Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Asta e varianta simpla. M-am tot gandit cum ar putea sa se conecteze si sa continue (macar) spre Galati, si nu prea se poate fara demolari si reconfigurarea completa a parcarilor.
Daca are cineva o idee mai buna.....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

Un traseu subteran ar fi fost cel mai bun si se putea continua usor spre T2. Gara putea sa fie in locul parcarii pe termen lung P3 (nu ar fi stricat si etajata, facuta odata cu structura garii si gara complet subteratana).

subway


Neufunk

E o idiotenie ceea ce propun ei, mai complicata decat trebuie si fara posibilitati de extindere pe viitor.

frunzaverde

#229
Quote from: subway on October 05, 2018, 02:41:38 PM
La est unde, la Kogalniceanu???

Nu, in pozitia in care se va construi terminalul 2. Pentru care exista SF, indicatori tehnico-economici etc.. Si de care e nevoie de vreo 5 ani... Pentru asistenta, centroidul terminalului nou este in aproximativ pozitia lat/lon (WGS84) 44.571265, 26.122192, respectiv X=589276, Y=341892 in STEREO70.

Terminalul vechi e la un pas de colaps - proceseaza pasageri la 200% din capacitatea nominala si este dincolo de limita crush ICAO - practic daca ISU face o inspectie la ora de varf, e in risc de a fi inchis, pentru ca nu pot evacua suficient de rapid oamenii prezenti in terminal.

Sa faci infrastructura la terminalul vechi care nu se poate conecta la terminalul nou, in conditiile in care planul pe termen mediu si lung al aeroportului spune ca terminalul respectiv va fi inchis (si, chiar si in ipoteza ca nu va fi inchis, va procesa doar o fractie mica din pasagerii totali ai aeroportului) este nebunie, hotie sau prostie.

P.S. Parca ai fost directorul de proiectare al firmei care a proiectat M6. Afirmatia de mai sus spune multe - ori in sensul lipsei de profesionalism, ori in sensul lipsei de etica. Parerea mea o cam stii.

Quote from: Neufunk on October 05, 2018, 08:30:17 PM
E o idiotenie ceea ce propun ei, mai complicata decat trebuie si fara posibilitati de extindere pe viitor.

Adevarat, e o idiotenie fara margini.

Mai mult, din hei-rupism politicianist au decis la struto-camila asta inutila si tembela, au stricat un proiect care avea potential.

Macar SF-ul vechi, asa cum era el, niste carioci trasate peste harti alb-negru, venea cu o solutie civilizata, care sa asigure accesul si transferul public T1-T2. Statie in tunel pentru T1 cu prelungire pregatita pentru conexiunea la T2. Avea doua curbe tampite, care limitau la 20-30 intrarea in gara T1, dar macar mergea pentru fluxurile necesare. Adica era o solutie present-proofing, ca de future-proofing nu putem vorbi in Romania. Asa, cu planul nou... Ori facem megalomanii inutile, ori facem chitibusuri tampite.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#230
Singurul merit al acestei solutii este ca (poate) se face ceva in timpul mandatului lui Sova. Si ca intra banul la proiectantii respectivi.

In rest, zero perspective de conectare la T2, la Galati, la Ploiesti. O improvizatie pe picior cum se fac multe mai ales pe rutier: licitatii fara AM si cu SF indoielnic etc. CFR are procese mult mai asezate (desi intarziate), pacat ca intra in sarada asta.

Cel mai mare pericol este sa dam din coada de entuziasm ca "in sfarsit se face ceva". CF nu e tramvai sa o muti din overpass in subteran.

Iar cine isi inchipuie ca pasagerii vor lua 1-2 trenuri ca sa ajunga la T1, apoi people mover sa ajunga la T2, cand alternativa e sa ia un singur taxi, microbuz sau autobuz din Bucuresti sau Ploiesti... ei bine, acela e cel putin naiv. Dar poate naivitatea se plateste bine.

Si apropo, daca tot se face people mover, de ce nu se face direct de la PO Aeroport? La ce e nevoie de acest nou overpass peste DN1 cand exista deja unul la 1 km mai la nord? Sigur, drumul cu people mover pe strada Ferme A arata usor jalnic dar e o introducere sau concluzie foarte potrivita pentru restul tarii...

Ionut

Hai ca m-am prins de unde sunt acele poze. Sunt capturi dintr-o simulare 3D de foarte proasta calitate:



Sursa video si alte detalii: ZF

catalin_i

Quote from: cristi5 on October 06, 2018, 01:32:56 AM
Iar cine isi inchipuie ca pasagerii vor lua 1-2 trenuri ca sa ajunga la T1, apoi people mover sa ajunga la T2, cand alternativa e sa ia un singur taxi, microbuz sau autobuz din Bucuresti sau Ploiesti... ei bine, acela e cel putin naiv. Dar poate naivitatea se plateste bine.

