News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

Hitachi și Alstom vor furniza Marii Britanii cele mai rapide trenuri din Europa


O asociere formată din Hitachi și Alstom a câștigat o comandă pentru a construi și asigura întreținerea unei flote de trenuri pentru rețeaua de mare viteză HS2 din Marea Britanie.

Alstom și Hitachi Rail au confirmat joi că societatea mixtă Hitachi-Alstom High Speed ​​(HAH-S) (joint venture deținut în părți egale) a semnat contracte cu High Speed ​​Two (HS2) pentru a proiecta, construi și întreține următoarea generație de trenuri de foarte mare viteză pentru HS2 Faza 1, potrivit unui comunicat Alstom.

Aceasta este parte a unui contract de 1,97 miliarde de lire sterline, inclusiv un contract inițial de întreținere a trenurilor pe 12 ani. Cei doi producători de trenuri vor livra cel mai rapid tren operațional din Europa, capabil să opereze la viteze maxime de 225 mph (360 km/h), reducând semnificativ timpul de călătorie pentru pasageri. Flota va fi 100% electrică iar trenul va fi unul dintre cele mai eficiente din lume datorită masei mai mici a trenului per pasager, designului aerodinamic, puterii regenerative și celei mai recente tehnologii de tracțiune eficiente din punct de vedere energetic.

Trenurile vor fi fabricate în Marea Britanie:
Unul dintre elementele foarte importante este faptul că trenurile vor fi fabricate chiar în Marea Britanie dând un imbold economiei din această țară. Într-un impuls major pentru creșterea și reechilibrarea economiei, societatea mixtă HAH-S va produce cele 54 de trenuri la unitățile nou îmbunătățite din County Durham, Derby și Crewe. Acesta fapt va duce la crearea a mii de locuri de muncă verzi, urmând să aducă suplimentar 157 de milioane de lire sterline Valoare Adăugată Brută (VAB) la economia Regatului Unit pentru fiecare an al fazei de construcție a trenurilor.

Noile trenuri au 200 m lungime, au câte 8 vagoane și sunt programate să circule în faza 1 a proiectului între Londra și Birmingham urmând să crească dramatic capacitatea și conectivitatea între orașe și orașe din întreaga țară, inclusiv Stoke, Crewe, Manchester, Liverpool, Carlisle, Motherwell și Glasgow. Acestea vor avea un impact major în reducerea emisiilor de carbon din transport, încurajând oamenii să renunțe la mașinile și avioanele alimentate cu combustibili fosili și să treacă spre calea ferată.

Andrew Barr, CEO al grupului, Hitachi Rail, a declarat: ,,Suntem încântați să fim pionieri în următoarea generație de trenuri de mare viteză în Marea Britanie, ca parte a joint-venture-ului nostru cu Alstom. Acest tren bullet construit în Marea Britanie va fi cel mai rapid din Europa și sunt mândru de rolul pe care Hitachi îl va juca pentru a ajuta la îmbunătățirea mobilității în Marea Britanie prin acest proiect."

Directorul general al Alstom, Regatul Unit și Irlanda, Nick Crossfield a spus: ,,HS2 este o oportunitate o dată la o generație de a transforma Marea Britanie prin construirea unui sistem de transport durabil, potrivit pentru secolul 21. Sunt încântat că asocierea Alstom – Hitachi Rail a fost selectată pentru a dezvolta, construi și întreține în Marea Britanie următoarea generație de trenuri de mare viteză."

Concepute predominant în Marea Britanie, trenurile vor fi construite, testate și întreținute în această țară și vor fi unul dintre cele mai avansate din Europa, susținute de decenii de experiență în trenuri de foarte mare viteză din întreaga lume. Pe noua rețea HS2, pasagerii vor putea beneficia de niveluri foarte ridicate de fiabilitate și de cele mai recente inovații pentru pasageri.

Potențialele defecte identificate cu senzori:
Platforma trenurilor de mare viteză a lui Alstom și Hitachi utilizează niveluri înalte de tehnologie digitală inteligentă. Sistemul digital încorporat include senzori inovatori de ultimă generație care permit identificarea potențialelor defecte, asigurând călătorii sigure și fără probleme ale pasagerilor. Pasagerii vor putea accesa internet wireless fără întreruperi, de mare capacitate, vor putea face rezervări digitale de locuri și obține informații de călătorie mai bogate furnizate prin mai multe canale, trenurile fiind pregătite pentru viitor pentru a se adapta progreselor tehnologice.

Designerii trenurilor vor lucra cu experți de renume mondial în design inclusiv pentru a pune empatia în centrul designului, satisfacând nevoile pasagerilor de toate vârstele și abilitățile. Atribuirea celui mai important tren din Marea Britanie este un impuls major pentru economia britanică. Alstom și Hitachi vor construi noua flotă la unitățile lor din Newton Aycliffe, Derby și Crewe, susținute de o forță de muncă britanică puternică și lanțuri extinse de aprovizionare.

Contractul de material rulant HS2 este de așteptat să creeze și să susțină peste 2.500 de locuri de muncă. 505 de oameni vor fi angajați direct de cele două companii din Midlands și Nord în faza de proiectare și producție. Utilizarea pe scară largă a lanțului de aprovizionare din Regatul Unit va duce la crearea altor 2.000 de locuri de muncă indirecte în altă parte a economiei britanice. În plus, componenta de întreținere a trenurilor va crea peste 100 de noi locuri de muncă la Washwood Heath din Birmingham. Contractul va oferi o rampă de lansare pentru noi investiții în educație și învățare, adăugându-se la parteneriatele existente cu școlile locale și cei 200 de ucenici și absolvenți deja angajați de către cele două societăți în participație.

