Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Hai sa punem și solutia tehnica avuta in vedere:

Quote
Soluție ce va fi analizată în cadrul contractului
În cadrul contractului, se va analiza întregirea circulației astfel: din stația Mogoșoaia – linia curentă 301K – Ramificație Colentina, prin postul de macazuri (PM) Giulești – schimbător de cale 2M – schimbător de cale 1G – prin prelungirea liniei V Chitila până în Cap Y PM Pajura și introducerea a două schimbătoare de cale în PM Pajura și Post Giulești.

Cu alte cuvinte, se are în vedere utilizarea liniei 301K ca dublare pentru M700, această operațiune necesitând însă prelungirea ei și montarea unor macazuri. Pasajul feroviar peste DN1A  de la intrarea în stația PO Parc Mogoșoaia a fost proiectat cu trei linii (vezi foto), dintre care în momentul de față sunt utilizate doar două. Dacă se va trece și la utilizarea celei de-a treia, actualul peron construit aici de Primăria Mogoșoaia va trebui dărâmat și mutat în altă parte. Rămâne de văzut la ce concluzie va ajunge proiectantul, având în vedere că el trebuie să propună două scenarii către beneficiar – Regionala București a CFR SA.

Proiectul trebuie corelat cu cel pentru legătura la noul Terminal Est de la Otopeni
Oricum, la elaborarea documentației, se va ține cont de faptul că ea va trebui corelată cu proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord-Aeroport Henri Coandă, faza II.

Este vorba de Studiul de fezabilitate privind noul racord feroviar la Terminalul Est al Aeroportului Otopeni, realizat de Baicons și care a fost pus în dezbatere publică în primăvara acestui an. Această conexiune feroviară va fi complementară celei inaugurate la finele anului trecut între Gara de Nord și actuala aerogară de la Henri Coandă și va presupune contrucția unei căi ferate noi ce se va desprinde din stația Balotești de pe Magistrala 700. De asemenea, sunt prevăzute lucrări de modernizare a stațiilor de pe traseu, electrificarea căii ferate, construcția a două stații noi și a unui tunel.

https://clubferoviar.ro/m700-a-ajuns-la-saturatie/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Trebuie sa recunosc ca localizarea PM Pajura, Post Giulesti si schimbatoarele de cale 1G si 2M ma depasesc. Vor sa faca dublarea prin linia 100/M900, sau printr-un fir nou paralel fir III Chitila, cum am mai discutat?

subway

De ce naiba nu suntem in stare sa gandim o dezvoltare logica, in etape succesive care sa nu presupuna demolarea unor lucruri abia terminate?
Din ce in ce mai mult se contureaza doar fusereli succesive, din pacate...

tom_sawyer

#2298
Pun aici postările în care s-a mai discutat de liniile astea secundare, poate e cineva interesat:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.msg298924#msg298924 (și pagini înainte și după)
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.msg240700#msg240700
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.msg243390#msg243390


tom_sawyer

Din ce în ce mai multă lume merge cu trenul de Otopeni. Gradul de încărcare crește

Au fost trenuri cu care au călătorit și 65 de persoane, în condițiile în care capacitatea unui automotor Siemens Desiro (Săgeata Albastră) este de 100 de pasageri, după cum au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul CFR Călători.

Că gradul de încărcare a crescut considerabil am constatat și noi la fața locului. Trenul RE 10726 care a plecat de la Aeroport la ora 16,31 a ajuns la linia 8 a Gării de Nord înțesat de lume, iar pe peron așteptau alte zeci de oameni care voiau să ajungă la Otopeni. În consecință, RE 10727 a plecat spre Aeroportul Henri Coandă cu un grad de încărcare satisfăcător.

Și nu toți pasagerii au coborât la stația terminus, câțiva dintre ei terminându-și călătoria la PO Patinoar, cunoscut și ca "gara lui Ion Țiriac" pentru că se află în imediata apropiere a patinoarului Telekom Arena al omului de afaceri.

Surse din cadrul Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) au declarat pentru Club Feroviar că în momentul de față activitatea de pe Aeroportul Otopeni a ajuns la 50-60% din punctul de vedere al numărului de pasageri și la 70-75% la mișcări de aeronave (decolări/aterizări) față de aceeași perioadă a anului 2019, înainte de pandemie.

https://clubferoviar.ro/trenul-de-otopeni-4/

Knattspyrnufelag

Am mers de curând cu trenul care pleacă la 21:51 de la aeroport și a fost cel puțin 2/3 plin. Ce se va întâmpla când traficul aeroportului revine la nivelul dinainte de pandemie?

AndreiB

Se pot cupla mai multe automotoare Desiro impreuna, si/sau se sta in picioare.

frunzaverde

Se pot cupla maximum 2 Desiro in trafic regulat, cu trei se trece peste marca de siguranta, ceea ce pune probleme in operare. Asta duce capacitatea maxima, TEORETICA, a liniei, la 5.781.600 pax/an. Dar aici ar insemna ca trenurile de la 2-4 AM sa fie pline ochi, si sa se circule constant cu doua trenuri. Ceea ce nu se intampla - in momentul asta, majoritatea trenurilor circula in regim de automotor simplu.

In realitate, capacitatea maxima reala va fi undeva la 2 milioane de pax reali, dat fiind cum arata bancurile de plecari/sosiri. Ideal, daca linia ar fi fost mai flexibila, am fi avut, corelat cu bancurile de plecari sosiri, trenuri la 15 minute pentru bancurile de plecari/sosiri.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

De ce, linia nu permite 3 Desiro cuplate în statie?

elphax


AndreiB

Pe termen lung, mai ales daca linia devine aglomerata cu 2 Desiro, cred ca trebui achizitionat material rulant nou. Un Flirt sau KISS cu 5 segmente (cred ca intra 5 vagoane), BEMU double decker cred ca ar fi ideal.

tom_sawyer

#2307
Quote from: Ionut on February 12, 2019, 02:48:05 PM
ARHITECTURA - Varianta selectata: 2a
SOLUTIE MINIMALA


Plan de situatie.


Mi se pare puțin probabil să nu încapă 3 Desiro-uri.

Avem 142,86 m de unde incep cele 2 fire sa fie paralele până în opritoarele acelea din beton.

Un Desiro are 41,7 m, x3 = 125,1 m.

Deci ar mai rămâne ~17 m de șină pentru a instala echipamentele. E confirmată oficial informația că 3 cuplate ar depăși ceva esențial?

Ar fi prea de tot să nu fi prevăzut la proiectare/execuție chestia asta.

PS: planșa de mai sus e din SF-ul revizuit de Baicons. Pentru a ne edifica ar trebui să avem la dispoziție proiectul ARCADA.

Am găsit pe forum MU fotografii de la probele efectuate cu 3 Desiro cuplate:





Dacă marca de siguranță e chestia galbenă, atunci s-ar încadra la limită; poate opri mai aproape de opritor decât în poză.

carutasul

pe mine mă distrează că discutăm de mărirea capacității, după ce luni de zile am discutat de inutilitatea liniei...
Sigur, era bine să fie mai bine, dar până la urmă și politica și ingineria sunt arte ale posibilului, să faci ce se poate în condițiile date...

TVlad

Chestia galbena e inductorul semnalului, nu e marca de siguranta; ea e mai in spatele fotografului.