Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#1125
Continuare, a se vedea și pagina anterioară.

Foto. 11 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentări grafice tridimensionale ale interiorului (variante). Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 12 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare grafică tridimensională a interiorului în zona ușii de acces (variantă). Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 13 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare grafică tridimensională a interiorului (variantă). Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 14 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare grafică tridimensională a interiorului (variantă). Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.


Foto. 15 – Rama electrică cu trei unități construită de PESA ce urmează a fi livrată pentru proiectele RE-IR2 și RE-R1 – reprezentare grafică tridimensională a interiorului toaletei PRM (variantă). Sursă foto: © Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyina.



Ca observație, atât schema de vopsire exterioară a ramei (foto 1 și 2), cât și elementele de design ale amenajărilor interioare (foto 11 ÷ 15) nu sunt definitive sau finale.

Soluții tehnice moderne

Câteva considerente legate de domeniul structurilor portante la vehiculele feroviare. În cazul sistemelor de frânare, soluția cu disc de frână aplicat pe roată se dovedește a fi din ce în ce mai agreată/aplicată în cazul vehiculelor feroviare moderne. Soluția prezintă o serie de avantaje, în special legate de gabaritul și modul de amplasare ale subansamblelor boghiului.

De asemenea, soluția (preponderent în domeniul convențional, nu al marilor viteze) conduce și la o reducere a maselor nesuspendate în structura vehiculului. Alte avantaj: simplitatea modului de prindere a timoneriei și a regulatorului automat de timonerie (evitarea timoneriei divizate), spre deosebire de amplasarea discurilor de frână pe osia propriu-zisă.

Discurile de frână aplicate direct pe roată sunt întâlnite și la locomotivele moderne, de exemplu: Traxx 3 MS (Alstrom), Vectron (Siemens); Euro 6000 și Euro Light Dual (Stadler), Gama 111ED (Pesa), Bison (CRRC) etc.

O altă particularitate a vehiculelor feroviare moderne (în special în cazul EMU și DMU) este aceea a cadrului de boghiu fără traverse frontale".


https://clubferoviar.ro/foto-cum-arata-la-interior-trenurile-pesa-polonia/


Xenos

Interioarele din randările de mai sus ale ramelor PESA sunt mult mai serioase şi mai ergonomice decât cele ale ramelor Alstom. Sper că le lasă aşa şi nu pun iarăşi imitaţie de lemn şi alte mizerii pe jos.

AlexxC

Cum iti dai seama ca un scaun este sau nu ergonomic dintr-o poza? La fel cum pe topicul cu locomotive iti dai cu parerea ca un produs nu este fiabil doar pentru ca nu iti este pe plac designul exterior??

In ultima vreme a scazut mult calitatea postarilor pe forum; am ajuns sa dau scroll la tot ce inseamna text si sa urmaresc doar pozele si videoclipurile din drona.

Xenos

Eu ignor userii care nu-mi plac, fă și tu la fel. Uită-te bine la cum arată scaunele PESA și compară cu mizeriile alea de la Alstom, pe care am și stat.
Deci, ignoră-mă, te voi ignora și eu, de altfel nu rețin postări relevante.

oc7avian

Avem un CS care s-a mai maturizat. Cerințe la scaune au fost mai concrete. Mai e de evoluat, bineînțeles.

@AlexxC are dreptate. Nu ne putem da seama de ergonomie absolut deloc. E cotiera tare? E moale? Idem șezut, spătar etc. Iar în randări totul e spațios  :lol:
Ce putem însă deja observa bonus la confort e separarea zonei pasagerilor de "vestibul" cu uși interioare, cu excepția zonei PMR.

Cum am reușit să venim în premieră cu "unboxing" Coradia, vom face tot ce putem și cu cele de la PESA.

Previziunea mea este că vor fi un pic ceva mai ok decât cele de la Alstom, dar nu-s convins că destul de confortabile pentru rutele foarte lungi. Vom vedea. Producătorii livrează ce cerem. Alstom a livrat un Softrans mai lung și mai rafinat, atât.

cristi5

#1131
@oc7avian fara sa ma pricep, inteleg ca distantele intre boghiuri la PESA sunt mari si asta va duce la o tinuta de drum mai proasta.

Nu stiu, sa fim sanatosi sa ajungem sa le testam temeinic pe amandoua.

oc7avian

Te referi la boghiurile unui segment? Pe schița de pe pagina anterioară avem 17600mm. La Coradia avem 18500mm. Întradevăr discutăm și de arhitecturi diferite.