Cele două companii s-au angajat să investească 5 milioane de lire sterline în cercetare și dezvoltare cu universitățile din Marea Britanie. Ca parte a premiului, Hitachi și Alstom fac noi investiții de câteva milioane de lire sterline în tehnologii avansate în domeniul sudurii și fabricării de boghiuri. Aceasta va duce la o îmbunătățire majoră a forței de muncă și o extindere a complexității capacităților de construcție a trenurilor din Marea Britanie. Analiza efectuată de Oxford Economics a arăptat  că HAH-S va furniza VAB de 1,1 miliarde de lire sterline economiei Regatului Unit numai în faza de producție.

Hitachi Rail a investit recent 8,5 milioane de lire sterline într-o instalație de sudură și vopsire la comandă la fabrica sa din Newton Aycliffe, ducând investiția totală la 110 de milioane de lire sterline. Site-ul, care a fost deschis în 2015 și are aproximativ 700 de angajați, a reprezentat un impuls major pentru producția din regiune. Noii unități de sudură îi va reveni sarcina asamblării și echipării caroseriei vehiculului, înainte ca fiecare caroserie să fie transportată în East Midlands.

Odată ajunse la fabrica Alstom din Derby, cea mai mare din Marea Britanie, cu 2.000 de angajați, trenurile vor fi echipate cu toate componentele rămase, inclusiv interioare, electrice și boghiuri. Boghiurile vor fi fabricate de Alstom la uzina lor din Crewe, pentru prima dată în 17 ani când aceste articole de mare valoare au fost fabricate în Marea Britanie, ca parte a unei noi investiții a companiei.

Unitatea de sudură din nord-est și cea de producție a boghiurilor din Crewe au o valoare importantă și vor fi moșteniri de durată pentru Marea Britanie. O echipă de întreținere dedicată va fi recrutată pentru a furniza un serviciu de clasă mondială de la noua unitate Washwood Heath, construită de HS2 în Birmingham. Centrul de service al Alstom din Crewe va deveni, de asemenea, o bază strategică pentru activități de întreținere grea pe o proporție semnificativă a componentelor și sistemelor cheie ale trenului. Aceste operațiuni de întreținere pe termen lung vor oferi oportunități pentru ambele regiuni în ceea ce privește crearea de locuri de muncă și dezvoltarea afacerilor pentru lanțul de aprovizionare mai larg, inclusiv pentru întreprinderile mici și mijlocii.

HAH-S va lucra acum cu HS2 și cu operatorul HS2 West Coast Partnership pentru a perfecționa proiectul final al trenului, înainte ca producția să înceapă în 2025.

Reducerea emisiilor de carbon în Marea Britanie:
Fiind 100% electrică și având capacitatea de a transporta peste 500 de persoane pe călătorie, noua flotă HS2 este o alternativă cu emisii reduse de carbon decât efectuarea aceleiași călătorii pe drum sau pe aer. Acest beneficiu pentru mediu va crește în timp, pe măsură ce electricitatea pe care o extrage din rețea devine din ce în ce mai decarbonizată în următoarele decenii. Designul ușor și aerodinamic, împreună cu cea mai recentă tehnologie de tracțiune cu eficiență energetică, sunt garanția faptului că flota HS2 va fi una dintre cele mai eficiente trenuri de mare viteză din lume. Sistemul de frânare regenerativă de ultimă generație îmbunătățește și mai mult eficiența energetică prin returnarea energiei electrice înapoi la rețeaua națională.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Alstom va livra DB Regio 17 trenuri Coradia Stream



DB Regio a atribuit Alstom un contract pentru furnizarea a 17 EMU Coradia Stream, trenuri moderne de mare capacitate pentru rețeaua Main-Weser din Germania.

Contractul include livrarea a 13 garnituri de patru vagoane și 4 garnituri de cinci vagoane care vor circula pe subrețeaua Main-Weser a Germaniei, care operează între Frankfurt, Giessen, Marburg și Kassel (linia RE 30), potivit railwaypro.com. Noile trenuri vor facilita modificarea planificată a orarului pe 15 decembrie 2024. Pe lângă creșterea capacității în timpul orelor de vârf, noile trenuri Coradia Stream vor îmbunătăți, de asemenea, experiența de călătorie cu locuri suplimentare, mai mult spațiu și Wi-Fi gratuit. ,,Suntem foarte mândri și bucuroși că RMV (Rhein-Main-Verkehrsverbund rețea publică de transport –  n.red.) a ales DB Regio în procedura de atribuire Main-Weser. Cu noile vehicule moderne, cu două etaje, trimitem un semnal puternic – pentru protecția climei și consolidarea căilor ferate", a declarat Maik Dreser, președintele Direcției Regionale DB Regio Mitte.

