Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: Io on October 06, 2018, 01:57:42 PM
Ma iertati, am priceput bine?

Ai priceput perfect.

Quote from: Io on October 06, 2018, 01:57:42 PM
Bref, ce solutie e asta si cui foloseste?

Nimanui. Doar unor politicieni ratati care vor sa se laude ca au facut ei marea cu sarea...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

Quote from: catalin_i on October 06, 2018, 01:40:40 PM
Nu înțeleg de ce ar trebui sa vin in aeroport calculat la fix.

Nu trebuie - poti sa vii cand vrei tu. De exemplu, daca as zbura de la Frankfurt cu Lufthansa pe un bilet First Class de pe Frankfurt as veni si eu cu vreo sase ore inainte de zbor. Ma duc la terminalul dedicat, mananc o masa gratis si-mi fac masaj, fac un tur de aeroport cu Porsche-ul, ma bucur de ce ofera FRA-ul mai bun. Dar nu zbor First Class. Si marea majoritatea a pax nu zboara First. Si ce conteaza este cand vine fluxul principal de pasageri la aeroport.

In ultimii zeci de ani, eficientizarea proceselor, eliminarea cozilor etc. au facut ca acolo unde terminalele nu sunt super-solicitate timpii de procesare sa scada masiv. Astfel:

1. Check-in-ul la ghiseu a fost inlocuit cu check-in online/mobil si bagajerie automata. Daca nu ai bagaj, o coada care odinioara lua 30-40 de minute a fost inlocuita cu 5 minute in fotoliu, acasa, sau in metrou/taxi autobuz. Daca ai bagaj, si exista drop automat, procesul ia maximum 5 minute. Daca nu, coada de 30-40 de minute a fost, de obicei, redusa la 5-10 minute (pentru ca foarte putini oameni mai trebuie sa ajunga la ghiseu). 

2. Imigratia/Emigratia a fost inlocuita de procese complet automatizate, fara cozi, odata cu aparitia sistemelor biometrice. Acum treci prin vami punandu-ti pasaportul intr-o masinarie, si asteptand cateva zeci de secunde sa-ti faca o poza si sa-ti ia amprenta. Ultimele dati cand am trecut prin vami europene (la FRA si KEF), americane (la LAX si BOS) si australiene (la SYD), timpii totali de procesare au fost de 2-3 minute. Si zero coada. Istoric, o ora la vama la intrare, si 20-30 de minute la iesire erau timpi normali.

3. Imbarcare a fost si ea simplificata. Pentru ca documentele de boarding se trimit la dispatch si la aeronava electronic, se poate inchide boardingul chiar si cu 10 minute inainte de timpul de pushback, daca aeronava e trasa la burduf. 15 minute a ajuns timpul normal in SUA; in Europa inca sunt mai conservatori. Si aici procesele s-au eficientizat, automatizarea fiind atot-la-locul ei.

Singurul proces care s-a ingreunat este controlul de securitate anti-terorista. Care, pe vremuri dura cam jumatate pe pasager decat dureaza astazi. Chestia e ca terminalele s-au adaptat, si controlul de securitate in aeroporturile normale a ajuns inapoi la 15-20 minute in medie, cel mult. Iar terminalele nou-construite au facilitati foarte mari pentru controlul anti-tero; reducand timpii inca si mai mult. La ZRH, ARN, MUC, LAX-TBIT, LHR T2 sau T5 sau FRA timpii medii au scazut chiar si sub 10 minute.

Si pasagerii s-au invatat. Putini mai vin cu 2 ore inainte - si astia sunt zburatorii rari (odata pe an). Restul vin cu 1h15-1h30 inainte de zbor. Asta o vad si ca pasager frecvent (in ultimii 3 ani am o medie anuala de 45.000 de mile zburate) si ca fost lucrator in industrie.

Quote from: catalin_i on October 06, 2018, 01:40:40 PM
Cum am scris mai sus, nu cred ca segmentul de business travellers este foarte dezvoltat la ora actuala din orașele de lângă București, deci dacă tot pleci in concediu măcar sa te relaxezi.

Si ce relaxare e aia unde trebuie sa:

1. vii cu un tren pana in Gara de Nord, si sa te trambalezi cu bagaje acolo pentru a astepta chiar si o ora (daca ai ghinion) dupa un alt tren

2. vii cu un alt tren de la Gara de Nord pana la Otopeni T1, dupa care iar te trambalezi cu bagaje pe peroane si scari si lifturi pentru a astepta un alt trenulet autobuz. Pe cine mintim, nu va fi nici un people mover, pentru cei care au nevoie de la T1 la T2 va fi, in cel mai bun caz, un autobuz. In cel mai rau caz, va trebui sa treci prin security la T1 ca sa te ia un autobuz de platforma pana la T2... Doar ca nu ai facilitati de lasat bagajul pentru compania ta in T1. Si o sa fie groaznic. Am exemplu din tari cu ape calzi - SYD.

3. pentru ca apoi sa te trambalezi pe alte peroane pentru a ajunge la check-in/bag-drop/controlul de securitate.

