Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul


Oprita7

Quote from: rizzuh on February 27, 2019, 12:49:00 PM

Deci problema nu este Uber, ei pot fi acuzati cel mult de indiferenta, ci soferii, care daca lucreaza printr-un SRL, nu isi fac contract de munca, ci incaseaza direct banii si la final de an scot scriptic dividende. Asta nu este evaziune fiscala, cel mult pot fi acuzati de folosirea resurselor firmei in nume propriu, ceea ce e vax, fiindca asa functioneaza multe firme foarte mici la noi. Pe PFA/II nu au cum sa evite plata taxelor practic echivalente cu cele de la un contract de munca.

Se fac smecherii mult mai mari in taximetrie pentru a evita taxe decat atat.

De fapt soferii pentru a putea lucra cu uber au 3 variante:
1. pfa
2. firma persoanala
3. pfa sau firma altuia

90% din soferi sunt bagati pe firme care sunt infiintate special pentru asa ceva (varianta 3). "gazduiesc" soferi pe firma lor dar toti soferii astia sunt platiti la negru, fara a avea contract de munca. firma opreste comision 10% din suma pe care o produci., bine, daca vrei iti faci si contract de  munca dar te obliga ca pe langa acel comision sa iti platesti si costul aferent contractului de munca, ~800 lei lunar. Asta desi aceste firme in mod normal erau obligate sa incheie contracte de munca, contractul de munca fiind obligatoriu in tara asta.

Exista o intreaga industrie sunt sute de astfel de firme care cu asta se ocupa. scot banii de la uber si ii dau la negru la soferi. In felul asta Uber este curat pentru ca ei obliga fiecare sofer sa "apartina" de o firma din asta iar cel care face toata frauda este firma asta, nu Uber in sine.

Priviti un anunt:
https://www.olx.ro/oferta/comision-10-colaborare-sofer-firma-uber-taxify-clever-go-masina-uber-IDa9OF9.html

vedeti ce scrie? Carte de munca LA CERERE.

Uber ar fi putut rezolva asta in 2 feluri:
1. ar fi obligat ca fiecare sofer sa aiba pfa-ul lui sau sa existe o regula, o firma = un sofer.
2. sa ceara dovada ca fiecare sofer care apartine de firme din astea sa fie angajat cu contract de munca (full time sau part time).

Dar in mod real taxele sunt mari si profitabilitatea serviciului (castigurile sunt mici la uber!) era mult diminuata ceea ce ar fi rezultat mult mai putini soferi :).

Castigurile sunt mici la uber pentru ca odata uber opreste 25% din fiecare cursa, apoi firma care iti scoate banii inca 10% (din astia 10% vreo 4-5% sunt comisioane de genul tva intracomunitar, contabilitatea etc si restul profitul firmei) si apoi dupa ce ca ramai cu 65% din fiecare cursa sa mai dai si impozit, cas respectiv cass ... iti da cu virgula. In conditiile in care pretul pe km este 1.30 lei.


Oprita7

#332
In privinta incasatului CASH la Uber colegul a explicat binisor pe pagina anterioara.

Dar ramane o mare problema, orice ban pe care il incasezi cash in tara asta esti obligat sa emiti bon fiscal. Nu se pune problema de evaziune, ci doar ca nu se respecta legislatia intru totul, evaziune nu este, dar ramane obligativitatea sa ai la tine casa de marcat si sa dai bon fiscal omului care ti-a inmanat banii.

Daca mergi cu un uber si suni la anaf ca ti se cere plata cash dar nu ti se emite bon fiscal este destul de grav si pentru sofer dar si pentru firma unde soferul apartine, pentru ca asa cum explicam si mai sus fiecare cursa la uber este o cursa in care prestatorul de servicii este o firma (nu Uber! ci una romaneasca de care apartine soferul). Deci nu uber e de vina ca nu emite bon fiscal ci firma de care apartine soferul ca l-a trimis sa desfasoare o activitate economica in numele sau (al firmei) fara sa ii dea casa de marcat.

voicul

Compania de ride sharing Taxify anunță că își schimbă numele

Compania de ride sharing Taxify anunţă că va funcţiona de acum înainte sub brandul Bolt.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/compania-de-ride-sharing-taxify-anunta-ca-isi-schimba-numele-1093711

Ionut

Doi antreprenori români au lansat o platformă prin care proprietarii de maşini pot oferi autoturismul spre închiriere

Aurelian Marin, proprietarul agenţiei de turism Paradis Vacanţe de Vis, a lansat alături de un alt antreprenor un serviciu de car sharing prin care proprietarii maşinilor pot să îşi listeze maşina pe platformă pentru a fi închiriată de alţi utilizatori. Serviciul Perpetoo va fi disponibil începând cu luna mai în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara. Platforma se adresează persoanelor care îşi doresc să conducă o maşină atunci când pleacă în concediu, când se deplasează în interes de serviciu într-o altă localitate sau când maşina lor se află în reparaţii. Potrivit fondatorilor, Perpetoo va avea preţuri mai mici de închiriere faţă de companiile de rent-a-car clasice.

