News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Podul ala aproape leviteaza...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

reed

Interesant că piloții forări au forma dreptunghiulara

TVlad

De cind cu povestea de la Lutca ma tem ca ma bucur degeaba cind se apuca ai nostri de vreo consolidare. Nu imi inchipuiam ca intr-un domeniu atit de important si atit de specializat poate fi loc pentru asemenea amatorism si incompetenta. Au reusit sa arunce o pata pe obrazul tuturor constructorilor cinstiti din tara asta.

danutzu_1069

Pai nu sunt executati prin forare, asta e clar... Cred ca sunt prin batele, si nu cred ca sunt de beton...


survola

#3875
La podul de pe DN73, localitatea Podu Dâmboviței, stadiul fizic se apropie de 93%, anunță CNAIR.
Receplia și deschiderea traficului sunt programate la sfârșitul lunii noiembrie.



Powered by API/PUM imgur uploader

Adrian.TM

#3876
De la vehiculări și propuneri, am ajuns la fapte concrete legate de un proiect, discutat mai demult pe forum (Iarasi, cu implicarea semnificativa a partii maghiare):

Quote"Am discutat cu ministrul maghiar de Externe, Peter Szijjarto, despre evoluţia proiectelor transfrontaliere româno-ungare. Mai exact, subiecte precum deschiderea Punctului de Trecere a Frontierei Beba Veche - Kubekhaza, Triplex Confinium, şi refacerea podului peste Mureş, dintre Cenad şi Magyar Csanad. Partea maghiară a finalizat planurile şi solicitat fonduri europene pentru refacerea podului de la Cenad, iar pentru PTF de la Beba Veche au început pregătirile. Cele două noi puncte de trecere pot fi realizate în baza celor două memorandumuri pe care le-am semnat la Timişoara, în luna septembrie. După finalizarea aceste două noi obiective, vor exista 14 puncte de trecere a frontierei între România şi Ungaria"

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2023/11/09/grindeanu-partea-maghiara-a-solicitat-fonduri-europene-pentru-refacerea-podului-de-la-cenad-pentru-ptf-de-la-beba-veche-au-inceput-pregatirile--1200607

P.S. Practic, ambele parti au solicitat ca proiectul sa fie finantat din fonduri europene, daca imi aduc bine aminte dintr-un alt articol din luna septembrie.

mirceaeliade

QuoteComisia tehnică România - Ucraina pentru construcția podului peste Tisa a stabilit detaliile tehnice astfel încât să i se permită constructorului român să avanseze cu lucrările și pe malul ucrainean, având în vedere avansul de pe malul românesc, a anunțat miercuri secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu. Potrivit lui, noul pod ar urma să fie finalizat în a doua parte a anului viitor.

Astfel, scopul întâlnirii de miercuri a constat în stabilirea tuturor detaliilor tehnice din partea Ucrainei, pentru a i se permite constructorului român să avanseze cu lucrările și pe malul ucrainean, întrucât pe partea României, Consiliul Județean Maramureș și constructorul au avansat foarte bine de la începutul lucrărilor (iunie 2023), stadiul fizic ajungând la 22%, a precizat Scrioșteanu. 

Ținând cont de urgența emiterii Autorizației de Construire pe partea ucraineană, el a spus că a discutat cu reprezentanții delegației ucrainene despre obținerea acesteia în cel mai scurt timp posibil, dar și despre alte avize sau permisiuni necesare.

Totodată, a menționat că a cerut partenerilor ucraineni transmiterea și corelarea calendarului comun de lucru, având în vedere termenul asumat de către constructor și Consiliul Județean Maramureș de a finaliza proiectul în a doua parte a anului 2024.

,,Este primul proiect realizat în cadrul parteneriatelor dintre Consiliul Județean Maramureș și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin CNAIR și totodată, un exemplu de coordonare necesară între autoritățile locale și autoritățile centrale pentru dezvoltarea și implementarea proiectelor care vin în sprijinul cetățenilor și în economia județului", a subliniat oficialul de la Transporturi.

Potrivit lui, acest pod, precum și celelalte șapte puncte de trecere a frontierei ce urmează să fie construite, vor veni și în sprijinul reconectării directe comunităților de români din Ucraina cu România și Europa.sos

tom_sawyer

23 Noi 2023

Anunț public privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu

C.N.A.I.R. S.A. cu sediul în București, B-dul. Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, prin SC NV CONSTRUCT SRL anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul "Pod pe DN 24B km 42+092 peste râul Prut, Albița-Leușeni, județul Vaslui", propus a fi amplasat în județul Vaslui, comuna Drânceni, în extravilan, DN 24B, km 42+092.

Informaţiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Vaslui, str. Călugăreni, nr. 63, Vaslui şi la sediul Consiliului Județean Vaslui, din Vaslui, str. Ștefan cel Mare, nr. 79, jud. Vaslui, în zilele de luni - joi, între orele 8.00-16.30 și vineri între orele 8.00-14.00.

Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul APM Vaslui.

