrid de la 5000 euro si pe la 7000 gasesti chiar ceva buna. Electric minim 10.000 euro.
Problema reala: electrica o incarci in minim 1h - pentru 150km - cam atat merge o electrica de 10.000, un plin de GPL il faci in maxim 10 minute (DACA e coada la pompa GPL!).

Oprita7

#608
eu consider ca in Bucuresti nu putem vorbi de consum 3l pe gpl. cred ca nici macar exclusiv noaptea nu scoti atat.

de asemenea un prius la 7000euro (investitie care trebuie si asta cat de cat amortizata) am cautat acum pe olx si gasesti cu vechime cuprinsa intre 8 si 11 ani. si nu au montat gpl cam niciuna deci mai investesti ~3000-3500 lei (un cost minim posibil sa fie mai mult) pt montarea de gpl. ideea ce voiam sa o expun e ca un prius de 8-11 ani (deci deja uzat) cand il pui la treaba in Bucuresti facand ~200-250km pe zi inevitabil apar si costuri de intretinere (stricaciuni la masina) si ma gandesc ca nu sunt tocmai ieftine de reparat la o Toyota.

mie sincer mi-ar fi frica sa fac mutarea asta sa investesc 7000eur intr-o masina de 8-9-10 ani stiind ca apoi o sa fac km la greu in Bucuresti unde e plin de gropi se sta foarte mult in aglomeratie etc (adica uzura foarte mare pt o masina)

in alta ordine de idei sa mentionam si faptul ca la acest gen de activitati nu ai contributiile platite, nu esti asigurat medical, nu ai pensia platita.. tu daca incasezi 100 de milioane de fapt ai incasat 135 de milioane de la clienti. doar ca 25 si-a oprit aplicatia si 10 milioane firma care iti scoate banii ! Deci in cazul expus de tine gazul este 30 milioane iar aplicatia plus firma care iti scoate banii te costa mai mult decat combustibilul si ce primesti de banii astia? doar faptul ca ai acces la comenzi. pe masina ta, combustibilul tau, riscurile absolut toate ale tale, reparatiile tale...

Cred ca in perioada asta cand a aparut si Yango si aplicatiile au cam limitat tariful dinamic (este competitie acerba care aplicatie sa fie mai ieftina!)  poti ajunge la 100 de milioane incasari doar daca stai 8 ore pe zi 7 din 7 ceea ce e utopic.

Nu se fac bani pentru ca aplicatiile sunt interesate sa aiba cat mai multi clienti ! Aplicatia incaseaza banul la fiecare cursa. Deci aplicatia are interes sa fie cat mai ieftina cursa astfel incat clientul sa dea comanda si aplicatia sa isi incaseze comisionul de 25%. ca soferului ii este bine ii este rau..nu mai e asa mult problema aplicatiei. abia cand va fi criza de soferi isi vor pune problema asta, momentan nu este criza de soferi pentru ca na, fiecare sofer spera..lasa poate va fi mai bine, mai economiseste la reparatia masinii (adica o repara mai rar :)) ) o spala mai rar...

iti dau dreptate cu masina electrica timpul in care se incarca masina este o mare problema in activitatea asta. plus ca trebuie sa fii mereu atent sa iti ajunga bateria pana la statia de incarcare. e aiurea sa pleci de acasa sa faci curse sa faci bani si sa pierzi 1-2 ore doar sa incarci masina.

La taxi in Bucuresti 80% din masini au tarif 1.99 sau mai mare, dar sa zicem ca 1.99 este cel normal pt bucuresti, se refuza cursele proaste (aplicatiile sunt norocul "orasenilor" care si-au luat apartamente prin tot felul de complexe rezidentiale din afara Bucurestiului cu strazi neasfaltate si de unde te intorci inapoi gol 5-6km ca nu te comanda nimeni de acolo deci practic faci curse la care castigi 5 lei in juma de ora si vreo 10km parcursi :))) ), la taxi se lasa spaga (ceea ce la aplicatii extrem de rar se lasa) ca sa vedeti diferenta...si lumea are pretentia sa fie lux la aplicatii sa fie "altceva" decat la taxi :)))

voicul

Eu ti-am dat +1 ca nu e simplu sa scrii atat informatie buna.  :)

Un singur aspect: am vazut un Yaris hybrid de vanzare si zicea in anunt "6.1l real in B". Yaris are 100 cp, Prius are 75 sau 99 cp (pentru cele din 2005 - 2009).
Ar putea sa cam dea un 3l pe GPL, DAR ideea este alta aici:
Deci si in cazuri mai mult decat ideale, consumuri foarte mici ... deci nici asa nu prea da bine.
Ai zici ca ce tie 3l sau 3.5l, dar la exemplu dat e o diferenta de 5 milioane, care sunt bani.
Este 4 si nu 3.5, se schimba total calculele.

