Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vladb

^^^67.325.821 RON/an - -> 13.740.000 EURO/an O:-)

Quest

Mai pun o data lista locatiilor cu viitoarele benzinarii, de data asta cu redeventa minima anuala pe care vor trebui s-o dea Statului. Se vede frumos care sint locatiile cu vinzari mari -> incasari mari -> redevente mari, adica puncte preferate de alimentare.

JohannDB poti dezvolta motivul vinzarilor mai mari sau mai mici la fiecare punct in parte ? Spre exemplu la SS Pecica/Arad mi se pare logic sa faca vinzari mari, ptr ca lumea isi face plinul inainte de-a merge in / dupa ce-a iesit din HU, intrucit benzina la unguri se stie ca e mai scumpa. 

LOT 1: SS stânga și dreapta, km 558+380, A1 Nădlac – Arad (SS Pecica)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 10.922.400 lei

LOT 2: SS stânga și dreapta, km 530+536, A1 Arad-Timișoara (SS Cruceni/Arad)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 8.813.312 lei

LOT 3: SS stânga și dreapta, km 500+596, A1 Timișoara – Lugoj (SS Giarmata/Timisoara)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 3.936.000 lei

LOT 4: SS stânga și dreapta, km 481+646, A1 Timișoara – Lugoj (SS Petrovaselo/Recas)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 5.671.326 lei

LOT 5: SS stânga și dreapta, km 446+890, A1 Lugoj – Deva (SS Susani/Lugoj)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 2.441.974 lei

LOT 6: SS stânga și dreapta, km 428+310, A1 Lugoj – Deva (SS Batesti/Faget)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 2.441.974 lei

LOT 7: Spatii de Servicii stanga si dreapta km 389+710, A1 Lugoj – Deva (SS Ilia)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 3.767.393 lei

LOT 8: Spații de Servicii stânga și dreapta, km 340+500, A1, VO Deva – Orăștie (SS Orastie)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 6.396.000 lei

LOT 9: SS, km 316+560, dreapta și km 316+360, stânga, A1 Orăștie – Sibiu (SS Sibiseni/Sebes)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 2.557.218 lei

LOT 10: SS, km 297+900, stânga si  km 297+000, dreapta, A1 Orastie – Sibiu (SS Rahau/Sebes)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 3.224.485 lei

LOT 11: SS stânga și dreapta, km 260+160, A1 Orăștie – Sibiu (SS Cristian/Sibiu)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 8.265.600 lei

LOT 12: SS stânga și dreapta, km 110+100, A1, Tronson București – Pitești; (SS Prundu/Pitesti)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 4.112.890 lei

LOT 13: SS km 186+090, stânga și km 186+580, dreapta A2 Medgidia – Constanța (SS ?)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 4.775.249 lei
Common sense will get you far !

alexandru_m

Quote from: Quest on March 22, 2021, 09:50:31 PM
Spre exemplu la SS Pecica/Arad mi se pare logic sa faca vinzari mari, ptr ca lumea isi face plinul inainte de-a merge in / dupa ce-a iesit din HU, intrucit benzina la unguri se stie ca e mai scumpa. 


Corect. Inainte de pandemie, cand veneau fluxuri mari, erau cozi la Pecica pe ambele sensuri, uneori de la pompe aproape pana pe autostrada.

Top 3 suna cam asa:

LOT 1: SS stânga și dreapta, km 558+380, A1 Nădlac – Arad (SS Pecica)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 10.922.400 lei

LOT 2: SS stânga și dreapta, km 530+536, A1 Arad-Timișoara (SS Cruceni/Arad)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 8.813.312 lei

LOT 11: SS stânga și dreapta, km 260+160, A1 Orăștie – Sibiu (SS Cristian/Sibiu)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 8.265.600 lei


La primele doua e clar, sunt cele mai aproape de granita, iar traficul inca nu apuca sa se separe. Practic pana la al doilea spatiu de servicii vine tot ce intra / iese pe Nadlac 1+2, minus locuitorii din Arad si cei care inca aleg Valea Muresului (relativ putini, destule camioane totusi).

Al treilea este practic iarasi "cap de autostrada", aflat inaintea unei alte "separari" de trafic, nodul Vestem care separa fluxul care merge pe Valea Oltului de cei care merg spre Brasov (si mai departe S-ul Moldovei).

Discutia legata de camioane este pur ipotetica si fara niste cifre in spate (numarul exact de masini de pe fiecare ruta) este si subiectiv.

