Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Au trecut deja 2 luni și n-au relansat licitația asta:
Lucrari de dublare partiala a liniei 700 intre HM Pajura – Mogosoaia prin introducerea unei diagonale noi intre km 8+800 – 8+900 ( expertiza + DALI )

frunzaverde

Poate pentru ca e absolut inutila lucrarea... Blocul suplimentar creat nu ajuta nici pentru capacitate, nici pentru frecventa, nici pentru regularitate, palnia e "downstream". Ajuta pentru cel mult doua minute economisite pe sensul spre Bucuresti.  Exista simulari facute de noi pe threadul asta.

Directorimea de la CFR, cu simularile noastre in fata, de altfel, au recunoscut ca "investitia" respectiva e cvasi-inutila, ca si RK-ul la bucata Pajura - Mogosoaia (linia e departe de a-si fi consumat resursa de tonaj) - fiind mai degraba pentru a face ceva legat de "plangeri" (probabil legate de zdruncinaturi peste macazurile din Pajura).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: AndreiB on April 07, 2022, 11:10:26 AMGoogle zice ca are 4,185mm. Un vagon clasic are 4,050mm - chiar asa mic sa fie tunelul?.
La 4185 mm mai trebue sa adaugi ceva zeci de mm din cauza pantografului, care ocupa spatiu chiar si in ipoteza in care circuli cu el retras, mergand pe acumulatori. Asa ca problemă.
Cel mai bine e sa demoleze mizeria aia de "tunel" din anii '40, nu mai are demult ce sa caute acolo. Nu stiu insa ce are deasupra..
Quote from: frunzaverde on April 07, 2022, 06:29:09 PMPoate pentru ca e absolut inutila lucrarea...
Sigur, nu poate. O alternativa mult mai buna ar fi Mogosoaia -> Ram. Buciumeni, iesi in magistrală fara a mai trece prin bălmăjeala de linii a "complexului" feroviar Bucuresti Nord - Triaj. Bucata respectiva (Mogo - Ram. Buciumeni) se poate dubla foarte usor.
Am impresia insa ca deranjezi masiv M300 si adaugi vreo douazeci de minute deplasarii.
Quote from: frunzaverde on April 07, 2022, 06:29:09 PM(probabil legate de zdruncinaturi peste macazurile din Pajura).
Acelea sunt mega-zdruncinaturi, am crezut la un moment dat ca a deraiat. Ceva trebuie facut acolo.


tom_sawyer

#2628
A fost atribuit acest contract (durata 8 luni; atenție, e doar pentru documentație):

[CN1037770] Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța Bucuresti Nord-PM Pajura – Mogoșoaia (expertiză și DALI)

Lucrările principale care ar fi necesare pentru adoptarea acestei soluții sunt:

– desființarea schimbătorului de cale nr. 2 (aferent liniei buclă – Depou);

– prelungirea liniei nr. 1L cu 250 m de la schimbătorul de cale TDJ 26/28;

– desființarea semaforului de intrare B1/2;

– prelungirea liniei V Chitila, cu aproximativ 1900 m, până în capăt Y PM Pajura și racordarea cu linia 2T printr-un schirnbător de cale nou;

– demolarea Cabinei 1 din stația București Triaj;

– relocarea întrerupătorului 2IT aferent liniei de contact Cabina 1;

– relocarea instalațiilor de comandă a separatoarelor LC aflate în incinta Cabinei 1;

– centralizarea electrodinamică a schimbătoarelor de cale de la Cabina 1 în instalația CED de la Postul 23

– realizarea dependenței tip BLA banalizat între PM Giulești și PM Pajura a firului nou construit; – realizarea unei dependențe directe tip BLA banalizat între stația Chitila și PM Giulești pe firul IV Chitila;

– centralizarea schimbătorului nou de cale în instalația CE din PM Pajura;

– introducerea unui nou semnal de intrare în PM Pajura, aferent firului nou construit;

– electrificarea liniei nou construite.


