High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: Wadan on October 29, 2013, 09:56:41 AM
Referitor la trenul Pendolino amintit de colegul frunzaverde, in Romania in anul 1996 a fost un proiect de achizitionare a 20 de trenuri Pendolino capabile de a circula cu o viteza de 200 km/h. Trenurile Pendolino sunt trenuri cu cutie inclinabila, lucru care sporeste confortul la mersul in curba.
In acest sens a fost si testat un tren Pendolino pe calea ferata din Romania si, spun ei in articolul CFR(am sa caut si articolul), a circulat cu o viteza de 167 km/h intre Bucuresti si Constanta.

Din pacate proiectul nu s-a mai realizat.

Articolul il gasesti aici : http://forum.construim-romania.ro/showthread.php?tid=242, gratie lui @Baiazid. 180 ar fi fost v. max. pe infrastructura romaneasca conform testelor, dar bineinteles, nu cu semnalizarea curenta.

ETR 470-0, prototipul a fost la 'plimbare' in 1996 prin Europa de Est, intr-un fel de calatorie promotionala (Polonia - mai fusese acolo in 1995, Cehia, Slovenia, Slovacia si Ungaria).

Cehii, slovenii si polonezii au semnat contracte de achizitie (polonezii l-au anulat in 1998, cehii au pus in functiune primul tren dintr-un lot de 8 in 2005, slovenii au 3 bucati, pif 2003 parca).

Romanii au semnat o scrisoare de intentie in 1998, CFR urmand sa cumpere 2 trenuri, 19 alte trenuri urmand sa fie construite in Romania pentru re-export. Intelegerea a picat, guvernul neavand de unde sa scoata garantiile guvernamentale pentru respectiva achizitie.

Cam in aceiasi perioada se negocia si cu Siemens, si CFR era mult mai "doritor" de automotoare mici si flexibile (considerate in vreme in CFR ca "panaceul universal" la problemele companiei) decat de servicii premium.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Goldmund

Quote from: frunzaverde on October 28, 2013, 03:36:42 PM
................
Castigatorul a fost Alstom, care a implementat o copie a TGV Reseau impreuna cu integratorul local (Hyundai). N-a fost ales concernul japonez strict din cauza pretului (japonezii au iesit pe locul 3). KTX-2 nu e o varianta imbunatatita de TGV, e doar o evolutie locala a KTX-1, diferita de evolutiile frantuzesti.

Te rog sa te interesezi de sistemul imbunatatit TGV din  Coreea de Sud - afli lucruri interesante(le-am citit intr-o revista de specialitate a DB-AG - nu intru in detalii ) Trenurile din Coreea de Sud arata oricum identic cu seria 700 din Japonia..
Ideea mea nu era ce sisteme sunt mai bune sau specific ce s-ar potrivi pentru Romania, ideea era ca de la cineva trenbuie sa cumparam tehnologia, iar implementarea unei tehnologii de acest gen ia mult, mult timp...Trebuie inceput odata.

iuli

Visăm la trenuri de mare viteză. Primul TGV ar putea circula pe tronsonul Constanţa - Bucureşti

QuoteMinistrul Transporturilor vrea să lege Constanţa de Bucureşti cu o linie de mare viteză, pe care trenurile să circule cu peste 200 de km pe oră. Un lucru imposibil în momentul de faţă, de vreme ce linia e cale ferată este nesigură. Specialiştii spun că ministrul de resort ar trebui să caute soluţii înainte de toate pentru stoparea furturilor de componente de cale ferată, care au ca rezultat în prezent întârzieri ale trenurilor chiar şi de 6 ore.

[...]

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Ramona Mănescu: Nu ştiu dacă în prezent circulă vreun tren cu 160 km/h în România

QuoteModernizarea infrastructurii feroviare trebuie să permită trenurilor de călători să circule cu 160 km/h, spune ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu. Aceasta afirmă că nu ştie dacă această viteză este atinsă în prezent în România pe reţeaua feroviară, dar că ţinta ar fi fezabilă, fără furturi.

"În momentul de faţă, trenurile de marfă, cel puţin, circulă cu puţin peste 40 de kilometri la oră. Reabilitare înseamnă ca în urma acestor intervenţii, trenurile de marfă să circule cu 120 de kilometri la oră şi trenurile de călători cu 160 de kilometri la oră", a spus ministrul la un post de televiziune.