Ce oferă noua versiune Coradia Stream:
Noua versiune de tren a Coradia Stream oferă pasagerilor de pe linia foarte utilizată Main-Weser Express cu până la 15% mai mult spațiu decât vehiculele utilizate în prezent. Versiunea cu patru vagoane constă din două vagoane cu ​​etaj și două vagoane fără , pentru un total de 420 de locuri. Versiunea cu cinci vagoane are în plus unul cu etaj și un total de 540 de locuri. Atunci când este operat într-o combinație de tracțiune dublă de vehicule cu patru și cinci vagoane, capacitatea poate fi mărită până la 960 de locuri, mai mult decât orice tren regional utilizat anterior pe această linie.

Designul modular al Coradia Stream de mare capacitate oferă posibilitatea unei configurări variabile a trenurilor cu scaune, compartimente extensibile pentru biciclete sau zone generoase multifuncționale. Grupurile de patru locuri cu mese mari montate pe perete în secțiunea de clasa întâi, mese compacte montate pe perete în secțiunea de clasa a doua. În plus, Wi-Fi gratuit și prizele pentru fiecare loc, asigură pasagerii că vor rămâne confortabil și complet conectați în timpul călătoriei lor, indiferent de secțiunea pe care o aleg.

EMU-urile Coradia Stream vor oferi acces ușor pasagerilor. Înălțimea de acces de 600 de milimetri la toate intrările va asigura un acces rapid și fără bariere la aproape toate stațiile, în timp ce alte vehicule cu etaj se bazează pe rampe pentru îmbarcare, vagoanele din mijloc oferă pasagerilor un acces convenabil și fără rampe. În plus, trenul oferă 30 de locuri pentru biciclete.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Alstom va livra Norvegiei 200 de trenuri Coradia Nordic



Alstom a câștigat un contract reprezentativ pentru livrarea a până la 200 de trenuri regionale Coradia în Norvegia.

Contractul-cadru cu Norske Tog are o valoare de 1,8 miliarde EUR și presupune vânzarea a  până la 200 de trenuri Coradia Nordic. Prima comandă fermă de 30 de trenuri este în valoare de 380 de milioane de euro.

Alstom, lider mondial în mobilitate inteligentă și sustenabilă, a semnat un contract-cadru cu Norske Tog (NT) care permite furnizarea a până la 200 de trenuri regionale Coradia Nordic. Cu o valoare totală de peste 1,8 miliarde de euro, contractul constituie cea mai importantă achiziție feroviară din istoria Norvegiei. Prima comandă fermă de 30 de trenuri valorează 380 de milioane de euro.

Livrarea noilor trenuri regionale ,,Clasa 77" către Norske Tog este programată să înceapă în 2025. Odată pusă în funcțiune, această nouă flotă va începe să funcționeze ca un serviciu feroviar suburban și rapid, care leagă Ski și Stabekk în regiunea metropolitană Oslo.

,,Așteptăm cu nerăbdare să putem oferi o capacitate mai mare, confort sporit și acoperire mobilă superioară pasagerilor noștri", spune Øystein Risan, director general al Norske Tog.

,,Suntem cu adevărat încântați că Norske Tog a ales Alstom pentru a-și construi viitoarea flotă de trenuri. Suntem mândri să contribuim la creșterea capacității pe liniile aglomerate din zona Oslo și Viken. Trenurile Coradia Nordic alese sunt potrivite perfect pentru condițiile meteorologice norvegiene. Mai mult, această comandă confirmă poziția de lider a Alstom în Norvegia, deoarece echipăm deja întreaga flotă norvegiană cu o nouă soluție de semnalizare", spune Rob Whyte, Managing Director al Alstom Nordics.

Trenul Coradia Nordic pentru Norske Tog a fost special adaptat pentru a răspunde nevoilor rețelei feroviare norvegiene. Viteza sa maximă de 160 km/h asigură o călătorie rapidă și confortabilă într-un mediu spațios și relaxant. Fiecare garnitură va fi formată din șase vagoane cu un singur nivel pentru o capacitate totală de 778 de pasageri, oferind o capacitate cu 40% mai mare decât trenurile pe care le înlocuiesc. Noile trenuri vor fi echipate cu cel mai recent sistem de semnalizare ETCS. Sistemul va dispune de soluții avansate în premieră mondială, proiectate să facă față celor mai dure condiții de iarnă.

300 de trenuri livrate țărilor nordice:
Coradia Nordic este o familie extrem de versatilă de trenuri electrice multiple, de ultimă generație, cu podea joasă, concepute pentru a răspunde cerințelor transportului regional și interurban din țările nordice. Un design modular permite operatorilor să aleagă configurația și interiorul care funcționează cel mai bine pentru piața și strategia lor comercială. În plus, abordarea sustenabilă a Alstom în ceea ce privește serviciile ia în considerare întregul ciclu de viață al produsului, de la proiectarea inițială până la sfârșitul ciclului de viață, ceea ce va maximiza valoarea activelor Norske Tog. Până acum, aproape 300 de trenuri Coradia Nordic au fost livrate clienților din țările nordice.

Alstom va asambla trenurile pentru Norske Tog la uzina sa din Salzgitter, Germania. Managementul de proiect și managementul contractului, punerea în funcțiune a produsului, testarea, documentația, instruirea și garanția se vor executa în Norvegia.

