Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yetiman

Foarte bine!
Nu este normal, la nivelul anului 2021, sa trebuiasca sa umblam cu diverse hartii dupa noi.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

CE a anunțat pachetul ,,Fit to 55". Se va interzice vânzarea de mașini noi pe benzină și motorină începând cu 2035

Comisia Europeană a anunțat miercuri cadrul legislativ privind schimbările climatice, care e menit să ajute blocul comunitar să-și atingă obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 cu 55% până în 2030 și de a deveni neutru în materie de carbon până în 2050.

[De la interzicere se ajunge in articol la:]
Mai departe, aceste propuneri ale Comisiei Europene vor trebui discutate cu cele 27 de state membre, dar şi cu Parlamentul European, ceea ce ar putea conduce la ajustări importante ale pachetului.

Se așteaptă opoziție și de la unii lideri ai industriei, precum companiile aeriene și producătorii de vehicule, precum și de la statele membre din est care se bazează foarte mult pe cărbune, conform BBC News.

Asta e esentialul, restul pe:
https://www.digi24.ro/stiri/externe/ce-a-anuntat-pachetul-fit-to-55-se-va-interzice-vanzarea-de-masini-noi-pe-benzina-si-motorina-incepand-cu-2035-1597511

gruiarew

Bun și cu dubele / TIR-urile ce facem?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Duta C

Au luat-o razna asa dintr-o data...li s-a pus pata....electric si hidrogen de la 3,5 probabil.......oricum preturile vor creste la auto....lumea incepe sa se sch repede....

voicul

Tanczos Barna despre cum vor fi spijiniți românii să își cumpere mașini electrice: ,,Nu se mai pune neapărat problema taxării"

România nu are un sistem de taxare a poluării şi este nevoie de un pachet de măsuri care să facă diferenţa între cetăţeanul care, într-adevăr, nu-şi permite o maşină nouă şi cel care umblă pe stradă cu o maşină mai veche de 15 ani, dar pe piaţa liberă costă 15 - 20.000 de euro, a afirmat, joi, într-o conferinţă de presă, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos.

,,În momentul în care majoritatea statelor membre au sisteme de taxare a poluării şi descurajează deţinerea maşinilor poluante, şi România nu are un asemenea sistem, am devenit o piaţă-ţintă, unde se aduc maşinile vechi. Aceasta este situaţia pe care am găsit-o şi eu la minister. Ministerul Mediului trebuie să găsească o soluţie la nivel naţional de sprijin, în primul rând. Partea de taxare nu o să fie niciodată la Ministerul Mediului, pentru că s-a văzut cu taxa de poluare, toate procesele au fost pierdute de România, pentru că nu au fost fundamentate cum trebuie", spune Tanczos Barna.

Ministrul spune că este nevoie de un pachet de măsuri care, pe lângă sprijinul oferit cetățenilor vulnerabil care vor să își cumpere o mașină nouă, în condițiile în care din 2035 pe piața vor fi doar mașini electrice, trebuie descurajată achiziția de mașini second hand care poluează.

,,Este nevoie de un pachet de măsuri, iar în centrul acestuia trebuie să fie măsurile de sprijin pentru cetăţenii vulnerabili şi trebuie completat cu măsuri de descurajare a deţinerii maşinilor mai vechi de 15 ani cu motor de 3 litri, pe motorină, care arată foarte bine pe şosele, arată un statut al deţinătorului, dar care poluează foarte mult. Va trebui să facem diferenţa între cetăţeanul care, într-adevăr, nu-şi permite o maşină nouă şi cetăţeanul care umblă pe stradă cu o maşină mai veche de 15 ani, dar pe piaţa liberă costă 15 - 20.000 de euro. Aceste lucruri trebuie clar delimitate", a explicat ministrul, potrivit Agerpres.

,,România este țara în care 39,1% din mașini au o vârstă mai mare de 17 ani. Este țara care va fi afectată serios de tot ce înseamnă aceste obiective pe termen mediu și lung. (...) Aceste ținte vor bulversa piața mașinilor second hand în Europa. Este clar că România trebuie să folosească la maximum fondul european social. Nu se mai pune neapărat problema taxării. Diferențele de preț sunt uriașe între mașinile electrice și cele clasice. Diferențele vor fi și mai mari între o mașină second hand pe care și-o permite un cetățean și mașina electrică care va fi nouă, singura opțiune din 2035. Deci nu se mai vorbește strict despre intenția statului membru, vorbim despre programe ample, un ansamblu de măsuri la nivel european", a mai declarat ministrul Mediului.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/tanczos-barna-despre-cum-vor-fi-spijiniti-romanii-sa-isi-cumpere-masini-electrice-am-devenit-o-piata-tinta-unde-se-aduc-masini-vechi-1607491

dumbravaandrei

daca ar functiona cum trebuie rar-ul si politia, de nu ar mai fi asa de corupte, nu stiu daca am avea nevoie de vre-o taxa. La cate cazane si troace trebuie eliminate de pe strazi...
Si bineinteles, de eliminat reparatiile in service-urile neautorizate si "nea Vasile" care face reparatii in parcare sau pe buturuga, in fata blocului.

