Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

carutasul

trebuie să aibă și vin fiert la patinoar, așa nu merg cu mașina :)

fulger nc

Faptul ca un operator a decis sa se retraga , nu arata cine stie ce.
Orele la care circula erau oricum cele mai slabe , exceptand doua trenuri dimineata.
Sunt maxim 4-5 zboruri noaptea si la ore care nu au conexiuni cu curse CFR spre restul tarii.
Deci foarte limitate.
Doar se urmeaza un curs natural.
Nu prea avea sens sa ai curse pe timpul noptii la 40 min .
Nu prea exista nici in alte capitale europene.
Cu o cursa undeva la o ora e suficient.
Normal ar fi sa existe posibilitatea de a baga curse cu interval mai scurt la ore la care exista cerere.Si cu opriri mai multe ptr a fi util unui numar cat mai mare de posibili calatori.

TVlad

Despre tronsonul "celalalt", spre gara Balotesti, se vorbeste putin pe forum. Din motivul asta, am fost ieri sa vad care mai e situatia.
Punctul de oprire Aeroport are usile incuiate:












Ma mir ca nu l-au descoperit inca mizaglicii psihipati din categoria Msero, Bnar si alti nemernici cu apetenta pentru poluarea vizuala. Sint atitia metri patrati de betoane curate care se cer "infrumusetate".

Mai departe, la gara Balotesti s-a inlocuit semnalizarea mecanica si s-au terminat lucrarile de dublare. Stiam ca se va ciurui si bura firul II - cel existent - insa judecind dupa vegetatia crescuta, nu cred ca s-a facut ceva.









Linia din stinga merge catre depozitul de combustibil de la aeroport:



Firul nou, vedere catre Mogosoaia. Iata ca nici aici nu s-au potrivit plansele:






Firul vechi, din 1943 (refacut prin anii '70-'80, ma rog..) e drept:






Aceeasi poveste si la podul peste DN1: fata de dispunerea proiectata in 1943, firul II este cu 1,5m mai apropiat de firul I. M-am gindit initial la o eroare, apoi ca terasamentul o fi mai slabit dar nici ipoteza asta nu poate fi valida pentru ca l-au reconstruit anul trecut (https://i.servimg.com/u/f70/19/75/04/06/20200517.jpg, https://servimg.com/view/19750406/182). Nu imi dau seama ce explicatie poate fi dar e jenant ca in anii astia cind spargem muntii si trecem apele cu poduri kilometrice pentru a rectifica niste curbe nevinovate, nu ne mai iese dreapta o linie de cimpie:






In fine, esential e ca se circula pe ambele fire, trenuri sint (au trecut doua in rastimp de o ora) si toate liniile din gara Balotesti sint folosite.


AndreiB

Fantastice pozele, multumim. Jenant insa sa ai gara in rambleu cu trecere la nivel intre peroane. Cat de complicat era sa faca un mini tunel la intrarea in statie?

tom_sawyer

#2269
Super poze, mulțumim!

Vor să reorganizeze transportul București-Ilfov până în septembrie.

Ar trebui neapărat sa introducă o stație și la aeroport (adică în fața terminalului, acum e pe DN1 stația) pentru traseul R442 (Piața Presei - Otopeni) care are capătul chiar lângă noul PO Aeroport.
Păcat că nu e loc suficient pentru a întoarce un autobuz la baza scărilor, poate se va amenaja în viitor.

Un traseu Galați - aeroport s-ar putea face in 3h 30' cu trenul+autobuz (3-4 stații) față de 4h în prezent cu microbuz.


O idee despre cum s-ar putea amenaja o stație de autobuz chiar în fața noului PO:




Powered by API/PUM imgur uploader

osandu

Am fost azi cu trenul pana la Aeroport dus-intors (in jurul pranzului). Cateva impresii:
- de la Gara de Nord, trenul a plecat aproape plin (80%-90% ocupare);
- de la aeroport spre gara, au fost maxim 30 de persoane;
- in aeroport (terminal sosiri) au aparut indicatoare cu gara de tren la ambele usi de iesire;
- destul de cald pe peronul garii, dar bate si putin vantul, nu a fost insuportabil.