Gama Coradia de la Alstom răspunde cerințelor actuale în transportul regional și interurban și oferă trenuri care și-au dovedit fiabilitatea în operare timp de peste treizeci de ani. Până în prezent, Alstom a vândut 3.300 de trenuri Coradia în întreaga lume. Gama Coradia oferă tracțiune electrică și diesel, împreună cu alte soluții inovatoare fără emisii, cum ar fi tracțiunea alimentată cu baterii și hidrogen, pentru liniile neelectrificate.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Suedia – Green Cargo își face o unitate logistică de exploatare forestieră


Green Cargo anunță că din luna ianuarie 2022 a fost creată o nouă unitate în cadrul Network Management, numită logistica logging. Noua unitate a fost creată pentru a satisface mai bine nevoile clienților de exploatare forestieră, precum și pentru a crește creșterea și a consolida profitabilitatea în cadrul segmentului.

,,Segmentul de exploatare forestieră are un potențial mare și va juca un rol important în creșterea noastră profitabilă în viitor, dar are cerințe diferite față de alte segmente. Utilizând o abordare mai agilă, creăm o unitate de logistică dedicată pentru a obține o perspectivă mai bună asupra nevoilor clienților", spune Shad Hallam, director de management al rețelei.

Madelene Askeblad s-a alăturat ca manager de logistică în exploatare pe 1 ianuarie 2022 și începe lucrările la construirea noii unități. Inițial, unitatea va fi formată din doi dezvoltatori de afaceri, care împreună cu Madelene, vor conduce munca strategică cu planul de afaceri, obiectivele, structura echipei și rolurile. Unitatea va adăuga succesiv mai multe competențe și resurse pe măsură ce metodele și procesele de lucru sunt stabilite, liderii logistici operaționali vor fi incluși și în echipă.

,,Acum înființăm o echipă de experți dedicată segmentului de exploatare forestieră, care ne va crește potențialul de a dezvolta clienți existenți și noi, și unde angajamentul de a ne îndeplini promisiunea clienților va inspira unitatea. Obiectivul nostru este de a satisface cerințele clienților noștri, asigurând totodată profitabilitatea", spune Madelene Askeblad.

Green Cargo este un partener logistic durabil și crucial pentru comerțul și industria Scandinaviei. Trenurile electrice reprezintă peste 95% din tonele kilometrice transportate de operator, ceea ce înseamnă că impactul asupra climei este aproape de zero. La fiecare 24 de ore, pleacă aproximativ 400 de trenuri de marfă, înlocuind aproximativ 8.500 de camioane pe rețeaua de drumuri. Green Cargo atinge aproape 300 de locații în Suedia, Norvegia și Danemarca prin intermediul rețelei feroviare, iar împreună cu partenerii realizează transporturi în toată Europa. Green Cargo este deținută de statul suedez. Sunt transportate 21 de milioane de tone de marfă, cu 1.800 de angajați și se realizează vânzări anuale de aproximativ 4 miliarde SEK (2020).

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

The new trains will effectively be Sweden's fastest ever, capable of operating at maximum speeds of 250km/h.

- First firm order of 25 state-of-the-art Zefiro Express electric high-speed trains valued at around €650 million
- Running at up to 250 km/h, the trains will help position rail as an alternative to air travel

Alstom, a global leader in smart and sustainable mobility, has signed a historic agreement with Sweden's national rail operator SJ to supply 25 Zefiro Express electric high-speed trains, with an option of 15 additional trains. The contract for the first firm order is valued at around €650 million.

The new trains will effectively be Sweden's fastest ever, capable of operating at maximum speeds of 250km/h. The first train is scheduled for delivery in 2026.

"Alstom is immensely proud to be delivering these new high-speed trains to SJ. This is a historic agreement that will change the way passengers travel across the country. With concerns about climate change, high-speed rail is the primary alternative to air travel. It's comfortable, convenient, and now very fast. This is a trend we see everywhere, and Alstom is the leader in this domain with experience from several high-speed train projects around the world. We thank SJ for their continued confidence in us," says Rob Whyte, Managing Director of Alstom Nordics.

Designed for Swedish conditions:
The Zefiro Express trains are designed to operate in harsh weather conditions – even when temperatures drop as low as -40C – and their cutting-edge technology will ensure that passengers will have a safe and comfortable journey. The floors in the train carriages are flat and ramp-free, which allow easy passage on, off and along the train.

The state-of-the-art Zefiro Express trains will each have a total capacity of 363 seats, providing passengers with an exceptional travel experience – the trains have been ergonomically designed for maximum comfort and feature premium seating and lighting.

The carriage width, electrical systems, and signalling systems have been developed with an understanding that the trains will run in both Sweden and Denmark, but they will also be certified for traffic in Norway.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Premiere for SJ night train Stockholm-Hamburg on 1 September

September 1 is the premiere of SJ (Swedish Railways) new night train Stockholm-Hamburg. It is the start of a daily, year-round train service between Sweden and Central Europe. On April 27, ticket sales started.

On the evening of 1 September, a night train will depart from Stockholm to Hamburg and another night train will depart from Hamburg in the opposite direction. Tickets for the new night train service went on sale on April 27 by SJ. Tickets will also be available for purchase at several European sales channels.

The departure from Stockholm will take place at 17:34. The train makes several stops along the Södra main line to create attractive journeys from many different places in Sweden. The train then continues via Copenhagen and Odense with the final destination Hamburg-Altona around 06:30. The arrival time is chosen to create good exchange opportunities for those who want to travel to many different destinations in Northern and Central Europe

The night train from Hamburg-Altona departs at 21:55 and arrives in Stockholm at 09:55.