gruiarew

Iar măsuri pentru vulnerabili și săraci? Atâta o freacă cu poluarea. Să pună taxe cât mai mari. Dar de banii aia să văd ca se face ceva pentru transportul în comun / alternativ. Și nu ma refer la piste de biciclete la preț de autostradă.

Si da, un început ar fi RAR-ul și ITP-ul pe bune. Dar nah, trebuie să mânce și gura lor o pită....

Cred că toți ar renunța la masină dacă ar avea un transport alternativ decent. Eu unul ar renunța mâine la ea, dar fac 5 ore de la Sibiu la sat cu trenul, cel mai bun timp. 200km. Autobuze n-am direct, trebuie să stau prin autogări.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gruiarew

Vin și eu cu o întrebare ce am văzut-o la cineva pe facebook: La mașinile istorice, nu s-ar putea schimba legislația să primească număr distinctiv?  Cum e H-ul la nemți sau nu știu, altă culoare?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

                         @ gruiarew...., eu "psihoza asta"...., jos benzina-sus diesel-ul (prin 77)....., apoi iar sus benzina jos diesel-ul (prin 83)..... apoi iar sus diesel-ul (cca.90) și..... acum jos toate, sus electricul, le-am parcurs/o parcurg.....
                   La modul la care la noi se pun problemele, vom ajunge și fără "automobil istoric", în isteria asta cu "mai vechi de 15 ani"; vom ajunge ca nici măcar ca pasionat/colecționar/istoric/sau cum vreți/vrei a spune, să nu mai putem avea astfel de mașini, sau să le păstrăm dintr-o chestie de suflet.... Nu tot ce-i vechi e și rablă/cazan.....
                   Din ce văd pe drumuri, pe alții, în ciuda fațadei=declarației, au dureri în bască și cară tot ce pot din vest cu adevărate trenuri rutiere și cu viteze la care nu de puține ori se dau peste cap, din cauza tangajului remorcilor.... "Noi" ne chinuim să facem curat și alții din "împrejurimi" mai apropiate sau mai depărtate, fac orice, numai "curat" nuuuu..... Păi, pentru ce ne chinuim numai noi, "câțiva" ??
                  "Iar măsuri pentru vulnerabili și săraci?....."  De ce nu ??  Întreb și eu !! Când am avut de rezolvat o "garanție" tocmai la dracu-n praznic, la Cuxhaven (pleznise un furtun curbat ce avea și-o țeavă subțire într-un capăt, atașat de turbină, pe partea de joasă presiune, dar scotea gaze ce ajungeau din compartimentul motor, cu brio în cabină), am avut timp să citesc condițiile de finanțare pentru mașinile noi și cele S.H. de "mi-a căzut falca" (dobânzi anuale de 1,2-1,7 %/an)......Și mie la ora asta, AICI, mi se ia 5,9% dobândă, după o grămadă de rahaturi acceptate și multe chichițe îndeplinite, că altfel aveam 8,7-9,5..... Despre ce vorbim ?? Despre dubla măsură, cumva ??
                 Uităm că până acum 32  de ani așteptam pe liste o Dacie (visul românului) și 5-6 ani (stăteau și RDG-iștii pentru Trabant sau noul Wartburg, dar stăteau mai puțin ca noi) ?? Nu e de mirare că pe undeva, psihiologic, suferim de acel sindrom al lipsei de mașină a anilor 80-90 (și cu circulația din 2 în 2 duminica), și, de asta, perioada actuală, pare încă, a fie ca o răzbunare pe acea vreme, combinată și cu "neam-prostia falei", în care unii "s-au ajuns" și dau clasă....
                La nivel politic, vrem să facem mai multe decât ne.... permite plapuma!! Șiii, dacă vrei să realizezi ceva, ai nevoie de oameni; crează-le posibilități financiare/economice să acceadă cu destulă ușurință la ceea ce vrei, altfel, degeaba-i belești cu taxe/impozite/alte sarcini fiscale ................... Un catolicism mai catolic precum catolicismul Papei ( :), este pierzător !!
                Vorbim separat de climă și toanele ei...

voicul

Asteptam cu mare drag aplicarea legilor existente de zeci de ani!
Se verifica la ITP aspectul asta?