Speranta este la tarif-ul dinamic, acolo poti sa prinzi bine de tot, dar cum se pare ca nu prea mai este asa ceva.

Toate firmele au 25% comisionul lor?


Oprita7

#610
Aplicatia Uber are comision 25% (la lansarea in Romania au avut 15, in timp l-au facut 20 si apoi 25). Si esti obligat sa lucrezi printr-o firma. Desi comisioanele sunt cele mai mari la aceasta aplicatie cursele sunt cele mai multe, sunt destule curse cash (care au avantajul ca in general lumea iti mai lasa 1-2-3-4 lei spaga), aplicatia permite sa se lase spaga chiar si la cursele cu cardul (unul din 5-6 lasa 1-2-5 lei acolo). Un alt avantaj este ca odata ce accepti cursa primita poti vedea valoarea cursei si destinatia pasagerului. In felul asta mai eviti din cursele proaste - la aplicatiile astea cursele proaste sunt o mare problema ca te intorci pe gol inapoi in oras practic faci de 2 ori drumul. La taxi este stipulat in lege au voie sa refuze cursele efectuate catre o zona din  afara orasului. O chestie negativa la aceasta aplicatie este atribuirea curselor, aplicatia iti da cursa cum vrea poate sa iti dea la 3-5-7-chiar 12 km distanta de unde esti. Aplicatia prefera sa incerce sa dea cursa catre toti soferii chiar daca nu are pe cineva in zona doar doar se gaseste cineva sa faca cursa, aplicatia sa isi ia comisionul iar soferul sa mearga 10km pana la pasager pt o cursa de 3km. Tariful este 1.30 per km si 0.22 pe minut la care se aplica dinamicul. Daca cursa depaseste 15km fiecare km peste cei 15 este taxat cu 3 lei ! Deci un imens avantaj daca prinzi o cursa lunga (foarte rar se intampla curse lungi peste 15km). Cu dinamicul chiar daca suna bine, 1.5x tariful normal dar sa nu uitam ca procentele pe care le ia firma respectiv aplicatia sunt aceleasi, creste dinamicul 35% tot pierzi.


Aplicatia Bolt are comision 20% (la lansarea in Romania mi se pare ca au avut 10 a fost 15, 18 si acum 20). Inca nu esti obligat sa lucrezi printr-o firma dar in urmatoarele saptamani vei fi. Sunt destule curse si aici, tariful este 1.30 si 0.22 km pe minut la care se aplica dinamicul. Dinamicul este mai "mic" decat la Uber unde ai sanse mai mari sa iei pe dinamic. Cursele cash sunt foarte foarte putine aici. Clientul nu are posibilitatea sa dea tips la cursele cu cardul. Nu se aplica tarif mai mare daca cursa are peste un nr de km. Soferul poate vedea cand accepta cursa cat face cursa ca bani  dar nu poate vedea si destinatia deci ramane problema curselor proaste. In general cursele proaste sunt cele ale "Bucurestenilor" ce si-au cumparat prin Bragadiru, Popesti Leordeni, Domnesti, Mogosoaia, comuna Pantelimon, Militari Residence de unde te intoci km buni pe gol. Un avantaj la Bolt este ca selectezi o raza (care poate fi minim de 2km) si primesti curse la o distanta maxima de 2 km (bine mai primesti si 2.5 si 3 dar nu primesti ca la uber la 5km la 7km la 16km)

