News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

@JohannDB, nu intelegi pentru ca @mirceaeliade a pus doar link si o sinteza, nu tot comunicatul....

Hai sa incerc si eu:
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/constructiamodernizarea-sase-poduri-pe-reteaua-de-0

QuoteBucurești, 17.10.2022
,,Constructia/modernizarea a sase poduri pe reteaua de drumuri nationale"


COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar al finantarii si MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, in calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit in data de 13.10.2022, incheierea Contractului de Finantare nr.182 pentru proiectul ,,Constructia/modernizarea a sase poduri pe reteaua de drumuri nationale", in vederea acordării finantarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient; OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - proiecte noi de investitii , Operațiunea- Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Obiectivul general ale proiectului este:  dezvoltarea unitara a retelei de drumuri publice în concordanta cu cerintele economiei nationale, de aparare si de control, inclusiv in ceea ce priveste reabilitarea / modernizarea lucrarilor de arta situate pe aliniamentul drumurilor.

Obiectivul specific ale proiectului este: executia / modernizarea urmatoarelor poduri:
- Pod pe DN10, peste Basca, la Cislau
- Podul DN2B km 149+841, peste Prut, la Galati – Giurgiulesti;
- Pod pe DN 13C, peste Tarnava Mare la Vanatori;
- Pod nou la Cosmesti, peste Siret, pe DN 24, km 7+620;
- Pod nou pe DN24 km 105+678, la Crasna;
- Pod pe DN1, Ploiesti - Brasov, km 135+332, peste paraul Azuga, la Azuga.

Valoarea totală a  proiectului este de 242.723.138,57 lei și va fi finanțat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 173.655.781,87 lei, 15% contribuția proprie- 30.645.132,66 lei, diferenta fata de valoarea totala a proiectului reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 100 luni, respectiv între data de 17 septembrie 2015 si 31 decembrie 2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Deci nu este vorba de proiecte noi, ci de luat banii UE pentru proiecte terminate sau in derulare...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GIV

nu stiu daca s-a discutat despre podul asta pe aici, dar....

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/pentru-a-nu-pierde-bani-europeni-autoritatile-din-bistrita-nasaud-au-construit-un-pod-din-lemn-in-loc-de-beton-armat.html

"Pentru a nu pierde bani europeni autoritățile din Bistrița-Năsăud au căutat o soluție pentru a finaliza un pod de 54 de metri care, inițial, trebuia să fie din beton armat."

JohannDB

  O istorie în....devenire; o "saga" pentru moment, un moment ce va fi lung.......  Tot se face, pe ici-colo, vorbire despre pasarea unor responsabilități/decizii ca la tenis, când la unul când la altul....

CONCRET : Podul peste Râul Olt la Voila, pe care trece DJ 105, de la Gara Voila (am spus gară, deci are ceva importanță) spre Cincșor - Cincu - Dealu Frumos - limită Agnita unde intră în DJ 106 ce leagă Sibiu de Sighișoara.....
 Mă așteptam, ca în "condițiile" de azi, mai ales că problema acestui pod, trenează de mai multă vreme decât ar fi de bun simț, omenește și necesar, în condiția în care constructorul "s-a apucat" de el și-a început ceva la el, DAR nu primește avizul de demolare al actualului pod pentru a-l ridica pe cel nou.....
 Din ce se spune "pe șantier", mingea este în curtea "Apelor Române", care dintr-un motiv de deranj al nu știu cărei specii de pești, dacă nu broscuțe, motiv provocat de ceva "verzi", se stă în halul în care se stă.....
 De precizat, că pe șantier, sunt depozitate toate elementele noului pod, de la arcele de susținere la elementele de tablier; toate astea așteaptă demolarea podului vechi, ridicarea culeelor de rigoare și montajul elementelor noului pod.... DAR (!!), încă nu se poate....
 Ce este de spus ??? Localnicii, per-pedes sau cu bicicleta/trotineta(că e la modă) trec podul; restul motorizaților, trec pe unde apuvă, dar cu deosebire pe la Dridif, de pe DN1 km 242 pe un drum de un camion lățime betonat până după coronamentul barajului de aici și se reîntorc spre Cincșor (spre vest) pe un drum de pământ, vai mama lui de drum..... Chestia este că acest drum mai trece și calea ferată, M 200, unde are o cocoașă destul de pronunțată la terasament, ce pune probleme trailerelor joase și ceva mai lungi......
 Să las niște imagini, unele din iulie altele de zilele trecute.... Anul de grație 2022.























Powered by API/PUM imgur uploader


 Și prin zonă fiind serile trecute, iată că totul este la fel ca-n iulie.....................













Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/se-reconstruiesc-sau-repara-cinci-poduri-din-tara-pentru-a-permite-deplasarea-vehiculelor-militare-grele-unde-sunt-acestea.html

Cinci poduri din țară vor fi construite sau reparate cu bani europeni pentru a permite deplasarea vehiculelor militare grele, cu o capacitate de până la 130 de tone.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul de finanțare de 14 milioane de euro cu Agenția Europeană pentru Infrastructură. Statul român va dubla suma. Podul de la Voila - care duce spre baza militară Cincu - urmează să fie detonat. În locul lui, se va ridica altul nou până vara viitoare.

