Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Quote from: cristi5 on July 07, 2018, 08:47:21 AM
Oare de ce e greu de inteles ca Desiro contribuie la alungarea calatorilor de pe CF? Scaune tari, buzi cre put chiar si cand nu sunt infundate pentru ca au fost infundate 80% din timp, lipsa prizelor care elimina unul din avantajele trenurilor (ca poti sa lucrezi sau sa vezi niste filme si nu mai conteaza asa mult ca stai 6h pe un drum care se face in 2-4h pe rutier)

Daca chiar vor automotoare de lung parcurs, sa cumpere dracului macae automotoare de mediu parcurs...  Eu recomand Minuetto :)

Ai raspunsul la postarea ta putin mai sus unde frunzaverde arata ca Desiro sint de scurt parcurs. Ca CFR are Desiro de la Timisoara la Cluj sau de la Sibiu la Petrosani via Caracal e alta problema.
Cum ar fi ca viteza sa fie macar 100 km/h unde se poate si sa existe chiar trenuri cadentate? Timisoara -Arad sau alte zone cu potential? ai fi aproape ca in tramvai nu ar avea multa lume probleme de la scaune de exemplu.
__________________

ministrul nu cumva zice ca vrea sa inchirieze 100 de automotoare gen desirotocmai pentru ca nu cunoaste alte marci sau nu stie sa se exprime?

ca asa eram in tren in Tecuci in drum spre Bucuresti si a urcat o trupa de ,,oameni noi" care stiau de sageata albastra si au debitat ,, baaa sa-mi bag**** daca bagau astia sageata si la noi in doua ore jumate eram la Bucuresti". nu mai departe de saptamina trecuta eram in Gara de Nord in Timisoara si una ii zicea alteia ,, baaa io nu pot sa merg cu acceleratu ca merge repede si mi-e rau".

Nu8 poti sa fi ministru si sa nu ai cunostinte elementare din domeniul in care esti ministru.

adymartianul

Am facut acum o luna 6 ore+ :lolz: intre Sibiu si Craiova, intr-o porcarie de Desiro. Scaunele alea nu le-as pune nici in autobuz. Nu mai zic ca am nimerit loc in zona de mijloc, unde scaunele sunt puse fata in fata si trebuie sa iti tii picioarele sub scaun ca sa nu te lovesti genunchi in genunchi cu cel din fata.

frunzaverde

Quote from: dan tm on July 09, 2018, 10:34:15 PM
ministrul nu cumva zice ca vrea sa inchirieze 100 de automotoare gen desirotocmai pentru ca nu cunoaste alte marci sau nu stie sa se exprime?

Ce pot sa zic, in afara de faptul ca DB scoate la mezat cateva zeci de Desiro Classic in viitorul imediat?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Pai e perfect atunci, le luam noi. Aduse recent din Germania, pana in 100 mii km, nu bate nu troncane nimic, conduse de o babuta de la gara din fata casei pana la gara din fata LIDL numai in weekend, full, piele, clima.

frunzaverde

#184

Vezi ca stii? Ignora urma de surubelnita de la chilometraj, te rog eu, boss.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

#185
Faza e ca avem deja o gramada care stau degeaba. Mai luam inca atatea, ca sa le tinem si pe astea prin depouri si remize degeaba. Macar de ar deschide un muzeu...

Desi as prefera sa le vad pe astea la muzeu. Desiro este ultralux fata de rablele alea.

tom_sawyer

Quote from: rizzuh on July 02, 2018, 12:50:06 AM
Jumatate din parcul de Desiro sta prin depouri si remize

Au mai reparat din ele in ultimul timp, cica sunt 100 in exploatare din 120. (zic sindicatele)

frunzaverde

Quote from: rizzuh on July 12, 2018, 03:50:04 PMDesi as prefera sa le vad pe astea la muzeu. Desiro este ultralux fata de rablele alea.