Cine? Cand poti sa gasesti o solutie mai comoda, si la fel de sau mult mai rapida (ca fiecare trambalare cere timpi de mers si timpi de slack), la orice colt de strada? Fie ca vorbim de autobuzul STB/RATB, fie ca vorbim de autobuzele comerciale care vin din tara, de taxi, de Uber, de orice altceva? Pentru cine se face solutia idioata?

Quote from: catalin_i on October 06, 2018, 01:40:40 PM
Si scuze dar cu nebunii de șoferi de microbuze din România eu nu prea m-as încumeta...

Din Brasov, Buzau sau Constanta ai autobuze pana la Otopeni. D-alea mari. Daca nu-ti convin nici alea atunci poti lua un taxi pana la Ploiesti sau la Gara de Nord. Sau autobuzul STB pana la Gara de Nord. Toate vor fi mai rapide ca trambalarea asta inutila si prost conceputa. Pe estimarile curente va lua peste o ora - o ora si un sfert de la GdN la T2...

Quote from: catalin_i on October 06, 2018, 01:40:40 PM
Eu totuși sper ca dezvoltarea ulterioară a transportului aerian in România sa nu se facă in majoritar pe low cost. Nu toți agreează sa zboare cu genunchii la gura...

Ce treaba are baba cu mitraliera? Accesul la aeroport nu are treaba cu tipul de zbor folosit de pasageri.

Si, apropo, in Europa, atat tipul de scaune cat si pitch-ul s-au cam standardizat. Pe intra-europene short-haul, Lufthansa, Austrian, KLM, British Airways, Ryanair si Wizz au cu totii 30" intre scaune - deci chit ca zbori cu Lufthansa sau cu Wizz, tot cu aceleasi picioare la gura zbori. Doar Air France intre operatorii mari mai are 32".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vlad94

Eu cred ca actuala solutie nu e tocmai de lepadat, daca tot se poate realiza facil. Adica tot cu T1 vom ramane, pana se va face T2, care nu il vad ridicat pana cel putin in 2025. Daca insa as vedea ca maine SF-ul pt T2 a fost scos la licitatie, as renunta la extinderea feroviara catre T1 si as realiza dublarea si electrificarea liniei Mogosoaia-Balotesti, si intre Balotesti si T2 as face un people mover subteran. Ar fi nevoie de 2km tunel in profil cut and cover. Dar in cazul in care se va incepe totusi realizarea extinderii, cel mai probabil, terminalul sosiri al T1 va disparea, in cazul unei extinderi pe estacada intre T1 si T2, fiind solutia cea mai probabila pe care o vor alege factorii de decizie.

Vlad94

O schita grosiera.


nenea_hartia

#244
@Vlad94: presupunând că soluția asta e cea finală, pe unde faci estacada între T1 și T2, peste piste? Și cu ce scop, să se mai transbordeze călătorii odată? Și cât de facil ți se pare un viaduct peste 6 (șase!) benzi ale DN1 și peste parcările din fața T1?
Nu mai logic se face de la început cu cap, parțial subteran până în fața T1, apoi (în viitor) continuare subterană până sub T2? Și de acolo, în faza a treia (îndepărtată în timp) spre magistralele CFR spre Ploiești și Constanța?

@ionut: văd că i-ai editat schița, dar acum rezoluția e infimă.

Neufunk

#245
Cam asa ceva ce ar avea? Gara de la T1 vine la nivelul solului. Cand se construieste T2, va fi demolata si reconstruita in subteran astfel incat sa devina gara de tranzit pentru trenul dinspre T2. Oricum pana ce vine T2 mai trece mult timp deci demolarea nu o vad chiar atat de dureroasa.

Ai avea de mers destul de mult pana la plecari, dar in opinia mea este un compromis acceptabil. Problema majora cred ca ar fi declivitatea.



Pentru conectare cu restul retelei care sa permita si utilizarea fara push&pull sau automotoare, tunel pana dupa viitorul terminal de cargo si un T in jurul opririi Balotesti + ramificatie care sa plece de dupa podul CF peste DN1 catre Darza.

E drept ca ar fi nevoie de tunel la greu, dar asta e viata. Daca s-ar utiliza doar rame push&pull sau automotoare, treaba ar fi ceva mai simpla.


Eu acum ma gandesc daca nu mai bine abandonam ideea de tren la T1 si sa facem doar tren la T2, care sa vina prin Tunari, pe centura feroviara. Astfel, cu o singura subtraversare pe sub pista de nord si ramificatie PO Aeroport - Darza, rezolvi toate problemele. Este drept ca ar fi un traseu mai lung, dar cu banii economisti poti de exemplu sa mai repari infrastructura din GdN.

catalin_i

#246
Quote from: frunzaverde on October 06, 2018, 11:48:24 PM


Si pasagerii s-au invatat. Putini mai vin cu 2 ore inainte - si astia sunt zburatorii rari (odata pe an). Restul vin cu 1h15-1h30 inainte de zbor. Asta o vad si ca pasager frecvent (in ultimii 3 ani am o medie anuala de 45.000 de mile zburate) si ca fost lucrator in industrie.


