Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

concesionarii de spatii vor opera statiile de incarcare a masinilor. Probabil ca statiile astea kempower ori le vedem in plugee ori chiar in aplicatia celor de la kempower.

Redox

Quote from: dumbravaandrei on August 02, 2022, 10:25:27 AMla Cunta doar cea de pe sensul spre Deva parea mai aproape de o deschidere. Pe sensul spre Sibiu, desi sper, nu cred sa o vedem operationala in 2022...

Dă-mi voie să te contrazic. Pe ambele sensuri la Cunța lucrările sunt aproape finalizate. Nu văd motive să nu fie deschise până la finalul anului.

Feri

QuoteÎncă două spații de servicii au fost deschise pe A1!
 
Strategia CNAIR pentru dotarea, operarea și întreținerea spațiilor de servicii de pe rețeaua de autostrăzi și drumuri expres, continuă prin deschiderea unui nou lot privind alte două spații de servicii pe autostrada A1, Nădlac – Sibiu, tronson Orăștie-Sibiu, km 316+360 stânga și km 316+560 dreapta, situate în zona localității Pianu, din județul Alba.

Miercuri, 24.08.2022, au fost date în folosință încă două spații de servicii ca urmare a contractelor de concesiune încheiate între CNAIR și Mol România Petroleum Products SRL.

Dotările puse la dispoziție în aceste spații de servicii sunt:

Parcare autoturisme:
- 120 locuri pe Calea 1 (inclusiv parcare autoturisme pentru persoanele cu dizabilități și autorulote);
 - 120 locuri pe Calea 2  (inclusiv parcare autoturisme pentru persoanele cu dizabilități și autorulote).

Parcare camioane:
- 14 locuri pe Calea 1;
- 14 locuri pe Calea 2.

Parcare autocare:   
- 3 locuri pe Calea 1;
- 3 locuri pe Calea 2.

 Parcare motociclete:
- 10 locuri pe Calea 1;
- 10 locuri pe Calea 2.

 Zona aspirator:
- 1 loc pe Calea 1;
- 1 loc pe Calea 2.

 Stații încărcare vehicule electrice pentru încărcare până la 100 KW (curent continuu) și până la 22 KW (curent alternativ) – conectori CCS, CHAdeMO și Type 2;
 - 4 locuri pe Calea 1;
 - 4 locuri pe Calea 2.

Stații distribuție carburant;
Stații încărcare GPL;
Spații comerciale;
Facilități duș;
Snack bar;
Toalete publice.

Alte 2 spații de servicii vor fi deschise în perioada imediat următoare pe autostrada A1, între Sibiu și Nădlac, la km 297 + 900 (stânga) și km 297 + 000 (dreapta), în zona localității Câlnic, județul Alba.

CNAIR continuă aplicarea acestei strategii și pentru alte spații de servicii!

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/%C3%AEnc%C4%83-dou%C4%83-spa%C8%9Bii-de-servicii-au-fost-deschise-pe-a1-0


Duta C

Toaletele publice din parcarea Orastie  (sens spre Sibiu)sub orice critica...Infecte...infecte...infecte.......Autoritatile de ce nu iau masuri?
scuze de off

dragos76

Apropos de spații de servicii și confort: să le zică naibii cineva celor care au în grijă A2 (nu știu de ce DRDP țin) că soarele e la amiază în sud. Deci să planteze pomi pe partea sudică a spațiilor de servicii, că în miez de vară te coci la măsuțele alea.

mirceaeliade

As vrea sa mut aici discutile de le A10 privind alteratiile la spatiile de servicii.  Exista vreo legislatie care sa previna modificari la infrastructura spatiilor special amenajate pe langa autostrazi/drumuri expres? Mi se pare ca unele parcari pentru tiruri trebuie securizate, dar in afara de asta, nu mi-e clar de ce un dezvoltator local nu ar putea sa se conecteze la spatiul public al parcarii si sa isi faca un proiect imobiliar cu deschidere pe un singur sens la A/DX, atata timp cat NU afecteaza infrastructura autostrazii.  Zonele de deceleratie si acceleratie raman neatinse, si in loc sa intre omul la benzinarie, intra ori la proprietatea proprie, ori sa zicem la infrastructura de drumuri locale gen DC.  Astfel nu ar fi nevoie sa se construiasca intrari aberante si periculoase, si nici nu e nevoie sa se inveteasca financiar semnificativ.  Singura problema e ca "accessul controlat" ar fi mai greu de controlat cu cat sunt mai multe zone de access.  Imi scapa mie ceva?

alexandru_m

In afara parcarile la care te referi tu sunt facute folosind nodurile deja existente.


