Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

dan tm

Intre timp a venit si ,,explicatia"

Se pune conturul şi se verifică, e o procedură simplă, dar pe care CFR S.A. nu a vrut să o aplice doar din proprie iniţiativă. Asta pentru că rama electrică nu e nici vagon, nici locomotivă...

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5298p975-discutii-generale-despre-transport-iii

voicul

Sper ca nu s-a pus - nu urmaresc topic-ul

Acesta este noul tren CFR Călători - ALSTOM Coradia Stream R-E-IR 101 002. 🚂🚞🚞🚞🚞🚞🚞
În probe de parcurs pe ruta Brașov - București!
#cfr #brasov #cfrcalatori #alstom #train #railway

https://www.facebook.com/watch?v=1272911127178367


tom_sawyer

#1158
CFR Călători va introduce în circulație începând cu data 20 noiembrie 2024, primul tren electric format din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream. Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România.

Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziție încheiat și derulat de către ARF.

CFR Călători va opera rama electrică Alstom pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov ca tren Interregio și cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF. Astfel, un bilet pe distanța București Nord – Brașov costă 63,00 lei la clasa a II-a și 91,00 lei la clasa I, pasagerii având posibilitatea să cumpere deja bilete la acest tren.

În data de 20 noiembrie 2024, trenul va avea următorul orar:  IR 16005 București Nord plecare 09:30 – Brașov sosire 12:00/  IR 16006 Brașov plecare 15:20 – București Nord sosire 17:53, iar în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024 va circula după următorul program: IR 16001 București Nord plecare 05:40 – Brașov sosire 08:08 /  IR 16002 Brașov plecare 08:43 – București Nord sosire 11:12.

Rama electrică livrată de către Alstom este formată din 6 module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h. Și, foarte important, mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom.

cfrcalatori.ro

oc7avian

Poziția API despre lansarea în trafic a Coradia Stream

QuotePrima ramă electrică intră în pâine, într-un final.

Astăzi, 20 noiembrie, prima ramă Coradia produsă de Alstom intră în serviciul comercial pe București-Brașov după ce s-au rezolvat testările și avizele, cu excepția ETCS și a mersului cuplat. Cu întârziere de doar... un an față de primele promisiuni. Evident, fără presiunea alegerilor nu vedeam acum călători în tren.

Contractual, nu trebuia să circule exclusiv pe București-Brașov și am fi vrut să lăudăm alegerea rutei care are o cerere ridicată, de sezon. Dar programul parcă e făcut după principiul "hai că am bifat și trenul ăsta nou".

Din București va pleca la 5:40 dimineața și va ajunge la 8:08 în Brașov. O trasă utilă poate doar pentru practicanții de sporturi de iarnă care seara se întorc în București. Apoi rama se întoarce la 8:43 din Brașov, sosește în București la 11:12, urmând ca următoarea cursă din zi să... nu existe! A obosit trenul, s-a trezit prea devreme dimineața...

Evident, cursa de inaugurare va avea program special astfel încât politicienii să nu fie prea adormiți când se trag în poze cu jucăria nouă sau să nu se sperie de cum arată Gara de Nord înainte să răsară soarele. Aleșii vor merge la o oră normală, 9:30, nu ca fraierii de călători obișnuiți care au așteptat 15 ani material rulant nou.

Lucrurile se mai aranjează parțial de la noul mers din 15 decembrie când trenurile vor fi la ore mai umane, circulând astfel pe tot parcursul zilei în regim pendulă: plecări din București la 6:31 și 13:22, plecări din Brașov la 10:25 și 16:27.

Așteptăm cu nerăbdare livrarea celorlalte 36 de trenuri pe parcursul anului 2025, așa cum ni s-a tot promis. Și sperăm ca primele curse să se desfășoare fără incidente. Mici probleme pot să apară la începutul exploatării și, în plus, vremea se strică la munte chiar acum.

De asemenea, vom monitoriza timpii de parcurs și cu cât vor ajunge în avans în stații, deoarece cele aproximativ 2 ore și jumătate nu sunt demne de performanțele ramelor noi.

pasadia

Am fost in gara la sosirea trenului nou. Ceva presa, ceva oficialități (Ciolacu, Grindeanu, Roșeanu, și spre surprinderea mea - Alin Șerbănescu ). Multi de la Alstom (vreo 30 de angajați cred). In rest, trenul așa cum îl știam - singura surpriza a fost că am descoperit că scaunul are o maneta ce permite 2 poziții (practic se trage șezutul în fața).

Xenos

Când vor fi câte 2 rame, adică perechi, rama mai poate face cel puţin încă un drum Buc - Braşov. De fapt ar fi loc şi de întors, dar mă rog. Iar rama 2, făcând tot 5 semicurse, ar înopta în Bucureşti.
Programul actual (adică până la noul mers) e o bătaie de joc, electoralism pur.

shift2rail

s-a atins vmax de 160 km/h pe Buc-Bv?

