Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

Ce am eu la masina si trenurile nu auuuu? Camera de dat cu spatele, cum imaginea in bord. Hehe.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

thinker

@vancouver - ai camera functionala cat timp nu pui remorca  :lol:

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

#272
Quote from: thinker on January 03, 2019, 01:15:30 PM
Stie cineva cat rezista teoretic un asemenea opritor?

Tampoanele alea sunt piese de muzeu, acolo de la deschiderea corpului "la coloane", in anii '30. Nu au cine-stie ce rezistenta, sunt niste sine de 45 incovoiate, cu o traversa de lemn prinsa de ele in care s-au montat doua opritoare simple. Sina respectiva nu e sudata de nimic, si terasamentul e praf si pulbere la capatul garii. Chestiile alea e foarte usor sa le rupi sau rastorni...

Trenul nu era foarte greu. O rama din aia RIO e incredibil de usoara, trei segmente au 119 tone. Cele noua vagoane au putin sub 350 tone tara, fata de 525-550 tone pentru vagoane normale.

Quote from: bgd77 on January 03, 2019, 02:12:11 PM
Nu sunt camere montate pe linii/peroane care sa fi surpins momentul accidentului?

Nu, nu sunt. Exista camere montate in holul central carera filmeaza holul central (in lung, si tabela de plecari/sosiri), si exista camere pe peron care filmeaza peronul. Exact capul de peron nu-l prinde nici o camera.

Quote from: dr4qul4 on January 03, 2019, 12:42:45 AM
Bine ca nu a fost ATC-ul cel nou

ATC-ul (presupun ca zici de IC2-urile de la Astra Trans Carpatic) nu e nou. E fier vechi luat de la DSB, carpit pentru operare in "siguranta" si pus la munca pe Caile Ferate Romane. Problemele de la DSB au inceput sa apara si la ATC. De exemplu, azi au anulat pe nepusa masa toate trenurile Timisoara - Oradea - Baia Mare, le-a cedat automotorul pe 29...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#273
Semnal de alarma de la Jurnal Feroviar: 4 deraieri in 10 zile

https://www.facebook.com/1411314159144282/posts/2303640513244971/

Quote
Dragi prieteni feroviari si nu numai. ecuatia este destul de simpla iar situatia tragica. Intr-un interval de 10 zile am avut numai putin de 4 incidente grave pe caile ferate din Romania.

23/12/2018 - IR 1821 al SNTFC deraiaza intre Subcetate si Baiesti cu ultimele 3 vagoane;

23/12/2018 - intre Gradinari Caras si Berzovia se produce deraierea trenului 69498 al op privat RO-TRC;

26/12/2018 - tren 44505 al SNTFM, locomotiva deraiaza cu prima osie in sensul de mers la Monor Gledin;

02/01/2019 - trenul R 16037 al Regio Calatori nu reuseste sa opreasca la garare, loveste opritorul de linie al liniei 6 in Gara de Nord din Bucuresti, deraiaza cu prima osie in sensul de mers si se opreste 3m mai tarziu in stalpul de sustinere al catenarei si al semnalului de la capat de linie...

Si analiza:

Quote
Astea sunt rezultatele unui sistem putred, minister al trensporturilor putred, infrastructura putreda, angajati insuficienti in teren dotati cu nimic, un sistem unde nu poti intra decat daca esti ruda sau apari cu ordinul de partid in buzunar la "interviu".

Din pacate oamenii buni au fost indepartati, acum avem santieristi cu pretentii de directori generali dar cu probleme grave la dictia limbii romane intr-o parte, sau fantome ratacite din statul paralel in partea cealalta.

Ne pare rau sa o spunem, pregatiti-va pentru un an 2019 cu pierderi de vieti omenesti, tot primim semnale de alarma din partea universului de ceva timp iar noi nu facem nimic.

Poate pentru acesti indivizi cu decizia de pensionare in buzunar, e mai important sa ia cu ei pe lumea cealalta si functia de DG decat sa lase ceva util in urma...

marcelbanu

Scurgeri de combustibil în gara Brad, pe linia 317, 07 ianuarie 2019, tren Regio Călători,
număr de înmatriculare: 95-53-5-570795-6.




Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

rota

Un ordin al ministrului Transporturilor ar face circulaţia feroviară nesigură. Acesta permite ca trenurile să fie conduse de o singură persoană

Iulian Măntescu, liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, consideră că circulaţia feroviară este în periol dacă trenurile de marfă sunt conduse doar de către un mecanic de locomotivă, aşa cum prevede un nou ordin de ministru. Până acum, era obligatoriu ca trenurile să fie conduse de mecanicul de locomotivă, alături de mecanicul ajutor de locomotivă.

