Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

+1

Ba aș puncta și mai specific: doar cei care locuiesc fix lângă stația Clăbucet au în schimb în plus. Pentru restul doar se mută locația schimbului.

etravel

A punctat extrem de bine @Knattspyrnufelag, 780 asigura si alte conexiuni, nu numai gara - aeroport.
Evident ca e doar o problema de timp pana il vor repune in circulatie.

AndreiB

In afara de statia Clabucet, ce conexiuni ofera 780 care s-au pierdut acum?

Duta C


survola

#2374
Am mers ieri cu trenul de aeroport, a fost plin dinspre OTP spre gară cu călători care erau mulțumiți că au scăpat de taxiuri.
Păcat de linie, care de la Mogoșoaia spre gară scutură cam tare.
Plus că la ora respectivă (16.50) a avut ceva întârziere (cam 15 minute), generată cred că de cursa dinspre Gară.

fulger nc

Din proprie experienta pot spune ca linia de autobuz 780 era foarte putin folosita , in capetele dinspre aeroport si gara , unde ar fi trebuit sa fie utila.
De cate ori am mers cu autobuzul , nu au fost mai mult de doi , trei calatori spre capete...si acestia derutati.
Ar fi si motive ptr asta.
Unul ar fi foarte proasta semnalizare , atat la aeroport , cat si la gara de nord.
Practic gaseai statia de autobuz(oarecum "ascunsa" la aeroport) intreband personalul de paza(ptr turistii straini era o aventura , am fost martor la cateva experiente).
Modul de a achizitiona bilete era extrem de deficitar(duminica in gara de nord era o aventura sa cauti un ghiseu deschis).
Practic trenul corecteaza aceste deficiente(desi poate fi imbunatatit serviciul) si transforma experienta intr-una relativ civilizata.
Adica ai gara , mare , la doi pasi in fata terminalului , cu accese largi si relativ facile , semnalizata(inca sunt mici deficiente) mult mai bine decat autobuzul.
In gara de nord ..la fel , sari de pe un peron pe altul , fara sa mai iesi din gara sa cauti statii si ghisee de autobuz deschise ..si oricat de slab semnalizat e serviciul de naveta tren-aeroport ..e cam la ani lumina de cum era autobuzul.
Una peste alta ..trenul are usi , culoare si spatii ample , cat sa circuli mai comod cu bagaje , face mai putin , asa ca per total e o experienta mult peste calatoria cu autobuzul.
Nu sunt eu cine sa spuna ..daca era ok sa se desfiinteze linia 780 , dar daca se dubla serviciul fara rost ..nu are rost sa se tina ceva inferior din toate pdv , doar ptr nostalgia momentului.

frunzaverde

Am fost de multiple ori cu 780-ul, si dinspre Aeroport era intotdeauna plin. Statia comuna a 780/783 era foarte buna in privinta asta : multi luau 780 SAU 783, ce venea primul, intervalul de succedare (780+783) fiind foarte bun, mai ales la ore de varf (10-15 minute).

O mica parte coborau la PPL unde schimbau cu tramvai, o mare parte la Chibrit (sau, cum ii spuneti voi, Clabucet), unde schimbau cu metrou, foarte multi faceau tura completa pana la Basarab (unde schimbau cu metrou).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Mie inca serviciul CFR spre Otopeni nu mi se pare ca inspira atata incredere, vezi intarzierile destul de dese. Linia simpla pe mare parte din traseu inseamna ca orice avarie duce la oprirea trenului in camp.
Experienta cu trenul de la Constanta de invata ca CFR Calatori nu ne va scoate de acolo (fie deloc, fie nu in timp util sa prindem avionul).

Frecventa de 40 minute de asemenea nu e prea ok, un 780 intercalat ducea la o frecventa comuna de 20min. Pierdeai trenul, mergeai la autobuz.

De aceea un pic de redundanta in transportul spre aeroport nu cred ca strica. Si ptr ceva incasari in plus, cum zicea cineva mai sus, 780 mai culegea si trafic spre Baneasa sau localitatea Otopeni. Isi scotea motorina.

Acum sunt fortat sa accept un serviciu mediocru ca frecventa si riscant ca posibilitatea sa pierd avionul.