Teoretic un camion care pleaca de la Bucuresti spre Vest va cam face o pauza prin zona Sibiu (daca totul a fost ok, fara blocaje pe drum). Deci cam in zona locului 3.

Unul plecat de la Brasov probabil va face pauza pe la Deva pe undeva. Probabil de aceea si varful de redevente de la LOT 8: Spații de Servicii stânga și dreapta, km 340+500, A1, VO Deva – Orăștie (SS Orastie)
Valoarea minimă a redevenței anuale: 6.396.000 lei


Pe revenire spre casa este imposibil de prognozat exact unde vor opri camioanele din motiv de necesitate. Conteaza de unde au plecat, cum s-a circulat pe drum, cat a durat trecerea vamii la Nickelsdorf / Rajka / Pince / Nadlac, etc...
Daca discutam de optiunea personala a soferilor, atunci raspunsul este simplu: vor opri unde vor gasi serviciile care sa ii satisfaca.

O situatie relativ ciudata de exemplu este azi cu Autohoful de la Pecica (plus alte parcari lipite de autohof) si parcarea de pe drumul vechi cunoscuta printre soferi ca DAF. Chit ca la DAF nu esti pe autostrada, iar parcarea (exceptand locurile de langa Petrom) nu este asfaltata (deci pe /dupa ploaie te-ai scos...), totusi DAF are succes in continuare, de multe ori fiind plina. Asta deoarece:
    a Are state vechi.
    b Gasesti de toate. Are fast food-uri, mai multe magazinase (de unde imi fac si eu cumparaturi uneori  :) ), are magazin de piese pentru camioane, are spalatorie si are si... sa zicem... servicii de relaxare la ceas de seara.

Eu unul cred ca spatiile acestea trebuiesc privite nu doar ca benzinarii, unde intr-adevar camioanele ar fi tinte predilecte (asta cu conditia ca preturile sa fie OK. In Romania daca se procedeaza ca in Germania de exemplu si carburantii vor fi foarte scumpi nu va alimenta nimeni pe autostrada).

Spatiile de servicii trebuie privite ca locuri de popas ce ofera....servicii. Un popas, un restaurant, un fast food, o toaleta decenta, un dus, loc de spalat haine, prize pentru vehicule electrice, o pompa cu apa curata pentru bidoanele camioanelor, un loc de joaca pentru copii, cateva banci pentru picnic / o tigara si o barfa mica, poate chiar un hotel. Iar aici "turismele" sunt tintele principale. Asta deoarece camioanele ocupa loc mult si au in general un singur om la bord, iar omul acela de multe ori isi gateste singur. Are frigider, are aragaz (ma rog...butelie) si este destul de independent. La toalete si dusuri, da. Camionagii sunt cei mai interesati.

Turismele ocupa spatiu putin, au mai multi ocupanti si sunt in general cei care "fac vanzare". Opreste omul cu familia, mananca ceva, cumpara ceva de rontait. Bea o cafea / un ceai si mananca o prajitura pana copii alearga putin ca sa alunge plictiseala de pe drum.

Sper ca ti-am raspuns la intrebari, daca mai ai te rog scrie aici. La spatii de servicii chiar stam rau din pacate. Momentan in Romania avem doar parcari.

Johann probabil alearga acum, dar mai e putin si vine weekendul. Sa asteptam putin ca sigur apare si el cu raspuns pe aici :)

Quest

Multumiri alexandru_m ptr analiza, foarte bine-venita creionarea diferentelor in profilul de consum a transportatorilor vs a familiilor in autoturisme.

Tu spui ca posibilul pret mare al carburantilor pe A va alunga cu siguranta cumparatorii. Ar fi interesant de aflat ce redeventa minima anuala dau la ora actuala toate aceste locatii (in toate cele 13 loturi, sint deja benzinarii mobile). Daca redeventa actuala e mica, atunci din pacate vor trebui sa creasca pretul...
Common sense will get you far !

calino

Pe Nadaselu-Sebes nu exista nici o statie de alimentare in proiectele de viitor?

elphax

Foarte buna întrebarea! Pe A3 nu este nimic, nici măcar parcări.
Pe A10 sunt doar 2 perechi de parcări.
Se poate alimenta pe A1 în zona Sebeș și apoi ai 100-130de km fără nici un punct comercial până la Turda sau Floresti