Dintre proiectele derulate de minister pe acest segment, anul viitor va fi finalizată modernizarea a 204 kilometri de linie ferată, pe tronsoanele Sighişoara - Simeria şi Radna - Curtici, potrivit ministrului.

Ministrul a spus că nu ştie dacă sunt în România, în prezent, trenuri care să circule cu viteza de 160 de kilometri la oră, dar că aceasta ar putea fi o ţintă fezabilă dacă nu ar exista "şi alte inconveniente, obstacole".

"Ştiţi că pe ruta Bucureşti – Constanţa, cel puţin la începutul anului, au fost câteva probleme (...) de siguranţă, furturi. Au fost aceste furturi, nu numai pe Bucureşti – Constaţa, mult mai multe furturi decât cele pe Bucureşti – Constaţa au fost pe Bucureşti – Ploieşti. S-au rezolvat, vreau să vă spun că cel puţin faţă de 2012, s-au redus cu 50% aceste incidente, pentru că s-a intervenit cu poliţia, cu jandarmii", a declarat ea.

Ministrul a arătat că după reducerea furturilor, viteza trenurilor a crescut, iar durata unei călătorii pe care a făcut-o de la Bucureşti la Constanţa a fost de aproximativ două ore şi 20 de minute.

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Ramona Mănescu: Împreună cu chinezii, am putea finaliza în 2014, proiectul trenului de mare viteză

"Discutăm împreună cu partenerii chinezi despre trenul de mare viteză Viena-Budapesta-Bucureşti-Constanţa. De la frontieră până la Constanţa putem face acest tronson şi fără fonduri europene. Anul acesta sperăm să finalizăm cel puţin proiectul prin care să putem începe realizarea construcţiei efective a liniei", a afirmat ministrul Transporturilor, la Antena 3.

"Până la finalul perioadei 2014-2020 ne dorim ca în România să avem trenuri de mare viteză, trenurile de marfă să poată circula cu 120 de kilometri pe oră, cele de pasageri cu 160 de kilometri pe oră, iar trenul de mare viteză de la graniţă la Constanţa să circule cu 200 de kilometri pe oră", a mai spus Mănescu.

sursa: B365

nenea_hartia

^Dar de ce dracului să-l facă fără fonduri europene?? Pare că principalul lor scop e să nu mai acceseze niciun eurocent pentru transporturi. :bash: :bash: :bash:

Wadan

Doar ce s-a aprobat in decembrie un program de 1 miliard de euro pentru cercetare si modernizare in Europa, pentru cai ferate. Ma indoiesc ca UE va fi de acord cu parteneriatul chinezo-roman  :)

frunzaverde

Quote from: nenea_hartia on January 19, 2014, 02:17:55 PM
^Dar de ce dracului să-l facă fără fonduri europene?? Pare că principalul lor scop e să nu mai acceseze niciun eurocent pentru transporturi. :bash: :bash: :bash:

Pentru ca nu exista fonduri europene pentru mare viteza in Romania, decat eventual prin TEN, eventual dupa 2020-2025. UE vrea reteaua core (Curtici - Constanta si Arad - Timisoara - Craiova - Calafat) modernizata la 160 inainte de a da vreun cent pentru HSR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

160 km/h inseamna mare viteza pentru noi, si este de ajuns in acest moment.
Nu inteleg de ce am face in PPP o cale ferata de mare viteza, pe care viteza maxima sa fie de 200 km/h, din moment ce pe fonduri europene se face, pe acelasi traseu o cale ferata pe care se va circula cu 160 km/h.

Vorbim de o diferenta de 45 minute intre Nadlac si Bucuresti.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Goldmund

Fii fara grija, dr4qul4,
un PPP pentru o CF de mare viteza pentru Romania nu o sa vezi nici in 2050. Doar in cazul in care  multi ar avea de castigat f. multi bani sa se faca pana in acel an....

alecu26

nici atunci. Poate daca ne va cuceri China, sau vom descoperi ca de fapt toata Romania sta pe un mare lac subteran de petrol.

