Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Ce pot sa zic, caietul ala de sarcini e scris de cineva care nu cred ca a văzut o cale ferata pe viu. Nici măcar nu au ieșit la 2 km de palat sa vadă dacă inepțiile lor se verifica în teren.

Interoperabilitate nu vad cum ar putea exista. Doar dacă nu se refera la schimbare 'la același peron' care ar fi posibila. Sau cine știe, poate visează la un sistem unicat prin care urcă vagoanele de monorail pe platforme CF gen matriosca. Cine știe?

Și nu înțeleg de ce vor neapărat monorail. Dacă vor soluții hibride, de ce nu e ok alta tehnologie de people mover, gen rubber tied.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Acum ce facem, reinterpretam in stil <original> notiunea de interoperabilitate?
As mai avea multe alte intrebari <grele> dar nu cred ca merita sa-mi pierd timpul analizand ineptii...
:(

subway

Si mai e o golanie, M6 e pe PMUD, cf OTP e pe Masterplanul de transport! De ce? Nu e si acest proiect tot in Bucuresti/Ilfov, e in Prahova? Sau in o fi in Deliorman???
:(
Mai vreti o rafala de intrebari dintr-astea existential-fundamentale?...ca am tolba plina. :)

Ionut

Oare pentru a cata oara iti atrag atentia cu privire la atitudinea ta aici, pe forum? Uiti mereu ca esti pe PUM, nu pe MeU. Ti-am zis si telefonic ca urmatorul ban primit va fi definitiv. Iar eu cand iti promit ceva, iti si livrez. Nu imi pasa si nici nu ma impresioneaza cine esti. Respecti colegii sau nu mai ai ce scrie aici, pe forum. DEFINITIV.

cristi5

Nu stiu ce inteleg ei prin monorail dar un trenulet (pe o sina sau doua, deasupra sau dedesubt) care are peronul comun cu trenul nu stiu daca e o idee de aruncat din start. Atentie, eu nu sustin neaparat solutia asta. Dar pot s-o discut cu detasare

Ideea cu un astfel de sistem usor e ca are declivitati si raze de curbura mult mai flexibile decat CF. Se poate strecura mai usor prin incurcatura aeroportului, cu toate constrangerile impuse de accesul avioanelor la pista (aterizare, decolare, taxi), zona sterila, etc.

Aceasta flexibilitate ar fi benefica si pt legatura intre terminalul 1 si 2 (nu stiu amanunte dar banuiesc ca ar fi mai usor de realizat decat o legatura CF, complet subterana probabil). Deci solutia ofera o perspectiva buna, cel putin in principiu. Sistemul poate fi legat si de alte locuri de interes, gen parcari etc.

Un alt avantaj e ca CF se poate dezvolta (dublare, electrificare, ramificatie spre Ploiesti) aproape independent. Trenurile de Urziceni pot fi folosite din start pe ruta si nu fura din capacitate. La dublare ar fi o problema pt ca ideal ar fi ca trenuletul sa ajunga intre cele doua fire CF dar mai avem mult pana acolo.

Si organizatoric e un avantaj. Trenuletul ar fi al aeroportului, trenul al CFR. Stim ca de obicei colaborarea intre companiile de stat este foarte proasta. Eu ma gandesc cu groaza la toate avizele si comunicarile defectuoase inte companii necesare pt ca trenul sa intre in incinta aeroportului.

Dezavantajul e mai mult psihologic: inca o schimbare. Chiar daca trenuletul ar putea sa astepte trenul astfel incat transferul sa insemne tragerea valizelor, copiilor, catelului si purcelului peste un peron, apoi 5 min pana la "plecari", aceasta schimbare i-ar putea determina pe multi sa ia taxi. Dar pentru cei (nu stim cati, cu o legatura CF buna pot fi tot mai multi) care nu vin din oras, nu vad nici o diferenta, chiar daca ar schimba trenul in GdN.

Aceste sisteme sunt in general complet automatizate (daca nu ma insel Chicago OHR foloseste sistemul primului metrou automatizat, VALul din Lille). Banuiesc ca sunt fiabile.

Cat ar costa 2 km de trenulet? In cat timp se poate proiecta si instala asa ceva?

dr4qul4

Dar de ce doar 2 km de trenulet? de ce nu 10km ca sa ne legam si la M1000 ?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Pai vrei sa faca 10 km de "nenorocire" ?
Mai bine sa faca doar 2...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

de ce nenorocire? Maglev-ul tot monorail este. Bine, noi avem nevoie de unul mai mic, dar mi se pare cea mai buna varianta de conectare a celor 2 terminale intre ele si la reteaua feroviara.
Nu-mi fac griji ca va fi folosit pentru a ajunge in Bucuresti. Cum nu cred ca nici o varianta va fi folosita. Nici macar metroul daca pretul calatoriei va fi de 5 euro, asa cum zicea cineva zilele trecute (pt tren).

Pai cine sa plateasca 5 euro pe biletul de metrou, in loc sa dea 15 pe taxi? Poate la 5 lei calatoria va fi folosit. Poate.

In schimb ar fi folosit de cei din Ploiesti, Brasov, Buzau, Braila si Galati si alte orase care nu au aeroporturi sau zboruri directe catre destinatia lor.
Pana la urma tu ce ai prefera? sa schimbi avionul (50 euro minim in plus) sau sa iei trenul?


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rizzuh

Quote from: dr4qul4 on March 07, 2018, 02:15:57 PM
Nu-mi fac griji ca va fi folosit pentru a ajunge in Bucuresti. Cum nu cred ca nici o varianta va fi folosita. Nici macar metroul daca pretul calatoriei va fi de 5 euro, asa cum zicea cineva zilele trecute (pt tren).

Pai cine sa plateasca 5 euro pe biletul de metrou, in loc sa dea 15 pe taxi? Poate la 5 lei calatoria va fi folosit. Poate.

Eu am zis 5 euro, dar pentru airport shuttle, cu microbuze. Taxiul nu este 15 lei pana in centru - sunt 18 km pana la Piata Unirii, la un tarif de 1.39 lei / km vine 25 lei, adica in jur de 5 euro. Insa noaptea mai greu, ai mari sanse sa gasesti doar cu 3.5 lei / km, deci 63 total.

Nu stiu cat ar trebui sa fie biletul la tren, pentru ca nu stiu care vor fi costurile si nici durata. Dar putem face o comparatie cu Roma Fiumicino:

  • Taxi: 48 euro pret fix, te lasa oriunde in centru
  • Tren expres: 14 euro, dureaza 35 de minute si te lasa in centru (Termini)
  • Tren metropolitan: 8 euro, dureaza intre 30 de minute si o ora, poti sa cobori la mai multe gari (dar nu in centru)
  • Shuttle microbuz: 4-7 euro, dureaza o ora pana in centru (Termini)
  • Autobuz expres: 4.5 euro, te lasa in centru (Termini)
  • Autobuz normal 2.5 euro, mai multe destinatii disponibile

Daca luam reper taxi si autobuz expres atunci cred ca preturile pot fi exact la fel, dar in lei in loc de euro :D
Acuma, daca ar acoperi costurile de operare, nu pot spune.

cristi5

Quote from: dr4qul4 on March 07, 2018, 01:29:26 PM
Dar de ce doar 2 km de trenulet? de ce nu 10km ca sa ne legam si la M1000 ?

Ma refeream ca pe 2km poate iesi mai ieftin decat o gara si o traversare CF peste DN1, plus ca scapi de deranjul inchiderii partiale a DN1 si asiguri o posibilitate de legare a terminalului 2.  Sunt zeci de sisteme in aeroporturi in lume cu lungimea de 2-3 km, deci e ceva obisnuit. Viteza e pe la 60 km/h. In orele cu trafic mic, multe din sisteme (sunt automate!) vin si la comanda, ca la lift :) In Mexico City este un sistem de 3km care are linia ajustabila, depinde cum se schimba configuratia terenului dupa cutremur!!!

Nu stiu ce sa zic de conectare la M1000, cea mai mica distanta la terminal e cam Gara Buftea, 9,3 km. Cred ca e mai scump pe km decat CF. Orlyval are un pic sub 8km... La Forth Worth mai e un sistem Bombardier Innovia APM 200 de 7,9km, 10 statii. Ca sa fie atractiv, trebuie sa fie intre firele M1000, sa nu fie necesara catarare printre peroane, etc. Complicat, plus ca un tren Ploiesti-OTP-GdN ar beneficia de sinergii imobiliare si trafic local fara legatura cu aeroportul, care ar justifica investitia *impreuna* cu traficul de aeroport.

