Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghrt

Eu eram undeva pe la 45 bani per km efectuat, maşina fiind calculată că îşi pierde complet valoarea în 9 ani. Am renunţat să mai notez cheltuielile după 3 ani.
Din numărul de km peste 90% sunt făcuţi extraurban, dar ca număr de ore îmi pierd mai mult timpul prin oraş.
Nu calculez pe oră, din cauza irelevanţei costului acesta per km faţă de o deplasare exclusiv urbană. Când mergeam numai cu maşina prin Bucureşti aveam cam 700km lunar, acum cred că mai am vreo 200km plus vreo 2200km extraurban, în delegaţii. Perioada calculată acoperă ambele, deci îmi e imposibil să mai defalc.

Am redus timpul la volan mergând cât mai mult cu metroul, adică per total fac la fel sau mai mult dar mai merg pe jos, mă gândesc liniştit la ale mele, mai văd oameni etc. Dar RATB-ul este criminal, ce am făcut ieri 11 minute cu maşina ştiu că îmi lua 30-45 de minute cu autobuzul când mergeau bine.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Parca intreba cineva daca/de cand se aplica noua lege a ITP-ului:
Pe scurt: incepanad cu 20 mai 2018.

UPDATE: Lege nouă: Din 2018, mașinile vor trece de ITP doar cu defecte mici, iar cele vechi vor fi verificate anual

Noile reguli pentru desfășurarea inspecțiilor tehnice la mașini sunt incluse în Legea nr. 260/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică. Documentul a apărut săptămâna trecută în Monitorul Oficial, astfel că se va aplica de la 20 mai 2018.

https://www.avocatnet.ro/articol_44763/Lege-nou%C4%83-Din-2018-ma%C8%99inile-vor-trece-de-ITP-doar-cu-defecte-mici-iar-cele-vechi-vor-fi-verificate-anual.html

adiarc

Este o lege f binevenita...este efectiv plin de hârburi pe șosele

Acum...probabil perchezițiile la RAR nu sunt deloc întâmplătoare si un ITP făcut pe bune e singura cale spre curățenie...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Taxa auto 2018 - Ce se ştie până acum:
se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule. Valoarea maximă, circa 200 euro/an


Noua formă va fi cunoscută, cel mai probabil, în martie, conform declaraţiilor ministrului Graţiela Gavrilescu. Maşinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcţie de emisii. Ministrul a mai spus că vor fi trei criterii în funcţie de care va fi stabilită noua taxă: capacitatea cilindrică a autovehicului, norma de poluare şi cantitatea de emisii de dioxid de carbon a maşinii. Cea mai recentă declaraţie despre noua taxă a venit de la preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) care a spus că aceasta se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxa auto la maşină.

"Se va plati anual, la fel ca şi impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxă auto se va aplica în funcţie de gradul de poluare al autovehicului. Exemplu: maşinile cu normă de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plăti o taxă anuală mare, estimată la 200 euro/an. Maşinile cu normă de poluare Euro 5 şi Euro 6 vor achita în jur de 50 euro/an. Cu cât vor apărea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.), aceste clase vor fi "premiate" cu o taxă mai mică, de 50 de euro/an, şi celorlalte clase de poluare le vor creşte taxele, fiind încadrate în categorii cu grad de poluare mai ridicat.

Înseamnă că cei care au acum un autovehicul cu normă de poluare Euro 5 şi achita 50 de euro/an vor plăti mai mult în momentul în care apar norme noi de poluare, pentru că acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an. Cei care s-au grăbit să îşi cumpere şi înmatriculeze maşini în acest an în speranţa că vor scăpa de taxe, nu au scăpat. Majoritatea maşinilor înmatriculate în acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 si Euro 1. Vor plăti taxe mari", spune Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), apropiat discuţiilor de la Ministerul Mediului privind taxa auto 2018.

Economica.net

rizzuh

Quote from: Ionut on January 02, 2018, 08:10:38 AM
Cei care s-au grăbit să îşi cumpere şi înmatriculeze maşini în acest an în speranţa că vor scăpa de taxe, nu au scăpat. Majoritatea maşinilor înmatriculate în acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 si Euro 1. Vor plăti taxe mari"

Ba au scapat. Una este sa platesti 200 euro/an si alta este sa platesti 2000 de euro la inmatriculare. Este echivalentul a 10 ani - cate din masinile care aveau taxa de 2000 euro (in general diesel, euro 2-3) mai traiesc 10 ani? ;)

dr4qul4

stai tu linistit ca cei care au platit 2000 euro si-au recuperat taxa. Orice ban dat pe taxa veche poate fi recuperat in justitie.
Noua taxa mi se pare bine gandita, dar consider ca ar fi trebuit sa adauge si criteriul vechimii. O masina de 10 ani polueaza mai mult ca una noua, chiar daca au aceleasi specificatii.
Asteptem si coeficientii pentru ca sunt foarte importanti. De exemplu, inteleg sa fie 50 de euro la un euro 6 nou si 0 euro pt un hibrid nou, cu motorul termic sub 2000.
Insa mi se pare aiurea sa fie 0 euro pt un hibrid nou de 4000, sau pentru un hibrid de 10 ani, la care motorul electric probabil ca nu mai merge, sau daca merge, nu o face cu aceeasi eficienta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Frumos punctat si f. adevarat.