Sunt mai mult decat destule Desiro pentru putinele rute de scurt si foarte scurt parcurs inca ramase la CFR. Problema e ca nu exista rame si vagoane de mediu parcurs, si nici locomotive (nici diesel nici electrice) pentru mediu parcurs.

Asa ca chinuie bietii calatori cu Desiro pe Timisoara - Cluj sau Bucuresti - Tulcea sau Cluj - Craiova in loc de o rama de mediu parcurs/un tren cu vagoane, si nu mai au destule Desiro-uri pentru scurt parcurs. Incat raman Malaxele. Solutia nu e inca niste Desiro-uri, ci ceva pentru mediu parcurs.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

#188
Lasa ca mai luam de la nemti niste Desiro si inlocuim malaxele. Sau poate pastram Malaxele si le punem pe astea pe Iasi - Timisoara, ca ne cam iau foc locomotivele si n-avem nici vagoane.

Pentru tuneluri de zeci de kilometri prin transilvania avem bani, dar cateva sute de milioane de euro din fonduri nerambursabile nu avem ca sa inlocuim toata floata expirata (multe din EA-uri si DA-uri sunt vai de mama lor, la vagoane la fel). Ma uit la ce posteaza Ionut la "Trenurile in Europa" si nu inteleg cum dracu de noi nu suntem in stare sa cumparam cateva zeci de automotoare gata facute, care se vand ca painea calda.

Si nici cu privatii nu-mi e rusine: Astra ce mai face cu IC2-urile? Nu s-a mai auzit nimic de anul trecut.

EDIT: Mnoh, uite confirmarea cu Desiro-urile nemtilor:

Quote from: tom_sawyer on July 13, 2018, 12:21:48 AM
Precizăm că Ministrul Transporturilor a promis în Parlamentul României că în luna septembrie 2018 vor fi achiziţionate 100 de automotoare de tip Desiro pentru SNTFC 'CFR Călători' SA.

agerpres.ro

etravel

Quote from: rizzuh on July 13, 2018, 09:44:24 AM
Si nici cu privatii nu-mi e rusine: Astra ce mai face cu IC2-urile? Nu s-a mai auzit nimic de anul trecut.
Nu s-a mai auzit nimic, probabil ca Astra ori asteapta sa se stinga agitatia provocata de aducerea IC2-urilor ca sa le bage in exploatare, ori au descoperit de abia acum ca automotoarele alea chiar au probleme mari.

Gendan

Dupa ce le-au vopsit, tind sa cred ca prima. Si pot sa astepte. La un moment dat o sa le puna pe rute si toata lumea va fugi din 20-49 si 20-55 de la CFR, chit ca nu vor avea loc de bagaje si altele.
Ii vom avertiza imediat in privinta sigurantei transportului, ei ne vor zice ca nu au cum sa circule cu mai mult de 100km/h si la viteza asta e ok (nevermind problemele la motor, vorbim doar de cele de franare aici), le vom cere sa la scoata, sa faca teste si vom avea un "ba tu, ba tu" pana cand va cadea in uitare si topicul asta in Romania. Serios, nu am reusit sa aducem in prim-plan faptul ca stau sute de vagoane la gard si ca abia acum se discuta ceva modernizari, RC sau RK. Nu stiu, sunt teste facute pentru IC2 la viteze mai mici? VS de Bucuresti - Targoviste mici? Nu zic ca vreau sa le vad pe sine cu pasageri, spun ca Astra (ok, Transcarpatic) se poate folosi de argumentul asta. Sa ne asteptam si sa fim pregatiti.

frunzaverde

^
Nu s-au facut teste la viteze ca pe reteaua romaneasca, nu de alta dar aproape nimeni altcineva nu are o retea atat de degradata in Europa. Dar, nici la danezi nu au fost bagate pe linii importante - majoritatea testelor au fost pe linii cu 80-140 km/h, si in ultimii 2 ani vehiculele au fost limitat la 140 si bagate exclusiv pe secundare.

