Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

perfidus

Asta am ales asta primim. Legislatia rutiera este prea blanda si politia duce o lipsa acuta de personal si dotare iar noi o relaxam si mai mult si punem bete in roate preventiei.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dragos76

Sincer, în condițiile actuale de trafic și a problemelor majore pe care le vedem zi de zi, precum și a eficienței poliției (cauzate și de lipsa de personal/dotări, dar și de modul de acțiune a lor), nu mi se pare o diferență foarte mare între a avea radarele pe mașini inscripționate sau nu.

voicul

O diferenta: cu radarul pistol in mana politia a adunat o gramada de carnete.

Inteleg ca va fii exclus pistolul pe noua legislatie, decat daca e in masina ... masina pe care unii o sa o vada.

Cristi N

In noul proiect scrie ca pistolul trebuie sa fie la cel mult o anumita distanta de masina inscriptionata, dar "autospeciala" poate sa fie ascunsa dupa o duba, camion, etc  :D

HVMihnea

As vrea sa spun ca prea relaxam circulatia, dar la noi nu se poate da prea multa putere politistilor. Si eu as vrea radare la trecerile pentru pietoni sau la dungi continue... dar nu se poate.
Singurul loc unde ii aplaud pe politisti ca stau cu radarul este centura Petrosani, unde avem multiple accidente mortale pe luna.
Eu de cele mai multe ori prind radar pe DN la iesirea din localitate. Se termina casele, pui talpa la treaba, hop militia chiar in fata semnului cu sfarsitul localitatii. Preventia e una, "hai sa luam carnete" e alta...
Mie mi se pare ca radarele fixe sunt cel mai bun mijloc de preventie. Amplasate in zonele periculoase, stii unde sunt si stai cuminte.
Asa "ca chestie", luni pe DN1 intre Turda si Alba am fost depasit in varf de rampa de 6 ori , dintre care 3 depasiri au fost la limita (si nu merg incet). Am prins radar la iesire din Aiud, drum drept... nu mi se pare treaba buna.

kitsune

#125
Mie mi se pare o tâmpenie să stai cu radarul la 2 metri în spatele unui semn de restricție, gen drum de 100 km/h, restricție de 30 km/h. Din momentul în care văd semnul încep să reduc viteza, dar asta nu înseamnă să frânez ca la raliu ca să mă încadrez în limita de viteză, dacă rulez în coloană e posibil ca cel din spate să intre în mine. În multe locuri restricțiile sunt puse aiurea, fără să aibă vreun rost și culmea, acolo e un radar.
Referitor la cei cu pistolul la 10 m de mașina cu însemne, e simplu, pun mașina pe un pasaj suprateran (peste autostradă de exemplu), în spatele unor panouri fonoabsorbante și te ia cu radarul din spate. Nici nu știi că te-a luat. Am văzut că ungurii mai fac asta, cu radarul fix și mașina pe pod. O vezi în oglindă, dar e prea târziu. Sârbii stau în tufișuri și îți sar în față, zici că e sinucigaș, la bosniaci în schimb era ditamai echipajul, cu trepied în afara mașinii, normal că m-au oprit, că mergeam cu 70 în zonă de 60, dar fără amendă doar informare că zona e periculoasă și au fost mult accidente acolo (printre care și un român).
Părerea mea e că legislația nu e gândită, semnalizarea rutieră e varză, făcută după ureche, nu în urma unor studii, iar comportamentul șoferilor noștri  agresiv, inconștient uneori. Plus infrastructura deficitară. Plus poliția, care în loc să participe activ la prevenirea accidentelor și ce mai au ei de făcut, stau la pândă la ridicat carnete. DN2/E85 e o fabrică de accidente cu banda aia de urgență pe care circulă toată lumea și festivalul de depășiri la "dă-te băi la o parte și fă-mi loc". Câte acțiuni a făcut poliția să explice oamenilor că aia NU ESTE bandă de circulație. Vax, stau la căldurică cu radarul.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

adiarc

Dupa cum spuneam....politistii n-au ce cauta cu radarul....nicaieri si niciodata.....putem recurge la sisteme electronice.....cel putin in orase as pune absolut peste tot....noaptea e jale ....curse,drifturi2....viteze de formula 1( peste 200 la ora),in oras....si la fel....integral pe toate  autostrazile...140 e arhisuficient indiferent de masina
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

dar sa nu dai dupa de un judecator care decide el ca amenzile nu sunt valabile daca nu sunt semnate fizic de cineva care a urmarit live contraventia  :lol:
Sau mai stiu eu ce aberatie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#128
Quote from: dr4qul4 on February 21, 2018, 06:33:23 PM
dar sa nu dai dupa de un judecator care decide el ca amenzile nu sunt valabile daca nu sunt semnate fizic de cineva care a urmarit live contraventia
Pai fix de aia stau baietii cu radaru'...
Ca sa te poata poata opri si sa le dai actele, inclusiv CI...