Aplicatia Clever are un mod ceva mai diferit de functionare. Nu primesti cursa ca la cele de mai sus iti apare o lista cu cursele disponibile dai pe cursa pe care o vrei, dai in cate minute ajungi, clientului ii apare o lista cu 2-3-4 soferi care sunt in apropiere de el si clientul isi alege soferul pe care il vrea. aici clientul poate sa aleaga din aplicatie si masina taxi sau masina clever go (masini normale gen uber).
Tariful este 1.60km pe km plus 0.22 parca pe minut daca ai masina mai veche de 2014 respectiv 1.99 si 0.26 pe minut daca ai masina dupa 2014. Tarif dinamic nu exista. Comisionul aplicatiei este d 18% la care se adauga cel al firmei care este obligatorie. La clever sunt in general clienti de taxi (clever a functionat o groaza de ani doar cu taxiuri, masini private au bagat de anul asta) si clientii astia de taxi sunt altceva. 70% din curse sunt curse cash unde se lasa spaga. cursa de 16 lei inseamna inseamna in 90% din cazuri 20 etc..
Nici aici nu poti vedea destinatia, decat dupa ce s-a urcat pasagerul in masina. Un dezavantaj aici este reprezentat de faptul ca sunt sanse mult mai mari decat la restul aplicatiilor sa dai de clienti dintr-o anumita etnie, clienti mai dubiosi sau domnisoare care practica meserii vechi (sau mai noi :))) )

voicul

#611
25% mi se pare mult. 20% la fel. Un 15% probabil ar fi ok.
In orice situatie mai ai 10% pentru firma, hai sa zicem ca mai tai de aici ca iti faci tu PFA.

E problema mare la cursele din afara orasului.
Eu am pe TCO 0.9 lei pe km - adica ma costa 0.9 sa fac un 1 km. Intradevar nu prea e masina de UBER, dar e ce stiu.
Daca am cursa de 20 de km * 1.3 - 26 ron ... hai sa zicem cumva ca fac 35 ron.
Daca ma introc gol si probabil asa va fi, pe mine ma costa drumul 18 de ron.
Deci din 35 ron (in care oricum am costurile sa ajung la destinatie) - 18 si mai scad 18 sa vin oras. Profit -1 RON.

Yeeee!

Ionut

Bolt elimină comisionul pentru şoferii din Bucureşti

Bolt, platformă europeană de transport la cerere, reduce la zero comisionul pentru şoferii din Bucureşti, începând de astăzi, aceştia încasând practic integral preţul călătoriei. "Şoferii pot câştiga mai mult cu Bolt, iar reducerea comisionului este o dovadă a angajamentului nostru de a le oferi acestora cea mai avantajoasă ofertă, împreună cu tarife convenabile pentru pasageri. Şoferii sunt elementul central al afacerii noastre şi dorim ca ei să-şi maximizeze veniturile, pe lângă beneficiile Bolt deja existente. Credem că această măsură este foarte valoroasă pentru şoferi, care vor fi mai mulţumiţi, ceea ce va duce şi la creşterea gradului de satisfacţie a clienţilor", a declarat Cristian Sălceanu, operations manager în cadrul Bolt.

ZF

Ionut

Clever Taxi duce serviciul CleverGO la Iaşi şi Cluj şi oferă tarif fix pe kilometru

Apli­caţia mo­bilă de transport Clever îşi extinde serviciul CleverGO în Cluj şi Iaşi, la aproape un an după lansarea lui în Bucureşti şi Timişoara, oferind clienţilor un tarif fix per kilometru, indiferent de momentul zilei, de condiţiile de trafic sau de cererea şi oferta de maşini dintr-un anumit moment. "În Cluj şi Iaşi observăm o evoluţie accelerată a cererii de mobilitate raportată la capacitatea serviciilor de transport actuale. CleverGO este un serviciu complementar celui de taxi, lansarea sa în Bucureşti generând reducerea timpilor de aşteptare pentru pasageri, creşterea cu 32% a numărului de comenzi medii per şofer şi câştiguri lunare mai mari cu 700 de lei pe lună pentru aceştia. Vom continua să investim masiv în dezvoltarea şi modernizarea industriei de transport urban, pentru a oferi un serviciu de calitate la cel mai bun preţ", spune Andrei Frunză, CEO Clever.

ZF

alecu26

https://www.g4media.ro/document-firea-program-rabla-pentru-taximetristi-vouchere-de-15-000-de-lei-pentru-masini-noi.html

Ceva de genul asta aveam si eu in minte. Dar as fi pus strict hibride si electrice. Asa 99% din soferi vor lua cu Euro 6.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).