Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Nu cred ca cine "isi perminte" un Euro1 are bani sa dea la stat impozit la motor de 3000+. Nici macar de 3000 nu cred ca are - 17 mil cel putin.

Eu sunt curios la restul normelor ce impozite sunt.
Cum au zis ei, dupa mine:
1. Este cam mult din prima 200e.
2. Este un impozit excelent ca sa curete tara/sa nu mai vina noi rable.


__dir

#76
Au aparut prea multe masini SH. Ar trebui taxati si cei care aduc masini pentru revanzare. A fost o initiativa la un moment dat, acum abandonata.
Totusi cum taxam o masina de 10 ani (euro 2/3/4) unde proprietarul are salariul de doar 1500 ron? Cred ca vor fi destule aberatii ca si in cazul vechii taxe.

Ca si in cazul acelor centi de la carburanti, unde vor fi investiti banii? Ca in infrastructura nu prea se vad.

dr4qul4

Stiu ca exista un proiect prin care sa-i taxeze pe cei (persoane fizice) care inmatriculeaza mai mult de 1 masina intr-un an calendaristic.
Dar pe cei care doar le aduc, va fi imposibil. Libera circulatie a persoanelor si a marfurilor in UE nu poate fi incalcata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Eu stiu ca era pentru mai mult de 2 masini, dar oricum, pentru moment, a fost abandonat proiectul.

HVMihnea

Sper sa apara iar proiectul de lege potrivit caruia ITP-ul trebuie facut la un an pentru vehiculele cu o vechime de x ani (10 daca imi amintesc corect). Stiu ca ITP-ul se trece lejer cu spaga dar sunt sigur ca asta se poate schimba.
De rable trebuie sa scapam cumva. Pun in pericol inclusiv siguranta noastra, nu doar a soferilor de astfel de relicve. De depasiri si penti in care nu le mai trage motorul nu mai pomenesc.
Impozitul nu este cea mai fericita varianta. Daca punem impozit, omul sarac va plati chiar daca nu face prea multi km. Imi placea mult ideea de asta-vara: punem niste toll booths (gherete) pe drumuri, omul plateste o anumita suma in functie de norma de poluare si isi continua drumul. Sau includem in pretul rovinietei si taxa de poluare (desi nu este o idee buna, nu si-ar mai lua nimeni rovinieta).
Am vazut in Norvegia un sistem interesant: masina ta era legata de un cont (nu mai tin minte unde faceai contul, parca era cel bancar, chiar nu mai stiu) unde tineai o suma de bani pentru drum. Pe drum erau niste camere care iti recunosteau numarul, pac, iti luau banii. Fara congestie, fara gherete.
Ma tem ca daca apare o astfel de taxa precum se speculeaza acum, nu scapam de nicio rabla. Omul isi radiaza masina si se duce frumos la Varna sa isi ia numere (nici nu vreau sa imi imaginez cate zeci de mii de firme fantoma vor aparea in BG pe care si-au inmatriculat romanii masinile).
Bineinteles ca acesti bani nu vor merge/nu au mers niciodata catre infrastructura. Daca ne uitam la bulgari, ei nu au impozite absurde (sa nu spun nesimtite) pe motoare. Si uite ce infrastructura si-au facut (ne-au luat la km de autostrada).
Nu cred ca isi mai permite dictatorul o astfel de bomba anul asta. Probabil prin 2018 daca vor aparea discutii serioase pe tema asta...

voicul

Eu stiu ca legea cu ITP-ul e votata si intra in vigoare de la 20 mai 2018.

Am uitat de BG. Intradevar o sa reincepem sa vedem multe nr de BG in RO.

dr4qul4

In Romania nu doar poluarea este o problema, ci si locurile de parcare.  Iar idee cu "portile de taxare" nu este stralucita. Provoaca aglomeratie, intarzieri si costa enorm colectarea in acest mod.
Masina este un lux.
Eu vad asa sistemul de taxare:
- impozitul lasat ca acum (infim pentru masinile cu motor mic, imens la peste 3000cmc). Dar schimbat ca si masinile hibride sa plateasca (in functie de litrajul motorului temic, sunt unle suv-uri cu motor de 4500 si hibride)
- taxa de poluare maxim de 200 euro/an, calculata in functie de norma de poluare (50-75%), capacitatea cilindrica (cu cat mai mare cu atat poluezi mai mult) si vechime (cu cat e mai veche cu atat polueaza mai mult).
- + taxa inclusa in pretul motorinei si benzinei. Dar una mica (1 eurocent/litru).

Daca nu va convine am alte propuneri: interzis accesul in orase, pe timp de zi, al vehiculelor cu motoare termice mai mari de 1999 cmc si al tuturor masinilor care nu respecta norma Euro 4 (exceptie bineinteles pt masinile de epoca)

Trebuie incurajata achizitia de masini cat mai noi si cu motoare cat mai mici si nepoluante.