40-0802-5

Doar 140.

Am impresia ca doar la drumul asta de test din 2015 din mandatul lui Szentes, s-a circulat pe Bucuresti - Campina cu 160.


pasadia

#1164
Uite, asta e genul de întrebare pe care nu o înțeleg. Adică nu pricep:

- de ce m-ar interesa daca s-a mers sau nu cu 160? Adică știu că automotorul poate duce 160, știu totodată că linia duce 160 doar pe anumite segmente și mai știu că oricum traseele sunt stabilite la viteze mai mici (nu mai vorbesc despre restricțiile de pe linie).

- de ce ar conta dacă eventual au atins azi 160, pentru spectacol și pentru conducerea de partid și de stat, dacă oricum ulterior, în utilizarea curenta, nu va atinge 160?

- dar apoi, de ce întrebi așa ceva pe cineva care a anunțat că locuiește în Brașov și a scris că a asistat la sosire? Altfel spus - nu am fost in tren, de unde naiba sa știu cu ce viteza punctuala au mers?

- și apoi, daca afli răspunsul, detaliat și exact - să zicem sub forma "da, s-a mers cu 160 de la km 34 la km 38", cu ce anume ti se schimba viața ta? Sau ce relevanta punctuala poate avea acest răspuns?

Mă rog, postări fara rost, că doar suntem pe un forum. Ce pot sa afirm, apropo de viteza, e că conform declarațiilor lui Roșeanu trenul încă nu poate circula pe baza de ERTMS In sensul că nu are actele (agrementele) gata pe partea asta. Recunosc, n-am idee ce nivel are el în dotare, ce nivel permite linia și alte detalii de genul, nu sunt chiar un geek pe zona asta. Dar până mă apucă interesul pe domeniu asta mi se mai relevant să aflați că încă (după atâta timp) tot nu e gata.

TibiV

Pai conform instructiilor, pe sistemul actual de centralizare/semnalizare al CFR (BLA, indusi) nu este voie sa depasesti 140 km/h (cu exceptia cazului in care se circula "la cale libera".

160 km/h se poate doar acolo unde este instalat si functional ERTMS/ETC. Adica (deocamdata) nicaieri in Romania...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

Intrebarea nu era ptr @pasadia, evident, ptr cineva care e la curent cu performantele sectiei Buc-Bv.

Altfel, e elementar ca e relevant daca se calatoreste cu 160 km/h sau nu, din moment ce am solicitat prin criterii de licitatie, si deci am achizitionat, o rama capabila de 160 km/h.




pasadia

Ok, atunci raspunsul direct e ca nu o sa mearga NICIODATA cu 160 de km/h intre Bobolia si Brasov. Sau ma rog, o sa mearga prin tunelul de baza de la Predeal cand o sa fie acesta construit. Happy now?

AndreiB

ERTMS e certificat pe Buftea-Brazi, deci cel putin teoretic ar putea circula cu 160km/h aici relativ repede Rama Coradia.

Insa:

1. Suprainaltarile in curbe nu mai sunt de 160km/h. Nu stiu daca rama ar putea avea un regim special - sa se permita operarea cu 160km/h oricum?
2. Mentenanta preventiva nu exista - relativ des apar restrictii de 70km/h la Crivina, Peris si Brazi. E ineficient sa operezi in stilul asta.

Trebuie sa regandim mersul si sa cadentam plecarile din GdN spre Brasov, cum s-a facut si spre Constanta.

Avem nevoie de asa trenuri as sugera dimineata (din Bucuresti)

06:30 (pleaca la Baia Mare acum)
07:30 (re-asezare la cel de 07:11)
08:00 (trasa noua)
08:30 (ex-Constanta, acum la 08:24)
09:00 (trasa noua)
09:30 (trasa noua)
10:00 (pleaca la Sibiu acum)
11:00
Etc

tom_sawyer

#1169
Trenul nou de la Alstom a fost anulat în a doua zi de circulație cu pasageri, din cauza unor ,,erori afișate de computerul de bord"

Trenul ar fi trebuit să plece din Gara de Nord, către Brașov, la ora 5.40, iar trenul urma să facă apoi și cursa Brașov – București. Trenul nu a mai plecat în această dimineață, iar pasagerii au fost direcționați spre trenul IR 1735, care a plecat la 6.11.

Iată ce spune Autoritatea pentru Reformă Feroviară:

,,Trenul nou a trebuit să fie anulat în această dimineață în urma unor erori afișate de computerul de bord care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou și decuplarea locomotivei de manevră.
Călătorii au fost redirijati către următorul tren programat cu 30 de minute mai târziu.
Reamintim faptul că trenul Coradia Stream preluat de ARF și pus în circulație (din lotul de 37 de trenuri contractate în martie 2022) nu are în prezent vreo rezervă tehnică, până la intrarea în parc a următoarelor trenuri".

hotnews.ro


Mai bine le bagă direct de la noul mers, acum că s-a consumat și momentul electoral.