Las si o poza cu peronul.



tom_sawyer

#2271
Filmare de pe 26.06.2021, Parc Mogoșoaia - Balotești:



sursa: user @riciu, Forum Trenuri
(tot acolo găsiți filmări cap-coada cu liniile București Triaj - Făurei și Făurei - Fetești)


Lângă patinoar, Țiriac zice că vrea să faca: piscină olimpică, academie de tenis, sală de gimnastică, stadion.

tom_sawyer

"Noi suntem dispuși să le preluăm pe toate (trasele – n.red.). Sau se poate găsi o soluție să preluăm jumătate noi, jumătate TFC (Transferoviar Călători, celălalt operator privat de pe ruta de Otopeni – n.red.). Noi le vom cere mâine dimineață pe toate la CFR SA", a declarat pentru Club Feroviar directorul general al CFR Călători, Ovidiu Vizante.

Există însă și o condiție sine qua non pentru ca operatorul de stat să preia aceste curse. "Avem nevoie ca Autoritatea pentru Reformă Feroviară să modifice Contractul de servicii publice de la 1 iulie, astfel încât să prindă și aceste trase. Dacă dumnealor ne spun că va fi modificat CSP, mergem înainte. Există și noțiunea de gentlemen agreement – să ne spună că  va fi modificat contractul ulterior, iar noi vom intra de la 1 iulie", a mai spus directorul CFR Călători.

În traducere liberă, operatorul feroviar de stat are alocată prin CSP o valoare a compensației aferentă unui număr fix de trenuri. Dacă înființează alte curse, va trebui să taie din altă parte. Exact din acest motiv s-a retras Regio Călători de pe ruta de aeroport – pentru a putea să ia compensație de la stat pentru alte rute, mai profitabile, cu un grad de încărcare mai mare, cum ar fi cele spre litoral.

Ovidiu Vizante a adăugat că, chiar dacă nu este vorba de curse profitabile, în ceea ce privește trenurile de aeroport, gradul de utilizare în momentul de față fiind încă unul foarte scăzut, "este un serviciu care trebuie menținut".

https://clubferoviar.ro/trasele-de-aeroport/

subway

Proba cu suporteri a fost un esec total desi Euro20-20 la Bucuresti a fost un spectacol splendid...

carutasul

@osandu: și dacă a plecat 80% plin, au mai coborât pe parcurs sau majoritatea la Aeroport?

tom_sawyer

Criza trenurilor de Aeroport, izbucnită săptămâna trecută, când Regio  Călători a anunțat că renunță la trasele sale de la 1 iulie, s-a rezolvat.

În această seară, în sistemul Infofer au apărut, pentru ziua de joi și următoarele, trenuri ale CFR Călători în sloturile lăsate libere de Regio Călători.

https://clubferoviar.ro/criza-trenurilor-de-aeroport/

osandu

Quote from: carutasul on June 29, 2021, 08:34:35 AM
@osandu: și dacă a plecat 80% plin, au mai coborât pe parcurs sau majoritatea la Aeroport?
Toata lumea a coborat la Aeroport. La Tiriac a oprit degeaba, atat la ducere cat si la intoarcere.



AndreiB

#2277
Avand in vedere ca in zona e un hotel, un patinoar mic si cam in camp, o cladire de birouri si cateva case, nu vad ce calatori pot exista la statia aia.

Ma rog, acum ca exista, probabil ca exista un potential de un Airport City. Sper ca Primaria OTP sa pregateasca un plan urbanistic zonal actualizat in zona.

carutasul

m-a intrigat diferența între veniți și plecați, în linii mari ar trebui să existe o "conservare a călătorilor" :) Dar fie s-a nimerit un anume avion la care mergeau mulți fie mai merg și din lucrătorii de acolo ( sau mă gândeam că o mai fi vreo firmă ceva aproape de patinoar).

tom_sawyer

#2279
Ministrul, în interviul de ieri de la Antena 3:

- 9000 de călători/săptămână (de la 7000)
- de la 15 iulie toate trenurile de aeroport ale CFR Călători vor opri la Parc Mogoșoaia