Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Cand va fi asta? Urmeaza ca poate sa fie, DACA ...

Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing vor fi obligați să dea bonuri fiscale

Soferii care lucrează pentru firmele care dețin aplicații de ridesharing, pentru a obține venituri, vor putea să transporte persoane cu mașina numai în anumite condiții stricte, conform unui proiect de act normativ care va ajunge curând la votul Senatului, cu propunere de adoptare. Spre deosebire de varianta apărută în dezbatere publică, forma proiectului ce va fi votată prevede că șoferii vor fi obligați să folosească aparate de marcat și să dea clienților bonuri fiscale.

https://www.avocatnet.ro/articol_50830/%C8%98oferii-care-lucreaz%C4%83-pentru-aplica%C8%9Biile-de-ridesharing-vor-fi-obliga%C8%9Bi-s%C4%83-dea-bonuri-fiscale.html

Dragosdimitrescu

Sunt contabil si vreau sa va spun ca legea din Romania obliga orice comerciant care vinde bunuri sau presteaza servicii catre persoane fizice sa emita bon fiscal. Nerespectarea acestei prevederi atrage sanctiuni de la 5000 la 10000 lei.
Este cumva pleonasm ce doresc senatorii sa promoveze prin acest proiect intrucat legea e una pentru toti.
Doar ca firmele partenere Uber, Taxify & alte platforme nu s-au conformat pana acum pentru ca nu i-a controlat nimeni.
Sunt firme care au 100-200 de soferi care lucreaza in sistem Uber si nu au nici un interes sa cumpere 100-200 de case de marcat (x1000 lei buc=100000-200000 lei investitie).
Uber emite in numele firmei partenere o factura catre pasager, dar aceasta factura nu intruneste cerintele minime legale, uber necolectand CNP-urile pasagerilor. Codul fiscal solicita ca pe o facturaeisa catre o persoana fizica sa fie mentionate CNP-ul beneficiarului sau adresa exacta din Actul de Identitate.
Proiectul mai bine era transmis ANAF pentru a fi comunicat catre societatile cu profil de transport persoane pentru a se conforma si a achzitiona case de marcat fiscale.
Restul e o pierdere de timp din partea parlamentului. Sunt legi care stau la sertar si nu mai ies la vot nici in anul acesta.

AndreiB

Se poate emite bon fiscal digital?

TibiV

Quote from: Dragosdimitrescu on March 14, 2019, 06:00:30 PM
...legea din Romania obliga orice comerciant care vinde bunuri sau presteaza servicii catre persoane fizice sa emita bon fiscal....
(...)
Codul fiscal solicita ca pe o factura  catre o persoana fizica sa fie mentionate CNP-ul beneficiarului sau adresa exacta din Actul de Identitate.
Te cam contrazici...
Factura sau bon fiscal?
De ce musai factura?....
Bonul fiscal nu este suficient?...
Inca nu mi s-a intamplat sa imi ceara buletinul la Mega Image/Penny/Carrefour/Auchan/etc pentru CNP sau adresa....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

De fapt nu se contrazice.
Factura nu este dovada plății. Trebuie însoțită de chitanță sau bon fiscal.
Dar este o idioțenie. Avem nevoie de reglementare si taxare in acest domeniu. Nu de interzicere.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

EvIdent ca trebuie legiferate bonuri digitale. Ceea ce Uber trimite deja.

De fapt nu trebuie legiferat, trebuie pur si simplu acceptat. Ar fi in stare sa legifereze si nodul siretului de la pantof.

JohannDB

Părere strict personală, ca fost taximetrist (cu PFA și mașină proprie), o bună bucată de vreme..... Cu toate canoanele legii momentului....
     Ceea ce văd acum, ca cerere imperativă, de amânare a oricărei reglementări, până la o discuție/dezbatere publică (sau mai "puțin publică"), cu toți factorii, etc, etc, ..... O văd ca pe o amânare conștientă "sine die" a reglementării (pe sensul dexului fără dată certă/precizare, a evenimentului precizat) pentru a lăsa cât mai mult spațiu de manevră și desfășurare plus producție de bani, pe baza unei "platforme" ce acoperă o "nișă" de activitate, cu lacunele de reglementare (pentru că nu s-a petrecut până acum activitatea)......... Și asta în ciuda taximetristului CINSTIT (nu săriți, că știu cum e și la firmele consacrate), ce face lucrul ăsta cu mașina lui, pe PFA-uri/IF-uri (ce-or mai fi) proprii, cu toate costurile de "bulină", de asigurări persoane și bagaje, cu vizita medicală anuală la "siguranța circulației" (nu săriți că aici o cam scrântești dacă ai ceva probleme...sau am avut eu "parte" de "comisii "beton"/intransigente....!!), cu concesiune de activitate cu Primăria, cu rapoartele lunare de casă de marcat, cu schimbările în timp de modele de "ceas" (eu am apucat trei schimbări/ că au intervenit "unii" ce au avut afaceri cu ceasurile de taxare), iar pentru alții este "ciumă" (tâmpiții ăștia respectă actualele reglementări, așa bune-rele cum sunt și au parte , "pro bonno", de concurență neloială.........
            Am mers și eu cu UBER....... Un ilustru anonim, poate bolnav, poate sănătos, cu, sau , poate fără asigurare la mașină și de intram amândoi în "pom", cine mă mai "mângâia" pe mine...?? Unde-i diferența ?? Și totul numai pentru bani......................................................
     Oricâte "emoții" ați avea la acest paleativ, ......... Eu dădeam BON FISCAL și aveam și FACTURIER cu ȘTAMPILĂ PROPRIE..... Despre ce discutăm ?? Și-am plătit de m-am săturat !! RESTUL E CAN-CAN.....