Altfel, ar contesta contravenientii orice...
"De unde sa stiu domnule politist ca nu a fost un hot care mi-a furat masina, si pentru ca se grabea sa mi-o  returneze a calcat-o la 200 km/h ?!?!... Si fiind un hot politicos, a pus-o la loc fix de unde a luat-o, adica pe locul meu de parcare... O:-)"

Si aici legislatia este deficitara...
Da, este corect sa poti contesta ORICE sanctiune...
Dar legislatia ar trebui sa prevada si faptul ca daca ai contestat in mod neintemeiat (ca "iepurasul" de la rutiera nu avea sapca, ca avea descheiat buzunarul din dreapta de la camasa/veston, ca insigna era stramba sau ca marimea literelor "Politia" de pe portiera este prea mica si nu poate fi citita ..) atunci sanctiunea sa se cvadrupleze...
De ex. in loc 1900 lei (10 puncte amenda) cel care a contestat in mod neintemeiat sa aiba de platit 7600 de lei (40 de puncte de amenda).

Nu ar mai sari nici politaii din tufis, iar contestatiile ar scadea fulminant...

Oricum, discutia mi se pare un pic absurda...
TOATE tarile UE "strang surubul"... Vezi Franta si telefoanele mobile...
Doar noi suntem "pe invers" si inercam sa limitam puterile "organelor de represiune".

Legislatia rutiera din Romania pare sa "adopte" tot mai mult ideea ca pe soselele din Romania exista doar doua categorii de cetateni:
1. Sfintisori "cu aura" care respecta legea "la virgula", doar ca sunt deghizati in soferi obisnuiti
2. Satane haine, hoate si mincinoase, deghizati in uniforme de Politie Rutiera

Drept pentru care parlamentarii nostri, niste buni crestini si fara de prihana, incearca sa "omoare Satana"...

Nu stiu daca este de  :lol: sau de  :((

Iar "preventia" pe care ar trebui sa o faca "Rutiera" am impresia ca nu este prea bine inteleasa...
Quote from: yk17fox on February 21, 2018, 03:46:03 PM
DN 85 e o fabrică de accidente cu banda aia de urgență pe care circulă toată lumea și festivalul de depășiri la "dă-te băi la o parte și fă-mi loc". Câte acțiuni a făcut poliția să explice oamenilor că aia NU ESTE bandă de circulație. Vax, stau la căldurică cu radarul.
Cum vezi tu preventia in cazul asta?....
Sa opreasca fiecare masina care intra pe un DN 1,5+1,5 ?!...
Si sa-i spuna "mai nene, tu vezi doua benzi in fata ta, dar de fapt e doar o banda, stai cuminte ?!...
Dupa 5 minute gloata de soferi din masinile oprite il va ucide (prin strivire) pe genialul politist dornic sa faca munca de preventie...

O legislatie rutiera "permisiva" doar din teama ca politistii ar putea face abuzuri nu mi se pare deloc o idee inteligenta...
In sensul asta am o intrebare: de ce aceiasi soferi romani care sunt "zmeii zmeilor" in Romania, se potolesc dintr-o data cand ies din tara ?....
Doar asa ,din pur respect pentru "organele de ordine mult mai intelegatoare" din strainatate ?...
Sau fix din motivul contrar ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#129
QuoteCum vezi tu preventia in cazul asta?....
Sa opreasca fiecare masina care intra pe un DN 1,5+1,5 ?!...
Si sa-i spuna "mai nene, tu vezi doua benzi in fata ta, dar de fapt e doar o banda, stai cuminte ?!...
Prevenția nu se face doar oprind șoferii pe stradă. Se poate face prin multe metode, de la informări în media și până la a circula zilnic pe șoseaua respectivă "în mod regulamentar" cu girofarele pornite. Între astea două sunt o mulțime de alte metode. Eu nu sunt din Moldova, trec foarte rar pe DN2/E85, dar când trec, mă îngrozesc. Și am văzut reportaje pe la televizor cu oameni întrebați care nu aveau habar că ăla nu e drum cu două benzi pe sens, credeau că așa a ieșit, o bandă mai îngustă. Apăi scuză-mă, dar se pare că lipsesc niște probe de dat la examenul de șoferie, una din ele fiind "cum să circuli pe autostradă" și alta "cum să circuli corect pe DN2/E85".
Referitor la radare și depășirea vitezei, eu n-am văzut în România amendă pentru nerespectarea vitezei minime (nici indicatoare n-am văzut, doar la școala de șoferi). E demențial să mergi cu 130-140 pe autostradă și să se bage unul cu 91 km/h la 20 m în fața ta, pentru că vrea să depășească pe ăla de merge cu 80 la oră. Și face asta fără să arunce privirea în oglinzi sau să miște de maneta aia opțională de semnalizare.
Iar cu telefoanele, mor. Mor când văd 80% din șoferi cu telefonul la ureche, ținut cu mâna, cu umărul, mai nou ținut în mână (ce dreaq e greu să iei un suport?), mai ales că mai toate mașinile de azi au handsfree, sau în fine, poți lua unul cu 100 de lei. Mă uit în jur la semafoare, frate, toți cu ochii în telefoane, mesaje, apeluri, uită să mai plece de la stop. Amenzi? Cine să le dea? Polițaiul care stă după colț ascuns pe Aurel Vlaicu (unde e 70 km/h și dă brusc în 30)?
În Constanța se circulă pe sens interzis într-o veselie, zilnic văd cel puțin 4-5 mașini pe contra pe sens unic pe o grămadă de străzi. Pe Flămânda îmi duc și aduc copiii de 7 ani la școală, de vreo 4 ani e sens unic. N-am văzut în ăștia 4 ani un singur polițai să fie acolo și să dea o amendă. Și am văzut sute de mașini pe contra. Și nu e singura stradă de genul ăsta.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