Ordinul ministrului Transporturilor pentru deservirea trenurilor de marfă doar de către mecanicul de locomotivă, publicat recent în Monitorul Oficial, reprezintă un atentat la siguranţa circulaţiei, acest document fiind dorit de operatorii privaţi de mai mult de 10 ani, a declarat, pentru AGERPRES, Iulian Măntescu, liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.

Economica

dan tm


perfidus

Cei care au efectuat ultima inspecție tehnica periodica si nu au observat ca izolatorul acela era fisurat, pot pati ceva in acest caz? Care este cutuma in domeniu?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

thinker

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

A deraiat de un boghiu un vagon cisterna.

S-a remediat inca de la 11...
Quote
circulatia feroviara s a redeschis la ora 11.00, pe linia II directa din statia Toplet.
Trenul de marfa a fost garat pe linia I din statia Toplet.

Oana Branzan
Purtator de cuvant CFR Infrastructura
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

District EA

În jurul orei 13.15, locomotiva trenului rapid 74-1 a deraiat la ieșire din Statia Săvârșin. Trenul circula pe relația Brașov – Budapesta.
http://www.aradon.ro/tren-deraiat-la-savarsin-circulatia-feroviara-este-intrerupta/2206960

Dragosdimitrescu

Si despre deraierea din Bucuresti Nord stie cineva ceva?

TibiV

EA 106 a deraiat la manevre (FARA garnitura) in zona dintre Pasaj Grant si Gara de Nord, pe linia de acces către gara, cu ambele boghiuri, ieri in jurul orei 17.
Probabil de asta nu a pus-o kuku la numaratoare, caci nu avea calatori la remorca...
Trenul de interventie adus aseara in zona:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Doamne, parca am trai in Far-(w)est...

'Ce ma, nu puteai sa franezi?'. Mecanic de locomotiva agresat de martorii accidentului de tren de langa Timisoara.

TIMIS. Cativa localnici din Dudestii Noi, care au fost martori la fata locului la accidentul de tren de vineri, au sarit la gatul mecanicului de locomotiva, dupa ce garnitura pe care o conducea a lovit o masina, iar o fata de 14 ani a fost ranita.

Dovada stau imaginile postate pe retelele de socializare de un martor care se afla in zona si a filmat momentele de dupa impact.

In imagini se vad oamenii care ii reproseaza mecanicului faptul ca nu ar fi franat la trecerea la nivel cu calea ferata.

,,Ce ma, nu puteai sa franezi?,,, i-a spus unul dintre oamenii prezenti la locul accidentului. Raspunsul mecanicului a venit imediat:"Am sunat, am franat, degeaba! Ce să franez"

Reprosurile oamenilor au continuat la adresa mecanicului.
,,N-ai sunat nimica si n-ai franat nimica, ma!,,, strigă un barbat la mecanic.
,,Da, domne, dar sunati foarte încet,,, i-a spus un altul.

,,Vorbiti ba cu aia să schimbati trenurile astea, dati-le foc ba,,, a strigat un alt barbat.

Va reamintim, vineri, in jurul 13.30, la Dudestii Noi, un tren care circula din directia Sannicolau Mare a lovit in plin un autoturism, la o trecere la nivel cu calea ferata semnalizata cu crucea Sfantului Andrei, respectiv indicator Stop. Nu are bariera si nici semnale acustice ori luminoase, iar soferul nu s-a asigurat.

Barbatul de 49 de ani care se afla la volan a scapat nevatamat, insa o tanara de 14 ani a fost ranita si a ajuns la spital.

Soferul va fi cercetat pentru vatamare corporala din culpa.

https://www.opiniatimisoarei.ro/ce-ma-nu-puteai-sa-franezi-mecanic-de-locomotiva-agresat-de-martorii-accidentului-de-tren-de-langa-timisoara-video/02/03/2019

VIDEO:
https://www.facebook.com/nicu.voicu.7315/videos/555715398272105/[/quote]
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Vina evident ca apartine exclusiv soferului. Insa, avem nevoie de un program national de eliminare a trecerilor la nivel. Singura activitate actuala pare gandita exclusiv din prisma traficului si nu a sigurantei/eficientei in exploatare - e.g. pe Soseaua Pipera s-a construit un pasaj rutier, insa trecerea la nivel a ramas activa dedesupt, pentru ca nu s-au obosit sa faca strazi colectoare si sa desftinteze trecerea. Reabilitarile moderne nu cauta sa elimine suficiente treceri - chiar si acolo unde ar fi relativ usor. Pe termen lung pe magistralele intens circulate, cred ca ar trebui sa desftiintam toate trecerile la nivel - intai in localitati si pe urma prin rationalizare (inchidere + denivelare doar la unele) in afara localitatilor.