Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

TibiV

#165
Quote from: Alexandru. on May 28, 2018, 05:04:36 PM
Din pacate, nu toti se vor urca in el ca deh..... :lol: Noi ceilalti, care avem incredere in inginerii si mesterii romani, abia asteptam sa-l incercam. Sper ca au rezolvat ce era de rezolvat.
Aha....
Inginerii care l-au proiectat nu au putut sa-l scape de "destinatia initiala": fier vechi.
Inginerii si mesterii romani or fi transformat un IAR-827 in Concorde...

Increderea neconditionata este functionala doar la biserica, indiferent de religie...
La lucrurile "lumesti" increderea se obtine prin teste si verificari ingineresti.
Trenurile astea le-au picat.

LE

Quote from: etravel on May 28, 2018, 05:39:50 PM
Nu in ultimul rand, hai sa mai discutam despre siguranta si fiabilitate dupa primii 1 milion de kilometri parcursi pe reteaua feroviara romaneasca.
Hai sa speram ca ajung la 1 milion km fara zeci/sute de victime...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: Alexandru. on May 28, 2018, 05:04:36 PMDin pacate, nu toti se vor urca in el ca deh...

Da, ca nu-i prea merge frana, si mie imi cam place sa traiesc. Pentru cei cu ganduri sinucigase, recomand intai sa incerce la cabinet, la spital, la terapeut... E trist altfel...

Cand raportul de analiza accident indica faptul ca pe ploaie, drumul de franare a corespuns cu un procent de franare de 40-50, nu de 180, cat era specificat, si ca au lipsit secunde pana la un accident mortal, si ca frana de urgenta a ramei, desi s-a activat la trecerea peste rosu, nu a reusit sa franeze trenul decat in ultima secunda... pai atunci mai bine imi bag o racheta in... ehem... ca mijloc de transport. E mai sigur.

Quote from: Alexandru. on May 28, 2018, 05:04:36 PM
.. :lol: Noi ceilalti, care avem incredere in inginerii si mesterii romani, abia asteptam sa-l incercam.

Eu, ca si Tibi, preferam stiinta. Si logica deductiva.

1. Fabricantul original a dat din maini si a zis, dupa peste zece ani de incercari, ca nu poate face nimic, cu bugete de proiect de 10 ori mai mari decat tot disponibilul in banca al Astra.
2. Asesori independenti, lideri in industria feroviara globala, au dat din maini si au zis ca nu se mai poate face nimic, proiectul e total catastrofal si nu se mai poate face nimic.
3. Operatorul original a dat si el din maini si le-a trimis la ghena de gunoi desi are o criza imensa de vagoane si locomotive, fiind nevoit sa opereze cu vagoane infecte din anii '60 (care trebuiau retrase din anii '90). Si astia s-au dus pe peste tot si au intrebat - ba, Siemens, le puteti repara? Domnu' de la Alstom, puteti face ceva? Bre, voi la Bombardier? Si toti au zis nu si au luat-o la fuga...
4. Auditorul central danez (curtea de conturi din Danemarca) a zis ca e ok ca DSB sa puna "la scazamant" cateva sute bune de milioane de Euro neamortizate de pe urma automotoarelor, defectiunile fatale nefiind vina lor.

Si vine o firmulita din Romania. Cu ZERO experienta in design de automotoare. Cu ZERO experienta in vehicule diesel. Cu ZERO experienta in tractiune feroviara. Cu mari probleme de calitate (si refuzuri de acceptanta). A carui singura experienta e ca au asamblat cateva Desirouri din kituri complete sub supraveghere Siemens. Si zice ca le carpeste in cateva luni... Nu prea cred.

Stii cum e zicala cu nu intorci mortul de la groapa...

Quote from: Alexandru. on May 28, 2018, 05:04:36 PM
Sper ca au rezolvat ce era de rezolvat.

E pe dracu. Daca era ceva rezolvabil, rezolva Ansaldo Breda.

Quote from: Alexandru. on May 28, 2018, 05:04:36 PM
Autoritatile vor verifica si vor decide...

