Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Înțeleg eu bine, sau e vb de 4 alternative?
Prima, deși e vorba de linie simpla, se conectează la Mogoșoaia, pana unde avem linie dubla. Așadar, linie simpla am avea doar pt trenurile de otopeni.
Varianta 4 mi se pare iar ok. Și ar fi cel mai ușor de prelungit la T2.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

#106
Quote from: dr4qul4 on March 04, 2018, 03:52:10 PM
Înțeleg eu bine, sau e vb de 4 alternative?
Prima, deși e vorba de linie simpla, se conectează la Mogoșoaia, pana unde avem linie dubla.

Da, este vorba de 4 alternative, din care una de... monorail.

NU exista linie dubla pana la Mogosoaia dinspre Bucuresti Nord. Vezi harta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Aia cu monorail va avea nevoie de aviz de la autoritatea aeronautica ori aia nu au fost de acord cu ceva alimentat in dc nici macar la sol, daramite ac elevated!
Lansez o intrebare...cate monorailuri sunt in lume alimentate in ac la tensiunea prescrisa?...sau visam la cai verzi pe pereti?
Si cum se impaca monorailul cu cerintele de interoperabilitate cu reteaua cf clasica?...sau e doar o petarda bagata pe sub usa???

dr4qul4

@frunzaverde, ești sigur ca nu exista? Pana la Mogoșoaia vorbim de linia de cf de centura.
Iar de pe podul de la Chitila se vad clar 2 linii spre Mogoșoaia, care se despart spre București, cea spre București făcând un ocol mai mare si (din ce îmi amintesc) traversează denivelat magistrala Cf spre Ploiești și Pitești.
Iar la DN1A, avem pod de cel puțin 2 linii,  chiar 3.

Ps. Am zis Mogoșoaia, nu Odăile, pentru ca între ele se desparte centura de linia spre Buzău.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

M-ai zapacit...
Nu mai spune "pana la" sau "spre" daca nu precizezi de unde pleci...

frunzaverede a specificat clar:
Quote from: frunzaverde on March 03, 2018, 04:27:09 PM
Este linie simpla, neelectrificata de la Pajura pana la viitoarea ramificatie spre Otopeni. Odata, de muult de tot (inainte de desfiintarea grupelor din triajul Bucuresti, prin 2002-2003), a existat intre Bucuresti Triaj si Mogosoaia si un al doilea fir. Acest fir nu a fost folosit niciodata la calatori, dar a fost electrificat - era folosit pentru a duce trenuri de marfa din triaj spre centura, fara a le mai baga pe 1000 si apoi pe Ramificatia Buciumeni (Chitila - Buciumeni - Mogosoaia).

Acest fir e dezafectat, electrificarea complet desfiintata si eliminata.

Este adevarat, frunzaverde nu mi-a raspuns la postarea asta:
Quote from: TibiV on March 03, 2018, 06:18:19 PM
Deci este clar pentru toata lumea ca faza I este inutila...

@frunzaverde,
mi se pare ca al doilea fir Buc.Triaj-Mogosoaia poate fi refacut relativ usor si electrificat, mai ales ca vor termina pasajul peste DN1A de la Mogosoaia (care parca are loc pentru 3 fire ?....).

Cred ca ideea de a folosi ramificatia Buciumeni pentru o legatura feroviara de calatori GdN-OTP este o aberatie...
Sau, cum a spus subway: "e o varza totala. Gaina beata...care scurma in gramada..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

In legatura cu linia dubla Mogosoaia-Gara de Nord, am avut ieri o discutie cu frunzaverde care cred ca ar fi bine sa o mutam aici.

Pe scurt, acest fir

(click pe harta pt navigare, atentie, folosesc OSM numai pentru ilustrarea liniei de care vorbesc, OSM nu e neaparat corect in zona!)


se afla cu 1m mai jos decat M1000 si are nevoie de 1km ca sa urce pana la nivel. Asta sigur ca e posibil dar linia actuala nu e in uz (e in paragina), si nici cand era in uz nu se folosea pentru calatori. E plina de curbe care limiteaza drastic viteza, ar trebui refacuta de-a dreptul.

Chiar daca s-ar rezolva asta (cumva in cadrul proiectului de legare la OTP, care e departe acum de a cere asa ceva), ar ajunge in GdN pe liniile 1-4 (care vin de la Craiova si Pitesti). De plecat spre Urziceni (si spre Ploiesti) se pleaca pe 5-8. Daca bine inteleg, e posibil sa ajungi de pe 1-4 pe 5-8 dar daca faci asta cu o cadenta de 4 trenuri pe ora, limitezi drastic capacitatea garii. Ar fi nevoie de inlocuirea unui macaz cu o trecere denivelata.

Pe scurt, GdN nu a fost proiectata pt trafic local cu cadenta mare. De fapt, cred ca putine gari infundate din lume sunt.

Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

Quote from: cristi5 on March 05, 2018, 10:31:32 PM
Ce nu inteleg eu, daca un tren vine de la Ploiesti, si trebuie sa se intoarca la Ploiesti, cum e mutat de pe 1-4 pe 5-8? E tras in triaj, curatat si apoi tras la loc in gara?