ZF

Ionut

Reacţia Uber şi Taxify, în faţa OUG care vrea să le interzică: Solicităm Guvernului să amâne o potenţială OUG în numele celor peste 2 milioane de utilizatori. Până acum industria a contribuit cu zeci de milioane de euro la economie

,,Până când vom avea şi în România un cadru de reglementare pentru noile servicii de transport alternativ, cadru similar altor ţări membre UE, solicităm membrilor Guvernului să amâne o potenţială Ordonanţa de Urgenţă, în numele celor peste 2 milioane de utilizatori şi a zecilor de mii de şoferi care folosesc platformele noastre pentru a-şi câştiga existenţa", transmit reprezentanţii companiei. ,, Apreciem deschiderea Guvernului la dialog şi îi asigurăm de cooperarea noastră deplină pentru modernizarea legislaţiei de transport, în linie cu recomandările Comisiei Europene, conform căreia aceste servicii noi trebuie reglementate şi nu interzise.

ZF

Ionut

Cătălin Drulă (USR): Opriți ordonanța privind activitățile de tip ridesharing

,,Având în vedere că există o propunerea legislativă privind activitățile de tip ridesharing care se află într-un stadiu avansat de dezbatere la Parlamentul României, am solicitat Guvernului retragerea proiectului de ordonanță de urgență pentru instituirea unor măsuri în domeniul transportului rutier precum și de modificare a legii privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere", transmite deputatul USR Cătălin Drulă.

În plus, Comisia pentru Tehnologia Informației va organiza o dezbatere publică, pe data de 12 martie începând cu ora 13:00, asupra propunerii legislative privind activitățile de tip ridesharing. De asemenea, Comisia de Tehnologia Informației va prezenta amendamente la legea privind activitățile de tip ridesharing, urmând ca ulterior, să stabilească o ședință comună cu Comisia de Transporturi, co-raportoare pe această propunere, în săptămâna 18-24 martie, pentru a emite un raport preliminar comun.

Digi24

voicul

#337
Legat de Perpetoo: chiar sunt curios cum o sa fie mai ieftin ca o companie de rent-a-car, tinand cont ca Logan-uri am vazut si cu ... vezi poza (perioada 15 - 18 martie) :lol:
Sigur este o exceptie altfel cum 1$/zi*3zile=4$ cost total  :lol:

Eu clar ca o sa folosesc sistemul deci nu sunt deranjat de preturi mici.
Problema cea mai mare la rent-a-car - acte de completat si timp pierdut pentru asta, necesitatea cardului de credit si depozite de la 300E pana la 1500E !!!
Pony si Ego - doar cu un card si gata.





Powered by API/PUM imgur uploader

Liviu M

15.03.2019 prima zi = 1 $,
16.03.2019 a doua zi = 2 $,
17.03.2019 a treia zi = 3 $,
18.03.2019 a patra zi = 4 $.
:)

Oprita7

Aplicatia Taxify si-a schimbat numele la nivel global in Bolt.

Probabil, anticipez eu, miscarea se datoreaza faptului ca similitudinea de nume taxi - taxify le putea crea probleme in razboiele din justitie dintre taximetristi si companie.

rota

Suceava trece la taxiuri electrice

La sfârșitul lunii februarie, Consiliul Local Suceava a stabilit ca la licitațiile pentru obținerea de licente pentru taxiuri cel puțin jumătate dintre ele să fie pentru autovehicule cu motoare electrice. Până acum, printr-un proiect cu finanțare elvețiană s-au montat în oraș 28 de stații de încărcare, din care doar jumătate sunt rapide. În bugetul pe 2019, sunt prevăzuți bani pentru instalarea a două stații de încărcare ultrarapide, care să fie amplasate în stațiile de taxi, explică viceprimarul Sucevei, Lucian Harșovschi.

Fiind vorba despre un proiect cu fonduri elvetiene, municipalitatea are obligatia ca timp de cinci ani să suporte din bugetul local costul curentului și al mentenanței stațiilor, după care poate decide dacă încărcarea electrică va rămâne gratuită.

Primăria folosește deja, printr-un proiect cu finanțare elvețiană, 11 autoturisme electrice, două furgonete, o automăturătoare și o autocisternă cu motor electric, dar și 10 biciclete electrice pentru Poliția Locală. Următorul pas, spune edilul, este cumpărarea a 50 de autobuze electrice cu bani europeni. Deja de luna acesta, la Suceava vor ajunge cinci autobuze electrice achiziționate tot cu finanțare elvețiană.

Sursa

voicul

"Cu motoare electrice" poate sa insemna si PHEV. (acum poate in textul primarii scrie ceva si in articol s-a dat un sens comun).

E de apreciat asa ceva, pentru ca, SI mai ales in trafic de stat din orase, masinile electrice CHIAR sunt rentabile. Fiind taxi (deci facand multi km) chiar ajungi sa iti scoti banii (mai) rapid.

elphax

in Timisoara a inceput sa curga cu amenzi pt Uber, inclusiv confiscare placute de inmatriculare
un caz sambata si unul luni

voicul

Confiscare pe ce baza?
Pe baza legii cu transportul de persoane fara autorizatie?

elphax

nu au autorizatia de transport / inchiriere masina cu sofer , in ambele cazuri au fost opriti de 2 ori, a doua oara amendati si retinut placute si certificate de inmatriculare