Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

myid

https://dezbate.construim-romania.ro/t/reactia-ascoro-referitor-la-declaratiile-dir-gen-cn-cfr-sa-ion-gavrila/91?u=spooky

El se jură că nu minte. Și l-am prins cu rața-n gură. Și cu ou-n buzunar,Hai la Sfatul Popular! ( reinterpretare )

Pai stati asa , anul trecut a fost emisă OUG 49 prin care se specifică, la articolul IV, că unui proiect de infrastructură de transport de interes național care e cuprins în Master Planul General de Transport al României i se pot emite autorizațiile de construire ,,fără elaborarea și aprobarea prealabilă a unei documentații de amenajare a teritoriului sau de urbanism PAM-PAM

rizzuh

Poate vrea sa zica ca legatura feroviara la OTP nu este proiect de interes national. De ce sa fie, cum adica sa fie de interes national un aeroport care transporta jumatate din populatia tarii in fiecare an? :p

myid

pai e de interes national, ca doar apare in Maste Plan.

rizzuh

Atunci primarul din Otopeni (daca intr-adevar a zis ceva, pentru ca am dubii) sa plimbe ursul, iar "șăful" CFR ar trebui luat la rost. Sau dat afara.

Daca mai adaugam la asta si faptul ca licitatia deja lansata e plina de greseli idioate cum a aratat frunzaverde... :((

Ionut

Pana la finalul anului prezinta variantele... pai sa fie multumiti daca pana la finalul anului vor avea gata licitatia. Ca eu nu cred ca va fi gata. Dar ce stiu eu...




MT si CFR SA vor prezenta 5 variante pentru conexiunea Bucuresti Nord – Aeroport Henri Coanda



CFR SA precizeaza ca dupa finalizarea procedurii de achizitie publica si semnarea contractului de prestari servicii, consultantul ce va fi ales pentru pentru revizuirea studiului de fezabilitate al conexiunii feroviare Bucuresti Nord – Aeroportul International Henri Coanda va finaliza, pana in decembrie 2018, analiza tehnico-economica pentru cele 4 variante posibile de conectare:

-linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoșoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,

-linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,

-linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din stația Balotești la Terminalul Plecări AIHCB.

-varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/ debarcare din PO Odăi și din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri – plecări ale AIHCB.

De asemenea, la nivelul direcției de specialitate din cadrul CFR SA se studiază "in-house" și varianta de modernizare a PO Otopeni și a infrastructurii rutiere între PO Otopeni și AIHCB.

La sfârșitul anului 2018, CFR SA, alaturi de Ministerul Transporturilor, va putea prezenta factorilor de decizie și opiniei publice estimările financiare și soluțiile tehnice detaliate pentru cele cinci variante de realizare a conexiunii cu AIHCB. În funcție de costurile fiecărei variante și a soluțiilor tehnice se va decide asupra variantei alese precum și a soluției de finanțare (Fonduri UE – POIM 2014-2020, Buget de Stat, alte surse) și se va proceda la implementarea proiectului, cu parcurgerea tuturor etapele legale obligatorii pentru realizarea investițiilor.

ClubFeroviar.ro

TibiV

Quote from: myid on March 26, 2018, 08:52:37 PM
Pai stati asa , anul trecut a fost emisă OUG 49 prin care se specifică, la articolul IV, că unui proiect de infrastructură de transport de interes național care e cuprins în Master Planul General de Transport al României i se pot emite autorizațiile de construire ,,fără elaborarea și aprobarea prealabilă a unei documentații de amenajare a teritoriului sau de urbanism PAM-PAM

Mi-e teama ca OUG 49 nu se aplica in cazul asta...
Hai sa vedem exact ce zice OUG 49:

Quote
Art. IV. — (1) Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 alin. (2) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se pot emite autorizaţii de construire fără elaborarea şi aprobarea prealabilă a unei documentaţii de amenajarea teritoriului sau de urbanism pentru proiectele de infrastructură de transport de interes naţional, care sunt cuprinse în Planul de amenajare a teritoriului naţional — Secţiunea I — Reţele de transport şi/sau în Maşter Planul General de Transport al României, cu excepţia porturilor, aeroporturilor, gărilor, triajelor, depourilor, metroului, terminalelor de transport combinat şi punctelor de trecere a frontierei, fără afectarea prevederilor referitoare la calitatea şi disciplina în construcţii

(...)