JohannDB

#501
              Întrebare : ""Pe Nadășelu-Sebeș nu exista nici o statie de alimentare in proiectele de viitor?""
                                         În prezent pe Nădășelu - Sebeș se poate alimenta, cu "ieșire", la Gilău (spre Huedin, chiar la limita Gilăului) și Florești (la Florești, capătul vestic un MOL și ROMPETROL), .....apoi la km 298 ai un MOL în parcarea de pe "deal" (spre Sebeș), apoi la km 340 un MOL, în parcare (spre Sebeș),..... apoi la km 317 ai un PETROM (spre Sebeș), după care urmează nodul Sebeș, invocat, unde, chiar din drum ai cu o scurtă ieșire la Sebeș/Lancrăm un ROMPETROL chiar "sub autostradă", km 310........   Deci ..."nu rămâi pe  uscat" .............,  !!
                CONCLUZIA.................. Rămâne de "mestecat" soluția unei "proximități" mai mult decât agreabilă/la-ndemână....... Or fi suficiente , cele existente ???  De exemplu eu alimentez la Nădlac sau Nodul Pecica și mai fac un plin pe la Pitești, așa pentru "rezervă" (la un rezervor de 80 ltr, pentru autospecială, dar nici capetele tractoare nu fac "rabat"........ ; de multe ori nici nu mai alimentează în Ro)............

                Afirmație: ""Se poate alimenta pe A1 în zona Sebeș și apoi ai 100-130de km fără nici un punct comercial până la Turda sau Floresti"""
                                                 Stimate coleg, deocamdată, pentru momentul istoric de "azi",  alimentezi la ROMPETROL "Lancrăm" (( fără reclamă, pentru că ăsta stă aici și-și oferă serviciile (deși un pipi la 2 lei este cam scump, deoarece buda de al Rompetrol nu-i prea "prietenoasă"- mă rog și pleiada de "clienți" nu-i "coșere" !)...)).............. DAR de la SEBEȘ la TURDA nu ai 130 km..., abia niște amărâți de 70 km...
                    -Oricum la Aiud ieși din DN și la ieșire din Aiud spre Turda, pe DN ai stații de alimentare (acum), să nu mai spun de Teiuș cu PETROM (tot fără reclamă, dar ăsta stă aici !!, dar rămas în urma Aiud-ului)....
                     -La Turda, chiar lângă autostradă, pe intrarea de tranzit în oraș, spre Cluj, cum cobori "râpa" din autostradă, dai de un MOL, apoi LUKOIL......... Iar  pe DN1, Turda - Cluj (la ieșirea de Cluj ai trei stații, înghesuite), ai 33 km până la Vâlcele unde faci dreapta și intrii pe "centura lui boc"/cu literă mică, și, te răstorni în periferia estică clujană, ce are ceva stații de alimentare în zonă, lângă vamă și aeroport !!!!!!....
                     PÂNĂ LA 130 KM de surghiun, mai este mult și....departe: cu ăștia 130 de km ai ajunge la Zalău, minimum....; vă rog nu faceți afirmații (PENTRU ASTA ȘTIU CĂ IAU "-" uri) , dar mai priviți pe hartă, sau la kilomtraj când vreți să dați exemple !! Eu le am "la bord" și-n notițele  mele; nu le dau în van pentru impresie artistică, sunt bătute km cu km.
                      Și PUNCTELE COMERCIALE din actualele stații de alimentare, au un stas care este "așa cum este"; eu nu caut nimic la ele , stau cu proviziile-n frigider .......  Rarisim să iau ceva din stații; înafară de vignete !!

                           Tu spui ca posibilul pret mare al carburantilor pe A va alunga cu siguranta cumparatorii. Ar fi interesant de aflat ce redeventa minima anuala dau la ora actuala toate aceste locatii (in toate cele 13 loturi, sint deja benzinarii mobile). Daca redeventa actuala e mica, atunci din pacate vor trebui sa creasca pretul...
                          Și "io" (a dracului gramatică de cocalar), recte "eu", când am luat-o "razna" trimis de firmă cu autorizații și patalamale pe bune cu vize la DOI ANI , nu ca la noi la CINCI ANI, pentru vest  - nu pirat, ca pilot pe unde nici străbunica n-a călcat vreodată), nu am mai alimentat pe "renumitele autostrăzi" dincolo de Ungaria..................... De ce ?? Datorită prețului !!
                          Așa se face că, la Viena alimentam la Schwecach, pe S2....., apoi la Oed, A1, la km 132, unde era mai ieftină....motorina...  La Melk , în ultima vreme......Sau ca ultimă "scăpare" pe Austria la Welz Nord, un BP la intrarea în oraș din A8, recte ocol de 3 km, total.................... TOTUL CU IEȘIRE din....autostradă...........!!
                        Concluzia ?? Daaaaa, prețul dă tonul, care ton face muzica; pentru că atârnă greu la tonă/km..................................
    PREFERAM să ies din autostradă și eu și colegul cu "tractorul" și să alimentăm prin....sate..... Înafara prețului "decent" aveam și o mică oază de liniște, în care , sincer mai făceam o pauză...."Dumnezeiască".....
                           Nu le pot spune "decât participanți la trafic", la "amatori", dar este o MARE PROBLEMĂ să repsecți TOI PARTICIPANȚII la trafic....  Păziți-vă singuri, că poliția nu poate acoperii totul......
                     