Si stiu ca daca pierd trenul, pot sa fug la 783, DAR: 3 minute pana pe peron la metrou + 5 minute media la care vine trenul (10 minute la ore nu de varf), 2 minute de la GDN la Victoriei, inca doua sa iesi, inca x minute sa vina 783, plus posibila aglomeratie de pe sosea (se sta la Aviatorilor).  Rezulta ca te trambalezi degeaba, mai bine stateai si asteptai trenul urmator.

ionut.damian

#2378
Am 2 cunoscuti care s-au intors saptamana trecuta in Romania si au utilizat trenul de la Aeroport. Au sosit in Gara de Nord cu 40 minute intarziere! In plus, se pare ca aceste intarzieri sunt la ordinea zilei. Desi foarte multa lume l-a blamat pe @subway cand spunea ca trenul nu este solutia potrivita, ci metroul (din motive pe care nu le mai reiau), realitatea demonstreaza ca a avut dreptate. Iar referitor la faptul ca se pot face optimizari pe traseu, deocamdata discutam despre "se va face...", "se vor adopta..." etc., adica multe afirmatii despre viitor.....

etravel

Quote from: ionut.damian on August 02, 2021, 11:20:12 AMIn plus, se pare ca aceste intarzieri sunt la ordinea zilei.
Exact ce scriam mai sus ...

contador

#2380
Quote from: ionut.damian on August 02, 2021, 11:20:12 AMcand spunea ca trenul nu este solutia potrivita, ci metroul (din motive pe care nu le mai reiau), realitatea demonstreaza ca a avut dreptate.

Nu vad aceasta demonstratie.

O cale ferata dedicata acestei legaturi ar mai fi avut problemele de azi? Problema nu e tren vs metrou, ci problema e ca s-a ales varianta "ieftina" si proasta, construind un proiect infundat.

Aeroportul Otopeni, fiind cel mai mare al tarii, ar fi trebui sa aiba o gara subterana din care sa te duci direct spre orasele mari din zona, fara sa mai treci prin Bucuresti. Tot prin subteran am fi legat terminalul vechi de cel nou si am fi putut si electrifica linia.

frunzaverde

Nu trenul e problema, ci faptul ca s-a ales o solutie cu cale ferata infundata si, cel mai important, cu linie simpla. Nu poti face un serviciu regulat si cadentat pe linie simpla, nicaieri in lume.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#2382
Problema (experimentata pe propria piele) este ca
- trenul spre OTP trebuie sa prinda avionul
- trenul spre GdN trebuie (de multe ori) sa prinda alt tren.

Deci nu ar trebui sa existe niciun conflict de trafic intre ele. Altfel prioritatea e probabil OTP, deci cei care au de prins alte trenuri nu prea se pot baza pe... tren...

Alta problema e ca odata ce a aparut o intarziere vin si altele. De ex trenul meu odata intarziat din cauza celui din sens invers, n-a mai avut nici intrare in GdN.

Eram gata-gata sa-l rog pe seful de tren sa-mi tina "Costescu expres" spre Brasov pana primim intrare in GdN si tragem la linie. Noroc ca erau linii apropiate (8 -> 6)

Imi vine greu sa cred ca fara linie dubla Mogosoaia-GdN se poate asigura ceva fiabil. Macazul de la DNCB (care nu-i asa simplu cum pare, centralizare etc) ar ajuta poate la intarzieri din sens opus de 5 min, nu cred ca mai mult.

Daca vrem sa facem o evaluare serioasa putem sa colectam intarzierile la dus si la intors cu un browser virtual (chrome headless) care se conecteaza odata pt fiecare tren. Eu as vrea sa ma ocup de alt proiect (sinteze) dar daca vrea cineva, il indrum cu placere.

Am si un contact la Infrormatica Feroviara dar poate ne descurcam fara.

tom_sawyer

^ E de urmărit licitația asta:

Anunt de participare: [CN1032787] Lucrari de crestere a capacitatii de circulatie pe distanta Bucuresti Nord-PM Pajura-Mogosoaia (expertiza si DALI)

Depunere oferta - Data limita: 09.08.2021

Valoarea totală estimată a contractului, ce va trebui dus la bun sfârșit în terme de opt luni de zile (șapte luni prestarea servicilui propriu-zis și o lună pentru perioada de aprobări în Consiliile Tehnico-Economice ale Regionalei București și CNCF CFR SA central) este de 137.700 de lei, echivalentul a aproximativ 28.000 de euro.

Quote from: TibiV on July 08, 2021, 04:36:48 PM
Quote
Soluție ce va fi analizată în cadrul contractului
În cadrul contractului, se va analiza întregirea circulației astfel: din stația Mogoșoaia – linia curentă 301K – Ramificație Colentina, prin postul de macazuri (PM) Giulești – schimbător de cale 2M – schimbător de cale 1G – prin prelungirea liniei V Chitila până în Cap Y PM Pajura și introducerea a două schimbătoare de cale în PM Pajura și Post Giulești.

