News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Restrictia de impingatoare la marfa e doar pe Valea Jiului? Parca pe Valea Prahovei am vazut 2xEA la marfa (la calatori sigur). Trenuri tractate de EC-uri in schimb vezi destul de putine in Gara de Nord, dar nu imi dau seama cum a fost impartirea. Presupun ca la Calatori urmatoarea locomotiva de serie va fi doar Bo-Bo.

frunzaverde

Din cate stiu, pe Defileul Jiului e restrictie din cauza curbelor foarte stranse. Mai sunt zone cu restrictii (Balota, de exemplu), interdictii complete de locomotive multiple (Rm. Valcea - Piatra Olt, de exemplu), etc..

EC-urile aveau viteza maxima 120 km/h, de asta nu au ajuns la Bucuresti Nord, care avea, pe cele trei linii electrice, viteze mai mari (140, acum 160). Au fost trimise in principal in Banat si Oltenia, dar fac si servicii din Gara de Nord, in special spre Craiova.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Exista EC-uri de 160, clasa 44, insa nu stiu cate are CFR-ul.

1836 Cluj-Bucuresti vine cu 2 EA-uri la Bucuresti, unde se ataseaza a doua locomotiva? Ma gandesc ca ar fi utila intre Cluj si Tg. Jiu, dar fix pe acolo sunt restrictii - sau se aplica restrictiile doar la marfa?

dan tm

Restrictiile se aplica la impingatoare. Sint mentiuni in livretul de marfa. Problema e ca nu am ca sa fac o poza.

frunzaverde

Corect, uitasem de 44-uri. Doar ca alea au fost foarte putine, parca 10 au fost toate... O parte din ele au fost modernizate, stiu ca Softronic are una pe care o inchiriaza la Astra Trans Carpatic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Quote from: frunzaverde on October 25, 2020, 12:46:13 AM
Green Cargo inca nu a confirmat nimic. Din surse interne, e un contract cadru de "pana la 100 locomotive" clasa Mb, nu de 100 locomotive,

Okt 26, 2020

Green Cargo and Softronic sign a new framework agreement that enables more train orders

In 2017, Green Cargo and the Romanian locomotive supplier Softronic entered into an agreement for the delivery of 16 Transmontana locomotives. As both parties are satisfied with the cooperation, a framework agreement has been signed, which enables further locomotive orders over time.

In 2019, six locomotives were delivered to Green Cargo. In 2020, six locomotives will be delivered and in 2021 another four. In total, we will have 16 MB locomotives in traffic by 2022.

greencargo.com

frunzaverde

Deci contract cadru, cu 16 certe (aceleasi 16 comandate in prealabil) + 84 optiuni.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

#232

Ma gindesc ca au fost ceva motive de au ajuns EC-uri si la marfa.

aici am un copypaste din livretul de marfa raportat la impingatoare.


. În cazul utilizării locomotivelor împingătoare, pe secţiile prevăzute cu acest mod de remorcare în Anexa 1 la livretele cu mersul trenurilor de marfă, compunerea trenurilor se va face conform prevederilor ,,Regulamentului de Remorcarea şi frânarea trenurilor nr. 006" cap. II  secţiunea 2, art. 6  alin. (13).
Pe secţiile: Suceava - Vatra Dornei, Dej Triaj – Pojorâta, Cacica – Vârfu Dealului, Gura Humorului - Vârfu Dealului şi Simeria – Petroşani, în ultimele 400 tone din tren nu se introduc vagoane a căror greutate totală (tara sau tara + încărcătura) este mai mică de 20 tone (vagon gol sau încărcat).
   Locomotivele, care remorcă trenuri de marfă în acest sistem, vor fi dotate cu radiotelefon.
   Se interzice folosirea locomotivelor tip 060 EA (de 5100 KW) ca împingătoare pe distanţa Petroşani - Băniţa.
   În cazul utilizării locomotivelor intercalate, pe secţiile prevăzute cu acest mod de remorcare în Anexa 1 la livretele cu mersul trenurilor de marfă, compunerea trenurilor se face conform prevederilor ,,Regulamentului de Remorcarea şi frânarea trenurilor nr. 006" astfel încât, după ataşarea locomotivei intercalate, să fie asigurate următoarele condiţii:
   Tonajul maxim ce revine locomotivelor din capul trenului - după scăderea tonajelor aferente locomotivei intercalate şi locomotivei împingătoare (dacă există) - nu trebuie să depăşească tonajul maxim admis de aparatul de tracţiune, conform ,,Regulamentului de Remorcarea şi frânarea trenurilor nr. 006" cap. IV, art.18, alin.(2) şi (3).
   Tonajul maxim ce revine locomotivei intercalate – după scăderea tonajului aferent locomotivei împingătoare (dacă există) – nu trebuie să depăşească tonajul maxim admis de aparatul de tracţiune, conform ,,Regulamentului de Remorcarea şi frânarea trenurilor nr. 006" cap. IV,  art.18, alin. (2) şi (3).
   Vagoanele din ultimele 350 de tone ale primului grup de vagoane (din faţa locomotivei intercalate) trebuie să respecte prevederile ,,Regulamentului de Remorcarea şi frânarea trenurilor nr. 006""cap. II secţiunea 2, art.6, alin. (13).
   Locul de amplasare a locomotivei intercalate va fi ales astfel încât aceasta să provoace cât mai puţine perturbaţii în corpul trenului în următoarele variante:
a.   tonajul primului grup de vagoane să fie cât mai apropiat (dar nu mai mic) decât tonajul maxim ce revine locomotivei din capul trenului;
b.   tonajul celui de al II-lea grup de vagoane să fie cât mai apropiat (dar nu mai mic) decât tonajul maxim ce revine locomotivei împingătoare.   