"It is gratifying to be able to offer Swedes a regular train connection down to Europe. We already notice that demand is high and we have high expectations for the night train to Hamburg," says Mats Almgren, director of commercial traffic at SJ.

A train will consist of 2nd class seating, 2nd class berth for 4-6 people, 2nd class sleeping car for 1-2 people and 1st class sleeping car for 1-3 people.

The traffic takes place in collaboration with Hector Rail and the German railway company RDC. Hector Rail is hired for train travel between Malmö and Padborg. It is a distance of about 4 hours and the carriages are then pulled by Hector Rail's locomotive. The carriages used have European standard dimensions, which means that they are slightly narrower than SJ's night carriages.

Pricing is dynamic, ie the price level varies with demand. Pricing takes place in Euro, but on sj.se the price is recalculated and reported in SEK. The lowest price for a 2nd class berth is around SEK 300.

"Hamburg has a lot to offer and is a strong and growing tourist destination with visitors from all over the world. However, the Swedes have not yet fully discovered Hamburg, but now they get the chance", says Mats Almgren.

The traffic is commissioned by the Swedish Transport Administration 244 days a year. For the remaining days, SJ runs the traffic on commercial terms.

Sursa.
12h cu trenul VS 1h30min cu avionul...
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Rail innovation: ÖBB pours billions into sustainable investments



Austrian railway company ÖBB will commit a budget of 1 billion euros until 2030 for renewable wind, solar and water traction energy. The massive investment will take place all while ÖBB produces spare train parts by 3D printing them sustainably.

ÖBB aims to maximise the use of renewable traction energy. Its target is to generate an additional 280 GWh to solidify the 100 per cent usage of clean energy for its traction power, which was secured with the revamp of the Spullersee hydroelectric power station in October last year.

With 1 billion euros set aside for this purpose, the Austrian company currently has another hydroelectric power plant under construction, on top of nine more already operational. In addition, ÖBB also operates 45 photovoltaic systems, while it also aims to enter into service its first wind turbine in 2022.

Besides using clean traction energy, ÖBB also commits to making train maintenance more financially and environmentally efficient. The Austrian company has recognised that 3D printing is an excellent solution for maintaining trains and locomotives.

"Parts that rarely need replacement are often no longer produced by the manufacturers or only sold in large quantities, and purchasing them is not economical. Reprinting the parts yourself is often cheaper and, above all, more resource-efficient. Thanks to 3D printing, ÖBB can produce its spare parts individually and in small quantities, so the consumption of materials, storage and resources can be optimised", commented the company.

Good results bring innovation:
Investing in sustainable energy sources and innovative technologies is not new for ÖBB. However, the company's positive performance over the last year enables it to focus more intensely on such targets. It is no coincidence that the company announced the 1 billion euros investment in renewable traction energy last week during its annual financial results review.

2021 was profitable for the company, with its financial performance reaching pre-pandemic levels and all its subgroups closing the year with a positive balance. Freight subsidiary Rail Cargo Groupo was among the growth drivers marking a 10 per cent increase in profit, reaching 174 million euros. "The growth in intermodal, steel, building materials and waste transport contributed to the increased revenue that was almost 50 million more than that of 2019", said ÖBB. In total, the company transported 94,1 million tonnes of cargo in 2021.

"I am pleased that we are back on track and have been able to continue the economic success before the pandemic. This secures our ability to invest. It is the basis for rail expansion and our fleet and infrastructure modernisation", commented ÖBB's CEO Andreas Matthä, signalling a new round of innovative investments.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Premieră: Deutsche Bahn și Siemens Mobility prezintă noul tren pe hidrogen și trailerul cu rezervorul de stocare a hidrogenului



Proiectul comun ,,H2goesRail" dezvoltă un sistem global complet nou de hidrogen pentru transportul feroviar.

Recent a avut loc prima punere în funcțiune a trenului pe hidrogen Mireo Plus H de la Siemens Mobility și a trailerului cu rezervor de hidrogen pentru realimentarea mobilă rapidă de către Deutsche Bahn.

Proiectul ,,H2goesRail" reprezintă un pas important pentru renunțarea la motorină și avansarea tranziției către un transport ecologic.

Deutsche Bahn (DB) și Siemens Mobility continuă să conducă tranziția ecologică a transportului feroviar. Cei doi parteneri au prezentat în premieră elemente ale sistemului lor complet inovator la uzina Siemens din Krefeld: Mireo Plus H, trenul de nouă generație alimentat cu hidrogen, și o remorcă mobilă de stocare a hidrogenului nou concepută. Trenul și noua sa infrastructură sunt destinate să înlocuiască trenurile diesel cu unități multiple în transportul de navetă și regional și să reducă la zero emisiile de CO2 generate de transportul feroviar.

Proiect finanțat de Ministerul Federal pentru Comunicații și Transporturi:
Proiectul ,,H2goesRail" este finanțat în cadrul Programului național de inovare pentru tehnologia hidrogenului și a pilelor de combustie (NOW GmbH) cu 13,74 milioane de euro de către Ministerul Federal pentru Comunicații și Transporturi (BMDV). Ghidul de finanțare este coordonat de NOW GmbH și implementat de Jülich, liderul proiectului.