Dacă se poate românul ar lua un taxi sau microbuz direct până la poarta de îmbarcare... Poate sunt naiv...

Cand terminalul 2 va fi gata va avea o legătura cu 1, si cum poate 2 va avea legătura cu autostrada atunci 1 va păstra legătura feroviară, metrou și DN1.

Nu văd nici rostul a cheltui o grămada de bani pentru a integra legătura cu rețeaua feroviară cand transbordarea la Gara de Nord e destul de ușoară.

cristi5

Rostul e ca trenul are prioritate si in teorie e mai predictibil (foarte important pt prins avionul) si mai rapid decat rutierul, si e mult mai rapid decat metroul. Un tren cadentat la 20 min care face undeva sub 20 min la aeroport ar bate multe alternative. In plus ar fi legat la restul retelei CF. Asta in teorie. In practica:

- gara nu e foarte centrala
- se intra in gara (si in aeroport) pe un singur fir ceea ce mareste intervalul dintre doua trenuri pe un sens la 30 min (sau mai mult?)
- se intra/iese in gara cu 5 km/h ca sunt praf macazurile
- daca vrei sa vii dinspre Brasov sau Craiova pierzi o groaza de timp cu intrarea si iesirea in Gara de Nord, alergatul in capatul garii (ne-existans pasaj) ca sa ajungi la linia care trebuie etc
- restul retelei CF nu e foarte predictibila, daca pierzi un tren "de aeroport" si trebuie sa astepti inca 30 min, poate insemna pierderea avionului
- dinspre Ploiesti solutia trenului e cu atat mai putin atractiva cu cat stii ca pierzi 30-60 minute intrand si iesind din Bucuresti. Mai bine dormi o ora in plus, cobori la Ploiesti si iei un taxi/microbuz la OTP. Drumul e 2+2 cu separare de sens, destul de sigur chiar si pt cei care nu vor sa-si puna viata in pericol pe rutier
- in plus, taxiul sau microbuzul te poate duce direct la T2. Cu trenul mai schimbi odata, in people mover...

Pe scurt o investitie planificata pe "genunche" si lipsita de perspectiva, din pricina lipsei posibilitatii legaturii feroviare ulterioare spre T2 si spre Ploiesti, Galati, Constanta, Craiova...

catalin_i

#234
Depinde... In aeroport trebuie sa fii cu minim 2 ore înainte așa ca o jumate de ora in plus nu prea contează. Nu as crede ca orașele de lângă București generează un asemenea trafic de business travellers la care într-adevăr contează o jumate de ora...
Din București o sa fie metrou care in principiu oferă cadența mai buna.
Eu nu as desființa complet gândirea actuala - sunt multe de luat in considerare, inclusiv cât ești dispus sa cheltui pentru a câștiga maxim o jumate de ora...

frunzaverde

#235
Quote from: catalin_i on October 06, 2018, 11:40:02 AM
Depinde... In aeroport trebuie sa fii cu minim 2 ore înainte așa ca o jumate de ora in plus nu prea contează. Nu as crede ca orașele de lângă București generează un asemenea trafic de business travellers la care într-adevăr contează o jumate de ora...

Nu, in aeroport nu trebuie sa fii cu minimum 2 ore inainte de decolare. Asta e o poveste din anii '90 si inceputul anilor 2000 cand inca se lucra cu bilete de hartie, si cu proceduri manuale. Si cand 99% din pasageri zburau cu bagaj inregistrat (de cala).

Astazi nu mai e cazul; daca aeroportul nu este supra-saturat si aglomerat (si cand vom avea T2 vom scapa de aglomeratie pe OTP), zbori cu bagaj de mana si cu check-in online, poti ajunge lejer chiar si cu sub o ora inainte de zbor. Iar combinatia bagaj de mana + check-in online e de mult majoritara in randul pasagerilor. Inclusiv pe OTP.

La aeroportul meu "de-acasa" (ARN) singurele doua cazuri in care ajung mai devreme de 1h - 1h15 inainte de zbor sunt cand am chef sa beau ceva in lounge, cand zbor cu vreo linie americana sau cand ma duc cu Tarom (Tarom nu are check-in online). La OTP, inainte sa fie iadul curent dat de supra-capacitate, ajungeam cu aproximativ 50 minute - 1h inainte de zbor.

De altfel, si daca ai bagaj, daca ajungi mai devreme de 2 ore la aeroport nu prea ai ce face - daca ai bagaj de cala, majoritatea liniilor aeriene nu deschid ghiseul de check-in mai devreme de 2h inainte de decolare.

Singurul motiv pentru care aeroporturile recomanda aberatia e ca sa consumi cat mai mult de la baruri, restaurante si duty-free-uri.

