Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

etravel

De ce sa fii early adopter pe banii tai si bug-urile lor multiple, cand cu aceiasi bani poti folosi o tehnologie ultra testata si eficienta (tractiunea electrica)? Cand hidrogeneala va ajunge la maturitate da, sigur ca e o optiune de luat in calcul. Pana atunci zic sa ii lasam pe altii cu bani mult mai multi sa testeze ce si cum.

Ionut

Hai sa nu deviem cu hidrogenul pe acest thread, dacă se poate.

tom_sawyer

#2597
Quote from: cutter on December 29, 2021, 06:16:55 PM
9. La Parc Mogoșoaia utilizarea e mai mare decât arată datele oficiale. [...] Sunt utilizări la care nu ne-am gândit - am auzit de ex. persoane care veneau din lung parcurs până la Gara de Nord, s-au mutat la trenul de Aeroport și au coborât la Parc Mogoșoaia de unde îi aștepta cu mașina soțul/soția pentru destinața finală (ex. Buftea, Snagov, Otopeni, etc). Evitând astfel traficul f aglomerat de rush hour pentru intrarea în oraș.

Ar fi interesant de știut dacă mașinile astea 5 sunt de navetiști care iau trenul spre GdN:




sursa


tom_sawyer

Trenurile cu hidrogen sunt prevăzute explicit și pe linia de aeroport; credeam că doar pe București-Pitești:







Quote from: cristi5 on January 10, 2022, 09:11:58 AM
@frunzaverde a dezarhivat tot PNRRul, era un balamuc cu zip-uri in arj-uri

Il gasiti la noi pe server
https://pum.project-online.se/doclic/pnrr/

pasadia

Traiasca lobby-ul!

La nivel local, in Brasov, se fac calcule in felul urmator - multe proiecte prevazute pe PNRR nu se vor putea realiza -> se va intra intr-o negociere privind noi proiecte care sa fie incluse -> vor fi achizitionate pentru deschiderea unui serviciu de tranport feroviar metropolitan in zona Brasov astfel de trenuri (pe hidrogen).
Si toate astea pentru ca le e greu (si scump) sa faca lucrarile necesare mai intai, chit ca unii recunosc ca e nevoie de ele (adica electrificare, dublare, PO-uri, etc...). Si sunt convins ca in spate e acelasi lobby, lobby care de altfel a si adus aici un autobuz pe hidrogen in teste.

Whyse1

https://cjilfov.ro/comunicat/o-noua-linie-de-transport-a-calatorilor-va-face-legatura-intre-aeroportul-henri-coanda-si-piata-unirii/

"𝐎 𝐧𝗼𝐮𝐚̆ 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐞 𝐝𝐞 𝐭𝐫𝐚𝐧𝐬𝐩𝗼𝐫𝐭 𝐚 𝐜𝐚̆𝐥𝐚̆𝐭𝗼𝐫𝐢𝐥𝗼𝐫 𝐯𝐚 𝐟𝐚𝐜𝐞 𝐥𝐞𝐠𝐚̆𝐭𝐮𝐫𝐚 𝐢𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐀𝐞𝐫𝗼𝐩𝗼𝐫𝐭𝐮𝐥 ,,𝐇𝐞𝐧𝐫𝐢 𝐂𝗼𝐚𝐧𝐝𝐚̆" 𝐬̦𝐢 𝐏𝐢𝐚𝐭̦𝐚 𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢

A fost aprobată, în cadrul Adunării Generale a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București- Ilfov, înființarea unei noi linii de transport călători, care va face legătura între cel mai mare aeroport din țară Aeroportul Internațional ,,Henri Coandă", situat în orașul Otopeni – județul Ilfov și centrul Bucureștiului.
Facilitarea accesului călătorilor înspre și /sau dinspre capitală, a reprezentat și continuă să reprezinte permanent o preocupare majoră, noua linie AeroBus urmând să deservească persoanele care călătoresc de la aeroport, până la Piața Unirii.
Concret, linia va fi deservită de 10 autobuze ultramoderne care, la interval de 20 de minute, vor parcurge zona metropolitană cu o viteză sporită, dat fiind numărul redus de stații (șase stații), situate în zone de interes ale municipiului București, cu capăt de linie Piața Unirii – Horoscop:
• Aeroport ,,Henri Coandă " Sosiri
• Piața Presei Libere
• Piața Victoriei
• Piața Romană
• Universitate
• Piața Unirii
Autobuzele vor fi vopsite în culori ușor vizibile, pentru a se remarca printre alte vehicule de transport și aeroportuare, vor fi inscripționate distinct și vor oferi un confort sporit călătorilor, atât pentru locurile pe scaune, cât și spațiu generos, special delimitat, pentru depozitarea bagajelor. Accesul va fi facil, pentru toate categoriile de călători și pentru bagaje. Autobuzele vor fi dotate cu sistem info-călători minim bilingv (ro-en), prize usb pentru încărcarea dispozitivelor electronice la fiecare rând de scaune, aer condiționat, climatizare. Gradul de poluare al noilor autobuze va fi în conformitate cu prevederile ,,Regulamentului serviciului comunitar de transport public local de călatori, în regiunea București – Ilfov".
Durata contractului va fi de 10 ani, iar operarea acestei linii va fi în sarcina unui operator ales prin procedură competitivă, în baza unui nou contract de delegare a serviciului public de transport, ținând sema de reglementările legale în vigoare (prevederile Regulamentului european 1370/2007 art. 5 alin. 3)."