,,În acordul său de coaliție, guvernul federal a convenit să electrifice 75% din rețeaua feroviară a țării până în 2030", a declarat Michael Theurer, secretar de stat parlamentar în cadrul BMDV. ,,Aici, acționările alternative pot contribui la reducerea emisiilor generate de transportul feroviar diesel. În acest fel, vom putea opera practic neutru din punct de vedere climatic pe rutele feroviare unde nu este posibilă electrificarea completă. Proiectul H2goesRail nu numai că va testa utilizarea hidrogenului pentru transportul feroviar, dar va face să avanseze substanțial această tehnologie."

,,Doar cu un sistem feroviar puternic și cu tipuri alternative de propulsie vom putea contribui semnificativ la lupta împotriva schimbărilor climatice. Mireo Plus H permite un transport de călători ecologic și fără emisii", a declarat Michael Peter, CEO al Siemens Mobility. ,,Cu Mireo Plus H, am dezvoltat următoarea generație de trenuri alimentate cu hidrogen, care oferă o autonomie de funcționare deosebit de mare și o accelerație mai rapidă. Fiecare tren livrat poate economisi până la 45.000 de tone de CO2 pe parcursul duratei sale de viață de 30 de ani, în comparație cu călătoriile echivalente cu automobilele."

,,Pentru Deutsche Bahn, trenurile cu hidrogen reprezintă o componentă importantă în drumul nostru spre neutralitatea climatică", a afirmat Dr. Daniela Gerd tom Markotten, membru al Consiliului de administrație pentru digitalizare și tehnologie la Deutsche Bahn. ,,Prin dezvoltarea stației mobile de alimentare cu hidrogen și a infrastructurii de întreținere aferente, arătăm că putem realiza atât mobilitate, cât și tehnologie. Și exact aceasta este necesar pentru a oferi transportul de mâine, prietenos cu clima. Împreună cu Siemens și cu trenul pe hidrogen nou dezvoltat, creăm un sistem global care ne va face încă un pas spre eliminarea treptată a motorinei și va permite ecologizarea mijloacelor de transport."

Autonomie de până la 800 km:
Fiind un tren cu două vagoane, Mireo Plus H pentru proiectul H2goesRail are o autonomie de până la 800 de kilometri, este la fel de puternic ca omologul său electric cu unități multiple, are o putere de tracțiune de 1,7 MW care asigură o accelerație de până la 1,1 m/s2 și o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră. O versiune cu trei vagoane are o autonomie de până la 1.000 de kilometri.

Un element cheie necesar pentru ca tehnologia hidrogenului să devină competitivă cu motorina în exploatarea zilnică este un proces rapid de realimentare. Pentru a oferi acest lucru, DB a dezvoltat o nouă metodă care, pentru prima dată, permite ca un tren pe hidrogen să fie realimentat la fel de repede ca un tren pe motorină. Acesta este un factor deosebit de important, având în vedere programarea foarte strictă a serviciului regional de pasageri al DB. Realimentarea rapidă a trenurilor pe bază de hidrogen va face ca această tehnologie să fie competitivă în operațiunile zilnice.

Trenurile pe hidrogen au o tehnologie de propulsie deosebit de prietenoasă cu clima, deoarece funcționează fără emisii cu hidrogen verde și emit doar vapori de apă. În cadrul proiectului H2goesRail, de exemplu, trenul cu hidrogen va economisi aproximativ 330 de tone de CO2 într-un an pe ruta Tübingen-Pforzheim, în comparație cu un tren cu motor diesel. În general, Mireo Plus H poate economisi 520 de tone pe an, în funcție de profilul traseului (calculat pe un kilometraj de 200.000 de kilometri).

Hidrogenul va fi produs la Tübingen de către DB, folosind electricitate ecologică. Pentru întreținerea trenului, depozitul de întreținere DB din Ulm va fi echipat corespunzător.

Mireo Plus H va începe testarea în Baden-Württemberg în 2023. În timpul serviciului de pasageri planificat în 2024, trenul pe hidrogen pentru proiectul H2goesRail cu Deutsche Bahn va asigura un serviciu regulat de pasageri între Tübingen, Horb și Pforzheim și va înlocui un tren diesel.

Siemens Mobility și Deutsche Bahn vor prezenta, de asemenea, proiectul H2goesRail și Mireo Plus H la InnoTrans 2022, cel mai mare târg de tehnologie feroviară din lume, care se desfășoară la Berlin.

Detalii despre proiect:
Proiectul de finanțare comună se numește oficial ,,H2goesRail". Ministerul Federal pentru Digital și Transporturi (BMDV) finanțează proiectul cu peste 13 milioane de euro prin intermediul Programului național de inovare în domeniul hidrogenului și al tehnologiei a pilelor de combustie (NIP 2). NIP 2 este coordonat de NOW (Organizația Națională pentru Tehnologia Hidrogenului și a Pilelor de combustie) GmbH și este implementat de Jülich, liderul proiectului.

Propulsia cu hidrogen:
În sistemele de propulsie cu hidrogen care utilizează tehnologia pilelor de combustie, reacția dintre hidrogen și oxigen produce electricitate și ,,produsul rezidual", apa. Aceste trenuri pot fi folosite de DB ca o modalitate de a deveni neutră din punct de vedere climatic prin înlocuirea trenurilor sale cu motoare diesel cu sisteme de propulsie alternative. Pentru a se asigura că soluția este cu adevărat ecologică, se utilizează energie electrică ecologică pentru a produce hidrogenul ecologic. DB Energy este responsabilă pentru furnizarea hidrogenului.