OK.

Deci, Politia Rutiera
1. Este mult sub-dimnesionata. (Sa fim seriosi, nu poate fi toata Politia Rutiera pitita in boscheti...)
2. Rareori mai apare pe strazi (in afara accidentelor si a "coloanelor oficiale") ...
3. Iar atunci cand apare accidental pe strazi posibilele sanctiuni sunt atat de mici incat pe cei mai multi soferi in doare in k.u.r.

Am asistat la un caz in care soferul (baiat "finut") nici macar nu s-a contraziz cu politistul... (Stia foarte bina ce facuse si ca "o facuse".
Asa ca a lasat geamul, i-a aruncat "in scarba" politistului o hartie rara (bancnota de 500 de lei, care acoperea lejer amenda respectiva) la pachet cu o injuratura imposibil de reprodus...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Subdimensionată sigur, prost utilată și mai sigur, dezinteresată mai mult ca sigur. Legislația e ok, să zicem, aplicarea ei e deficitară. Dar nu poți majora amenzile că sar toți în sus că își pierd pâinea (șoferii profesioniști).
Dar hai să vedem: Toată lumea intra cu mașina pe plajă, era raliu. S-a introdus (și APLICAT) amenda de 20000 lei. Câte mașini ai mai văzut pe plajă? (în afară de tanti de acum vreo câteva săptămâni care nu avea idee unde e).
Asta lipsește la noi, aplicarea legii. Poate chiar cum fac finlandezii (parcă) cu amendă în funcție de venituri, ai bani și vrei să te spargi în figuri, ia de aici!
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dragos76

Eu cred că mai tare ar arde dacă s-ar aplica ca lumea punctele de penalizare. Dacă pe piți sau pe cocalar nu prea îi arzi cu bani, când știu că nu pot 1-3 luni să își etaleze troaca, parcă încep un pic să nu mai le placă ideea. Și aplicarea punctelor de penalizate inclusiv pentru parcările neregulamentare.

dr4qul4

Avem nevoie urgenta de timbrul de mediu. Deja nu se mai poate respira in Bucuresti.
Si sa fie intre 0 si 1000 de euro/an.
- 0 hibride cu motor termic sub 2000
- 50 benzina euro 6 sub 2000
- 100 benzina euro 6 peste 2000, hibride peste 2000 si diesel sub 2000

Si de aici sa adauge 100 euro pt fiecare prag (euro 5 = 1 prag, euro1 = 5 praguri, fiecare 1000 cmc = 1 prag)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

perfidus

Deci propui 300euro la Euro4 sub 2000.
E mai mult decat o asigurare Casco pentru o masina de >10 ani.
Avand in vedere statisticile, Euro3 si Euro4 sunt cam cele mai multe in parcul auto.
Avem in brate o problema cu solutia foarte delicata.
In primul rand, trebuie garantii solide ca banii stransi vor fi directionati spre mediu, in special programul Rabla. Apoi mai vorbim.
Daca voucherul Rabla ar ajunge la minim 2500 euro, se mai echilibreaza situatia ca poti deja da un avans pentru o masina in rate.
Adica un proprietar cu o masina ce poate valora mai putin de 2000 euro dintr-odata devine interesat de varianta de a o schimba cu un Logan nou sa zicem.

PS. Inteleg ca la Rabla deja se pune conditia ca masina data la schimb, mai veche de 8 ani, sa fie cu ITP-ul in termen de valabilitate.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat