Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

daniel_avram

Pentru Alstom ar fi o problema de imagine sa puna chinezii rama in circulatie inaintea lor. Da si pe mine ma ingrijoreaza acel mesaj cu "atentie la cap" asa joasa e zona dintre segmente? Ramane totusi o ciudatenie ca un producator de vagoane sa importe din china o rama electrica dar in acelasi timp sa se planga toata ziua ca statul nu cumpara MR produse locale.

oc7avian

Rutele propuse pentru DMU închiriate




Powered by API/PUM imgur uploader

carutasul

azi m-am întâlnit cu o ramă Haricleea Darclee pe centură ( pe platformă) , mergea dinspre Domnești spre Bragadiru, nu știu dacă e metrou sau automotor dar mă gândesc că metroul n-are ce căuta încolo ...

dan tm

e foarte interesanta lista prin modul de intocmire
trebuiau trecute exact statiile de plecare -destinatie pentru rutele scurte?

Adica daca spun 1.Sărmășag-Zalău Nord linia e inclusă și în 8.Carei - Zalău Nord ambele mai fiind o dată prinse în 9.Sărmășag-Satu Mare.

9. Sărmășag -Satu Mare pe secția Carei -Satu Mare mai e prinsă o dată la nr. 4.Satu Mare-Carei care mai eprinsă o dată la 12.Oradea -Halmeu.

9. Săcuieni Bihor-Sărmășag(probabil via Marghita) mai prinsă o dată la 10. Jibou-Săcuieni Bihor. Logic Jibou -Săcuieni Bihor cuprinde 2. Jibou-Zalău Nord și 1.Sărmășag-Zalău Nord și o parte din 8.Carei-Zalău Nord

13. Baia Mare-Cluj Napoca cuprinde 5.Baia MAre-Jibou și 11.Cluj Napoca-Jibou.

Acuma eu înteleg ca trebuie să fie precizate anumite sectii dar cred ca era mai în regulă sa fie cuprinse capetele sectiilor si acolo  in ele lasat la aprecierea OTF în functie de cerere sectoarele pe care să circule.

De unde stim ca nu o sa fie nevoie de trenuri pe ruta Valea lui Mihai -Săcuieni Bihor , Dej Călători- Ileanda sau Oradea-Marghita? pentru muncitori, pentru elevi.
Acuma daca segmentele atea nu sînt prinse nu o sa se poata introduce trenuri?
Cred ca si transportul asta trebuie sa se muleze pe cerere nu pe niste criterii ultrabirocratice.

practic pe zona sînt 7 linii
1 Oradea-Săcuieni Bihor- Carei-SAtu Mare-Halmeu
2.Satu Mare -Baia MAre
3. Baia MAre-Jibou-Cluj Napoca
4. Carei-Sărmășag-Jibou
5.Săcuieni Bihor-Sărmășag
6. Oradea-Aleșd
7.Oradea-Timișoara Nord

Ei le-au fragmentat si le-au suprapus.

Automotoarele astea vor putea circula Oradea-Salonta dacxa nu e prinsa in lisata aia?



BGP2597

Mai degrabă acolo sunt trecute relațiile pe care CFR Călători are trase. Pe M600 în zona Iași, de exemplu există câteva perechi de trenuri Regio pe relația Iași - Scânteia, câteva pe relația Iași - Vaslui, alte câteva pe relația Iași - Bârlad și alte câteva pe relația Iași - Tecuci.

Închirierea nu cred că se face pentru servicii noi, ci ca să acopere trasele existente, care cu mici ajustări ale orelor se păstrează de la an la an. Mai mult, fiind luate direct de CFR Călători, le vor folosi după cum consideră, nu are cine să le impună cum/pe unde să le folosească.

Sorinus

Quote from: carutasul on October 29, 2024, 11:32:33 AMazi m-am întâlnit cu o ramă Haricleea Darclee pe centură ( pe platformă) , mergea dinspre Domnești spre Bragadiru, nu știu dacă e metrou sau automotor dar mă gândesc că metroul n-are ce căuta încolo ...

Cele de metrou ptr M5 au nume de Judet.

