[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Am incercat sa evit romenglish: ma refeream la "modal share" al transportului public.

Cred ca in perioada comunista transportul public avea o cota majoritara din deplasari in Bucuresti. Daca ne-am intoarce la un nivel mai sustenabil (nu in extrema cealalta din comunism), da, ar fi aglomeratie in mijloacele actuale, insa am putea cumpara lejer altele.

panzer

La Brasov se liciteaza anual parcarile de resedinta. O practica foarte buna de a determina pretul corect al unui loc de parcare: raportul cerere si oferta.

Fred

Quote from: thefrenzybudgeter on October 21, 2020, 06:27:46 PM
10. Ridicarea masinilor/amenzi drastice pentru parcarea ilegala ...si multe alte masuri.
Daca s-ar aplica acea masura nu mai e nevoie de celelalte; sunt cam 10 masini la un loc de parcare, daca vor fi vandute si eliminate din oras (cam 1/4 din masini sunt din alte judete) atunci ramane pustiu prin Bucuresti.

Am prins si vremurile din pozele lui @cezar-mario2012 cand dimineata sau seara mergeam pe scara cu usile deschise, dar si cand la pranz ajungeam de la periferie in centru in 15 minute cu autobuzul pentru ca era orasul pustiu, nu erau atatea semafoare si oprea doar unde erau pasageri de urcat sau coborat. Acelasi drum se facea in 10 minute cu masina, dar din lipsa de benzina si diferenta de cost era mult mai rentabil autobuzul, chiar fara subventii, pentru cele 5 minute diferenta.

Lyvyoo

Sunt de acord ca trebuie sa creasca taxa pe locul de parcare. Dar imi imaginez deja urmatoarea campanie electorala cand unii vor porni din start cu sloganul "reducerea taxelor de parcare dintre blocuri la 60 lei/an"  :(

tonică

Nu cred ca e o problema asta, la o adică s-a promis și gratuitate pe stb și nu s-a făcut nimic. Pe cei care la 30 de ani după revoluție încă musca la pomeni dintr-astea nu ii vindeci cu nimic. Eu în sectorul 2, București de ex. militez și am votat parcări și pt bicle, în fata ori spatele blocului. Parcări la rândul lor securizate dar și contracost Abia după acest moment vom vedea o creștere a traficului pe bicicleta, iar pistele nu vor mai fi doar o vrăjeală vopsea trasata electoral ci o necesitate. Vom vedea însă o scădere a traficului auto, cel mai important pt orice oraș.

mobile

Park&ride Pantelimon 24.10.2020
Se lucra la ora 17:30.

Dinspre București, Șoseaua Pantelimon


Liniile au fost asfaltate. Catenara a fost montată.


Rampa dinpre Șoseaua Vergului este în stadiu incipient.



Dinspre Cora


Rampa dinspre comuna Pantelimon este în stadiu avansat. Era în lucru la momentul fotografierii.






Dinspre comuna Pantelimon. Stația de plecare este gata.






În interior mai e de lucru la instalațiile electrice și de comunicație, apă și canalizare, apoi la pavaje.


Trotuarele exterioare au fost asfaltate. Pe Șoseaua Vergului mai trebuie stratul de uzură.



Capăt curent tramvai 55, cu întoarcere la macaz.



Bonus


Mai e treabă de o lună-două și pare că se finalizează.

TibiV

MUltumim!
+1

(PS Nu mai este demult comuna Pantelimon, este orasul Pantelimon...  ;) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Lyvyoo

Am emotii mari cu parcarea asta, mari de tot. Nu vad cum omul de conditie medie din Pantelimon si zonele vecine va prefera sa plateasca aici  in loc sa o lasae gratis in parcarea Cora sau Dedeman, de unde eventual ajunge si mai repede la metrou Republica.
Foarte probabil va inseamna eliberarea bulevardului si pistei de biciclete Pantelimon de masini parcate. Altfel nu vad solutii. La Piata Obor sunt 4 parcari (subterana Piata, supraterana Piata si Bucur Obor, Veranda), gratis sau la 3 lei/h si tot se parcheaza in nestire pe Ziduri Mosi, cap - coada. Cum s-a crezut ca fara metrou se va parca masiv la capatu' lu' 14, nu imi explic, dar poate stie cineva detalii...