tom_sawyer

2 Desiro cuplate la trenul spre Aeroport (vizibil la final):


panzer

Am experimentat personal minunile de la Otopeni:
- iar s-a umplut de "baieti" dubiosi cu taxiurile. Desi calatoream pe firma si puteam deconta, am ales sa ii ignor complet.
- colegii care chiar au prins Uber l-au cautat nu gluma.
- Lipsa totala de indicatoare, atat catre Drive Sharing cat si catre tren.
- "Minunea" Uber: la 02:00 AM pana la Gara de Nord, cereau 41 lei. N-a venit nimeni. La 80 lei tot n-a venit nimeni. La 120 mi s-a parut ca ma tepuiesc si n-am incercat.
- Am mai asteptat 15 minute si am luat trenul: 4 lei. Buna ideea sa platesti la POS in tren, dar putea sa dea o chitanta ceva. Controlorului tb sa ii arati tranzactia pe telefon. Data viitoare ii dau lui cash. La cum e construit cred ca puteau face o solutie ca in Anglia cu turnicheti de acces pe peron si economiseau la factorul uman  in fiecare rama.

Frecventa nu este exceptionala, cateodata mi s-a parut ca zdrangane (CFR Desiro), dar ca alternativa garantata este super ok. Ar trebui sa luam si asta in considerare cand analizam alternativele. E ok Uber-ul dar daca nu vine si pierzi avionul cum quantifici?

N-am cautat foarte tare dar n-am vazut un indicator cu mersul trenurilor in Terminal. Poate este si eram eu obosit. Am aflat mersul trenurilor de pe Google Maps.
Doar ca observatie personala: e mare distanta intre tren si peron la Otopeni. Un copil tb sa il tii de mana. Nici in 2021 nu putem face peroane inalte a la metrou? Este de la peron sau de la rama?

Overall mi se pare o solutie super faina in ciuda criticilor iar ce mai este de facut (semnalizare in principal) e usor.

AndreiB

La sosiri ai ecran live cu mersul trenurilor pe un monitor. Se anunta si vocal in Aeroport cu 10min inainte.

dr4qul4

In legatura cu lipsa indicatoarelor iti dau dreptate doar pt ride taxi.
Pentru tren chiar nu vad ce nevoie mai ai: nu ai cum sa nu observi gara aia mare si verde!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

oc7avian

Din păcate Uber are probleme mari în București din cauza competiției. Mulți au migrat spre Bolt. Probleme de genul sunt inclusiv în interiorul orașului.

Legat de distanța față de peron, s-a respectat standardul. Problema e ca Desiro nu are treaptă culisantă, problemă prezentă și la operatori străini. În Germania câteva au fost modernizate relativ recent, adăugând această funcționalitate.

Bombardier Talent (cu 1cm mai îngust) are treaptă culisantă și rezolvă în mare parte problema distanței până la peron.

Zgâlțâială e la ambele, deci aș zice că problema e la linie. Am testat ambele trenuri în aceiași zi, ruta asta, acum 2 săptămâni.

Bon se poate obține de la casa de bilete (cea de trenuri ori de unde se ia card de transport în București). Ori cumpărat online instant la CFR (nu are limita de 6 ore) și vine pe email.

PS: până când am fost eu, controlul plății cu cardul era bazat pe te cred pe cuvânt la CFR :lol: Dacă nu apare tranzacția încă pe telefon, controlorul poate verifica plata cu cardul direct la validator. Nu permite validarea multiplă decât explicit setată de cumpărător!

etravel

Quote from: dr4qul4 on April 10, 2022, 12:39:21 PMPentru tren chiar nu vad ce nevoie mai ai: nu ai cum sa nu observi gara aia mare si verde!
O sa fii surprins cati nu observa cladirea aia mare si verde...
Teoretic o vezi, practic m-au intrebat atatia de m-am plictisit eu, unde e gara. Nu toti oamenii sunt monumente de atentie.


dr4qul4

si daca nu vad gara crezi ca vor vedea indicatoarele?
Hai sa fim seriosi, nu pot fi puse peste tot.
Nu inteleg ce treaba are problema uber-ului... Discutia era la modul general de e-taxi. Am toate 3 aplicatiile astfel ca gasesc o masina in timp acceptabil (10 min). Insa a trebuit sa caut o gramada un indicator spre punctul de preluare.. Dar ca sa ajungi acolo trebuie intai sa treci de taxiurile "care accepta doar plata cash" si chiar si de gara.
Am cautat si pe net si acolo scrie ca "Locurile de parcare sunt situate la etajul 1 al parcării Sosiri Internaționale"...  Dar... nu cumva sunt la etajul 2? pentru ca sunt pe acoperisul parcarii! Mai bine scriau pe acoperisul parcarii, in dreptul iesirii de la sosiri.