Care autoritati? Tu stii cine e safu' al mare de la calea ferata? Bossu' care decide ce linii se taie, cine ce subventii primeste, si are un cuvant greu de spus asupra a cati bani primeste infrastructura? Directorul ARF, care are cutitul si painea? Si care practic poate face orice legat de calea ferata in Romania? Il cheama Gigi. Stii ce a fost dl. Gigi inainte de numirea de acum doua luni? Director executiv. Stii unde? La Astra Trans Carpatic. Incredere maxima, ce sa zic!

Eu unul m-as uita bine de tot la frane, si l-as ruga pe mecanic sa faca o proba pe plat... Doar asa, ca sa nu care cumva sa ma bucur de primul tren de mare viteza romanesc, pe traditionala ruta Predeal - Coresi mall, raionul fructe si legume. Nu de alta, dar am auzit ca franele de beton armat sunt destul de bruste si foarte incompatibile cu viata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

^

Pentru cei care nu inteleg referinta de mai sus, "Coresi" este denumirea mall-ului aflat la nord de Gara Brasov. Cam cu 1,5km mai la nord.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


etravel

@pasadia, chiar daca era gard in gard cu gara si tot grav era.  Ah, si parca e si pe acolo cel putin un mall.

TibiV

Sper sa nu vedem niciodata meciul asta: "IC2 vs. mallurile brasovene"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel


tom_sawyer

QuoteCompania are în vedere - şi s-a început o procedură de licitaţie pentru un acord în vederea achiziţionării de 100 de automotoare tip Săgeată albastră Desiro

AGERPRES: Cele 100 de trenuri pe care le va achiziţiona CFR Călători vor fi noi sau la mâna a doua?
Lucian Şova: Pentru ca să fie totuşi accesibilă finanţarea, vor fi la mâna a doua, însă cu o durată de exploatare de cel puţin 50%. Deci, cu o rezervă de funcţionare mai mare de 50%. Sunt multe oferte de astfel de garnituri, dar care au o vechime pe care nu o putem lua în considerare.

AGERPRES: Există o sumă estimată pentru aceste garnituri?
Lucian Şova: Nu, dat fiind că este un leasing operaţional şi că 100 de garnituri nu le poţi lua dintr-un singur loc. Împreună cu finanţatorul se caută soluţiile cele mai bune. Şi oricum va fi o procedură competitivă şi privind finanţarea şi privind achiziţia trenurilor, dar acum se strâng oferte - ne susţine aici şi unul dintre finanţatori, cel puţin - au o colaborare şi au nişte discuţii deschise cu cei de la BCR, bazându-se mult şi pe relaţia şi pe suportul pe care îl acordă şi Erste în raport cu Germania unde există cel mai mare bazin de astfel garnituri care pot fi accesate. Dar asta nu este vreo condiţionalitate apropo de momentul când se va selecta finanţatorul.

agerpres.ro

rizzuh

Jumatate din parcul de Desiro sta prin depouri si remize, iar Sova vrea sa cumpere automotoare second-hand. Cat de sec poate fi capul astuia de nu i-a venit pana acum fantastica idee de a le repera pe alea pe care le avem deja?! :o

etravel

Quote from: rizzuh on July 02, 2018, 12:50:06 AMCat de sec poate fi capul astuia de nu i-a venit pana acum fantastica idee de a le repera pe alea pe care le avem deja?!
Poate pentru ca l-o fi mintit cineva, un cineva cu niscai interese in achizitionarea de vehicule noi, ca nu mai exista parc defect si ca se impune cumpararea unora noi. Mi se pare o explicatie mult mai plauzibila decat aceea cu capul "sec".

Phenol

Vorbim de automotoare electrice sau diesel?

Daca e vorba de automotoare electrice e bine venita achizitia, poate ca ar trebuii chiar dublu. De automotoare diesel chiar nu cred ca avem nevoie in momentul e fata. Am ajuns in situatia in care Desiro (diesel) circula pe sectii electrificate precum Timisoara - Arad sau Arad - Simeria (fiind vorba de trenuri regio care circula intre aceste localitati).

tom_sawyer

Despre istoricul achizitiei celor 120 automotoare Siemens Desiro, aritcol din Ziarul Financiar, 20 dec. 2002,   Autor: Adrian Mirsanu

QuoteStart in contractul de 300 milioane de euro Siemens-CFR Calatori

Grupul german Siemens va livra astazi doua automotoare Desiro catre Romania,  prima livrare in cadrul unui contract in valoare de circa 300 mil euro, a declarat ieri Dietrich Moller, presedintele departamentului Trenuri din cadrul diviziei Transporturi a Siemens.
"Contractul incheiat de CFR Calatori cu grupul german Siemens, care prevede livrarea a 120 automotoare Desiro pana in 2007, este cel mai mare contract de achizitie de material rulant din industria feroviara romaneasca semnat dupa 1990.