BGP2597

Haricleea Darclee este unul din tramvaiele Astra Imperio pentru Brăila. Primăria de acolo a decis să numească fiecare vagon după o personalitate locală. Primele se numesc Ana Aslan, Maria Filloti, Nicu Alifantis și Panait Istrati, cel văzut pe DNCB fiind al cincilea din lot.

carutasul

#1147
parcă nu semăna cu cele din București :)
(P.S. Le-am căutat pe net, alea sunt, merci)

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 7 noiembrie 2024

PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii ,,Achiziţie de 9 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2"

gov.ro

oc7avian

Acum sunt 100% convins că vorbim de exercitarea opțiunii de 9 rame suplimentare în contractul cu PESA  ;)

Poza 1: Nota de fundamentare
Poza 2: CS-ul licitației ramelor IR (20 + 9)








Powered by API/PUM imgur uploader


cristi5

S-a lamurit de ce sunt agabaritice noile rame electrice. Chiar stim ca au fost remorcate prin tara ca transport agabaritic. Sunt prea inalte cu pantograful coborit.

https://clubferoviar.ro/trenurile-alstom-crrc-si-pesa-fara-instructii-necesare-cfr-punerii-pe-sine/

E normal, daca vrei low floor pui echipamentele (transformatoare, redresoare, convertoare de tractiune) deadupra trenului.

Dar instructiile romanesti se pare ca nu sunt pregatite

Problema nu ar fi doar la Alstom Coradia conform ClubFeroviar. La fel si CRRC, cica si PESA

Xenos

Banuiesc ca, daca tot ne-a luat prin suprindere ca vin ramele licitate de ani buni, se pot emite instructii noi in timp f scurt.

Elful821

Instructiile românești sunt depășite tehnic de ani de zile, birocrația stufoasă și aparatul de partid fac greoaie evoluția. Se pot emite acte normative, dar problema e și cu agabariticele. Sunt mai multe tipuri și depinde unde o încadrează. Spre exemplu la Isalnita (dacă nu mă înșel) dacă ai gabarit cu telegrama de condiții generale te va trece prin linia 4 abătută, la un moment dat era cu 10 km/h în abatere spre Filiași și 5 spre Craiova.

dan tm

Hai ca vine si rezolvarea.
seful unei gari si un reprezentat OTF masoara trenul si trimit masuratorile la ASFR.

dar pentru ce mai exista ASFR si AFER si altele? doar sa aiba ruleta acreditata AFER si avizata de Metrologie,

https://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5588-hg05112024dacrtm-2

Art. 3. – (1) OTF, care dorește înscrierea în lista actualizată/modificată a vehiculelor feroviare motoare acceptate în cadrul evaluării pentru eliberarea certificatului de siguranță a unui material rulant 20 tone/osie, respectiv sarcina pe metru liniar de până la 7,2 tone/metru, va solicita CFR întrunirea unei comisii formate din șeful celei mai apropiate stații CFR de locul unde se află materialul rulant, sau împuternicitul acestuia cel puțin în funcția de impiegat de mișcare, autorizați în acest scop, și împuternicitul operatorului de transport feroviar. OTF va atașa la solicitare toată documentația tehnică necesară din care să rezulte dimensiunile proiectate ale materialului rulant. În cazul în care forma exterioară a materialului rulant este neuniformă de-a lungul acestuia OTF va specifica în documentație toate punctele în care este necesară efectuarea de măsurători.
(2) Comisia își va desfășura activitatea, de regulă, pe timpul zilei, iar în cazuri bine justificate poate să își desfășoare activitatea și pe timp de noapte, dar în acest caz OTF va asigura iluminatul corespunzător al zonei în care își desfășoară activitatea comisia.
(3) Comisia descrisă la alineatul (1) va proceda la măsurarea conturului geometric transversal în punctul cu dimensiunile cele mai mari. În cazul în care forma exterioară a materialului rulant este neuniformă de-a lungul acestuia, se va proceda la măsurarea conturului geometric transversal în toate punctele în care forma exterioară a materialului rulant necesită efectuarea acestor măsurători.
(4) În urma efectuării măsurătorilor comisia va întocmi un proces verbal de măsurători după modelul prevăzut în Anexa 4 la Instrucțiunile nr. 328.
(5) În urma măsurătorilor prevăzute la alin. (1) – (4), CFR emite un aviz prin care se confirmă sau, după caz, se infirmă că materialul rulant automotor cu gabaritul CFR vagon de încărcare depășit se încadrează în gabaritul 0-VM.
(5) Avizul prevăzut la alin. (5) se comunică în original OTF care a solicitat măsurătoarea și în copie Autorității de Siguranță Feroviară Române, denumită în continuare ASFR.