Cele 5 poduri se află pe drumuri naționale și trebuie să asigure, pe lângă traficul civil, și mobilitatea convoaielor militare care traversează tot mai des România.


Primul și cel mai important este la Ovidiu, în județul Constanța, unde se află bază militară de la Mihail Kogălniceanu. Urmează podurile de pe DN1, la Azuga, DN 6, la Arginești, și DN15 la Strajă și Viișoara. Rutele pe care ele sunt amplasate fac legătura cu locuri unde armata are unități importante ori sunt aproape de graniță.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: ,,Fac legătura sau se afla pe drumuri care fac legătura şi între unităţi militare. reabilitarea nu înseamnă doar o reparaţie să spunem aşa superficială. Adică nu tragem doar asfalt reabilitarea poate merge până la înlocuirea elementelor podului care se afla în reabilitare. Piloni, culee, grinzi, plăci de susţinere."

Podul de la ieșirea din localitatea Ovidiu este nodul rutier care face legătura cu Autostrada A4 București – Constanța și a devenit extrem de important, în contextul războiului din Ucraina.

Principala cale de acces dinspre port spre baza militară de la Mihail Kogălniceanu, două puncte strategice ale județului Constanța, este acest pod, situat la ieșirea din localitatea Ovidiu. Drumarii vor să întărească 300 de metri din această construcție. Astfel, podul va putea suporta tehnică militară grea.


Ionuț Ciurea, Director Executiv Asociația Pro Infrastructura: ,,Sunt foarte multe puncte de genul acesta, critice. Dacă ai nevoie să treci pe acolo cu ceva greu, că ai o bază militară sau că ai o intervenție undeva, poți să ai surprize, să riști foarte mult să dărâmi efectiv podul respectiv sau să aduci o uzură foarte mare astfel încât să trebuiască să închizi. Asta încearcă să se preîntâmpine. Pe de altă parte, e vorba de cinci poduri din sute."

Și baza militară de la Cincu, unde se află sediul grupului tactic Nato cu aproape 1000 de militari, se confruntă cu probleme privind transportul de tehnica militară. Cea mai scurtă cale către unitate trece peste podul de la Voila, care este vechi și riscă să se prăbușească. Circulația pe acolo este interzisă de un an și jumătate şi tot de atunci autorităţile judeţului Braşov se chinuie să construiască un pod nou. Bani sunt, dar în amonte se afla un baraj, iar Hidroelectrica nu și-a dat avizul pentru efectuarea lucrărilor. Abia acum s-a găsit o soluție tehnică acceptabilă, astfel ca șantierul să poată să înceapă.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

@TibiV... Situația de la Voila, este anterioară momentului scos în evidență de tine..... Aici, cu acest "pe aici nu se trece" ține de cam doi (și) ani, și-n gara Voila, este o pistă betonață dedicată făcută pentru nevoile imediate, dar..., se trece peste coronamentul barajului Voila, dinspre Dridif, limitat la 12 tone ( :lol:  :lol:  :lol:  :lol: ) și apoi acel drum de câmp de te scufunzi în noroi..... Imaginile din iulie 2022 sunt al fel cu cele din octombrie 2022; ce "sfântul"... Și mai suntem pateneri (buni de gură, că restul....)....

pasadia

@JohannDB n-au nici o treaba Apele Romane si protectia vreunei specii cu situatia podului de la Voila / Cincu (si de altfel nici nu iti face cinste modul in care pui problema ("ceva pesti, ceva broscute, ceva verzi ce pun piedici, etc...").

Motivul, cunoscut si recunoscut public, e generat de Hidroelectrica. Care nu se intelege cu antreprenorul Con-A in legatura cu modalitatea de demolare a podului existent, celor de la HidroElectrica fiindu-le frica ca resturile generate le vor bloca lor echipamentele de pe Olt in jos. Cica s-a ajuns la vreo 3 modalitati diferite de lucru, si abia dupa ce s-au inteles s-au prins ca mai au o problema - de podul actual e prinsa o conducta de alimentare cu apa, asa ca acum trebuie o structura provizorie pentru a muta conducta (ce tine de la cei de la Apa Canal Sibiu).