Nu inteleg de ce o parcare securizata trebuie construita neaparat lipita de una standard.

Ca idee cauta "Autohof" si uita-te cum sunt pozitionate.

In Germania / Austria "Rastplatz" sunt parcarile "oarbe" sau cu doar cu toalete, "Raststation" sunt spatiile de servicii cu benzinarii, restaurante, etc. Echivalentul a ce spui tu sunt "Autohof"-urile, care sunt parcari private, cu plata, care ofera si alte servicii (benzinarii, magazine, toalete, dusuri, restaurant, spalatorii, etc.) Autohof-urile nu sunt neaparat parcari securizate. Exista desigur si parcari securizate, dar care nu este obligatoriu sa fie si sigure (vezi de exemplu parcarea securizata de la Calais unde intra imigrantii si hotii de motorina cand vor si pe unde vor, in ciuda gardurilor si camerelor).

dr4qul4

Nici eu nu vad o problema in a face accese prin spatiile de servicii (nu si prin CIC-uri).
Pana la urma exista o banda de accelerare si una de decelerare, asa ca nu perturba traficul pe autostrada. Ba din contra, ar putea ajuta daca asta inseamna sa nu mai fie nevoie de inca un nod (eventual unul facut mai economic cum avem pe Buc-Pitesti).
Trebuie doar sa fie facut cu grija (de ex breteua de iesire sa fie imediat dupa intrarea in spatiu, iar cea de intrare sa fie dupa wc/benzinarie) si sa aiba un mare semn de STOP!

Banuiesc ca nu se intampla asta pentru ca CNAIR sa incaseze niste bani de pe concesionarea spatiilor. Dar cum la noi exista doar benzinarii, nu vad de ce ar fi asta o problema. In afara spatiilor pot sa apara moteluri, restaurante si vulcanizari care acum nu prea au loc in actualele spatii. Si ca sa protejeze benzinariile pot autoriza drumul de legatura doar daca acesta nu are accese pe minim 100m.
 Nu m-ar mira ca actualul standard sa fi fost creat pentru sitautia in care autostrazile ar fi fost taxate (prin statii de taxare fizice)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

reed

Pistol pe FB

QuoteAu fost desemnați 4 câștigători pentru contracte de concesiune servicii în vederea utilării/dotării, operării și întreținerii spațiilor pentru servicii/parcărilor de scurtă durată/parcărilor de lungă durată situate pe A1, A3, A4, A10, DN2 – VO Suceava, DN65F VOS – VO Craiova, DN1K – VO Brașov!

LOT 1: Spații pentru servicii, km 288+810 (stg/dr.), Miercurea Sibiului, Autostrada A1, Orăștie - Sibiu;

LOT 2: Spații pentru servicii, km 8+400 (stg/dr.), Sânpaul, Autostrada A3, Transilvania – Secțiunea 1C;

LOT 10: Parcări de lungă durată - Varianta de Ocolire Suceava – DN 2, km 429+500 – km 430+200 dr., Varianta de Ocolire 2 P, km 8+500 – 9+000 stg;

LOT 12: Parcări de lungă durată - Varianta de Ocolire Brașov – DN1K, km 1+500 stg/dr.

Ofertanții desemnați câștigători pentru cele 4 loturi sunt după cum urmează:

Pentru LOT 1 - OMV PETROM MARKETING S.R.L. Durata contractului este de 20 de ani.

Pentru LOT 2: ASOCIEREA S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. - S.C. KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L. Durata contractului este de 25 de ani.

Pentru LOT 10: ASOCIEREA S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. - S.C. KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L. Durata contractului este de 20 de ani.

Pentru LOT 12: ASOCIEREA S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. - S.C. KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L. Durata contractului este de 20 de ani.

Dotările minime obligatorii pe care Concesionarul trebuie să le execute sunt:

• Parcare;
• Toalete publice;
• Stație distribuție carburant (doar în spațiile pentru servicii și parcările de lungă durată);
• Stație distribuție/încărcare hidrogen (doar în spațiile de servicii aferente lotului 1);
• Stație reîncărcare vehicule ușoare electrice (doar în spațiile pentru servicii și parcările de lungă durată);
• Stație reîncărcare vehicule grele electrice (doar în spațiile pentru servicii aferente lotului 1);
• Spațiu comercial (doar în spațiile pentru servicii și parcările de lungă durată);
• Snack bar (doar în spațiile pentru servicii și parcările de lungă durată).