Mireo Plus H:
Siemens a dezvoltat un tren de navetă cu două vagoane cu un sistem de propulsie pe hidrogen de ultimă generație. Sistemul este format dintr-o pilă de combustie și o baterie litiu-ion. Mireo Plus H va fi la fel de puternic ca un tren electric multiplu convențional și va avea o autonomie de până la 800 de kilometri, în funcție de condițiile de funcționare, cum ar fi anotimpul sau traseul. O versiune cu trei vagoane va avea o autonomie de 1.000 de kilometri. Printre caracteristicile sale distinctive se numără costurile reduse ale ciclului de viață al trenului, datorită costurilor reduse de întreținere și reparații, și o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră.

Stația de realimentare:
DB a dezvoltat, testat și optimizat infrastructura necesară pentru hidrogen. Hidrogenul este produs prin electroliză la depozitul de întreținere DB din Tübingen, folosind electricitate ecologică. În electrolizator, apa este divizată în hidrogen și oxigen cu ajutorul energiei electrice. După ce este comprimat, hidrogenul este stocat într-o unitate de stocare mobilă. Înainte de procedura de realimentare, combustibilul verde este procesat și răcit. Sistemul mobil va face posibilă desfășurarea altor proiecte de testare pe rute feroviare neelectrificate.

Realimentare rapidă:
Trenul este realimentat cu hidrogen printr-o procedură inovatoare care, pentru prima dată, nu durează mai mult decât realimentarea unui tren diesel. Acesta este un factor deosebit de important, având în vedere că trenurile de navetă și cele regionale ale DB funcționează după un orar foarte încărcat. Cu acest proces rapid de realimentare, tehnologia hidrogenului va fi competitivă față de combustibilul diesel utilizat în prezent.

Întreținere:
Depozitul de întreținere DB din Ulm va fi transformat pentru a se ocupa de întreținerea trenurilor pe bază de hidrogen. Personalul DB Region, care a beneficiat de o pregătire aprofundată, sprijinit de angajații Siemens Mobility, va asigura service-ul și întreținerea trenurilor.

Operațiuni pentru pasageri:
După finalizarea unei faze de testare, trenul va intra în serviciul de pasageri între Tübingen, Horb și Pforzheim în 2024. Sunt planificați aproximativ 120.000 de kilometri de servicii feroviare regulate. Traseul este deosebit de potrivit pentru teste, având o frecvență de serviciu și o topografie tipic regională. Prin înlocuirea unui tren cu propulsie diesel utilizat pe această rută, Mireo Plus H de la Siemens Mobility va economisi anual aproximativ 330 de tone de CO2. Șoferii vor fi instruiți în mod special pe tren.

Informații suplimentare despre H2goesRail: https://press.siemens.com/global/en/feature/deutsche-bahn-and-siemens-enter-hydrogen-age

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Quote from: frunzaverde on June 05, 2022, 10:36:56 AMLa DB la fel, poate stiti de fularul cu intarzieri DB (o navetista enervata pe punctualitatea DB a crosetat un rand la fiecare zi de naveta; cu gri este cand a ajuns trenul la timp, rosu e >30 minute):

German train-delay scarf sells for €7,550 on eBay


Woman knitted two lines each day in 2018 to signify how long commute was delayed

A scarf knitted by a German woman to document her frustrations with frequent train delays has sold for €7,550 (£6,720) on eBay, as the country's biggest railway company announces plans for a punctuality tsar.

The "rail delay scarf" came to prominence when Sara Weber, a journalist, posted a photo of it on Twitter earlier this month. Her mother, a commuter in the Munich area, knitted two lines a day in 2018 to represent how long she was delayed for, she explained.

The scarf is colour-coded: grey wool meant her delay had been less than five minutes, pink signified delays of between five and 30 minutes, while red meant she was delayed for more than 30 minutes or had been delayed both ways.

"In the spring, everything was OK. Lots of grey and pink," Weber wrote. "Then for a while it was all red: rail replacement traffic throughout the summer."

The scarf, approximately 1.5 metres (4.9ft) long, represented many Germans' frustrations with train delays, despite their country's reputation abroad for efficiency and punctuality.

After it went viral on social media, Weber and her mother decided to auction the scarf off for charity; as of Monday morning, bidding for the scarf had reached more than €3,600, before more than doubling in its final hours on the site.

The continuing delays have led the German railway company Deutsche Bahn to appoint Ronald Pofalla, DB's head of infrastructure and a former chief of staff in the German chancellery, as crisis manager to improve its punctuality record.

Roughly one-quarter of all trains and one-third of long-distance trains were late in 2018 — a far cry from the days when 95% of German trains ran on time. For 2019, Deutsche Bahn has set an on-time goal of 80% of all trains and 76.5% of long-distance trains.

Pofalla and other leading DB executives will present their improvement plans to Germany's transport ministry on Tuesday.

Proceeds from the scarf will go to Bahnhofsmission, a charity helping vulnerable passengers or those facing travel emergencies.

"We truly did not expect this," Weber wrote on the eBay page. "My mother and I are overwhelmed by the positive feedback."The scarf, approximately 1.5 metres (4.9ft) long, represented many Germans' frustrations with train delays, despite their country's reputation abroad for efficiency and punctuality.