Eu cred ca, chinezii totusi nu arunca chiar asa cu banii pe fereastra. Un studiu si ultra rapid si ultra sumar....tot nu e gratis, mai ales daca se face intr-un an. Si asa moca nu-l fac chinezii. Ca momentan o asemenea promisiuni valoarea fix cat hartia pe care s-a scris.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

daniel_avram

#56
Chinezii vor face gratuit studiile tehnice pentru trenul de mare viteză spre Constanţa
Quote
Vicepremierul Liviu Dragnea, împreună cu vicepreşedintele Comisiei Naţionale pentru Reformă şi Dezvoltare a Chinei, au semnat un memorandum pentru începerea analizelor tehnice premergătoare liniei feroviare de mare viteză spre Constanţa via Bucureşti.

Analizele tehnice vor fi efectuate gratuit de către partea chineză, transmite Agerpres. Documentul nu face vreo referire la modernizarea căii ferate care leagă nordul şi sudul României.

"Avem două obiective formulate de comun acord care vor fi realizate prin sprijinul financiar al părţii chineze. În zilele imediat următoare specialiştii companiei chineze de Căi Ferate vor veni în România pentru a începe analizele preliminare care să stea la baza elaborării studiului de prefezabilitate pentru realizarea pentru început a două obiective: linia de mare viteză Constanţa - Bucureşti, ca parte a Coridorului IV Constanţa - Bucureşti - graniţa de vest a României, şi modernizarea inelului feroviar al Capitalei, respectiv cale ferată cu viteză sporită", a declarat Liviu Dragnea.

Partea română doreşte ca Bucureşti - Constanţa să fie o linie ferată nouă pentru că cea existentă a fost deja modernizată cu fonduri europene. În privinţa costurilor, Dragnea a precizat că acestea vor fi stabilite după analizele preliminare efectuate gratuit de partea chineză.

"Este un cost destul de estimativ al întregului tronson de la Constanţa la Bucureşti până la graniţa de vest şi inelul Bucureştiului şi era vorba şi de Coridorul IX, care deocamdată a fost scos, în jur de 11 miliarde de dolari", a explicat Dragnea.

Memorandumul mai prevede și modernizărea inelului feroviar Bucureşti.

Ieri, vicepremierul Liviu Dragnea l-a rugat pe omologul său chinez, Zhang Gaoli, să intervină la Comisia Naţională pentru Reformă şi Dezvoltare a Chinei pentru urgentarea semnării acordului de construcţie a liniei feroviare de mare viteză spre Constanţa, precum şi de modernizare a altor reţele feroviare.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/chinezii-incep-studiile-tehnice-pentru-trenul-de-mare-viteza-spre-constanta-si-inelul-cfr-1088605.html
+
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/Stiri/Chinezii+vor+construi+o+linie+de+mare+viteza+in+Romania+Trenuril

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Goldmund

#58
Interesant reportajul de pe B1tv:
reporterul prezinta din RPChina trenuri de mare viteza, care de fapt sunt trenuri germane din seria ICE3, cu interior pentru chinezi(total diferit de cel german....) si care spune ca aceste trenuri s-ar putea sa circule si prin Romania, mai intai intre Bucurestoi-Constanta("o magistrala cu totul noua") Din cate stiu eu, chinezii mai au trenuri TGV(nu stiu ce serii) si seriile japoneze E2 si3 si 700(la seriile E, japonezii au ajuns la seriile E7, iar la seriile 700, japoneze au acum a treia generatie, dupa N700, la N700A).
Concret, ma intreb ce tehnologie vor chinezii sa dea romanilor:
cea germana, cea franceza sau cea japoneza. Si atunci ma intreb din nou, cand banii pentru astfel de proiecte nu pot fi decat 'europeni'(din bugetele UE), de ce nu vorbim noi cu cei care au tehnologiile originare...

PS
Acum am vazut o alta emisiune in care se vorbea ca RPChina va investi cca. 11 miliarde euro pentru o magistrala feroviara de mare viteza de la graniuta de vest a Romaniei pana la Constanta. Ce concurenta va fi pe Romania intre banii UE si banii din RPChina!

alecu26

sunt povesti. Nu cred ca se poate asa ceva in UE. Pana la urma bugetul romaniei e direct sau indirect parte din bugetul UE. Nimeni nu va accepta sa se cheltuie 11 MILIARDE...pentru ce? ca sa scada un timp de parcurs cu o ora al unui trafic existent doar vara...???

Nu avem cu ce popula asa trenuri. Gandeste-te cat costa Comarnic_Bv cat trafic, cat de vital este...si cat de mari sunt durerile nasterii si de cate ori s-a facut avort la el. :).

Ca fac un studiu gratis....nimic nu e gratis pe lumea asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).