Trenurile de la Ploiesti si la Ploiesti au ca preferinta principala liniile 5-8. Pachetul 1000 are ca directa 5-8. Se poate folosi si 1-4 cu mici limitari de capacitate. Problema e cu linia Depou Bucuresti Triaj - Triaj - Bucuresti (care oricum nu mai exista acum in teren), care intra in firele de Basarab/1 undeva dupa Carapati.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Asta e linia aia in semi-debleu de pe dreapta , care parea parasita inca de acum 15-20 de ani cand mergeam cu trenul?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

Quote from: TibiV on March 05, 2018, 10:03:31 PM
Esti sigur ?...
Ai dreptate, e pentru trei dar...doar unul e functional

TibiV

Quote from: frunzaverde on March 05, 2018, 11:01:41 PM
Pachetul 1000 are ca directa 5-8. Se poate folosi si 1-4 cu mici limitari de capacitate. Problema e cu linia Depou Bucuresti Triaj - Triaj - Bucuresti (care oricum nu mai exista acum in teren), care intra in firele de Basarab/1 undeva dupa Carapati.

CFR are in teren tot ce ii trebuie pentru GdN-OTP...
Doar ca in paragina, linii scoase din uz... (vagoanele de marfa NU voteaza, da-l naibii de CFR...)
Da, nu este ieftin. Dar se poate face. Este adevarat, NU pe CS-ul asta de rasul curcilor... (Faza I - linie simpla neelectrificata ?...  :o )
Avantajul: nu au de expropriat nimic, toate "paraginaturile" alea SUNT ale lor, pe terenurile lor...

Daca vor sa faca cu adevarat CF pentru OTP, sa isi verifice resursele existente si sa le valorifice.
Daca vor doar sa "para preocupati", sa ne lase naibii in pace si sa nu mai lanseze "pocnitori"...
Daca ne concentram, in 24 de ore le facem aici, pe forum, un Caiet de Sarcini impecabil...

Sunt imbecili...
Reconstruiesc sute de km de cale ferata unde nu are sens, dar nu sunt in stare sa pastreze principala gara a tarii intr-o stare decenta.
Stare decenta inseamna ca trenurile care vin de pe M300/pachetul 1000 sa franeze sub 100 km/h dupa Chitila - cel mai devreme...

@subway,
probabil de aia s-au inventat macazele... ;)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

OK pe scurt, un transport de mare capacitate GdN-Otopoeni nu e posibil fara investitii importante in zona Mogosoaia-Pajura-Gara de Nord.

Pana atunci ramane totul pe un fir, limitat si de faptul ca statia din OTP  fiind infundata, trenurile spre/dinspre Urziceni nu pot lua pasageri de OTP, dar ocupa loc pe linie, limitand capacitatea spre/dinspre OTP.

Oare merita facuta o asemenea investitie, care are capacitate drastic limitata din start?

Exista si calea de mijloc in care se merge pe linie simpla pana-n Mogosoaia. Daca se face GdN-Mogosoaia sub 7 min jumate, se poate asigura cadenta de un tren la 15 min pe sens. Dar cea mai mica intarziere va provoca reactii in lant.  Fara o dublare Mogosoaia-OTP, chiar nicio sansa sa fie mai mult de un tren la 20-30 min pe sens.

TibiV

Fara o dublare Mogosoaia-OTP (si redublarea Buc.Triaj-Mogosoaia) putem sa stam linistiti la TV si sa spargem seminte uitandu-ne la meci.
Ar fi ca si cand baietii aia de au facut tunelul ala pe sub Canalul Manecii l-ar fi facut cu un fir pe sens, neelectrificat...
JUST GREAT !!!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

O observatie: strict matematic vorbind capacitatea actualului PO aeroport-GdN e mai mare decat capacitatea noii gari OTP-GdN. (Datorita trenurilor de Urziceni care pot lua si ele pasageri)

Asa ca facem o gara noua si e eventual o traversare DN ca sa reducem capacitatea. OMG :)

Dublarea liniei macar pe Mogosoaia-Odaile ar rezolva rusinea asta intrucatva.

Gara de trecere in OTP poate nu s-ar justifica pt Urziceni si Galati. Dar o conectare la M1000 cu trecere prin OTP ar fi super justificata de traficul de pasageri OTP dinspre Prahova si Ardeal.

TibiV

Quote from: cristi5 on March 06, 2018, 12:02:57 AM
Dar o conectare la M1000 cu trecere prin OTP ar fi super justificata de traficul de pasageri OTP dinspre Prahova si Ardeal.
Ma gandesc de mult la varianta asta.

Dar...
1. De ce obligi pasagerii de la Brasov pentru GdN sa faca un ocol prin OTP? Probabil 5% ar fi interesati...
2. In general, cati dintre pasagerii celorlalte linii adiacente sunt interesati de OTP?... Procentual, cati dintre calatorii de la Galati/Urziceni vor sa ajunga la OTP ?...  NU avem aceste cifre...
3. (Parere personala): nu poti transforma OTP intr-o noua "Gara de Nord". Este cam ilogic. Folosesc GdN cam de 10 ori mai des decat OTP. Dar poate este o abordare prea "individualista"...
4. In baza punctului 3. avem oare un studiu real de trafic ?... Da-l naibii de Campionat de Fotbal... Vorbim despre sustenabilitatea proiectului....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)