dr4qul4

Parcarea Decebal: poze proaspete de pe pagina de fb Algorithm Residential S3




























Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adelante

In ultima poza, unde se vad masinile parcate, aveti idee, se va lasa parcare la suprafata? Daca da, ar fi o mare prostie. Si ar fi o dubla prostie daca, parcare fiind, au fost lasati stalpii de iluminat printre masini, in loc sa fie pusi la margine, cum e normal

Lyvyoo

Probabil va fi promulgata legea, nu vad motivele contra, asadar se da din nou liber la ridicari pentru Politia Locala. Prin sintagma "domeniu public" cred ca se poate interpreta si "trotuar" nu doar drum public.
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/proprietarii-vor-fi-obligati-prin-lege-sa-si-repare-casele-sa-ti-intretina-fatadele-si-sa-si-spele-ferestrele-de-la-strada-1395679

"Poliţia locală va putea ridica maşinile parcate sau staţionate neregulamentar
De asemenea, instituţiile şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să nu ocupe domeniul public cu vehicule în afara spaţiilor marcate expres de administratorul domeniului public. În caz contrar, dacă un vehicul staţionează pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, Poliţia locală poate dispune măsura tehnico-administrativă a ridicării vehiculului. Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public şi se realizează pe durata a 24 de ore, mai prevede proiectul."

Duta C

multumesc Lyvyoo.....foarte buna informarea ..... :)

AndreiB

#747
O veste buna, insa nu e clar daca e permisa amendarea de catre politia locala fara ridicare. Nu o sa se poata niciodata realist ridica un numar semnificativ de masini, asa ca ridicarea nu serveste ca un factor suficient preventiv contra parcarii ilegale. Va fi insa foarte util pentru masinile care blocheaza tramvaiele etc.

Insa doi politisti locali cu un chitantier cred ca pot amenda un bulevard intreg pe zi. O directie de politie locala infiintata poate sa controleze lejer parcarea ilegala in tot centrul - si este un serviciu care se autofinanteaza practic. Insa pentru a fi cu adevarat eficient, trebuie scoasa restrictia ca numai Politia Rutiera poate accesa baza de date a proprietarilor masinilor. In rest, doi politisti, doua telefoane mobile cu camera & internet, un accesoriu de imprimat amenzi si liber la vanatoare. In 12 luni de amenzi continue in centru cred ca schimbi cultura de parcare.

Lyvyoo

Mda, aici e proiectul de lege si pare ca se evita aproape cu obstinatie utilizarea cuvantului "amenda" - http://cdep.ro/proiecte/2020/600/50/3/pl846.pdf
Practic se plateste ridicarea, transportul si depozitarea. Daca vii la masina pana sa plece baietii platesti doar ridicarea (paragraful 11).
Oricum, pe vremea cand se ridicau masini si am patit-o si eu (niste pietris pe la Romexpo interpretat ca spatiu verde), daca imi aduc bine aminte amenda a fost vreo 200 lei iar ridicarea si tot tacamul 500 lei. Deci tot ar fi o suma de speriat.
Personal ma uit consternat zilnic cum arata zona Obor, cu masini parcate inclusiv in gura gurii de metrou, pe scuarurile inguste de la gurile pasajelor din intersectie, pe trotuare, nu mai zic pe Mosilor.... Totul cu parcarea de 900 de locuri sub intersectie. Acum vom avea lege noua si primari noi. Sa vedem...

Cristi N

Pentru amendare  de catre polita locala e nevoie de o alta modificare legislativa care sa permita amendarea propietarului asa cum se face la rovinieta sau la taxa de pod de la Fetesti. Acum Politia Locala poate amenda doar daca reuseste cumva sa prinda soferul la masina. De exemplu Politia Locala S2 chiar recunoaste treaba asta in raspunsurile pe care le da la sesizarile primite pe e-mail.


Dar, desi stiu treaba asta se bazeaza pe ideea ca multi soferi nu stiu legea si musca momeala asa ca mai lasa din cand in cand "Note de constare" in parbrize:



Powered by API/PUM imgur uploader