Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohannDB

      Cred că problema/întrebarea pusă de colegul @Attreyu este muult mai simplă : în esență, întrebarea ar fi DACĂ prin spațiul unui  (sic !!) Spațiu de Servicii, un spațiu adiacent/limitof/vecin și-ar putea face ieșire prin acel spațiu de servicii în autostradă... Și acel spațiu adiacent/limitrof/vecin printr-un act, aprobat, administrativ și nu numai, ar putea edifica servicii conexe acelui spațiu de servicii/parcări inițial(e)...., ca de exemplu, hotel, parcare lărgită, restaurant, service auto, vulcanizare, sau mai știu eu (nu eu ci solicitantul de bună intenție) ce....!!

gruiarew

Fă o cerere la CNAIR. Dacă e deja prevăzută parcare în zonă, nu aș vedea de ce ar fi o problemă să-ți permită accesul. Cu înțepatul direct în autostradă... îs de acord cu pasadia.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Oameni buni, daca:

- exista un nod sau un spatiu de servicii in preajma terenului lui Attreyu (sau a altor potentiali beneficiari) atunci el NU ar fi pus intrebarea sub forma "cum se face sa aprobata constructia unuia nou"? Deci e clar ca in faza de proiect (si evident in faza finala ulterioara constructiei), NU are in ce sa se "intepe"

- prin urmare raman la parerea mea. Ar trebui din start sa li se spuna NU tuturor celor ce vor avea idei de genul asta in viitor.

- totodata revin si spun - in mod normal, daca totusi distanta fata de un viitor nod nu e prea mare, atunci Attreyu (sau altii in situatia lor) ar trebui sa puna presiune pe primaria locala si pe CJ pentru a crea un drum colector paralel cu autostrada care sa se verse in nodul aflat in constructie (ma rog, in DJ-ul ce deserveste acel nod). In felul acesta terenul respectiv ar putea fi valorificat (si evident, in timpul asta ar trebui rezolvate si altele - PUG, PUZ, destinatia juridica a terenului in cazul in care acum e incadrat ca fiind teren arabil, etc...
Da, dureaza, e nevoie de munca, dar hei... Asa e normal sa fie.

@Attreyu - si pana atunci, sfatul meu e sa iei in calcul si alte variante de a valorifica apropierea de viitoarea autostrada, unele care s-ar putea sa fie mai usor de implementat - terenul respectiv poate servi pentru antene de telefonie (in cazul in care semnalul in zona nu e suficient) sau pentru reclame (clasicele billboarduri gigant). 

Attreyu

Asta cu billboardurile e o idee buna, la care nu m-am gandit.

Situatia e in felul urmator: am casa in care locuiesc, pe un lot care e la un drum paralel cu A0. Distanta intre drumul paralel si A0 este de vreo 50 de metri.

Lotul dintre drumul paralel cu A0 si A0 este tot al meu, momentan neconstruit. Era un lot mai mare, m-au expropriat pe jumatate din el, ca sa poata construi A0.

CASA
DJ
LOT
A0

Optiunile pentru valorificarea lotului erau fie de a cere aprobare pentru o parcare/motel/restaurant/servicii/benzinarie, fie pentru constructia unui alt imobil cu destinatia de locuit pentru mine.

Cel mai apropiat nod este la vreo 10 km, cel mai apropiat viitor spatiu de servicii este la vreo 4 km - DJ-ul care imi desparte casa de lot ajunge la acel viitor spatiu de servicii, dar nu si la nod, deci voi putea avea acces la A0 doar prin spatiul ala de servicii, si doar intr-o singura directie (intru din DJ in spatiu si de acolo in A0).

Aparent, din ce spuneti, e prea mare complicatia pentru aprobari, asa ca probabil fie voi construi o casa pe terenul respectiv, pentru vanzare catre terti (desi e aproape imposibil sa vinzi o casa lipita de autostrada, din diverse motive), fie imi voi face un parculet/livada/terasa/restaurant pe el, cu acces din DJ dar nu si din A0.

stangabriel

Visez cu ochii deschisi la 2026:
"Inclus in PNRR - A1 - Margina - Holdea (TEN-T Core): 9 km (2 stații cu 10 puncte de reîncărcare)".
Ma gandesc ca statiile o sa fie in parcarile pereche deja existente pe loturile finalizate, in dreptul localitatilor Ohaba sau Faget. Exista informatii despre asta ?