After it went viral on social media, Weber and her mother decided to auction the scarf off for charity; as of Monday morning, bidding for the scarf had reached more than €3,600, before more than doubling in its final hours on the site.

The continuing delays have led the German railway company Deutsche Bahn to appoint Ronald Pofalla, DB's head of infrastructure and a former chief of staff in the German chancellery, as crisis manager to improve its punctuality record.

Roughly one-quarter of all trains and one-third of long-distance trains were late in 2018 — a far cry from the days when 95% of German trains ran on time. For 2019, Deutsche Bahn has set an on-time goal of 80% of all trains and 76.5% of long-distance trains.

Pofalla and other leading DB executives will present their improvement plans to Germany's transport ministry on Tuesday.

Proceeds from the scarf will go to Bahnhofsmission, a charity helping vulnerable passengers or those facing travel emergencies.

"We truly did not expect this," Weber wrote on the eBay page. "My mother and I are overwhelmed by the positive feedback."

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Din Italia:
Frecciarosa ETR500 + ETR700:

Frecciarosa ETR 500:

Frecciarosa ETR 1000:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Rodeo

Cu ocazia unei calatorii recente am folosit legatura feroviara dintre gara Bari Centrale (grupa separata de 4 linii infundate, electrificate, deservind trafic regional) si Bari Aeroporto (gara in linie dubla curenta, electrificata, in debleu acoperit). Serviciul este deservit de doua tipuri de rame, fotografiate sumar mai jos, pretul per segment este de 5,10€ iar timpul de tranzit este de circa 20minute.

Prima rama si postul ei de conducere



(GPS)


(GPS)


(GPS)



Al doilea tip de rama si postul de conducere
(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

PKP Intercity lansează cea mai mare licitație din istoria sa pentru 450 de vagoane ultramoderne

PKP Intercity a anunțat cea mai mare licitație de material rulant din istoria sa în ceea ce privește numărul de vehicule. După finalizarea comenzii, flota transportatorului va crește cu până la 300 de vagoane noi, iar dreptul de opțiune permite achiziționarea a încă 150 de vehicule. Această achiziție va introduce un nou standard de design și confort de călătorie în oferta PKP Intercity.

În cadrul licitației vor fi achiziționate vagoane de 7 tipuri. După finalizarea livrărilor, în varianta de bază, parcul de material rulant PKP Intercity se va îmbogăți cu:
• 38 de vagoane cu compartiment clasa I cu o parte separată fără compartiment;
• 40 de vagoane cu compartiment clasa a II-a;
• 80 de vagoane fără compartimente de clasa a II-a;
• 38 vagoane compartiment clasa a II-a cu scaune pentru persoane cu dizabilitati;
• 40 vagoane fara compartimente clasa a II-a cu locuri pentru transport biciclete;
• 38 vagoane restaurant;
• 26 de vagoane zi-noapte care vor asigura călătorii confortabile pe timp de noapte;

Noile vagoane vor circula cu până la 200 km/h. PKP Intercity se așteaptă să înceapă livrările în 2025.

https://mobilitate.eu/pkp-intercity-vagoane-ultramoderne/


Poate va participa și Astra Vagoane Călatori din Arad.

misiekwas

Un lucru interesant: anul asta sunt 61 de ani de la începutul și 30 de ani de la sfârșitul producției de En57 (asa zise "bude"), rama care în multe privințe a definit feroviar polonez postbelic, cu 1429 rame produse, cu mai multe care funcționează pana acum după diferite modernizări pe rute regionale ("turbobude") . Revine și tema privind renovarea și punerea în funcțiune a primului exemplar, care a fost scos din funcțiune în 2005 și în 2017 a fost declarat monumentul istoric.




mariusbalasa

#283
Un salt technologic... si un documentar interesant despre TGV si unul din atelierele de maintenanta al SNCF Voyageurs.
,,Centrul tehnic industrial Hellemmes este cel mai mare centru de întreținere SNCF Voyageurs din Franța. Situat lângă Lille, acest site ultra-modern de 28 de hectare este specializat în întreținerea și modernizarea trenurilor de mare viteză. Acest documentar filmează culisele acestui site extraordinar și futurist. Puteți descoperi cu imagini 3D problemele și tehnologiile tehnice ale acestor operațiuni spectaculoase. Fotografiile vă vor permite, de asemenea, să urmați viața de zi cu zi a acestui garaj imens. Un adevărat furnicar specializat în întreținerea trenurilor de mare viteză, centrul tehnic Hellemes are nu mai puțin de 1.000 de agenți. Vei întâlni acești tehnicieni, ingineri responsabili de această operațiune de viață medie. Problema de siguranță este esențială în acest facelift total, iar acești oameni, care efectuează o lucrare de ceasornicărie în care contează fiecare detaliu, sunt bine conștienți de aceasta. Găsiți în acest documentar culisele TGV și acest loc excepțional.
France.''

cristi5

#284
Koridorzüge, trenurile care legau Germania de Vest de Berlinul de Vest

https://youtu.be/wAS02FkCtjA?si=i83RvnEG_CoI6qqn

Sunt interesante si comentariile la video

Controale severe de frontiera, cu militari rusi, mai ales pe directia vest

Daca trenul oprea la un semnal, apareau imediat garzile...

Pe Braunschweig - Berlin era un singur fir