dr4qul4

fara reglementare nu vom avea investitii in acest domeniu, pentru ca este o zona gri. Nu se pot lua credite pentru asa ceva.
Asa ca va ramane doar o bataie pe preturi care va aduce un plus de harburi pe strazile noastre si soferi neexperimentati sau chiar soferi fara carnet. Pentru ca firmele "de ridesharing", in conditiile actuale de pe piata muncii, nu-si permit sa trieze soferii (pe acelasi cont merg si cate 3 soferi).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

"..................fara reglementare nu vom avea investitii in acest domeniu",..................... Reglementare, așa bună sau rea, avem la ora asta, deoarece pe această bază de ani buni funcționează activitatea de taximetrie și închiriere de autovehicule, aici, la noi, unde sunt "codrii verzi de brad" (Goga dixit)......
"Nu se pot lua credite pentru asa ceva"........................Ba da, dacă ai o formă juridică în care faci ceea ce faci, și ai mai mult de 12 luni de activitate, beneficiezi de posibilitatea de accesare de fonduri bancare pentru "investiții" (în cazul nostru pentru cumpărare de mașină....experiență proprie)..........
"doar o bataie pe preturi care va aduce un plus de harburi pe strazile noastre "............ Stimate coleg, aici te înșeli amarnic sau nu ai citit L38 chiar din fazele initiale.... Mașini de maximum 10 ani vechime.... Mașini ce trebuie să aibă și alte "amănunte"/caracteristici.....(conform L 38..)...
"....si soferi neexperimentati sau chiar soferi fara carnet....." ......... Păiii să ne uităm/să privim în L 38....CITAT """Conform L.38/2003, cu md. si compl. ulterioare:
"ART.26.(1) Pentru a putea practica transportul de persoane în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere, conducãtorul auto trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã permis de conducere categoria B valabil, cu o vechime de cel puţin 2 ani;
b) sã deţinã certificat de atestare profesionalã valabil;
c) sã fie apt din punct de vedere medical şi psihologic;
d) sã aibã vârsta minimã de 21 de ani.
" Pentru ca firmele "de ridesharing", in conditiile actuale de pe piata muncii, nu-si permit sa trieze soferii (pe acelasi cont merg si cate 3 soferi)"....... Eiiiiiii, aici ai un punct de vedere REAL......
    Pe vremea la care făceam taximetrie și eram afiliat unei firme (că așa era modă....modă  pe care n-am înteles-o niciodată), consumatorul fiind cu "ochelari de cal"-ziceam atunci-, dacă nu purtai o "turelă consacrată" îți creștea iarba sub roți, așteptând clientul....clientul vânând o turelă "consacrată"....................
  "....in conditiile actuale de pe piata muncii, nu-si permit sa trieze soferii (pe acelasi cont merg si cate 3 soferi".
...... Mă repet la acest punct........ Te contrazic: fiind afiliat unei firme ce avea și mașini proprii, șoferii erau unici pe mașină (și așa sunt și AZI, șoferii proprii ai firmei, pe mașinile firmei), deoarece au de dat "decontul zilnic" la firmă......Și atunci ne miră anumite comportamente ale acestor "șoferi" ??
Toate aceste firme sunt conștiente de calitatea "angajaților" de propriile mașini, dar noi "independenții colaboratori" salvam și luam "mumu" în numele pirațior firmei.... Mai era o treabă, pentru că o mână spală pe alta, iar amândouă spală c.rul.......Pe "surse" se afla că "iese primăria în control, sau poliția....; și atunci se auzea pe stație "negrii acasă".... Și câmp de bătaie rămâneau "cei cinstiți și sigur legal" ...cei care eram PRIMII vizați la control..... Am avut ocazia să-l trimit la plimbare pe un "controlor" al primăriei, numai prin simpla trimitere la listingul de evidență al autorității locale, după numerele de înmatriculare.... Mă săturasem de stropitorii de cerneală din primărie (cu "p" mic).....................
    ..................Și platformele CE FAC ?? N-au mamă, n-au tată, deocamdată; și vor prelungirea situației convenabile unilateral.....