Si nu va mai faceti griji pentru inmatricularile pe Bulgaria. Si ei vor sa le eradicheze, pentru ca aduc pagube in bugetul de asigurare. Iar romanul oricum nu plateste toate taxele. Firmele pe care se inmatriculeaza dispar. Daca s-ar face cateva razii, impreuna cu Politia Bulgara, s-ar umple de dosare penale deoarece cei mai multi nu au ITP/RCA valabil sau impozit platit. Eu aici as face inca un lucru: masinile depistate fara RCA/ITP valabil sa fie obligate si fie obligate sa-si refaca ITP-ul doar la sediul (echivalentului) RAR-ului din tara pe care au fost inmatriculate ultima data. Cele radiate ar trebui confiscate direct.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Ai putea zice ca e cam radical (mai ales interzis sub EURO 4), DAR, atata timp cat in B ai I3 cu 23 ron - 30 de min (masina 2017, gama premium, electric), la care ajungi cam la acelasi cost pe km cu o masina de 15 ani, atunci nu stiu de ce te-ai plange.

Oricum astea sunt idei de implementat in urmatorii 10 ani. Ar fi foarte sanatoase (medical ma refer), dar putini ar putea sa le accepte (financiar).

HVMihnea

https://www.4tuning.ro/taxa-auto/impozit-auto-anual-calculat-pe-baza-noxelor-nu-a-motorului-cum-va-arata-taxa-auto-2018-37088.html 
Gasesc asta pe nenumarate site-uri. Ma tem ca nu vom scapa. Si au dreptate mare cand spun ca eliminarea timbrului de mediu a fost premeditata. Trist, dar adevarul e ca nu sunt multe metode sa innoim parcul auto romanesc.

Mai nasol, vad ca apar multe stiri in legatura cu legea care are in vedere impozitul auto. "Conform sursei citate, proiectul a fost depus în Senat, fiind semnat de mai mulţi aleşi de la PNL, USR, PMP, PSD şi din grupul minorităţilor, fiind supus consultării publice până pe 28 ianuarie 2018." Pana acum credeam ca proiectul este sustinut doar de opozitie. Se pare ca m-am inselat si ma bucur teribil.
Tot pe aceasta tema,vin si intreb timid: de unde legatura intre capacitatea cilindrica si poluare? Si eu am un 3.0 Diesel L6, care emite 119g co2/km. In comparatie, un Passat B6 cu motor 2.0 TDI produce 156g co2/km in varianta de 140cp (o masina clasica pe soselele noastre). Este normal ca eu sa platesc 2200 de lei pe an (cu 2000 de lei in plus fata de Passat-ul din exemplu, ca sa iau o suma rotunda) si totusi eu poluez MULT mai putin? Motoarele noi de 3l Diesel nu mai consuma si nu mai polueaza mult. Sa aplici un astfel de impozit unei masini care nu emite o cantitate mare (nici macar medie) de co2, insa are o capacitate cilindrica mai mare de 2000cm^3 este absurd.
Daca impozitul este legat de poluare, de ce trebuie platit la un interval determinat de timp, si nu de numarul de km? Bineinteles ca impozitul merge pe principiul "sa crape si capra vecinului" - deci taxa "de smecher".

Sa privim obiectiv: scaderea impozitului pe motoare mari si cresterea lui pentru motorizarile mici va genera un plus la buget.
Cred ca Romania si-ar permite o alta taxa in pretul carburantului(bineinteles, in contextul reducerii unui impozit sau evitarea noii taxe). In continuare avem un pret cu mult sub majoritatea tarilor din UE:
http://www.fuel-prices-europe.info
Sunt sigur ca asa s-ar genera cele mai multe fonduri la buget, si nu am avea nici scandal. Te plimbi, platesti. (In loc de "Ai masina, platesti").
Mic calcul: sa luam o masina cu motor de 1.6 si un consum de 6l/100km. In judetul Cluj avem un impozit de 64 de lei. Adaugand 5 bani la un litru de carburant, la 20.000km pe an avem 60 de lei stransi (cred ca majoritatea masinilor merg minim 20k intr-un an). Oricum se impute treaba in oras, nu vei consuma 6l/100. Si astfel nu mai platim degeaba.
Bineinteles,  cine sustine actualul impozit (jale peste 2l) nu o face pentru ca este impotriva poluarii. Motivele nu le enumeram...

dr4qul4

Eu nu vad legatura intre impozitul actual si timbrul de mediu.
Impozitul este pentru proprietate si se colecteaza la bugetul local. Ai bani de cai putere, ai bani de platit taxe. In Israel au si impozit, dar au si o taxa egala cu valoarea masinii. Se numeste taxa de lux, dar se aplica tuturor masinilor. Adica un Duster acolo te costa 40000 USD!