Si inca ceva... La dus cursa a facut 53 lei. La intoarcere de la otopeni a facut 90. SI erau foarte putine persoane la ora la care am aterizat!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Ruta Bucuresti - Aeroport e una din cele in care se poate cumpara bilet online cu pana la ~10min din aplicatia CFR Calatori.

Dar merge plata cu orice card contacless la bord - e de departe cea mai simpla metoda. Cum au zis si altii - verificarea se face la validator. Personal, cand le-am spus ca am platit cu ceasul la validator m-au crezut pe cuvant (si merg foarte des).

Legatura feroviara e perfecta - singura problema e frecventa prea scazuta. Cu dublarea referita mai sus poate creste frecventa la 2tph (30min) si ambele directii sa dureze ~20-21min. Personal mi se pare arhisuficient - daca as locui in Bucuresti si ar fi asa as folosi trenul in 80% din cazuri.

tom_sawyer

#2637
Oare automotoarele Bombardier Talent ale TFC merg 3 cuplate? Sunt mai scurte ca Desiro, sigur ar încăpea la peron.
3 * 94 locuri > 2 * 120 locuri

Treapta culisantă de care vorbea @oc7avian mai sus:





sursa: romaniaferoviara.com

etravel

Quote from: AndreiB on April 10, 2022, 04:00:17 PMpoate creste frecventa la 2tph (30min)
E aproape momentul cand 30 de minute nu vor constitui un interval suficient, va trebui mai des.

frunzaverde

#2639
@etravel : Se pot cupla pana la 3 Talenturi in mod normal; dar nu stiu ce adaptari au facut pentru operarea in Romania (am auzit tot felul de aberatii, gen aruncat cofretul de autostop PZB si inlocuit cu modele primitive ICRET).

Ram. Buciumeni nu e deloc o idee buna. Sunt 9 km in plus, dar si mai grav, sunt pe o linie cu geometrie de 70 cu o limitare permanenta la 50 (curba de iesire in Mogosoaia) si un macaz in curenta pe 300 care deja e super-solicitat. Ar insemna macar 10 minute suplimentare, fara mare beneficiu... Decat sa dublezi aia, poti construi pe oriunde altundeva din solutiile propuse, si mai ieftin si mai bine...

@AndreiB : nu vad cum s-ar putea operare "in viitorul apropiat" - cu exceptia solutiei cu linia 100, pe care CFR nu-l vrea si basta, toate necesita constructie si demolare (ori un racord de 2 km, ori un pod demolat si reconstruit). Solutia cu 'macazul in curenta' nu aduce vreo imbunatatire...

@oc7avian - zgaltaie peste macazuri in parte ca-s vechi macazurile, mai ales alea de la Pajura, care ar trebui schimbate (dar RK-ul propus de CFR nu le-a inlocuit, nu de alta, dar s-a facut deja), dar si pentru ca si la Desiro si la Talent suspensiile sunt praf, ca-s vechi si mentenanta e zero barat.

@panzer @dr4qul4 - nu e asa usor de vazut gara cand iesi, mai ales dupa un zbor lung si obositor, uneori 15-20h de cand ai plecat, 20-30h de nesomn, scaune tari, conexiune in CDG (care pentru pasagerii pe OTP este cea mai comuna conexiune, alaturi de AMS), care e o mica versiune de iad. Iesi din terminal, apoi trebuie sa traversezi prin ceea ce pare o parcare, pe la marginea terminalului, pe sub o pasarela modesta. Gara in sine e obturata de blocurile alea mari de beton care sunt accesul in parcare, cu reclame pe ele. Iar daca nu stii romaneste, "statie CF" nu-ti spune nimic... In pana mea, "gara" ce-avea? Eventual tradus si in engleza?

Iar locul de Uber? Ala e facut de idioti. Pardon, probabil de niste corupti care au vrut sa sustina taxistii ilegali. In loc sa permita accesul Uber/Bolt la estacada, in acelasi regim ca Taxi, ca in toata lumea civilizata... au facut locul ala meschin, unde iti trebuie jeton ca sa urci pe estacada (deci cash ca uberist/pasager). Si jos la intrarea pe estacada? De la 10 seara incolo stau "bajetii" de la Taxi pirat, adesea in cardasie cu "paza" la bariera sa te injure cand iei jetonul ca uberist (ca legea romana te pune sa ai marcaj vizibil Uber/Bolt)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!