Automotoarele sunt trenuri folosite pe distante scurte si medii, de un format special.
Finantarea va fi asigurata prin contractarea mai multor credite de catre companie, cu garantia statului roman, returnarea urmand sa se faca din fondurile proprii ale companiei feroviare, subventii si alocatii de la bugetul de stat.

Contractul prevede livrarea a 57 de automotoare din Germania, restul urmand sa fie asamblate in Romania de firme de pe piata locala. Printre acestea se numara Faur Bucuresti, Electropotere Craiova, Marup Brasov si Astra Vagoane Arad.
"Firma urmeaza sa fie selectata de catre Siemens, cu acordul MLPTL, partenerul local  trebuind sa corespunda din punct de vedere al calitatii produselor ce vor fi integrate in noile automotoare", a mai spus Bota.

Primele doua trenuri vor circula pe relatia Bucuresti-Pitesti-Craiova incepand cu finele lunii ianuaire- inceputul lui februarie. Acestea sunt destinate rutelor de parcurs mediu, adica pe distante de circa 300-400 km. Automotoarele Desiro inregistreaza un consum mediu de circa 25 l/ 100 km, de opt ori mai mic decat cel al locomotivelor clasice. Parcul actual al CFR Calatori numara aproximaitv 3300 vagoane si 850 locomotive.
ZF

frunzaverde

#176
^
Vai ce tampenie cu adusul de inca niste Desiro-uri...

Desiro-urile sunt gandite ca trenuri de ultra scurt parcurs pe linii lente si foarte slab traficate. Dus sateni la orasul (mic sau mediu) cel mai apropiat. Sau transport oras mare - periferie de densitate redusa la ore slabe. Pe distante de 20-30-40 km.

Chestia ca in Romania, mare parte din rutele astea au fost privatizate (sectii "neinteroperabile"). Si CFR-ul are deja 120 de bucati, fiind al doilea cel mai mare operator de Desiro Classic din lume (dupa DB) - fiind fortat sa le foloeseasca pe alte segmente de trafic decat pentru ce au fost facute. La costuri mari si confort lipsa pentru pasageri.

Quote from: Phenol on July 04, 2018, 04:42:29 PM
Vorbim de automotoare electrice sau diesel?

Diesel. In DE sunt in operare doar 17 Desiro electrice, la TransRegio. Nu cred ca sunt in total 100 de Desiro Classic electrice. Desiro Classic Diesel (clasa 642), de care DB cam vrea sa inceapa sa scape,  sunt identice cu ce are CFR, inclusiv ca dotari interioare (in formula Desiro-13, cu scaune tari si compartiment clasa 1).

Ma indoiesc ca exista pe piata SH vreun Desiro Mainline, iar Desiro HC nici macar nu au intrat noi in exploatare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

^

aritcol din Ziarul Financiar, 20 dec. 2002

cristi5

Oare de ce e greu de inteles ca Desiro contribuie la alungarea calatorilor de pe CF? Scaune tari, buzi cre put chiar si cand nu sunt infundate pentru ca au fost infundate 80% din timp, lipsa prizelor care elimina unul din avantajele trenurilor (ca poti sa lucrezi sau sa vezi niste filme si nu mai conteaza asa mult ca stai 6h pe un drum care se face in 2-4h pe rutier)

Daca chiar vor automotoare de lung parcurs, sa cumpere dracului macae automotoare de mediu parcurs...  Eu recomand Minuetto :)

tom_sawyer

Cred ca frunzaverde se refera la citatul din ministru cateva postari mai sus, in care zice ca vrea sa inchirieze 100 automotoare gen Desiro.