Termenul general este (Automatic) People Mover
https://en.wikipedia.org/wiki/People_mover

Sunt cateva zeci in aeroporturi din lume. Ar fi interesant de gasit aeroportul cu traficul cel mai mic care are totusi people mover. De exemplu Duesseldorf il are din 1973, nu cred ca avea atunci 10 milioane de pasageri.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_airport_people_mover_systems

Cel mai spectaculos dupa parerea mea: Dortmund+ Duesseldorf, in traditia tramvaielor suspendate din Wuppertal. Nu necesita spatiu in teren, doar deaspura :) Se poate construi deasupra oricarei strazi din Otopeni si poate sa si coboare destul de jos in dreptul pistei (de ex paralel cu strada Aurel Vlaicu)



Sistemul din Chicago de care vorbeam, cu tehnologie fully-automatic Matra VAL, ca metroul din Lille. Are 4,3 km. Mai sunt sisteme VAL in Orly si CDG (plus o linie de metrou in Paris, metrourile din Rennes, Toulouse)

https://en.wikipedia.org/wiki/Airport_Transit_System







Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Şeful CFR: Varianta de rezervă pentru EURO 2020 este transbordarea cu autobuze spre aeroport. Primăria Otopeni cere PUZ pentru subtraversarea DN1

"Trebuie să ne încadrăm până la campionat să putem să ducem lumea care vine de afară în Gara de Nord şi să plece către stadioane. S-a discutat, dacă nu putem să ne încadrăm până la campionat cu soluţia pe sub DN, să facem a doua variantă care va fi şi de rezervă. Transportul se va face de la Gara de Nord până la haltă, care e improvizată, să o modernizăm cu scări rulante, cu acoperiş, iar de acolo o să asfaltăm la două benzi cred, aşa s-a discutat, să facă acele două benzi, inclusiv terminalul în Otopeni", a declarat Ioan Gavrilă, directorul general al CFR, în cadrul unei conferinţe pe teme legate de construcţii şi infrastructură, organizată de revista Capital.

Tot în această variantă, mai spune şeful CFR, este introducerea a două trenuri pe oră, în loc de unul, cât este în prezent. În plus, se va realiza şi o clădire cu sală de aşteptare.

Varianta de subtraversare a DN1 spre Otopeni este mai greu de realizat.

"Cei dinaintea mea s-au dus la Primăria Otopeni, nu au găsit înţelegere, ei spuneau că trebuie PUZ (nr. - plan urbanistic zonal), iar PUZ-ul durează cel puţin un an", a mai adăugat Gavrilă.

http://www.economica.net/ad_151741.html#n

Incredibil, primaria Otopeni vrea PUZ...
Cine s-ar fi asteptat la asta ?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

^Hai ca e bine, tocmai ce s-a inmormantat proiectul legaturii CF cu aeroportul.

rizzuh

Quote from: TibiV on March 26, 2018, 02:15:02 PM
Transportul se va face de la Gara de Nord până la haltă, care e improvizată, să o modernizăm cu scări rulante, cu acoperiş, iar de acolo o să asfaltăm la două benzi cred, aşa s-a discutat, să facă acele două benzi, inclusiv terminalul în Otopeni

Da' in puii mei, in 30 de ani de cand CFR-ul poate face ce vrea fara sa astepte confirmarea de la tovarasul, nu putea sa faca asta? Cat dracu sa coste un acoperis la peron, 2 scari rulante si o cladire cu sala de asteptare? 100 mii de ieuro? Ce tot trebuie ievaluat de 30 de ani de n-au facut nimic pana acum?

dr4qul4

Era o vorba care spunea ca "suntem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine"
In traducere libera ar suna cam asa " parandaratul sub 100k se da la consiliile locale, nu ne deranjati cu frimituri".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alex8

Pentru lucrările de construcții enumerate trebuie PUZ și studiu de fezabilitate. Gara este tot în localitatea Otopeni. O să le explice primarul ce scrie la lege.
După aceea se face proiectare si executie.