Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

Singurul "organ" care are dreptul sa constate ca vehiculul nu este ok dpdv tehnic este RAR-ul. Nici macar politistul rutier nu constata asta ci il lasa pe inginerul RAR sa faca masuratoarea.

Teoretic rutieristul n-are de ce sa iti arate inregistrarea de pe radar, daca o face e doar pt ca e el baiat bun. Filmarea ai putea sa o vezi doar in momentul in care contesti amenda si e adaugata la dosar ca proba.

irirat

Nu te supăra Cristi N, dar conform celebrei OUG 195/2002, ART 10, aliniatul 2
" (2) Constatarea deficiențelor vehiculelor se face de către poliția rutieră, iar verificarea stării tehnice a vehiculelor aflate în trafic pe drumurile publice se face de către poliția rutieră, împreună cu instituțiile abilitate de lege."

La ART112 sunt prevăzute sancțiunile:
Articolul 112
(1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se reține de către poliția rutieră în următoarele cazuri:
[...] i) zgomotul în mers sau staționare depășește limita legal admisă pentru tipul respectiv de vehicul; [...]
-sursa http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/74028

Cristi N

Eu inteleg ce scrie la lege dar in practica inginerul face masuratoarea efectiva. Treaba asta se poate verifica in orice seara cand ies baietii la vanatoare de motociclisti si alti raceri cu teava goala.

Polititstul face semnalul de oprire, cere actele si apoi preda totul inclusiv racerul catre inginerul de la RAR. La final in urma raportului facut de acesta decide daca e cazul sa aplice sanctiune sau nu.

gruiarew

Scrie destul de clar în lege: "împreună cu instituțiile abilitate de lege"

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

Ha, ha, aseară m-am întors din București. La semafor in Constanța, in spatele meu mașină de poliție. Pe banda 1, in dreptul ei, oprește motoracer și începe să ambaleze motorul. Polițiștii deschid geamul, râzând și îl întreabă: "Așa devreme?". Era ora 19-20 parcă. Deci cu nimic nu i-a interesat nivelul de decibeli (și făcea ceva zgomot motorul ăla turat la 8-10k.
Pe la 1-2 noaptea e festival pe toate bulevardele. Și nu cred că au prins pe vreunul vreodată. Nici măcar nu cred că au încercat.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

Stai calm că nu e doar în București mizeria asta. Mai nou si pe sate s-a descoperit "sportul" ăsta. Am zis că măcar aici am liniște. Pe dracu, orice prost are ATV sau ceva pârțâitoare care musai trebuie ambalată noaptea.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Deutschländer

Sincer vorbind: Lucreaza in ture la RAR?
Pentru ca si eu cred ca pentru astfel de verificari au nevoie de RAR (cum scrie mai sus). Deci, daca la RAR nu au nimeni disponibil in timpul noptii, nu cred ca prea au ce sa fac. Daca nu au schimbari in legislatia.
De principiu este banal, se dai un politist un microfon omologat in mana si spui "tine la 30cm distanta". Bam, au luat talon...

JohannDB

                             Foarte corect @ Deutschländer... Este "gerade kinderleicht"....., un sonometru la purtător și talon ridicat, plus o notă de plată și respectivul n-are decât să piardă timpul pe la R.A.R. .... La RAR, nu la orice service ce face ITP (pentru astfel de cazuri, să le zicem cazuri cu dedicație).....

voicul

Care e problema sa ai DAN sau ANA la numar? COW sau TOV?


Dispar aceste numere de înmatriculare din România. Noul Cod Rutier interzice noi combinații de litere: ION, DAN sau ANA nu vor mai putea fi folosite

O informație recentă arată că o serie de numere de înmatriculare din România urmează să dispară. Noul Cod Rutier interzice noi combinații de litere, pornid de la cele porcoase până la nume proprii din trei litere, cum ar fi ION, DAN sau ANA. Acestea nu vor mai putea fi folosite în viitorul apropiat.

Noul Cod Rutier din România nu va mai permite o serie de combinații de numere de înmatriculare care pot pune în pericol bunul simț sau pot face dificilă depistarea anumitor vehicule în trafic. Astfel, numerele cu tentă obsecena, numele proprii, cuvintele amuzante sau literele repetitive nu mai sunt permise, ci de-a dreptul interzise. Se pare că ar fi vorba de peste 1.500 de combinații ce nu mai sunt permise în România.

Cod Rutier mai dur în privința numerelor de înmatriculare
Noul Cod Rutier nu mai permite anumite tipuri de combinații la numerele de înmatriculare și ele vor fi pur și simplu interzise din oficiu conform noii legislații. Dispar cu desăvârșire orice numere care au anumite conotații, mai ales că un studiu recent arată că românii preferă combinațiile mai deochiate sau chiar obscene.

Potrivit unei analize autovit.ro, ,,printre cele mai... sensibile combinaţii se numără abrevierile: PUL, CUR, COY, PZD, PLM, MUI, FUT, SEX, XXX. Până în urmă cu câţiva ani, combinaţia de litere "SEX" era permisă, însă a fost, la rândul ei, blocată de la utilizare".

Numerele care încep cu I sau cu O au fost de asemenea interzise
Mai mult, autoritățile au restricționat toate combinațiile de litere care încep cu "I" sau "O", deoarece sunt asemănătoare cu cifrele 1 și 0 și pot fi ușor confundate în anumite situații. Sunt interzise sunt și combinațiile ,,III" şi ,,OOO", care pot crea probleme de identificare în trafic.

Nici numele proprii nu mai sunt permise
Autoritățile rutiere din România nu mai permit nici posibilitatea preferențială ca numerele de înmatriculare să conțină nume persoanelor.

Practic, nu vei mai putea folosi nici combinația ION, nici prenumele feminine, extrem de căutate, cum ar fi ELA, INA, ELI sau ANA ori preferințele masculine DAN, ION sau ADI. Alte combinaţii de litere interzise sunt și: DAI, PIX, TOV, ROM, COW, POC. Alte numere au fost interzise pentru că atunci când au fost acordare aleatori au ajuns să fie refuzate de pera multe ori: BOU, BOY, GAY, JAF, JEG.

Numerele de înmatriculare restricționate și rezervate de stat
De asemenea, mai există o categorie specială de numere destinată instituţiilor care pot folosi plăcuţe speciale de înmatriculare.Cele mai cunoscute dintre ele sunt:

CD – autovehiculele Corpului Diplomatic, adică ale ambasadelor străine şi ale diplomaţilor români;
TC – autovehiculele utilizate pentru transport consular;
MAI – autovehiculele deţinute de Ministerul de Interne şi de prefecturi;
A – autovehiculele Armatei Române;
FA – autovehiculele Forțelor Armate;
ALA – autovehiculele Aviației Române

Orice instituţie a statului poate să facă o solicitare către Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor pentru a cere interzicerea unor combinaţii de litere care ar putea duce populația în eroare:

Guvernul României – GUV;
Camera Deputaţilor – DEP;
Senat – SNT;
Serviciul Român de Informaţii – SRI;
Poliţia Română – POL

Românii care doresc însă un astfel de număr de înmatriculare special cu una din combinațiile de numere enumerate de mai sus mai au o șansă. Ei trebuie să aibă acceptul entităţii care a solicitat restricţionarea lor.

Ce faci dacă ai un număr de înmatriculare interzis de noul Cod Rutier
Persoanele care au numărul de înmatriculare restricționat pot să le folosească în continuare până la radierea mașinii sau la vânzarea sa. Totuși, noul proprietare trebuie să schimbe numărul.

În cazul vânzării unei mașini, numărul de înmatriculare şi plăcuţele sunt transferate automat, fără plată, noului proprietar. Există însă condiția ca acesta să aibă domiciliul sau sediul în acelaşi judeţ. Acest lucru nu mai este posibil dacă fostul proprietar cere păstrarea numărului de înmatriculare respectiv.

https://b365.ro/dispar-aceste-numere-de-inmatriculare-din-romania-noul-cod-rutier-interzice-noi-combinatii-de-litere-ion-dan-sau-ana-nu-vor-mai-putea-fi-folosite-430867/?fbclid=IwAR0q_4YzKvFIdttocN-WKlrm5Ly2SqvXYjc6wg2tQ63jSPesrAGcA4NSeCs

gruiarew

Scuze dar e chiar stupid. E clar că un nr de înmatriculare e format din două litere (indicativ județ) două cifre și apoi trei litere. Nu văd ce ofensator sau jignitor este ANA DAN sau ION. De asemenea nu știu cine ar putea confunda ultimele trei litere cu cifre sau invers.

Dacă tot se dorea o schimbare a legislației puteau scoate prostia cu indicativul de județ (să rămână tablele pe mașină ca în alte părți) sau să mai taie din birocrație (gen sa vorbeasca prefectura cu primăria și ANAF-ul) să nu mai ne pierdem viața pe la cozi, sau să se poată da numere de către primării / secția de poliție (mergi depui actele acolo) să nu mai pierzi o zi aiurea prin metropolă. Sau să poți scoate numere de la orice prefectură indiferent de unde ești domiciliat, dacă ai flotant, sau chiar fără.

Îs atâtea chestii ce pot fi îmbunătățite și noi ne legăm de ... nimicuri,
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Si ar tb sa introduca numere de inmatriculare pt vehicule electrice sau chiar si pt hybrid.  Nu mai avem mult pana cand vom avea nevoie de identificarea usoara a acestor vehicule (pt parcare sau chiar pt acces in unele zone). Un abtipild poate fi oricand falsificat. Un numar de inmatriculare mai greu (si cu unele consecinte legale)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruiarew

Atunci să fie și pentru istorice :)

Pâna una-alta rămqnem fără ION și ANA :)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis


hvm

Nush daca aici e ok sa postez. Am o singura nelamurire, de ce nu si pentru depasirea pe linie continua sa poata fi emisa o amenda pe baza supravegherii video?

"Proiectul de lege privind supravegherea video a drumurilor nationale si celor de mare viteza din Romania a fost introdus pentru dezbatere la Senat.

In document este precizat ca dispozitivul de detectie - este acel aparat care monitorizeaza traficul rutier pe drumurile publice si inregistreaza o abatere cu toate datele aferente acesteia si o trimite spre prelucrare unui sistem de procesare abateri, montat fix prin natura lui si mobil prin destinatie care determina si inregistreaza/fotografiaza patrunderea pe culoare rosie a semaforului/trecerea la calea ferata/viteza/viteza medie de deplasare a unui autovehicul/distanta in mers dintre doua autovehicule/portul centurii de siguranta.

Actul prevede ca sistemul video de monitorizare a traficului rutier si constatare automata a abaterilor rutiere pe drumurile publice - este sistemul format din dispozitivele de detectie (aparatele radar fixe, camerele video pentru monitorizarea traficului, dispozitivele de detectie privind distanta in mers dintre doua autovehicule si dispozitivele de masurare a vitezei medii pe sectoarele de drum), sistemul de transmitere a datelor si sistemul de prelucrarea si management al informatiilor stocate.

Conform propunerii, dispozitivele cu ajutorul carora toate drumurile din Romania vor fi supravegheate video sa fie detinute si administrate de administratorul drumului sau Inspectoratul General al Politiei Romane, aceste entitati fiind responsabile de achizitionarea si gestionarea dispozitivelor de detectie."
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dragos76

Foarte bună observația. De curios, oare s-a pus în (reală) dezbatere publică acest proiect de lege, înainte să ajungă la senat. Acum foarte probabil e cam târziu cu observațiile, altfel decât a face lobby la un senator.