CNAIR

IonutPad

#3879
Quote from: survola on November 07, 2023, 03:25:16 PMLa podul de pe DN73, localitatea Podu Dâmboviței, stadiul fizic se apropie de 93%, anunță CNAIR.
Receplia și deschiderea traficului sunt programate la sfârșitul lunii noiembrie.
Are cineva informmatii daca se deschide saptamana aceasta?

dr4qul4

pe infrapres, in 20 noiembrie arata cam gata
.

Nu vad ce motive ar avea sa nu deschida, cel tarziu,  Miercuri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

pikciu005

Quote𝗗𝗲𝘀𝗰𝗵𝗶𝗱𝗲𝗺 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗰𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝗹𝘂𝗻𝗴 𝗽𝗼𝗱 𝗶𝗻 𝗮𝗿𝗰 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮
Astăzi, la ora 14:00, deschidem circulației rutiere 𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗗𝗮𝗺𝗯𝗼𝘃𝗶𝘁𝗲𝗶 de pe DN73 Pitești - Brașov, localizat în județul Argeș, care traversează râul Dâmbovița.
Acesta este 𝗰𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝗹𝘂𝗻𝗴 𝗽𝗼𝗱 𝗶𝗻 𝗮𝗿𝗰 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, care va înlocui un pod foarte vechi din 1886, monument istoric și care va reprezenta o variantă de ocolire a localității Podul Damboviței, preluând astfel traficul de pe traseul istoric Rucăr - Bran.
Principalele caracteristici și lucrări executate sunt:
✅️ primul pod metalic în arc de cerc cu calea de rulare la partea superioară construit în România
✅️ rampele de acces din pământ armat au o înălțime de maxim 10 metri și o lungime de 593 metri
✅️ subtraversarea rampei Pitești se face printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 metri și lățimea de 5 metri
✅️ două intersecții cu DN73
✅️ podul nou are o lungime de 170 metri și o înălțime de 31 metri
✅️ lungimea totală a proiectului (podul peste râul Dâmbovița și rampele de acces) este de 760 metri
Deschiderea acestui nou pod va elimina restricțiile de tonaj și de gabarit de pe DN73, redeschizându-se astfel traficul greu dintre Pitești și Brașov.
Valoarea totală a proiectului este de 46 milioane de lei, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene, prin programul #POIM.

Sursa

MrConnaisseur


Konter

#3883
Antreprenor: citadina 98-Lemacons-Tancrad. AC din august 2022. Daca am vazut corect, Lemacons lucra la pasaj si Tancrad la calea ferata din port.
"Este o investiție de 160 de milioane de lei. Aceasta a inclus un contract de 94 de milioane de lei pentru șosele și căi ferate noi. Concret, lucrările constau în modernizarea a 2,284 km de drum rutier și construirea unui sens giratoriu. De asemenea, construirea unui pasaj peste intersecția cu calea ferată în vederea eliminării blocajului în zona de acces în port și construirea a 2,288 km de cale ferată."
Sursa: https://www.antidotul.ro/social-stiri-locale/foto-un-pod-a-aparut-peste-noapte-in-orasul-galati/12/2023














Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

Proiectul ce vizează edificarea pasajului Italsofa (Baia Mare – Grosi) va primi finanțare europeană nerambursabilă, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA care a depus cererea de finanțare.
Proiectul va fi finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a fost finalizată, fiind desemnată oferta câștigătoare. Procedura a avut clauză suspensivă iar contractul va fi semnat după obținerea finanțării.

În cadrul procedurii de achiziție publică lansată pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor au depuse oferte patru asocieri de firme:

* Conrep (lider), Proiect-Construct Regiunea Transilvania, Dimex-2000 Company, Scandiuzzi Steel Constructions SPA,

* Freyrom (lider), Constructii Erbasu, Costin si Vlad Birou de Proiectare SRL, Procons Group,

* Drum Inserv (lider), Infra Expert, Cadsil SRL,

* Antrepriza de Reparatii și Lucrări ARL Cluj (lider), Strabag.

La finele lunii noiembrie, autoritatea contractantă a anunțat desemnarea ofertei câștigătoare, și anume cea a Strabag.

Valoarea totală a contractului este estimată la 53,81 milioane de lei, fără TVA.



Finanțare

Valoarea totală a proiectului este de 15,69 milioane de euro, din care sprijinul din partea Uniunii Europene este de 3,72 milioane de euro. Contribuția publică națională este de 9,48 milioane de euro, iar TVA-ul aferent reprezintă 2,48 milioane de euro.
În prezent intersecția dintre drumul județean DJ182B și centura Baia Mare se face la nivel, în condiții grele de circulație.

Proiectul prevede realizarea:

* un pasaj suprateran în lungime de 650 m alcătuit din 11 deschideri (331,05 m) și două rampe în lungime totală de 318,95 m;

* amenajarea unui sens giratoriu cu două benzi de circulație sub pasajul proiectat;

* pod pe varianta de ocolire Baia Mare la km 5+110;

* pod pe DJ 182B la km 3+870;

* podeț pe DJ 182B la km 3+617.

https://arenaconstruct.ro/pasajul-italsofa-va-primi-finantare-europeana-si-va-putea-fi-semnat-contractul-de-executie/