#parcarimoderne #autostrada #dezvoltare #CNAIR #CristianPistol

mirceaeliade

#700
pe celelalte 8 loturi a fost anulata:
3 - LOT 3:Spatiile pentru Servicii km 64+000 (stg/dr.), Biharia, Autostrada A3, Gilau – Bors, Sectiunea 3C
4 - LOT 4:Spatiile pentru Servicii km 47+490 stg./dr., Gilau, Autostrada A3, Campia Turzii – Gilau
5 - LOT 5:Spatiile pentru Servicii km 10+840 stg./dr., Nodul Turda, Autostrada A3, Campia Turzii – Gilau
6 - LOT 6:Spatiile pentru Servicii km 23+500 dr. si 26+600 stg., Moara Vlasiei si Parcari de Scurta Durata aflate la Km 17+000 (stg./dr.) si Km 34+900 (st./dr.), Autostrada A3, Bucuresti - Ploiesti
7 - LOT 7:Spatiile pentru Servicii km 63+500 dr./stg., Barcanesti si Parcarile de Scurta Durata aflate la Km 49+100 (stg./dr.) si Km 56+900 (stg./dr.), Autostrada A3, Bucuresti – Ploiesti
8 - LOT 8:Spatiile pentru Servicii km 4+000 (stg/dr.), Ovidiu, Autostrada A4, VO Constanta
9 - LOT 9:Spatiile pentru Servicii km 46+800 (stg.) / km 46+600 (dr.), Aiud, Autostrada A10, Sebes – Turda
11 - LOT 11:Parcari de Lunga Durata - Varianta de ocolire Craiova – DN 65F VOS, km 4+460 dr. si km 3 + 780 stg
https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100178764/

Poate se gandesc sa reliciteze curand pt ca sunt chiar necesare

dumbravaandrei

La ultimele nu a depus nimeni ofertă, sau care e motivul anulării?

dargauda

#702
Prize pentru încărcarea vehiculelor electrice înființate pe autostrada A1. În ce zonă sunt situate FOTO

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a informat joi, 13 octombrie, că două noi spaţii de servicii au fost deschise pe autostrada A1, Nădlac - Sibiu, în zona localităţii Calnic.Potrivit sursei citate, spaţiile de servicii situate pe tronsonul Orăştie - Sibiu, km 297+900 stânga şi km 297+000 dreapta, au fost date în folosinţă ca urmare a contractelor de concesiune încheiate între CNAIR şi Mol România Petroleum Products SRL.

https://ziare.com/autostrada/spatii-servicii-noi-a1-1766288?utm_source=Ziare.com&utm_medium=copy-paste








https://ziare.com/autostrada/spatii-servicii-noi-a1-1766288?utm_source=Ziare.com&utm_medium=copy-paste

dumbravaandrei

#703
Ca tot am trecut ieri pe zona, mi-a sarit in ochi un "spatiu de servicii" de pe DN1H, inainte de intrarea Jibou, cum vii dinspre Zalau.

Presemnalizare spatiu de servicii (Streetview)... Semnalizat cu dus, wc-uri, loc de camping... te gandesti ca doamne, uite ca pot sa trag si eu.... aici..


Apoi ajungi la intrarea in spatiul de servicii (StreetView) ... cred ca au vrut sa faca economie de tabla si vopsea si au scos dusul...



Care nu e decat o platforma betonata si atat...


Nu mai zic ca din Targu Mures si pana la Zimbor, venind pe A3 + DN1F, nu am gasit o sticla de apa ca nu e nimic pe langa drum de unde sa iei si tu o gura de apa... ori te dai jos de pe autostrada si intri in Turda / Gilau, ori te rogi sa ai in ADN si secvente de la dromadere

:gaah: :gaah: :gaah:

pasadia

Ai Petrom-ul de la Luncani (ok, pe partea cealalta, dar e intersectie acolo, DN15*DJ107F, deci se rezolva accesul). E mica, ingramadita, si in ultimii ani am tot prins-o plina si cu masini parcate si in afara ei. Dar e acolo, poate fi utilizata.
Chiar calculasem la un moment dat ca e exact la jumatatea distantei Satu Mare - Brasov. N-am mai facut drumul asta dinainte de pandemie, dar calculul ramane in picioare.