Poate n-am înțeles eu întrebarea.

cristi5

#1133
Intre timp ne-am lamurit ca problema (potentiala) la PESA e ca nu are boghiuri articulate, adica situate intre vagoane, ci cate doua sub fiecare vagon

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jacobs_bogie

Boghiul Jacobs are avantajul confortului si masei mai mici (practic media e un boghiu per vagon) iar dezavantajele sunt
- vagoanele nu se pot separa decat in atelier

- in curbe poate necesita gabarit lateral mai mare (fiind lungime mai mare intre boghiuri)

Zicea @ioandorin ceva de declarat Coradia ca fiind agabaritic in actele CFR, cel putin la transporturile initiale pe retea.

@AlexxC imi pare rau ca nu ne ridicam la inaltimea exigentelor tale :)

District EA

Astăzi am văzut LEMA 019 (Gogu Constantinescu) cu o ramă electrică Alstom (posibil 001 cea de teste) încadrată de două vagoane de siguranță îndreptându-se spre Arad.

tom_sawyer

[CN1074825] "Închiriere automotoare diesel (DMU) pentru trenuri de scurt și mediu parcurs" - împărțită în 2 loturi"

Data publicare: 28.10.2024
Autoritate contractanta: SNTFC "CFR CALATORI" S.A.

Închiriere automotoare diesel (DMU) pentru trenuri de scurt și mediu parcurs" - împărțită în 2 loturi:
Lot 1 - ,,Lot I – Închiriere de Automotoare Diesel (DMU)autorizate pentru operarea trenurilor de călători pe infrastructura feroviară publică din România pentru zona București-Craiova"
Lot 2 - ,,Lot II – Închiriere de Automotoare Diesel (DMU)autorizate pentru operarea trenurilor de călători pe infrastructura feroviară publică din România pentru zona Cluj-Iași"

Precedura de achizitie sectoriala se va finaliza cu incheierea unui acord cadru de furnizare pentru o perioada de 36 luni cu unul sau mai mulți operatori economici.
Acordul cadru se poate încheia cu mai mulți operatori economici pe fiecare lot, numărul maxim va fi de 5 operatori economici.
Încheierea contractelor subsecvente este conditionata de urmatoarea clauza suspensivă: Încheierea contractelor subsecvente este condiționată de obținerea acordului de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru utilizarea, la formarea trenurilor cuprinse în Contractul de Servicii Publice aprobat prin H.G. nr. 1453/2022, a automotoarelor Diesel (DMU) ce vor fi închiriate, în maxim 90 de zile de la data semnării acordului cadru.
În situația în care entitatea contractantă nu obține acordul de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, Acordul-cadru va înceta de drept, fără intervenţia instanţelor judecătoreşti.

Cantităţi estimate pentru Acordul - Cadru sectorial Lot I -min. 3 buc AM inchiriat - max. 26 buc AM inchiriat.
Cantitati estimate pentru cel mai mare contract subsecvent Lot I- min. 5 buc AM inchiriat. - max. 21buc AM inchiriat.

Cantităţi estimate pentru Acordul - Cadru sectorial Lot II -min. 3 buc AM inchiriat - max. 16 buc AM inchiriat. Cantitati estimate pentru cel mai mare contract subsecvent Lot II- min. 5 buc AM inchiriat. - max. 11buc AM inchiriat.

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 39.420.000,00  si 275.940.000,00  Moneda: RON

cristi5

#1136
Rama CRRC. Atentie la cap???

Oricum se pare ca e buna concurenta, aud de la o sursa de incredere ca Alstom si CRRC se intrec care sa circule primul cu calatori.




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Quote from: tom_sawyer on October 28, 2024, 02:35:57 PMÎnchiriere automotoare diesel (DMU) pentru trenuri de scurt și mediu parcurs" - împărțită în 2 loturi:
Lot 1 - ,,Lot I – Închiriere de Automotoare Diesel (DMU)autorizate pentru operarea trenurilor de călători pe infrastructura feroviară publică din România pentru zona București-Craiova"
Lot 2 - ,,Lot II – Închiriere de Automotoare Diesel (DMU)autorizate pentru operarea trenurilor de călători pe infrastructura feroviară publică din România pentru zona Cluj-Iași"

Ambele "zone" sunt electrificate. Ce zone or fi astea, "regionalele" CFR Calatori, aprox regionalele CFR?

AndreiB

Probabil pentru Bucuresti - Pitesti - Craiova, prima parte.

dan tm

Poate ca ,,zona" nu trebuie inteleasa ca fiind ,,linia".