gruiarew

Dau cu presupusul: Făget. E ditamai stația de transformare acolo, toată partea de est din Timiș e legată acolo. La Ohaba nu știu să fie ceva similar.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

medicul de garda

Interesanta discutia asta despre construirea de spatii aditionale PRIVATE pe autostrazile existente. Pun si eu paie pe foc cu un exemplu concret de "DA, se poate". Undeva pe A1, intre iesirile Corbii Mari si Ionesti s-au construit niste spatii de servicii noi-noute cu benzinarii Gazprom, cam acum 10-15 ani. Sunt vizibil mult mai recente fiindca bretelele respecta normativele in vigoare si chiar arata a intrari/iesiri de pe autostrada spre deosebire de cele originale, care sunt niste nenorociri.

Si inainte sa zica cineva ca li s-a aprobat fiindca e o zona pustie departe de orice alte servicii, tineti cont ca mai e o benzinarie Lukoil cativa km mai spre Bucuresti, dar doar pe sensul spre Pitesti, dar si o pereche de OMV fix in nodul Corbii Mari, cu un acces incropit direct din breteaua de iesire (cum spuneam, nenorociri care nu ar fi niciodata avizate in prezent >:()

Acolo oare cum s-a putut?
Trust me, I'm an east-european doctor!

pasadia

Daca tot am fost corupti atatia ani, de ce nu am fi si de acum incolo, nu?

medicul de garda

Sigur este vorba de coruptie aici? Pana la urma este singura benzinarie in care nu iti risti viata iesind si intrand la loc intre Bucuresti si Pitesti Sud. Repet, restul au benzi de accelerare/decelerare incropite, sau intr-o stare tehnica atroce. Poate la vremea respectiva au vrut sa faca o fapta buna, stind ca in A1 vechi nu se vor face interventii pentru foarte mult timp, fiind recent "modernizata". Si cat timp nu am vazut autorizatiile, nici legislatia de la vremea respectiva, nu mi se pare corect sa ii banuim de afaceri necurate. Just saying... Poate de fapt legea permite si azi, dar nu se organizeaza nimeni?



Oricum, ca sa vin si cu o veste buna, o licitatie care vad ca v-a scapat pana acum, lansata pe 17.12.2021:
"Concesiune de servicii in vederea utilarii/dotarii, operarii si intretinerii spatiilor pentru servicii / parcarilor de scurta durata / parcarilor de lunga durata aflate pe autostrazile si drumurile nationale din Romania, deschise traficului rutier, situate pe autostrazile A1, A3, A4, A10, DN2 – VO Suceava, DN65F VOS – VO Craiova, DN1K – VO Brasov LOT 1-12"

CNAIR mai scoate la concesiune o parte din spatiile de servicii ramase pe autostrazi si chiar si cateva centuri. Din pacate nu apar cele deschise in ultimul an. Poate le scot si pe acelea la anul. Ce ma fascineaza e ca au scos spatii care fizic NU EXISTA in teren, cele de pe A3... :o
Loturile sunt urmatoarele:


1. LOT 1:Spatii pentru Servicii km 288+810 (stg/dr.), Miercurea Sibiului, Autostrada A1, Orastie - Sibiu
Valoarea estimata fara TVA: 1.440.362.927,95  RON

2. LOT 2:Spatiile pentru Servicii km 8+400 (stg/dr.), Sanpaul, Autostrada A3, Transilvania – Sectiunea 1C
Valoarea estimata fara TVA: 1.443.132.743,61  RON

3. LOT 3:Spatiile pentru Servicii km 64+000 (stg/dr.), Biharia, Autostrada A3, Gilau – Bors, Sectiunea 3C
Valoarea estimata fara TVA: 2.024.470.707,84  RON

4. LOT 4:Spatiile pentru Servicii km 47+490 stg./dr., Gilau, Autostrada A3, Campia Turzii – Gilau
Valoarea estimata fara TVA: 2.137.821.826,40  RON

5. LOT 5:Spatiile pentru Servicii km 10+840 stg./dr., Nodul Turda, Autostrada A3, Campia Turzii – Gilau
Valoarea estimata fara TVA: 2.039.297.775,75  RON

6. LOT 6:Spatiile pentru Servicii km 23+500 dr. si 26+600 stg., Moara Vlasiei si Parcari de Scurta Durata aflate la Km 17+000 (stg./dr.) si Km 34+900 (st./dr.), Autostrada A3, Bucuresti - Ploiesti
Valoarea estimata fara TVA: 2.250.343.234,69  RON