Art. VI. — Prevederile art. IV sunt aplicabile şi proiectelor de infrastructură de transport de interes naţional cuprinse în Planul de amenajare a teritoriului naţional — Secţiunea I — Reţele de transport şi/sau Maşter Planul General de Transport al României, pentru care a fost iniţiată procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcţii, aflate în implementare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.


Deci subiectul topicului contravine Art.IV.
Iar Art.VI spune, in traducere libera, ca OUG se aplica si pentru intrarea A3 in Bucuresti" in orasul Voluntari...  :lol: :lol: :lol:

Surse:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/OUG_49_2017.pdf
https://legeaz.net/monitorul-oficial-507-2017/oug-49-2017-masuri-accelerare-proiecte-infrastructura-transport
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

catalin_i

^
Însă terminalul de transport intermodal este in incinta aeroportului. Este acest spațiu considerat ca parte a aeroportului sau ca parte a comunei Otopeni? Căci dacă este al aeroportului atunci prevederile OUG 49 se aplica.

rizzuh

Problema e ca este gara. Garile sunt trecute in lista de exceptii pentru care nu se poate sari peste PUZ.

tom_sawyer

Ei spun ca PUZ e necesar pentru subtraversare DN1, n-are treaba cu gara sau terminalul. Cititi cu o pagina in urma.

rizzuh

Ah, my bad. Pentru aia nu este nevoie, se poate da AC separat fara PUZ. Dar daca trebuie PUZ pentru gara nu rezolvam mare lucru, avem sina dar se termina in camp.

TibiV

Quote from: tom_sawyer on March 29, 2018, 11:43:12 PM
Ei spun ca PUZ e necesar pentru subtraversare DN1, n-are treaba cu gara sau terminalul.
Hai, mai omule...
"Ei spun ca" nu au nevoie de PUZ decat pentru subtraversare...
Pentru gara sau terminal nu au nevoie ?...

Lista cu exceptii este clara... Contine inclusiv "terminalele de transport combinat".
Viitoarea "gara OTP" nu intra cumva aici ?...
Atentie, legislatia in constructii nu se refera doar la constructii de la zero !
Chiar si modificarea unei contructii existente se supune (teoretic) acestei legislatii...
(Vom vedea la urmatorul cutremur "adevarat" cate blocuri vor pica doar ca ala de la parter a demolat niste pereti ca sa mareasca spatul comercial...)

Si OUG 49 a fost data (aproape) fix pentru Pandele/Voluntari, care tinea blocati primii 3,6 km de A3 de ani de zile...
Desi A3 nu il incurca cu nimic in "smenurile" lui imobiliare... Era doar "nervos" ca lui nu "ii pica nimic", desi este in "partidul corect".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Un mic breaking news de ieri de la intalnirea API-CFR.

CFR a demarat un "studiu de fezabilitate in-house" pentru dublarea liniei Bucuresti-Mogosoaia-Balotesti. Au declarat ca e pentru prima data la CFR cand se face in-house un SF. Au in plan ca in ianuarie-februarie 2019 sa demareze dublarea liniei (se refereau la lucrari efective, dar imi vine greu sa cred ca termina si SF si fac si licitatia ca sa inceapa lucrarile in ian-feb 2019). Oricum, cica ar fi prima dublare de linie pe reteaua CFR dupa Revolutie (asa au zis, nu cunosc daca asa este). Investitia este gandita in primul rand pentru conexiunea Bucuresti-Otopeni dar si pentru cresterea capacitatii pe Magistrala B-Urziceni.

Nu am cerut detalii cine face mai exact acest SF, dar banuiesc ca au un departament de proiectare sau ceva. Daca vreti, pot cere detalii suplimentare. Tind sa cred ca e un obiectiv important care merita dezbatut mai pe larg, asa ca astept intrebari pentru viitor.

tom_sawyer

^ nu vor sa continue cu dublatul macar pana la Urziceni (ca pana la Faurei nu indraznesc sa ma gandesc)? odata terminata legatura catre aeroport poate va creste si traficul de trenuri pe Galati/Braila - Faurei - Urziceni - Aeroport.

Asta daca pana atunci nu fac praf si pulbere linia Faurei-Urziceni (apropo de linia asta, a preluat-o din nou CFR-ul sau tot la fostul Regiotrans e inchiriata?).

NGC

"Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti"

Noul termen pentru deschiderea ofertelor este 25.04.2018.

tom_sawyer

Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti

Ofertanti:

1. Consis Proiect SRL
2. Baicons Impex SRL

Fiecare cu mai multi subcontractanti.

Data limita de evaluare a ofertei: 22.08.2018 18:00