Sa nu ne grabim totusi: in martie poate apare legea. Dupa care proteste, parlament si altele ... posibil abia din 2019 sa intre in vigoare.

TibiV

Cand e vorba de luat bani, baietii astia se grabesc...
Mai tii minte supra-acciza ? juma' la 15 septembrie, cealalata juma' la 1 octombrie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

Nu sunt adeptul criticilor, nici n-am pretentii ca detin adevarul absolut. Dar ce ne facem cu doi pensionari care misca masina de cateva ori pe an si platesc cat unul care o foloseste zilnic. Poate speranta lor de viata nu justifica achizitia unui nou automobil. S-a reintrodus supraacciza in combustibil, prin care cei care circula mult platesc pe masura. Sper sa nu dati cu piatra, dar parerea mea e ca aceasta taxa anuala ar trebui diminuata, iar cuantumul acesteia sa creasca lent, predictibil. Dar daca "foamea de bani" la buget este acuta, putine sperante la o solutie rezonabila. Si iata cum majoritatea de stanga isi pedepseste tocmai votantii proprii !

voicul

Pana acum eu nu am citit:
1. Unde o platesti (odata cu impozitul, ca rovinieta)?
2. Cine te verifica ca ai platit?

@ovicor ai dreptate: nu prea e bine facuta legea. Am GPL pe masina ... unde sunt taxele reduse pentru instalatie de GPL?
Cum o hibrida cu motor de 6.0l (care merge electric cam 2km) - E5 imi polueaza mai putin ca un E4 1.6l?

TibiV

Quote from: ovicor on January 02, 2018, 09:26:17 PM
Si iata cum majoritatea de stanga isi pedepseste tocmai votantii proprii !

Asta este un motiv care va face ca (probabil) in forma finala taxa/impozitul sa fie de 10 euro/an pentru E6 si maximum 50 euro/an pentru non-Euro...
Voi va dati seama cate "Berline 1300" (non-Euro, of course) sunt conduse de pensionari de 3-2 ori pe an ?!... Cere-le alora 200 de euro anual si nu mai "pupi" votul lor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

pb tocmai asta e motivul pentru care nu penalizeaza si vechimea masinii.
Si ceva imi spune  ca motoarele sub 1.4 pe benzina vor avea o taxa modica. Iar peste 1.8 diesel va creste simtitor.
Oricum, vad pe fb samsari care contesta taxa. Probabil nu pot gandi mai departe de atat. Cel de care vb are la vanzare doar masini euro 4 si euro5 (7-9 ani vechime)... Daca taxa ar omori rablele , afacerea lui ar exploda.
Dar pb ca o contesta doar pt ca e din principiu contra stangii.
Posibil sa fie anulata taxa (ca o dovada de marinimie din partea liderului suprem), mai ales ca a fost gandita de unul care a fost matrasit din coalitie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Nu stiu daca prin alte parti la criteriul poluare in calculul taxei se tine cont si de carburant (emisia de CO2 la benzina e mai mare fata de motorina la aceeasi capacitate cilindrica, dar dieselul genereaza alte noxe mult mai periculoase "la schimb"). Sau e luata in calcul doar penalizarea de acces in aglomeratiile urbane?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

kumar

Guvernul a fixat o dată până la care se mai poate cere restituirea taxei auto. Ordinul publicat în Monitorul Oficial

"Fac obiectul prezentei proceduri sumele de restituit reprezentând taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi timbrul de mediu pentru autovehicule, precum şi dobânzile aferente stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive, precum şi cheltuielile băneşti stabilite de aceste instanţe şi orice alte cheltuieli ocazionate de executarea silită, pentru care la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă nu au fost emise decizii de soluţionare a cererii de restituire, precum şi cele care devin executorii după data de 31 august 2018", se arată în ordinul privind normele metodologice pentru aplicarea OUG 57/2017, semnat de miniştrii Mediului şi Finanţelor Publice, Graţiela Gavrilescu şi Ionuţ Mişa.

Potrivit documentului, dreptul la restituirea taxei s-a născut la data intrării în vigoare a OUG nr. 57/2017, respectiv la 7 august 2017, indiferent de momentul la care s-a perceput taxa, iar cererea de restituire se depune, sub sancţiunea decăderii, până la data de 31 august 2018.

Restituirea taxei se face ca urmare a unei cereri depuse de contribuabilul interesat la organul fiscal. Cererea trebuie însoţită de dovada de achitare a taxei, cum ar fi chitanţă fiscală sau extrasul de cont, în original sau în copie, precum şi cartea de identitate şi certificatul de înmatriculare pentru autoturismul respectiv din care să rezulte calitatea de actual sau fost proprietar al autoturismului.

Contribuabilii au dreptul la dobândă pentru perioada dintre data perceperii taxei şi data restituirii, procentul fiind de 0,02% pentru fiecare zi de întârziere. Dobânda se acordă la solicitarea contribuabilului prin completarea în formularul cererii depuse.

Taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule şi taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule se restituie în perioada 1 ianuarie 2018-31 decembrie 2018, iar timbrul de mediu pentru autovehicule, în perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019.

http://www.mediafax.ro/economic/guvernul-a-fixat-o-data-pana-la-care-se-mai-poate-cere-restituirea-taxei-auto-ordinul-publicat-in-monitorul-oficial-16915475