News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

Quote from: Hory1987 on June 04, 2016, 07:24:20 PM
@nenea_hartia, daca intrebarea era pentru mine nu stiu sa iti raspund, poate ne lamureste altcineva  ;)
Nu, întrebarea era pentru altcineva. :)

alecu26

Da. Aquila au făcut parte lor de utilități.  Acum se ocupa de drumuri. Podul e cam în întregime făcut de Strabag.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Dar chiar nu avem pe nimeni in Ploiesti ?!....
:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan_s

Salut,
Sunt din Ploiesti si va urmaresc de mult timp, dar din pacate nu pot contribui si cu poze (timpul nu imi permite). Dar gasiti mai multe poze la aceasta adresa: https://www.facebook.com/andrei.engineering?fref=ts


CristiM

Quote from: TibiV on June 06, 2016, 01:16:52 AM
Dar chiar nu avem pe nimeni in Ploiesti ?!....
:(

Salutare tuturor,

Ba da, o sa trec eu azi, daca n-o sa ploua iar, sa fac cateva poze.....
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

ciprebbe

Quote from: alecu26 on June 04, 2016, 08:05:54 PM
Păcat ca nu ai prins ridicare de grinzi. Era iminenta din ce se vede din film. E aceasi macara din filmările lui Ciprebbe?

Aia prea sa fie, fara extensie. Probabil greutatea grinzilor de acolo nu a necesitat asa ceva.
Nu pare deloc iminenta ridicarea de grinzi. E cam liniste in filmare iar din ce am vazut la Gilau in ziua in care veneau grinzile era un furnicar pe zona respectiva de santier.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

CristiM

#1761
Dupa cum ziceam, iar a plouat, am avut noroc insa cu o mica pauza intre doua averse si am apucat sa fac cateva poze, iata-le:




































Rampa dinspre Strejnic









De aici, inapoi spre Ploiesti














Astea au fost toate pozele, daca le doriti la rezolutie mai mare, le pot urca pe cele care le vreti.
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

nenea_hartia

@CristiM: Mulțumesc pentru poze! Mă bucur să văd că mișcă.

CristiM

Cu placere!!
Nefiind de meserie, am facut pozele cum m-am priceput, cred ca am prins esentialul.
Ce nu prea inteleg este modul de fixare a grinzilor (cate 15 pe fiecare tronson dintre pilonii de sprijin).
Dupa cum se vede grinzile sunt sprijinite pe acele schele (nu?!) si apoi se va turna un mega-suport care va fixa capetele grinzilor si se va sprijinii in acelasi timp pe piloni?
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

TibiV

CristiM,
Big Like !

Multumim!
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Ceva de genul. Grinzile reala mă indirect pe pile prin intermediul unor antretoaze. Cred ca se vede dec pe street view la podul Mihai Bravu și barbu vacarescu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#1766
Quote from: CristiM on June 06, 2016, 07:39:59 PM
Cu placere!!
Nefiind de meserie, am facut pozele cum m-am priceput, cred ca am prins esentialul.
Ce nu prea inteleg este modul de fixare a grinzilor (cate 15 pe fiecare tronson dintre pilonii de sprijin).
Dupa cum se vede grinzile sunt sprijinite pe acele schele (nu?!) si apoi se va turna un mega-suport care va fixa capetele grinzilor si se va sprijinii in acelasi timp pe piloni?

Prin betonarea zonei de deasupra pilelor se prind mustatile grinzilor (cele laterale), iar prin betonarea placii principale a podului (numite si tablier) se prind mustatile superioare ale grinzilor (incl. cele ale predalelor dintre grinzi, predale care inca nu sunt montate). In final se creeaza o structura unitara (intregul pod devine o grinda continua). Faptul ca se fac mai multe etape de betonare nu conteaza, prin armatura se creeaza o legatura atat de stransa, incat TOATA SUPRASTRUCTURA PODULUI ACTIONEAZA CA UN TOT UNITAR.

Acest tot unitar evident nu are cum sa mai cada de pe pile (imagineaza-ti o masa lunga cu multe picioare, cu masa propriu-zisa  - placa de lemn - dintr-o bucata). Initial insa, fiecare grinda fiind independenta, este nevoie de acele sprijiniri temporare pe care le vezi acum.

In trecut (inainte sa apare programele de calcul pe calculator) nu se proiectau poduri tip grinda continua (fiind extrem de complicat de calculat si riscul enorm de a gresi pe undeva) si toate podurile de pana in anii 2000 sunt formate din multe segmente simplu rezemate pe stalpi (=pile=piloni). Ca atare pe fiecare pilon exista un hop, rostul dintre cele doua elemente independente. Exemplu clasic: podul Grant din Bucuresti. Acum insa se face o grinda continua, asa cum spuneam, si vom avea rost numai la cele doua capete de pod (culei). Grinda aceasta continua poate avea o lungime de max. 800m, de aceea Pasajul Basarab din Bucuresti (2,2 km) are in total 5 rosturi pe artera principala, nu doar doua la capete.

Avantajul major al sistemului prezentat este confortul mult sporit la condus, plus lipsa necesitatii de intretinere a unui numar mare de rosturi - la noi intretinerea fiind catastrofala spre zero, avem permanent probleme la Pasajul Grant din Bucuresti. Plus o siguranta mult sporita, daca un pod este compus din mai multe segmente simplu rezemate, la un cutremur unul din segmente poate sa cada de pe o pila (pilele se misca la cutremur). Daca tablierul este continuu, atunci riscul acesta este redus f. mult.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Singura critica care o am acestui sistem este ca nu se gândesc pilele cu un capital mai lat, astfel încât rezemarea temporara sa fie făcuta direct pe pile. Acele schele sunt foarte scumpe. Sunt foarte masive....chiar dacă nu par.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

Se poate face "continuizarea" şi la nivelul plăcii de suprabetonare, grinzile urmând a rezema independent pe infrastructuri (culee + pile).

alecu26

Nu e același lucru. Schema statica e în acest caz tot de grinda simplu rezemata,  ai tot câte doua rânduri de Reazeme. ...dar scapi de rosturi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).