Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oprita7

Legea a fost data undeva in 26 iunie.
ARR a inceput sa primeasca dosare pentru cei interesati sa se autorizeze undeva la 26 august. (in tot timpul asta au motivat ca inca nu au normele de aplicare etc etc)

Deci sa zicem ca firmele au timp rezonabil sa isi scoata autorizatia.

Fiecare firma dupa ce se autorizeaza urmatorul pas e sa se duca iarasi la ARR cu un contract intre firma si una din aplicatiile autorizate, depune o cerere si ARR va emite un ecuson.

Problema este ca aplicatiile inca nu au reusit sa se autorizeze, aplicatiile se autorizeaza la ministerul comunicatiilor.

Deci chiar daca soferii vor avea autorizatiile e nevoie si de acel ecuson de la 1 noiembrie care momentan inca nu se poate obtine.

Quote from: Liviu M on September 20, 2019, 05:29:29 PM
Quote from: Oprita7 on September 20, 2019, 12:46:01 AM
uber daca vrea maine poate sa faca km si 0.99 ei nu pierd nimic,

Da-mi voie sa te contrazic. Pierd fix comisionul lor (in procente) * scaderea de pret.

La 0.99 per km vor fi mai multi clienti care sa comande curse asadar pierderea de comision se compenseaza cu nr de curse care va fi mai mare daca nu cumva aplicatia va fi chiar pe plus.


Liviu M

Sau renunta toti soferii sa mai faca munca patriotica si atunci nu mai castiga Uber nimic (pierde tot).

voicul

#632
Mare flota au: au reusit in 3 luni de inscrieri sa adune 21 de masini in toata tara! Sper sa reziste ca sunt si oferte bune.

Perpetoo este gata să te însoțească la drum!

Suntem bucuroși să te anunțăm că am dat startul închirierilor, așa că te așteptăm pe site pentru a închiria o mașină care să răspundă nevoilor și preferințelor tale.

Poți selecta dupa preț, an de fabricație sau orice altceva din lista de preferințe.

Oprita7

#633
Peste jumatate dintre soferii parteneri Uber din Romania ar avea conturile blocate, daca noua legislatie privind platformele de ridesharing ar fi valabila de acum, in conditiile in care noua lege intra in vigoare de la 1 noiembrie, iar procesul de licentiere dureaza 4-8 saptamani, a declarat Nicoleta Schroeder, manager general Uber Romania, in cadrul unei intalniri cu presa.

"Daca noua legislatie ar intra in vigoare maine, peste jumatate dintre soferii parteneri din Romania ar avea conturile blocate. O scadere drastica a numarului de masini disponibile inseamna un timp mai mare de asteptare pentru utilizatori", a spus Schroeder.

Schroeder a subliniat ca Uber sustine financiar procesul de licentiere a soferilor parteneri, iar soferii licentiati beneficiaza de un comision de 0% pentru cursele desfasurate pana la 1 noiembrie.

"Suntem obligati sa punem in asteptare conturile soferilor care nu vor avea toata documentatia necesara pana la 1 noiembrie. Si noi, ca platforma, suntem in proces de autorizare, asteptam autorizatia sa iasa", a spus sefa Uber Romania.


- este de banc ce zice femeia asta ca jumatate din soferi s-au autorizat deja. nr de masini autorizate este undeva la 400 pe B si vreo 200 pe IF. Bine, pana la 1 noiembrie vor ajunge probabil la 1000 si 1500, ceva de genul dar chiar si asa foarte putin, muuult sub 50% vor fi si la 1 noiembrie dar acum.

- soferii nu se inghesuie la autorizare si e de inteles. activitatea asta a fost sustenabila in ultimii 1-2 ani ani datorita faptului ca era "nereglementata". fara contracte de munca, fara asigurare de bagaje si calatori, fara itp la 6 luni, incasai cash fara sa ai casa de marcat etc ...
- o alta noutate este ca in Bucuresti - Ilfov se vor putea folosi exclusiv masini inmatriculate pe B sau IF cei cu masini de giurgiu, teleorman prahova (deloc putini!) nu se pot autoriza decat daca gasesc sa le inmatriculeze pe Bucuresti sau IF.
- aplicatiile platesc si pretul pentru ca nu au vrut sa mareasca tariful de baza care inca este 1.30 per km la uber si bolt. prost sa fii sa te reglementezi pe tariful asta si sa speri ce? ca traiesti din diferite bonusuri de moment sau din tariful dinamic care cateodata e cateodata nu?! sa micsoreze ori comisionul lor pe perioada nedeterminata ori sa mareasca tariful similar ca la taxi unde azi un tarif mediu este in jur de 2 lei per km. adica suntem cu totii de acord ca serviciile astea ofera calitate mai mare decat la taxi dar cu toate astea pretul este (mult) mai mic. da cu virgula :)

Cu siguranta aplicatiile vor trage tare sa obtina o prelungire a termenului dar este destul de greu de crezut ca o pot obtine desi beneficiaza de influenta maricica la politicieni. Lipsa de timp pana la 1 e principala problema.
La 1 noiembrie cine nu are toate actele ii va fi oprit accesul pe aplicatie.

voicul

Si cat sa mai prelungeasca 3 luni? 6 luni?
Ar mai fi ceva timp, dar prea putin.