Defecte au aparut inclusiv la exploatarea la 30 km/h, si cel mai probabil problema de racire/aerisire a motorului va fi inca si mai rea in exploatarea lenta cu rate mari de accelerari si franari.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Intreb asa... ca un ghibit de la peron:

ATC este firma de tranasport a fabricii de vagoane. oare fabrica de vagoane nu e in stare sa ii livreze  mai multe vagoane, incit ramine doar cu cele refuzate de altii?circula pe Bucuresti Nord-Brasov cu EA+1 vagon.(o cuseta pe post de compartimentat)

pe de alta parte Astra a facut cindva metrouri(ramele IVA) a avut un institut de proiectare, a trecut pe tramvaie, troleibuze etc, oare in timp nu a studiat deloc problematica ramelor sau automotoarelor si nu ar fi in stare sa isi produca singura niste automotoare macar derivate din vagoane oarecum?

Si-au luat niste motoare aruncate de altii care au fost subiectul unui scandal, stau la pescuiala cu trenurile si daca n-au vagon sau locomotiva anuleaza cite un tren din motive tehnice.

Dar pe de alta parte calatori ar avea, e bataie mare pe trenul lor mai ales spre mare, in Timisoara Nord e mai mereu coada la ghiseu inainte sa deschida.

frunzaverde

Quote from: dan tm on July 23, 2018, 10:42:11 AM
ATC este firma de tranasport a fabricii de vagoane. oare fabrica de vagoane nu e in stare sa ii livreze  mai multe vagoane, incit ramine doar cu cele refuzate de altii?circula pe Bucuresti Nord-Brasov cu EA+1 vagon.(o cuseta pe post de compartimentat)

Impresia mea (si aici sunt  doar speculatiile mele - deci vecin de peron) e ca nu Astra poata scoate cine-stie-ce profit din ATC, cel putin nu suficient cat sa justifice 750-800.000 EUR cat ar costa un nou vagon. Mai degraba ATC a fost o solutie "de avarie" pentru contractul ratat cu Student Agency, incat sa nu ramana nici cu vagoanele pe stoc (si neplatite) si macar sa-si recupereze ceva din banii bagati in productie.

Quote from: dan tm on July 23, 2018, 10:42:11 AM
pe de alta parte Astra a facut cindva metrouri(ramele IVA) a avut un institut de proiectare, a trecut pe tramvaie, troleibuze etc, oare in timp nu a studiat deloc problematica ramelor sau automotoarelor si nu ar fi in stare sa isi produca singura niste automotoare macar derivate din vagoane oarecum?

Probabil au capacitatea sa-si dezvolte propriul automotor - pana la urma nu-i nimic asa sofisticat - e vorba doar de integrarea unor solutii deja existente (asta face si Softronic) intr-un pachet "complet".

Doar ca foarte putine chestii vor fi produse de ei - probabil doar cutia si interiorul, asa ca profitul de pe urma unei asemenea activitati va fi minor. Partea scumpa (toata partea de tractiune) n-au capacitate sa o faca (nici macar boghiurile de la AVA nu le fac ei, ca nu au unde, daramite boghiurile motoare la un automotor).

Quote from: dan tm on July 23, 2018, 10:42:11 AM
Si-au luat niste motoare aruncate de altii care au fost subiectul unui scandal, stau la pescuiala cu trenurile si daca n-au vagon sau locomotiva anuleaza cite un tren din motive tehnice. Dar pe de alta parte calatori ar avea, e bataie mare pe trenul lor mai ales spre mare, in Timisoara Nord e mai mereu coada la ghiseu inainte sa deschida.

La preturile curente  cerute de serviciile feroviare "at risk"/"open access" (Softronic, ATC), combinat cu uzura accelerata pe infrastructura romaneasca infecta, nu vad cum ar putea fi profitabil sa construiesti/cumperi echipament nou.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Cand faceam practica in uzina scria mare "Sectia Boghiuri". Deci ceva boghiuri faceau, poate nu pt vagoane de persoane...