Cu alte cuvinte, se are în vedere utilizarea liniei 301K ca dublare pentru M700, această operațiune necesitând însă prelungirea ei și montarea unor macazuri. Pasajul feroviar peste DN1A  de la intrarea în stația PO Parc Mogoșoaia a fost proiectat cu trei linii (vezi foto), dintre care în momentul de față sunt utilizate doar două. Dacă se va trece și la utilizarea celei de-a treia, actualul peron construit aici de Primăria Mogoșoaia va trebui dărâmat și mutat în altă parte. Rămâne de văzut la ce concluzie va ajunge proiectantul, având în vedere că el trebuie să propună două scenarii către beneficiar – Regionala București a CFR SA.
https://clubferoviar.ro/m700-a-ajuns-la-saturatie/

fulger nc

#2384
Eu sunt de acord ca solutia cu linie simpla si gara infundata a fost , probabil , solutia mai nefericita.
Pana la metrou vs CF , adica ceva inexistent vs ceva existent ..vorbim de ce exista.
Ca si solutie experimentata in alte parti , metroul e mai avantajos doar ptr cartierele urbei din apropierea aeroportului.
Ptr ca statiile dese fac ca timpul de parcurs sa creasca.
A doua chestie ..e ca daca nu ai peroane sa uneasca pe un nivel diferenta , sau doua , va fi anevoios sa tot parcurgi galerii si scari rulante cu bagaje.
Serviciul tip naveta e bun daca e corect facut si fluid, cu conexiuni bune la capete.
Aeroportul Henry Coanda ..nu trebuie gandit ca unul de interes local.
El isi extinde influenta undeva la 200 km+ si e folosit de oameni din raza asta.
De ce???
Simplu.
Aeroporturile locale(Iasi, Tulcea, cand o fi Brasovul , etc) au curse putine si nu au curse directe din majoritatea capitalelor europene.
Asta face ca daca vrei sa vii din vreun oras (ce nu are sau chiar daca are aeroport , dar tu in tara nu stai pe o raza de 50-60 km, la destinatie deservita bine de transport public) timpul de calatorie sumat ..sa fie superior unei calatorii prin Bucuresti/Henry Coanda.
Ptr ca vii cu escala ..si sumezi un minim de 2-3 ore la timpul unui zbor direct.
Asa ca cei ce planuiesc dezvoltarea transportului trebuie sa gandeasca bazinul aeroportului Henry Coanda pana undeva in 200+ km si cu legaturi bune cu orasele mari pe aceasta raza , care nu au un aeroport local.
Nu spun ca e chiar ok desfiintarea liniei 780 in virtutea redundantei mentionate mai sus.
Ai vrea sa ai totusi alternativa , in caz ca ceva nu e ok cu trenul si vrei sa folosesti transportul public local , mai ales acum ca se armonizeaza metodele de plata si de folosire a acestuia.
Si , daca e sa vorbim strict economic ..sunt de parere ca linia se sustinea ca si oricare alta linie de autobuz din capitala.
Pe zonele centrale , de obicei se cam umplea autobuzul , doar spre capete era mai putin folosit ..cel putin din experienta personala.
Eu ..o linie de tren o prefer intotdeauna.
Din simplul motiv ptr ca toate conexiunile sunt in situ.
Nu trebuie sa te trambalezi dintr-o parte in alta ..si timpul economisit , poate fi folosit util.
Adica sa poti sa bei o bere(fara alcool) , sa te plimbi prin gara(si ar fi ok sa ai alternative mai variate de petrecere a timpului) sau sa poti sta intr-un parc in apropierea garii( parcul din spatele garii de nord e superb vara , ca si copaci si vegetatie , ar fi mult mai ok daca ar fi reconditionata zona si ar fi facut totul pe principii mai moderne si cu mai multa prezenta din partea politiei si jandarmeriei.Nu ar fi rau o masina de patrula/informare prezenta non stop).
Adica , transformarea activitatilor din timpul util aferent calatoriei.
Modifici perspectiva.
De la a alerga prin aglomeratie ptr a iti gasi conexiunile.
La a petrece timpul util mai degajat.
Linia , cum e ea acum , ca sa poti extrage maximul , ar fi ok sa fie dublata pe o distanta cat mai mare(sa eviti inconvenientele cauzate de operarea linie simpla pe o sectie aglomerata) ...timpul castigat sa il folosesti ptr modularea frecventei in functie de intervalul orar al zilei si traficul estimat ptr orele alea ..si ptr marirea nr de statii , opriri ..ptr a fi util unui nr cat mai mare de calatori din proximitatea liniei.