Ramane de vazut daca ridica pretul curnad pe km.

dr4qul4

dar tariful la e-taxi e doar pe km? Eu am impresia ca taxeaza si timpul pe intreaga durata a calatoriei. Adica, atunci cand esti in miscare, platesti si pt distnata si pt timp.
Mai mereu, pretul estimat pentru o cursa este mai mare decat la taxi. Asa ca alta explicatie nu vad (nu apare nimic la dinamic).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

#636
Uber mai are si taxa de peste 15km - 3 ron pe km urmatorii km.

---

In alte ordine de idei:

Licențele de taxi care mai sunt disponibile în Cluj-Napoca, doar pentru mașini electrice. Edilii vin și cu alte măsuri în viitor - VIDEO

Șoferii care vor să obțină o licență pentru taximetrie în Cluj-Napoca trebuie să aibă mașini electrice. Este condiția pentru a primi una din cele 31 de licențe care mai sunt disponibile în oraș. Edilii impun măsuri dure și pentru aceia care au deja un astfel de document. În următorii doi ani, taximetriștii trebuie să își schimbe mașinile cu unele care poluează mai puțin.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/licentele-de-taxi-care-mai-sunt-disponibile-in-cluj-napoca-doar-pentru-masini-electrice-edilii-vin-si-cu-alte-masuri-in-viitor-1198519

Oprita7

#637
@dr4qul4

La uber se taxeaza si timpul si este vorba de 0.22 lei pe minut (sau 0.26?). Se taxeaza totalul timpului petrecut in cursa
La taxi se taxeaza stationarea. Atunci cand masina se deplaseaza cu o viteza mai mica de 5km/h aparatul taxeaza stationarea. Ora de stationare este 19.9 lei pe ora la un taxi care are 1.99 per km.  Daca aveti vreun bon de taxi la indemana veti vedea ca totalul pretului este format din pornire, nr de km inmultit cu tariful per km si numarul de minute petrecute pe stationare.

Daca la Uber nu este dinamic e imposibil sa fie mai scump decat la un taxi care are 1.99. Iar 1.99 incepe sa fie istorie cateva firme mari din Bucuresti au trecut de la 1 Octombrie la 2.29, mai sunt cateva care sunt de mult timp la 2.49, mai sunt si unii care au 1.99 ziua dar noaptea au 2.29 etc

Poate lumea nu a mai mers cu taxiul da eu zic ca dupa 1 noiembrie sunt toate sansele sa mergem din nou pt ca masinile aplicatiilor vor fi foarte greu de gasit, cel putin in prima faza. autorizatiile se pot scoate si in noiembrie, decembrie dar ideea este legata de profitabilitatea serviciului. de unde naiba sa dea soferii si taxe la stat (care nu sunt mici deloc numai contractul de munca e 860 lei pe luna) si 20-25% comisioane la aplicatii, si rcauri speciale de transport si case de marcat iar tariful sa fie 1.30 :))))

un sofer in decursul unui program de zi cu 15 curse  ia cam 4-5-6 curse cu tarif dinamic (Care tarif dinamic poate fi de multe ori 1.3,1.4 adica fix pix sau ma rog abia atunci te apropii de tariful de la taxi, abia pe la 1.5 esti la fel cu tariful de la taxi)
un sofer in decursul unui program de noapte ia maxim 1-2-3 curse cu tarif dinamic din 15-17 curse.

nu te poti baza pe tariful dinamic in industria asta.

Ionut

Cati bani castiga un sofer Uber in Bucuresti raportat la orele lucrate si numarul de kilometri parcursi

Soferul Uber are in jur de 45 de ani, conduce un autoturism spatios, un monovolum, cu o vechime de 10 ani si motorizare pe benzina si GPL. Revenind la discutia pe care am avut-o cu soferul de Uber, acesta a spus ca parcurge 8.000 - 9.000 de km/luna, cursele fiind si in afara orasului, nu doar in Bucuresti, iar profitul este de 5.000 - 6.000 lei. Soferul Uber conduce 8-9 ore pe zi, uneori si sambata. Numarul de kilometri parcursi este de cel putin 300 de km/zi, astfel ca la final de saptamana masina are peste 2.000 de km parcursi.