alin2pas

Acum situația ne obligă să ieșim de pe autostradă înainte să facem trasee prea lungi (că nu avem unde), dar când actualele fragmente de autostradă vor fi conectate și vom putea parcurge trasee lungi doar pe autostradă, ar trebui să avem spații de odihnă, toalete, benzinării etc pe autostrăzi. Pe toate. Dacă acestea sunt amplasate la distanțe între ele de 30 - 50 km e suficient, dar trebuie amenajate. De multe ori nu oprești pentru alimentare cu carburant, ci la o toaletă, să-ți mai dezmorțești puțin picioarele, pentru o pauză de masă etc. Ar fi bine ca unele amenajări pentru confortul participanților la trafic care nu aduc un profit concesionarilor să poată fi deduse din redevențe.

alexandru_m

Johann (si oricine altcineva), dau aici o sugestie si sper ca Ionut "sa se uite in alta parte" si sa nu stearga.

Pentru alimentare in zona Viena avem pe A21 (inainte sa urcam dealul Vienei) iesirea de Brunn am Gebirge / Perchtoldsdorf. Prima iesire dupa intersectia cu A2.

Aici dreapta, dreapta si iar dreapta si dam de 2 benzinarii. Un Turmol si un Eni(Agip). Turmol este mereu mai ieftin cu 1 cent, este mai usor accesibil din autostrada si are si vreo 2 locuri unde se poate parca un camion. Dezavantaj: nu este non stop. (Eni este). Tot stafful este de cetatenie maghiara si sunt super de treaba, atat baietii cat si fetele (nu au o problema cu parcarea peste noapte chiar daca ei inchid). Recent s-a facut update la toaleta. Costa 50 de centi (se primeste tichet si se poate cheltui in magazin sau pentru patiserie, pizza, sandwichuri calde, cafea, etc). Toaleta este in 90% din timp extrem de curata, parfumata, etc.

Peste drum de Turmol avem Burge King si Lidl cu parcare comuna, in spate la Eni avem Billa, Bipa si Hofer (Aldi se numeste Hofer in Austria).

Adresa Turmol: Brunnerstraße B12 A, 2345 Brunn am Gebirge, Austria
Coordonate Turmol: 48°07'18.8"N 16°17'37.7"E

Stiu ca nu este spatiu de servicii din Romania, dar se afla pe cea mai circulata ruta (cred eu).

PS: in apropierea benzinariei, pe partea cealalta de autostrada, este si un hotel. Campus 21 se numeste daca nu ma insel. Posibil loc de popas pentru cei care vin de departe/ au de mers pana departe.

myid

Stie cineva, s-a cerut autorizatie de constructie pentru noile benzinarii de pe autostrazi?
Adica au trecut 2 luni de la anuntarea castigatorilor, si nu stim care mai e statusul, care e procesul.

Oare tragem vreo speranta sa avem benzinarii decente pana la sfarsitul anului ?

TibiV

A3 Bucuresti-Ploiesti are doar 2 parcari amenajate, din cele 12 pravazute (Pro TV)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Iar de spatiile de servicii de pe A3 Gilau-Campia Turzii s-a uitat complet...  >:(
Chiar nu se mai gandeste nimeni la ele?

Cred ca nici macar nu trebuie sa fie firme constructoare de autostrazi ca sa faca niste spatii de servicii.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

flanker1

#507
^^
S-au apucat de construit? Ce se stie?

JohannDB

...... Pe Turda - Gilău, este o "împietrită" nemișcare, la locurile unde ar trebui să fie cele două parcări.... Prima imediat după Nodul Turda, spre Gilău și a doua pe la actualul km 44-46....., în apropiere de Gilău ! Va mai trece multă apă pe Arieș !!

horyatm

Ce se mai aude de benzinăriile de la spațiile de servicii de pe A1 și A2?