7. LOT 7:Spatiile pentru Servicii km 63+500 dr./stg., Barcanesti si Parcarile de Scurta Durata aflate la Km 49+100 (stg./dr.) si Km 56+900 (stg./dr.), Autostrada A3, Bucuresti – Ploiesti
Valoarea estimata fara TVA: 2.250.343.234,69  RON

8. LOT 8:Spatiile pentru Servicii km 4+000 (stg/dr.), Ovidiu, Autostrada A4, VO Constanta
Valoarea estimata fara TVA: 2.186.446.895,35  RON

9. LOT 9:Spatiile pentru Servicii km 46+800 (stg.) / km 46+600 (dr.), Aiud, Autostrada A10, Sebes – Turda
Valoarea estimata fara TVA: 2.091.569.610,65  RON

10. LOT 10:Parcari de Lunga Durata - Varianta de ocolire Suceava – DN 2, km 429+500 – 430+200 dr., VO 2 P, km 8+500 – 9+000 stg
Valoarea estimata fara TVA: 1.473.323.529,52  RON

11. LOT 11:Parcari de Lunga Durata - Varianta de ocolire Craiova – DN 65F VOS, km 4+460 dr. si km 3 + 780 stg
Valoarea estimata fara TVA: 1.485.482.652,60  RON

12. LOT 12:Parcari de Lunga Durata - Varianta de ocolire Brasov – DN1K, km 1+500 stg/dr
Valoarea estimata fara TVA: 1.183.444.861,42  RON
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4

pe A1 sunt mai multe spatii non-standard.  Cele facute de Gazprom cred ca sunt standard. Cred ca au cele mai late benzi de accelerare/decelerare pe care le-am vazut. Cred ca au platit o caruta de bani pt a obtine teancul de avize.
Asadar cred ca sa poate face oriunde, daca se obtin avizele. Dar proprietarul terenului ar trebui sa respecte normativul pt dimensiune si benzi, sa aiba anumite suprafete de teren pe ambele parti ale autostrazii, sa fie la o anumita distanta minima de alte accese proiectate si sa nu permita accesul autoturismelor din exterior.
Investiatia GazProm de acolo nu a fost mica si locatia este cat se poate de proasta. Sigur le-ar fi convenit sa fie mai aproape de Gaesti, nu intre 2 paduri departe de orice drum circulat.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

horatiu.cosma

^^
Păi asta a fost și ideea pe care am insistat în vară când lucra CNAIR la documentație, să le includă și pe cele de pe A3 Turda-Gilău. Alternativa de a face 2 licitații separate (una de construire și una de concesiune) era mai de durată, iar condițiile actuale sunt mai avantajoase pentru un concesionar, fiindcă că își poate organiza întreg spațiul după bunul plac, nu are deja infrastructura impusă (unde sunt parcările, unde sunt toaletele, spațiul verde etc). Am încercat să intrăm și cu spațiile de pe CraPi2, dar au fost niște restricții legale acolo legate de situația terenului, așa că vor intra în mod normal în etapa următoare.

bacovia

Mi se pare ceva normal sa deschizi un lot de autostrada/centura/drum expres cu tot cu benzinariile aferente.


RaduG

Quote from: Attreyu on December 25, 2021, 03:09:02 PM
Usor off-topic, in scenariul in care esti proprietarul unui teren imediat-adiacent (lipit) unei autostrazi, exista vreo procedura de urmat prin care sa poti construi pe terenul respectiv o benzinarie sau spatiu de servicii care sa serveasca autostrada ?

Sau sunt exclusiv cele pre-proiectate de catre autoritati, iar ulterior este imposibil sa intri ?

Pe aceeasi logica, daca iti construiesti un imobil cu destinatia de locuit pe respectivul teren, exista posibilitatea sa iti creezi o iesire directa de pe lot catre autostrada ?

Citez din normativul PD 162/2015 de proiectare a autostrăzilor:
Art 93. Nu se admit accese la autostrăzi și la bretelele aferente pentru obiectivele socioeconomice.

Attreyu

Intre 250 si 500 de milioane de euro pentru concesiuni ?!

Sau ce reprezinta sumele respective ?

dorum

nu stiu nici io
plata pe 40ani? sau cat e consesiunea?
totusi pare cam mult 50mil/an