Detalii pe Wall-Street.ro

voicul

Magic:

"Revenind la discutia pe care am avut-o cu soferul de Uber, acesta a spus ca parcurge 8.000 - 9.000 de km/luna, cursele fiind si in afara orasului, nu doar in Bucuresti, iar profitul este de 5.000 - 6.000 lei.

Soferul Uber conduce 8-9 ore pe zi, uneori si sambata. Numarul de kilometri parcursi este de cel putin 300 de km/zi, astfel ca la final de saptamana masina are peste 2.000 de km parcursi."

Presupun ca e vorba de 2 soferi diferiti. Totusi daca unu in 8 - 9 ore face 2000 de km, oare cate ore lucreaza primul de face 8000 de km? (ar fi de 4 ori mai mult, deci cate 32 h de pe zi !!! Macar nu ai sef la programul asta  :lol: )

Un calcul:
Daca e 1.3/km si dai 25% la Uber si 10% la o firma, de fapt ramai din prima cu 65% - adica 0.845 ron in mana. Din banii astia scazi cheltuielile cu masina. De la 1 noiembrie cheltuielile cresc.
Am facut TCO 99.95% exact la masina mea si ma costa 0.83 ron/km (in conditiile in care 30% din km calculati au fost facuti in afara orasului unde am consum de 5%, nu 10% minim cum am oras!).
0.845-0.83 - 0.015 profit pe km

La o benzina cu GPL intradevar ai marja de profit mai mare, dar si aici conteaza motorul. Daca ai benzina de peste 100 cp, EURO 3 si automata cu GPL probabil nu cred ca ajungi sa faci 0.1/km profit.

ALT CALCUL
Multi habar nu au ce vorbesc si incurca tot cu altceva si iese orice, dar pe sticla si in declaratii: PROFIT maxim.
Daca ai face 0.5 profit pe km (este enorm) la 2000 km (e program de 8 - 9 ore asta) ai avea in mana concret castig de 1000 RON
Probabil ca profitul medu este pe la 0.3 - 0.4 pe km deci 600 - 800 RON profit real in mana. pentru program de 5 zile pe luna 8 - 9 ore pe zi.

elphax

daca ar folosi Zoe ar castiga 2000 in plus ;) si si-ar achita rata la masina

dr4qul4

@oprita7, din experienta proprie, pe e-taxi am dat mai mult decat la taxi pentru o cursa (fara sa pun spaga pe care o las la taxi).
De exemplu: Ultima cursa cu Bolt - 4,5 km (si vreo 15 min) = 14.90. Adica 3lei/km. Taxiul face 12-14 lei (fara spaga).
Iar pe Clever, 12,17 km (DN1 centura - Unirii), 23 de minute = 29,17 lei
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

@voicul - ce-i incorect? 300 km/zi x 7 zile = 2100 km. 300 km/zi * 30 zile = 9000 km. Nimic gresit aici. Probabil sunt doi soferi sau un sofer full-time si un sofer part-time.

P.P.S. Cei care fac Uber full-time sau "close to full time", ca si cei care fac taxi nu vor face asta cu masini cu 100+ cai putere pe benzina. Ci, in RO, cu vehicule mici, ieftine, cu GPL-uri. Gen Dacii Logan. In US majoritatea au hibride light, gen Prius. Nu ma astept sa vina un mertan la Uber X. Daca vreau asa ceva, exista servicii potrivite pentru asta.

P.S. Si Uber si Bolt platesc bonificatii substantiale soferilor. Reglajul la preturi, costuri si bonificatii e facut sa fie soferi pe strada; ambele firme au algoritmi sofisticati pentru asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

nirolf

#643
@voicul Așa cum au remarcat colegii, există și componenta de timp în costul cursei. De exemplu, aseară: cursă de 7,4 km cu Uber (fără tarif dinamic) = 14,79 lei, deci cam 1,99 lei/km. Trafic lejer, probabil când e aglomerat se ajunge și la 3 lei cum a avut dr4qul4.

voicul

^Acum vad ca e 2000km pe saptamana - in fuga am citit luna. Da e greseala mea aici.

Calculele facut de mine sunt pe tariful minim, ca nu te poti baza pe bonusuri si tarif dinamic. Desigur ca exista si desigur ca o sa castigi mai mult, dar daca te bagi sa lucrezi 8-9h trebuie sa vezi castigul minim pe care poti sa il obtii si sa fi fericit cu ce ai peste.
Sa lucrezi 8 - 9h pe zi si sa ramai cu 2000 ron (fara pensie si sanatate platita) ... nu prea e business, pentru ca altceva nu cred ca mai poti face dupa 8h de trafic in B. Depinde de fiecare.

Exemplu Uber: 36 ron Otopeni - locuinta, duminica seara, 6 ron cei 2 km peste 15, deci 30 de ron 15 km - 2 lei km.