frunzaverde

Astia sunt beti? Linia aia exista de 30 de ani sub numele de 783...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Va trebui să vedem caietul de sarcini. Mă aștept să se solicite autobuze ce se pretează unui astfel de serviciu, nu autobuze de transport urban "standard" cum avem acum.

AndreiB

#2604
Am eu o solutie mult mai simpla:

Desfiintate toate statiile in plus pe linia lui 783 si folosirea autobuzelor la vmax legal, nu 40km/h care pare sa fie limita psihologica la STB. In rest, problem solved. Sincer si spatiile de bagaje sunt "nice to have", nu critice. Mai ales daca scapam de navetisti pe 783.

Sincer asta e o solutie pe care as aplica-o universal - multe linii regionale (4xx) se tarasc cu 40km/h (masurat cu Waze) si opresc si in toate statiile, chiar daca nu sunt calatori.

Ar fi mult mai competitive daca ar folosi butonul de stop/flag down si ar merge cu vmax legala. E.g. 441 Ostratu - Piata Presei Libere are acum un traseu de 48min vs 22min cu masina (non stop). E mult prea mult pentru a fi competitiv si a atrage un shift modal real. Pentru liniile regionale foarte lungi as sugera chiar ca ar trebui sa mearga non stop de la Aeroport OTP la Aeroport Baneasa.

TibiV

@frunzaverde,

783 opreste peste tot.

Oricum, minunea asta nu se va intampla mai devreme de 1,5-2 ani. Licitatie autobuze, chestii...
Vor autobuze speciale, cu spatii mai mari pentru bagaje, chiar daca se va renunta la o usa....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexxC

"operarea acestei linii va fi în sarcina unui operator ales prin procedură competitivă, în baza unui nou contract de delegare a serviciului public de transport"

@TibiV ce licitatie pentru autobuze?
Poate viitorul operator detine deja autobuzele necesare.

punktnet

Just kidding.

tom_sawyer

#2608
EXCLUSIV Greva STB a sporit semnificativ gradul de ocupare la trenurile de Aeroport

Iar cetățenii din Otopeni și Mogoșoaia chiar au luat trenul în număr mult mai mare ca de obicei. ,,În perioada în care s-a desfășurat greva STB, numărul călătorilor la trenurile spre și dinspre Aeroportul Henri Coandă a fost cu 30% mai mare decât atunci când nu era grevă. Sperăm ca mulți dintre cei care au folosit trenul în această perioadă o vor face și în continuare, având în vedere confortul sporit și durata mai scurtă a călătoriei spre București", au declarat pentru Club Feroviar oficiali ai Societății Naționale de Transport feroviar de Călători CFR Călători. Aceeași situație s-a înregistrat și la Transferoviar Călători, operator care și el pune în circulație trenuri pe această rută.

La majorarea numărului de călători au contribuit și cei care au decolat sau aterizat de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni, având în vedere că pe durata grevei de la STB tarifele la transportul alternativ (Uber și Bolt) au explodat. La fel și sumele cerute de taximetriști, așa că mulți pasageri ai curselor aviatice au ales transportul feroviar.

https://clubferoviar.ro/greva-stb-trenurile-de-aeroport/

tom_sawyer

#2609
Propunere pentru a crește utilitatea haltei de la patinoarul lui Țiriac: realizarea unei alei de legătură între pationar (str. Drumul gării Odăi) și Water Prak Otopeni (str. Nicolae Tonitza).

Ar fi flolosită de (unii dintre) clienții+angajații waterparkului și hotelului RIN și ai celorlalte firme din zonă. 10 min. de mers pe jos de la stația de tren.





E vorba de asfaltarea acestui drum de căruțe:

pornește de aici:


ajunge aici:



Odată cu construcția căii ferate văd că i-au pus barieră și indicator de acces interzis. Și i-au asfaltat un început de acces.