Interesant însă ceva nu se pupă... cu atâtea eficiență de timp și pasagerul tot vine cu 1:15-1:30 înainte in loc de 2 ore? Scuze dar dacă scădem din 2 ore toate eficientizările amintite ar fi putut sa vina cu 20 minute înainte... Glumesc.
Dar știi de unde vine aceasta marja de timp? Din experiența. Controale biometrice la care te trezești ca se defectează sistemul și coada de la "manual" e de o ora, pasageri mai in vârsta sau poate nu așa buni cu electronica care își prind urechile in checkin-ul automat (pe care între noi fie vorba îl urăsc pentru ca nu iti oferă marja aia de vreo 2-3 kg pe care o ai dacă zâmbești frumos), control de securitate mai lent decât melcul și dominisoara din fata ta cu zece sticluțe de parfum in geanta și in miriad de zdrăngănele la gât... In fine, sunt o mie și una de variante.
Am fost și eu o data așa încrezător ca totul merge struna la sistemele automate si m-am avântat la o naveta de 2 ore avion între 2 capitale europene cu venit in aeroport cu o ora inainte. Hahaha, după niște alergături prin aeroport cu cureaua in mâna și ratari de avioane din cauze a n probleme pe sistemele astea automate pe care le descrii - m-am lăsat de sportul asta...

A, și sa nu imi spună cineva ca vine la Tom Bradley cu 1h15 înainte...

Ionut


frunzaverde

#248
Quote from: Neufunk on October 07, 2018, 06:05:24 PM
Problema majora cred ca ar fi declivitatea.

Exact. Dinspre estacada DN1 ai avea cam 2%, ceea ce e ok daca il exploatezi cu automotoare. Dar trebuie sa cobori apoi pe sub TWY A, ceea ce nu iese cu o declivitate sub 5%, imposibila... TWY A nu poate fi demolat, e nevoie de el pentru a exploata 08R-ul in conditii bune.

Solutia originala, cu statie in tunel (sau sapatura) este absolut rezonabila.

Cat de solutii cu estacade peste platforme sau TWY-uri, luati-va gandul. Nu sunt permise de ICAO.

[/quote]
Quote from: catalin_i on October 07, 2018, 06:44:28 PM
A, și sa nu imi spună cineva ca vine la Tom Bradley cu 1h15 înainte...

Subsemnatul, 55 minute fix pe ceas cu LH Gold si fara bagaj... Da, l-am prins. Fara status, cu bagaj, economy, 1h40, si am apucat sa si mananc... Fara alergatura, fara nimic de genul. N-ai de ce sa ajungi mai devreme; terminalul international este separat complet de terminalul intern; de obicei se asigura 6-8 ghisee pe zbor, din care doua pentru status (si rareori sunt doua zboruri simultane). Si sunt doua zone de security, plus una pentru TSA Pre-check cu spatiu amplu de procesare (nu-i nevoie de ambele). La LA mai mult mi-e frica de traficul pana la aeroport, nu de aeroport... Apropo, nimeni nu-i spune Tom Bradley, ci LAX Terminal B sau TBIT.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

"Un proiect extrem de important este modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti. Pentru acesta, vom publica, in scurt timp, documentatia necesara in SEAP, avand in vedere timpul scurt de implementare, pana in 2020. Este un proiect major cu o valoare de 82 milioane de euro. Ca durata de derulare, estimam 14 luni din care 12 luni va fi executia proiectului", a mai spus Valentin Dorobantu.

ClubFeroviar.ro

nenea_hartia

^ Îmi pare rău că nimeni nu îl întreabă de ce e ,,așa de scurt timpul de implementare"? Pentru câteva zile de Campionat European? Aruncăm cu bani pentru un eveniment oarecum marginal și foarte limitat în timp în loc să construim ,,un proiect major cu o valoare de 82 milioane de euro" pornind de la interesul regiunii respective pe termen mediu și lung?

TibiV

Stai liniștit...
Cred că va fi gata pentru Mondialul din 21-20...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

A fost lansata astazi licitatia "Dublarea liniei de cale ferata intre statiile Mogosoaia si Balotesti ( proiectare +executie)".

Valoare estimata: 51,060,897.49 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 03.12.2018

Fonduri: Bugetare

Durata contractului: 17 luni

QuoteConform Caiet de sarcini Valoarea estimata totala este 51.060.897,49 lei fara TVA , respectiv : proiectare – 2.660.412,24 lei fara TVA ; executie – 48.400.485,25 lei fara TVA . Valoarea eventualelor servicii si lucrari suplimentare este de 10.958.347,54 lei fără TVA. (nu sunt incluse în valoarea estimată totală)

Ionut

Interesant, s-au tinut de promisiune, vedeti cateva mesaje mai sus ^^ O sa incerc azi sa-mi fac timp sa descarc ceva planse/detalii. Daca nu, zilele urmatoare.

Ionut

Mai intai pun Caietul de Sarcini si Studiul de Fezabilitate. Sunt atasate mai jos. Posibil sa editez ulterior cu detalii interesante, acum nu am timp. Cine nu are rabdare poate cauta singur.