Evident toata aceasta situatie putea fi lejer ocolita daca Consiliul Judetean Brasov isi facea temele cum trebuie si alegea o solutie mult mai normalaȘ
- lasa podul actual acolo unde e, deschis dar limitat la 3,5t
- construia un pod nou, putin mai in amonte, la pachet cu un pasaj suprateran peste CF200 si care ar fi intersectat DN1 in afara localitatii Voila (evitand astfel, in unele cazuri, si traversarea localitatii de convoaiele de tehnica militara)

un desen facut in doua minute:
- cu rosu podul peste Olt
- cu portocaliu pasajul peste CF200
- cu albastru restul de DJ necesar


JohannDB

@pasadia, desenul/idee, nu e rău/rea, dar ai scăpat un mic amănunt; în gara Voila există o rampă pentru încărcare/descărcare tehnică "m"..... Rampă ce se vede și-n poza satelitară. În situația propusă ar trebui o linie dusă mult înafara gării (spre Făgăraș) și o rampă nouă, legată de varianta de drum propusă... Sau un drum nou de legătură de la actuala rampă, la piciorul rampei de acces la podul nou propus; mai complicat, că intrevin expropieri și complicațiile de rigoare. Iar în ce privește pești, broscuțe, și verzi, asta oferă lumea când o întrebi, pe șantier.... În final, fuga de asumare de responsabilitate și-a arătat roadele, în timpul scurs degeaba.

mirceaeliade

daca podul trebuie sa duca la gara, ar putea fi construit 10m mai al stanga pe harta, si sa lase pe cel actual acolo pt pietoni.

tom_sawyer

#3683
27.10.2022
The European Commission is ready to co-finance the construction of a third bridge over the Danube River, as well as a project to improve navigation on the river. The funds may come from the Connecting Europe Facility, but before that Bulgaria and Romania must sign an agreement to start the construction of the bridge facility.

The topics were discussed during a video conference call between the Commissioner for Transport Adina Valyan and the Minister of Transport Hristo Alexiev, reports the press center of the department.

The readiness of the EC gives hope that the "Danube Bridge 3" project can be launched. In recent years, Bulgaria and Romania have only submitted requests for the construction of the bridge, but concrete activities have never been completed.

European Commissioner Valyan expresses the opinion that our country should speed up the preparation of the projects related to "Danube Bridge 3" so that they can be presented by mid-January 2023 in the current call for proposals under the Mechanism for connecting Europe. The Bulgarian minister informed that Bulgaria has already sent Romania a draft agreement for a third bridge, on which the opinion of our northern neighbor is awaited.

https://www-economic-bg.translate.goog/bg/a/view/ek-e-gotova-da-syfinansira-treti-most-pri-ruse-gurgevo?_x_tr_sl=bg&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=ro&_x_tr_pto=wapp


Îl întreabă cineva din presă pe Grindeanu care e stadiul "draft agreeement"-ului?

mirceaeliade

eu zic podul 2 de la Giurgiu-Ruse sa se faca gen 10km in amonte ca sa nu trebuiasca sa treci prin Ruse, si noi cand vom construi "A5" sa o ducem direct unde e podul.

pasadia

Se va face in aval de Giurgiu. Pentru ca Bulgaria deja are in lucru SF (sau si licitatie) pentru DX Ruse - Veliko Tarnovo care prevede si centura Ruse si potential legare la un pod in aval, pentru ca dintre cei care traverseaza podul o parte insemnata merg spre est (Varna, Burgas).
In plus o pozitie in amonte ar obliga statul roman sa construiasca mai MULTI kilometri de drum nou. Si la cat de sarac si lenes e statul roman, prefer sa nu depind de el...

tom_sawyer

Bulgarii au semnat deja contractul proiectare+execuție pentru primul lot de 40 km din autostrada Ruse-Veliko Tarnovo.

sursa

mirceaeliade

eh, tot cred ca s-ar putea conecta la vreo 10 km mai la vest de unde incepe highwayul asta, si la cum e desenat A5, cred ca ar iesi mai scurt cu un pod cev mai in amonte de Giurgiu. altfel se face un S mare cu nordul S in Ro si sudul in Bg

shift2rail

Quote from: tom_sawyer on November 01, 2022, 12:24:09 PMEuropean Commissioner Valyan expresses the opinion that our country should speed up the preparation of the projects related to "Danube Bridge 3" so that they can be presented by mid-January 2023 in the current call for proposals under the Mechanism for connecting Europe. The Bulgarian minister informed that Bulgaria has already sent Romania a draft agreement for a third bridge, on which the opinion of our northern neighbor is awaited.

https://www-economic-bg.translate.goog/bg/a/view/ek-e-gotova-da-syfinansira-treti-most-pri-ruse-gurgevo?_x_tr_sl=bg&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=ro&_x_tr_pto=wapp


Îl întreabă cineva din presă pe Grindeanu care e stadiul "draft agreeement"-ului?

sauf erreur de ma part, Romania nu si-a dat acordul politic pentru locatia celui de-al treilea pod in aval de Giurgiu, deci bulgarii vor avea de "asteptat" dupa "opinie".

NGC

Zilele trecute a fost lansata licitatia [CN1048826] "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersectia DN7 km 170+752 cu DN67km 198+764 – Lotul 1 Pasaj rutier denivelat la intersectia DN 65km 6+050 cu DN 65F km 0+000 – Lotul 2".

Valoare estimata lot 1:  794.114,75 RON fara TVA
Valoare estimata lot 2:  793.914,75 RON fara TVA

Depunere oferte: 07.12.2022