Asadar acestea ar fi sectiile cu reglementari specifice raportat la locomotive impingatoare, cunoscut fiind faptul ca acestea se folosesc si pe alte sectii.

tonajele trenurilor sint intr-o anexa la livret, multe au mentiune ,,tonaj pe baza de experienta" insa principiul trasarii trenurilor este redat tot in prefata livretului

Tonajele maxime ale trenurilor de marfă sunt stabilite conform prevederilor instrucţiilor de serviciu, avându-se în vedere caracteristicile liniei şi a materialului rulant. Ele respectă Regulamentul 006 Cap. IV.2, art.16(2), alineatul 1, privind "condiţia asigurării demarării trenului din staţii".




frunzaverde

Presupun ca e din cauza curbelor foarte stranse pe declivitate mare, dar nu stiu sigur...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#234
Locomotivele Bombardier Traxx ale MAV Start ajung la Constanța cu trenurile CFR Călători



Începând cu mersul trenurilor 2020-2021, trenurile Budapesta – Timișoara numerele 78 și 79 au fost prelungite la București Nord, acestea sosind cu locomotive Bombardier Traxx ale MAV Start, operatorul feroviar de transport călători din Ungaria.

Locomotivele MAV Start ajung în România în urma protocolului de interoperabilitate semnat cu CFR Călători în anul 2012. Odată cu acesta trenurile internaționale care tranzitează cele două țări circulă fără a mai schimba locomotiva la Curtici.

MAV Start trimite la București locomotivele Bombardier Traxx, iar CFR Călători trimite la Budapesta locomotivele seria 477 care sunt adaptate pentru a opera pe infrastructura din Ungaria.

Odată cu mersul trenurilor 2020-2021, CFR Călători a continuat protocolul, astfel că locomotivele care sunt la perechea 78/79, sunt utilizate de CFR Călători pentru trenurile București – Constanța și Constanța – București IR 1583 și IR 1686.

https://mobilitate.eu/locomotivele-bombardier-traxx-cfr/


frunzaverde

Fac asta si cu vagoane, si inca de cativa ani - a existat aproape constant o pereche Brasov - Bucuresti - Brasov facuta in principal (si in multe zile exclusiv cu vagoane MAV). Si locomotivele romanesti (477) care ajung la Budapesta sunt folosite de MAV.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Poate ia și CFR Călători exemplu de la bulgari și cumpără câteva locomotive Siemens Smartron. Bulgarii au comandat 10 bucăti.

etravel

#237
Quote from: frunzaverde on December 17, 2020, 12:05:45 AMa existat aproape constant o pereche Brasov - Bucuresti - Brasov facuta in principal (si in multe zile exclusiv cu vagoane MAV).

Nu mai retin numarul trenului, ca nu am fost atent la anunturile din gara, dar  l-am surprins in formula cu vagoane MAV.

dan tm

Trenul nu era facut cu vagoanele sosite in Brasov cu Corona?

Phenol

Ba da, si daca imi aduc aminte bine era IR 1634.