Quote from: catalin_i on October 06, 2018, 11:40:02 AM
Din București o sa fie metrou care in principiu oferă cadența mai buna.
Eu nu as desființa complet gândirea actuala - sunt multe de luat in considerare, inclusiv cât ești dispus sa cheltui pentru a câștiga maxim o jumate de ora...

Nu e doar jumatate de ora. Hai sa vedem alternativele pentru cineva care vine de la Brasov sau Buzau si are nevoie de avion de la viitorul T2:

Fie T timpul de sosire in Gara de Nord:

Optiunea 1. Vine pana in Bucuresti N. Are un tren la jumatate de ora, deci ai nevoie de o rezerva de timp necesara de 31-59 de minute. Durata de mers 23 minute pana la T1. Apoi timp de conexiune cu un people-mover (5-10 minute). Apoi inca 10 minute cu people-mover-ul pana la T2.  Total : T+69 la T+102 minute de la sosirea in Bucuresti pana la T2.

Optiunea 2. Vine pana in Bucuresti N. Ia un autobuz direct pana la T2. E la 20 de minute, si face 45 minute - 1h20 de minute pana la T2 (din care o parte pe A3).  Cu tot cu rezerva de timp T+66 la T+119 minute de la sosirea in Bucuresti pana la T2. Costurile vor fi mai mici ca trenul, si trambalarea mult mai mica (e direct).

Optiunea 3. Vine pana in Bucuresti N. Ia un taxi direct pana la T2. Taxiul nu necesita rezerva de timp; durata calatoriei e intre 25 minute si 50 de minute. Deci T+25 la T+50.

Optiunea 4. Vine pana la Ploiesti Vest sau Ploiesti Sud. Ia un taxi direct pana la Otopeni. Asta e mult mai rapida ca orice solutie de mai sus - pentru ca se economisesc 38-45 de minute, se merge pe DN1 pana la T1 si pe A3 pana la T2. Fata de varianta prin Gara de Nord, va ajunge la Otopeni la T-5 la T+10.  E si cea mai scumpa solutie; dar nu cu mult.

Optiunea 5. Ia un serviciu direct pana la Otopeni. De la Buzau sau Brasov, timpul de mers auto e intre 30 minute - o ora  mai lung ca trenul pana in Bucuresti Nord. Deci T+30 la T+60. E cea mai convenabila solutie, fiind directa.

De ce ar prefera cineva trenul in solutia asta? Singura solutie cu 3 schimbari? Si cu timp de parcurs maximal?

Daca ar fi tren cu statie subterana si la T1 si la T2, si cu linie dubla (si eventual cu traversare denivelata la intrare in GdN), solutia normala la cap, si sugerata de vechiul SF, timpul de parcurs ar scadea semnificativ, facand optiunea populara de la bun inceput.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

catalin_i

Nu înțeleg de ce ar trebui sa vin in aeroport calculat la fix. Exista n locuri unde te poți relaxa la un pahar sau ceva de mâncare in aeroport. Cum am scris mai sus, nu cred ca segmentul de business travellers este foarte dezvoltat la ora actuala din orașele de lângă București, deci dacă tot pleci in concediu măcar sa te relaxezi.
Si scuze dar cu nebunii de șoferi de microbuze din România eu nu prea m-as încumeta...
Eu totuși sper ca dezvoltarea ulterioară a transportului aerian in România sa nu se facă in majoritar pe low cost. Nu toți agreează sa zboare cu genunchii la gura...


Io

Ma iertati, am priceput bine? Lasind la o parte ca vin de la Ploiesti si ca e aproape, presupunind ca vin cu trenul la Otopeni ca merg in Austria la schi si decolez pentru Munchen. Ar insemna sa iau un tren Ploiesti -GdN, apoi sa schimb pentru Aeroport unde ajung in zona actualelor parcari (!) de unde ma trambalez cu tot calabalicul aferent unei saptamini (troller + ruscac de tura + casca, schiuri, gentile de clapari - da, doua) la T2? Asta inseamna sa plec cu o uriasa rezerva de timp si daca economisesc ceva din rezerva asta sa stau in aeroport cu orele? In 2018? La intoarcere la fel de nu mai rau, e drept fara presiunea timpului "de aeroport" insa de data asta insa ar aparea o alta: daca aterizez dupa 9 seara sint sanse maricele sa pierd trenul din Gdn. Or spre Ploiesti am multe, ce se face cineva care merge la Braila, la Iasi, la Craiova sau la Constanta?
Bref, ce solutie e asta si cui foloseste?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

catalin_i

Acum dacă se face tren pana la aeroport nu înseamnă ca toată lumea trebuie sa îl și folosească...

dragos76

Păi da... hai să facem un tren, acolo, să fie. Chiar dacă nu îl va prea folosi lumea.