Timbrul de mediu este pentru poluare si se colecteaza la nivelul ministerului mediului.
Tu spui ca motorul tau 3.0 nu polueaza la fel de mult ca un Passat B6. Dar polueaza mai mult ca un motor 1.6 de pe un passat nou nout, cu aceeasi norma euro 6.
De asta am si spus, cu cat norma euro e mai noua, cu atat timbrul de mediu e mai mic, dar cu cat e mai veche masina si are motorul mai mare cu atat sa creasca.
Pentru ca si masina ta, peste 2 ani va polua mai mult decat azi. Cu acelasi motor si aceeasi norma euro.

Taxa pe litrul de carburant afecteaza direct transportatorii.  Iar astia sunt puternici. E greu sa bagi o taxa ca fac protest.
Scaderea impozitului pentru automobilele mari (sau introducerea lui in costul carburantului) mi se pare o prostie. Ar umple tara de masini cu motoare imense, care vor sta mai mult pe loc. Sau nu ai vazut niciodata un Jeep care alimenteaza de 50 de lei?

Taxa de mediu a fost ilegala pentru ca se aplica doar pentru masinile inmatriculate prima data in Romania. Numai ca suntem parte din UE, si asta inseamna ca o masina aflata la a 2-a inmatriculare in Romania are acelasi statut cu una care a fost inmatriculata in alta tara UE. Si atunci trebuie sa platim taxe pentru ambele. Sau pentru niciuna.
Noul timbru rezolva aceasta problema.

PS. Daca se scoate impozitul imi iau un muscle car din state.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

Toate lumea se repede la creşterea de taxe... stimaţi colegi, sunteţi buni la Ministerul de Finanţe. De ce nu se fac verificările tehnice pe bune? De ce un motor Euro2/3/4 nu poluează în consecinţă?
Am pe barcă un motor diesel Euro 3 foarte bine întreţinut. Eşapamentul e mai special, gaze amestecate cu apă, dar când ies din apă stau în trecere cu nasul în ţeava de eşapament. Nu miroase a nimic. Dacă porneşte vreun diesel euro 4 aici în faţa blocului miroase puternic de la metri distanţă. Doar faptul că aerul în Bucureşti este foarte poluat face să nu sesizăm.

În plus singura posibilitate de a impozita echitabil poluarea este de a şti, printre altele, cât timp funcţionează motorul. În România este imposibil practic, şi un ITP corect e un vis. Aşa încât impozitele nu vor descuraja poluarea, ci vor descuraja anumite caracteristici tehnice ale autovehiculelor care au prea puţin de a face cu cantitatea de gaze nocive emisă de acestea. Aşa că discutăm discuţii şi fiecare vrea să dea cât mai puţin pentru maşina lui.

Quote from: voicul on December 20, 2017, 05:30:00 PM
[...] in B ai I3 cu 23 ron - 30 de min (masina 2017, gama premium, electric), la care ajungi cam la acelasi cost pe km cu o masina de 15 ani [...]

Cum ai calculat? Pe mine mă costă substanţial sub 46 lei per oră în oraş să merg cu maşina, cu toate costurile posibile şi imposibile, dar mă interesează şi un calcul generic.
Cont (aproape) inactiv.

AlexxC

Eu sunt in situatia de a avea 1.6 benzina euro3, masina este pe GPL. Cum credeti ca va fi taxa in situatia asta?se va tine cont de GPL sau se va taxa orbeste?

dr4qul4

Nu va tine nimeni cont de GPL. Statul nu are cum sa stie daca tu consumi GPL sau benzina, asa ca te vor pune la gramada.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Ii doare fix in c** de GPL-ul tau. Si eu am tot GPL si sunt aceeasi situatie.
Evident ca merg pe gaz si nu pe benzina, ca merg la jumatate de pret, dar probabil, ca si pana acum, chit ca poluez mai putin, nu o sa fie vreun beneficiu.

@ghrt.
Chiar mi-am facut TCO pe ultimul an si am iesit la 1.03 RON/KM - benzina + GPL.
Pe drumul care il fac eu frecvent, dar la ora de pranz, deci trafic mai lejer, am maxim 45 de minute pentru 18km. Deci rezultata ca am undeva pe la 18 - 19 RON cost.
Daca ar fi sa merg 1h (I3 de la EGO - BCR il iei minim 30 de min si cum am pauze intre drumuri - deci inchiriat 1h - 46 ron) as avea costurile medii pe la vreo 25 - 30 de ron (ca as putea sa fac mai multi km).
Doar ca vara eu am facut traseul si in 13 min - deci 30 de min pentru 18 km, deci 36 km - 1h deci 38 ron cu masina benzina + GPL VS I3 - 46 de ron (consider ca fac aceesi distanta).

Deci ajungi cam la aceleasi costuri - adevarat in conditiile ideale.

dr4qul4

probabil ghrt nu a calculat si costul de achizitie al masinii, impozitul, rca-ul, itp-ul, casco, reviziile etc.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist