News:

.

Main Menu

Aeroportul Tuzla [LRTZ]

Started by Harry, October 21, 2016, 08:55:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

hvm

Tiriac are aeroportul lui? Nu e pe Otopeni? Aveam impresia ca am vazut pe Otopeni. Are PTF separat? Intreb, nu stiu.

Totusi pe acest aerodrom desi nu e PTF se fac controale de ceva timp. Potrivit unui articol din 2014 se pare ca:

QuoteDe mai bine de doi ani, reprezentantii firmei Regional Air Services, controlata de Dorin Ivascu, insista pe langa autoritatile statului sa aprobe un proiect de Hotarare de Guvern prin care Aeroportul Tuzla, un aeroport privat pe care il controleaza, sa devina punct de trecere a frontierei. Nu au reusit, ministrii s-au tot schimbat, iar Hotararea de Guvern nu a fost aprobata nici pana acum. Insa, a reusit acum, cu ajutorul Inspectoratului General al Politiei de Frontiera (IGPF), sa schimbe cumva lucrurile. IGPF a emis o decizie prin care politistii de frontiera de la Aeroportul international Kogalniceanu, companie de stat, sa mearga zilnic cativa zeci de kilometri la Aeroportul Tuzla pentru a controla lucratorii care trebuie sa ajunga pe platformele petroliere aflate in Marea Neagra, dincolo de apele teritoriale române care se intind doar pana la 12 mile marine.

https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-17796199-situatie-bizara-politistii-frontiera-fac-zilnic-controale-aeroportul-privat-tuzla-chiar-daca-acesta-nu-este-punct-trecere-frontierei.htm?nomobile=

Si sa spunem ca nu e in domeniul statului acel teren pe care sa se faca PTF. N-ar fi mai simplu sa il vanda proprietarul pe 1 leu pentru a se construi un PTF? Eventual sa construiasca cladirea pe cheltuiala lui, daca tot sil-l doreste si apoi sa vanda cu totul cladirea catre stat?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

frunzaverde

Care e problema?

Nu e exista absolut nici o regula europeana care sa interzica amplasarea unui PTF pe proprietate privata.. Si nici o regula Schengen. Am trecut de multiple ori prin PTF-uri aflate pe proprietate privata. De exemplu, Aeroportul Skavsta (https://stockholmskavstautveckling.se/om-skavsta). Proprietate privata a concernului Vinci (90.1%), cu o participatie minoritara (9.1%) a echivalentului suedez al CJ. Am folosit aeroportul de multiple ori (desi e la mama dracu), si am trecut, de multiple ori, prin punctul de trecere al frontierei. Care PTF opereaza frecvent zboruri non-Schengen (OTP si CLJ printre altele), si chiar non-UE (STN, BEG, SKP).

Daca avem legi imbecile in Romania, de factura comunista, se pot schimba. De astea chiar trebuie sa scapam cat mai repede (lipsa de transparenta, secretomanie, protectie exagerata a masurilor etc. etc.)

Aerodromul este deschis traficului public, este parte a AIP Romania, are orar public de operare (MON-FRI Winter: 0600-1430 Summer: 0500-1330 ), taxe publice, acces deschis. Nu e ca si cum "se face PTF" special pentru o singura firma sa un singur utilizator pe banii statului. De altfel, chiar si varianta asta (PTF pentru un singur utilizator) este absolut ok - pentru ca costurile cu PTF-ul si procesarea pasagerilor sunt "la utilizator" (si la OTP, le platesti ca parte a taxelor guvernamentale de aeroport). In Norvegia (Schengen) e plin de asemenea cazuri, pentru acces la platforme petroliere britanice.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

hvm

^
Eu spuneam doar ca nu inteleg de ce e asa de greu sa se respecte legea. Dca legea spune ca tre sa fie pe terenul statului vinde sau concesioneaza privatul terenul catre stat pe perioada cat este PTF acolo pe 1 leu/an si s-a rezolvat problema, sau se schimba legea. Decat sa plimbi tot timpul persoane dintr-o parte in alta cate 30 de km. :) Sau poate nu e nevoie de ei zilnic si dpdv economic lui ii convine mai mult sa bata ei drumul decat sa piarda el...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

b1

Acum 2 săptămâni a fost lansat un ,,satelit":

Colegiul Mihai Eminescu a lansat micro satelitul Mișu
Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Constanța la înălțime pe încă o hartă a lumii, în cadrul celei de-a cincea ediții a evenimentului ,,Belt and Road Teenager Maker Camp".


Astfel, pe 2 noiembrie 2021, Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Constanța, prin acordul de parteneriat încheiat cu Liceul Teoretic ,,Carmen Sylva" din Eforie Sud, a primit un kit Tethering Simulation Retrievable Satellite. În aceeași zi, echipa eminesciană, formată din elevii Francisc-Ioan Dâncă, clasa a X-a E, Mihai Nicu, clasa a IX-a A, Ștefan Rebis Covaliu, clasa a XI-a A și coordonată de doamna profesoară Elena Enciu, a participat la un atelier de lucru cu reprezentanții Chinei, în cadrul evenimentului ,,Belt and Road Teenager Maker Camp", ediția a V-a, cu tema ,,Building Dreams în Talented Adolescents Fostering Collaboration for Space Silk Road".

Vineri, 19 noiembrie 2021, pe aerodromul din Tuzla, pionierii aerospațiali de la Colegiul Naţional ,,Mihai Eminescu" au lansat cu succes CubeSat (U-class spacecraft), o navă spațială de categoria U, pe care au botezat-o Mișu.

Lansat cu ajutorul unui balon cu heliu, microsatelitul Mișu a transmis la sol datele înregistrate de la peste 860 de metri altitudine. Astfel, datele furnizate de Mișu echipei de la sol indicau, printre altele, la altitudinea curentă de 856 m, o temperatură de 5,60C și o umiditatea de 75%.

Înregistrând o performanță extraordinară, prin ridicarea la peste 860 de metri deasupra aerodromului din Tuzla, CubeSat-ul echipei eminesciene pune Colegiul Eminescu, alături de partenerii săi, pe harta experiențelor practice ale ingineriei aerospațiale, fixând o nouă bornă în istoria Colegiului centenar.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

tom_sawyer

#19
[CN1041455] SERVICII DE PROIECTARE SI EXECUTIE A LUCRARILOR PENTRU OBIECTIVUL "MODERNIZAREA SI DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII AEROPORTUARE LA AEROPORT TUZLA"

Data publicare: 14.04.2022
Autoritate contractanta: REGIONAL AIR SERVICE

Valoarea totala estimata: 75.733.655 lei

Informatii despre fondurile Uniunii Europene:
Achizitia se refera la un proiect si/sau program finantat din fonduri ale Uniunii Europene:Da
Identificarea proiectului:"Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii aeroportuare la Aeroport Tuzla", SMIS 130497, Contract de finanțare nr. 81/07.10.2020 - Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 2 (A.P.) Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectivul Specific 2.3 (OS) Creşterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor

1. Ofertant unic : GONUC INSAAT ANONIM SIRKETI DIYARBAKIR SUCURSALA EFORIE NORD

2. Ofertant unic : FCC CONSTRUCCION S.A.

3. Asociere : GONUC INSAAT ANONIM SIRKETI DIYARBAKIR SUCURSALA EFORIE NORD (Leader), Black Sea Offshore Centre

4. Asociere : ROMAIR CONSULTING (Leader), BOG'ART

(probabil o eroare în listă)
http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100169294

ovideatza

#20
Intre timp s-au apucat de treaba:

https://fb.watch/kMlgq0PtE-/?mibextid=2Rb1fB

Nu gasesc video pus pe youtube, poate s-ar fi vazut mai bine.
Asocierea cu nr 4 din lista de mai sus.

tom_sawyer

#21
^
https://www.veed.io/view/d7668976-fc88-4e58-a4d1-0944308c891e?panel=share [se poate downloada]

https://ro.linkedin.com/posts/romair-consulting-017b93119_romairconsulting-activity-7067481151170318336-YSft






01 Nov 2022
Romair Consulting, companie de consultanta, proiectare si inginerie de infrastructura, intra pe piata antreprenoriatului general si urmeaza sa execute lucrarile modernizare a infrastructurii Aeroportului Tuzla, in calitate de lider de asociere, alaturi de Bog'Art. Din asociere mai fac parte companiile Alpenside, TIAB, Geo Arc si Daf Trans, ca subcontractanti si terti.

Proiectul presupune realizarea a doua piste de decolare - aterizare, a patru cai de rulare (Alfa, Bravo, Charlie si Delta), a doua platforme de intoarcere pe pista, a unei platforme antisuflu si a mai multor acostamente pentru piste si cai de rulare. Adiacent, vor mai fi amenajate suprafete de siguranta si miscare aeroportuara, platforme betonate cu diverse functionalitati specifice, sistemele de canalizare pluviala, instalatiile de balizaj luminos, sistemele de supraveghere si control (inclusiv turn) si o uzina electrica.

Proiectul este finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, Axa prioritara 2, si are ca beneficiar compania Regional Air Services. Termenul de finalizare a investitiei este prevazut pana la finalul anului 2023.
Valoarea totala a proiectului este de 83,13 milioane de lei (inclusiv TVA), potrivit contractului de finantare.

agendaconstructiilor.ro

ovideatza


milo1981

Poza din satelit - 09.10.2023



Sursa
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

Harry

Ieri a avut loc prima decolare si aterizare pe pista de asflat.


survola

Aici au făcut de la început ,,cale de rulare paralelă cu pista" (vezi discuția de la Cluj-Napoca.

GIV


tom_sawyer

Noile piste vor avea lungimile de 900 m, respectiv 420 m (extras din caietul de sarcini de mai sus):








Powered by API/PUM imgur uploader