Powered by API/PUM imgur uploader
   "Exemplul viu" al modului de control cu dedicație, că "penalii/negrii erau dispăruți și asta nu ieri sau alaltăieri...... Ci, meteahnă veche, cu ani buni distanță în urmă, dar diferența și trimiterea era "la fel".....................

Ionut

Cum se schimbă jocul pentru Uber şi Bolt: Bon fiscal şi cazier perfect curat se numără printre noile prevederi

În cea mai recentă variantă a proiectului, care a primit deja aviz favorabil de la majoritatea comisiilor din Parlament, cei care operează prin intermediul platformelor de ridesharing vor fi nevoiţi să dea bon fiscal clienţilor. Mai mult, proiectul obligă şoferii să obţină un certificat de astestare profesională pentru transport de persoane în regim de închiriere.

ZF

Ionut

Reacţia Bolt la modificarea legii taximetriei: Continuăm să ne desfăşurăm activitatea în toate oraşele în care operăm

"Bolt continuă să îşi desfăşoare activitatea în toate oraşele din România în care operează. Şoferii parteneri pot în continuare să conducă pe platforma Bolt, iar pasagerii au posibilitatea să călătorească în oraş într-un mod convenabil şi accesibil", transmit reprezentanţii Bolt. "Am primit asigurări de la Guvern că în această perioadă România va avea o nouă lege ce reglementează sectorul de ride-hailing, care va fi echitabilă pentru toate părţile implicate. Bolt lucrează îndeaproape cu autorităţile şi oferă tot sprijinul pentru acest demers"

ZF

Ionut

Uber România, despre modificarea legii taximetriei: Vom continua să operăm ca până acum

,,Ordonanţa de azi nu schimbă cu nimic lucrurile pentru Uber în România - vom continua să operăm ca până acum. Mai mult, Guvernul şi-a exprimat clar intenţia de a reglementa sectorul de ridesharing printr-o ordonanţă separată, în săptămânile următoare. Apreciem angajamentul Guvernului de a grăbi adoptarea unei legislaţii moderne pentru a răspunde nevoilor pasagerilor şi şoferilor din România", au declarat Oficialii Uber România, vineri. Ordonanţa de azi nu produce efecte şi nu schimbă nimic pentru Uber sau pentru şoferii parteneri - serviciul să continua să funcţioneze ca până acum.

ZF

Ionut

Taximetriştii au blocat din nou Piaţa Victoriei. Reacţia Uber România: Mulţi şoferi de taxi deja folosesc aplicaţia noastră

,,Vrem să colaborăm cu industria de taxi aşa cum facem în alte ţări. De fapt, mulţi şoferi de taxi deja folosesc aplicaţia noastră. Însă nu vom fi niciodata de acord cu patronatele care se opun tehnologiei şi dreptului consumatorilor de a alege. Avem încredere că Guvernul va opta să nu limiteze serviciile de ridesharing, ci să le reglementeze corect, în interesul a milioane de români care folosesc şi aceste aplicaţii şi vor să aibă în continuare mai multe opţiuni de transport", au subliniat miercuri, oficialii Uber România, într-o declaraţie de presă.

ZF

voicul

Taximetriştii care sunt si din BV, CJ si TM (unde e UBER) . Mai erau si de VN si DJ.

Chiar de acolo sa vina sa protesteze?
Presiune mare.

frunzaverde

Quote from: Dragosdimitrescu on March 14, 2019, 06:00:30 PM
Sunt contabil si vreau sa va spun ca legea din Romania obliga orice comerciant care vinde bunuri sau presteaza servicii catre persoane fizice sa emita bon fiscal. Nerespectarea acestei prevederi atrage sanctiuni de la 5000 la 10000 lei..

De cand si pana cand se aplica legea fiscala romaneasca unei companii olandeze? Mai precis Uber B.V., Treublaan 7, 1097DP Amsterdam? Toate facturile si toate bonurile fiscale UBER sunt emise de Uber BV, scrie foarte clar pe ele. Drept si prin urmare ele trebuie sa se conformeze legii olandeze, NU legii romanesti. Si... se conformeaza. Inclusiv bonurile fiscale emise se conformeaza (da, Olanda nu e retrograda). Da, sunt in romaneste, dar respecta integral legislatia olandeza - care e foarte prietenoasa cu mediul on-line si cu deservirea intregii UE din Olanda - unul din motivele pentru care multe firme de e-commerce isi fac "baza" in NL pentru tot UE.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!