Adio masini si motociclete zgomotoase! RAR, Politia Rutiera si Politia Locala vor avea sonometre

Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) pregateste in parteneriat cu Registrul Auto Roman (RAR), Politia Rutiera si Politia Locala o serie de surprize pentru cei care au masini si motociclete zgomotoase.

Conform unui membru CGMB, Capitala va fi declarata teritoriu in care un autovehicul care depaseste limita maxima de zgomot admisibila va fi sanctionat. In acest sens, RAR, Politia Rutiera si Politia Locala vor colabora indeaproape pentru a realiza operatiuni de control comune in zonele din Bucuresti cunoscute ca fiind preferate de cei cu masini ale caror sistem de evacuare a fost modificat.

Este de notat faptul ca ITP-ul deja verifica acest aspect, insa unii proprietari modifica inainte si dupa efectuarea inspectiei sistemul de evacuare, astfel incat certificatul sa arate ca nu exista nicio problema. Solutia gandita de CGMB o reprezinta controalele in trafic.

Planul pe termen scurt al CGMB este ca RAR si Politia Rutiera sa organizeze controale in trafic incepand de anul acesta, urmand ca din 2022 Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) sa aiba o echipa de tehnicieni care sa fie instruita pentru a putea face aceste verificari cu Politia Locala in vederea aplicarii sanctiunilor corespunzatoare.

https://e-juridic.manager.ro/articole/adio-masini-si-motociclete-zgomotoase-rar-politia-rutiera-si-politia-locala-vor-avea-sonometre-28267.html?fbclid=IwAR0bwTLvE5EMcFdOmoJiA7mRlVSDrWF5m4EnloaDEUb6K8QYdfrgK64lpqU

Cristi N

Daca PMB vrea sa doteze Politia locala cu sonometre trebuie sa faca lobby si pentru modificarea legii.

Acum localii pot efectua semnal de oprire doar in cazul depasirii masei maxime autorizate si patrunderea pe drumuri cu acces interzis.  ;)

JohannDB

#476
                              Adio masini si motociclete zgomotoase! RAR, Politia Rutiera si Politia Locala vor avea sonometre
              F O A R T E    B I N E   !!     Și eu aștept asta... Am fost și eu la o vreme doritor de decibeli la gura tobei, însă "soarta"mi-a dat o splendidă palmă; veneam de la Bacău spre Brașov, când toba de mijloc a Daciei (erau anii 90-93) a binevoit să se aerisească prin altă parte decât țeava dată de fabrică !! Așa se face că după vreo 15 km în care toba producea o reverberație în interiorul mașinii (deja armonică) de-mi intrau în rezonanță și creierii, m-am lecuit de "tunetul" țevii/tobei. Ajuns acasă, cu o viteză de neimaginat înainte, am schimbat toba și mamăăă ce m-am chinuit că ștuțurile erau "sudate" de rugină/calamină/condens/saramură/apă...
               Al doilea lucru: la cei cu motocicletele !! Eu când călăresc motorul, deși este exact așa cum l-a făcut mă-sa fabrica, după cca o jumate de oră de mers, deja mă deranjează zgomotul (repet, este perfect tehnic sistemul de evacuare), am senzația că se aude mai tare sub cască (de parcă ar fi casca o cutie de rezonanță/amplificare)...., dacă ar fi să am toba schimbată, cred că aș surzi după cinci minute !! De asta nu-i pot înțelege, ce adrenalină pot avea când în creier nu ai nimic altceva decât un mare zgomot ??
             Am simțit-o și pasiv, când având soția în spital acum ceva timp, la vreme de vară, ca acum, seara (aveam bilet de intrare) după 22 veneau "neliniștiții - nesimțiți"  cu motoarele și făceau spectacol pe bulevard sub ferestrele spitalului (era "bătaie" între pacienți pentru a prinde un pat, un transfer, pe latura cealaltă a spitalului cu ferestrele spre blocuri).... Și miliția nu făcea nimic, deși erau la post pe la poarta spitalului !!
            Controlul ăsta ar trebui la scară națională nu sectorial, ici - colo !!

   Deoarece a mai apărut un răspuns, sunt nevoit să editez:

P.S. Uit ceva : mai pe la țară, chiar în buza marilor orașe, au început să apară iar scuteriștii/motoriștii de ocazie (nu numai cu 50cmc, ci chiar cu motoare mai serioase), neînmatriculați, fără lumini, fără cască, fără premis (ce-i ăla permis pentru așa ceva ??) O nouă generație de bombardieri pe două roți, fără niciun Dumnezeu !!
     
      În ce privește poliția locală...... Hmmmmmm; e nevoie de lărgire de competențe, dar (am un "dar" în ce privește această instituție) dacă le dai mai multe competențe, ne-am putea trezi cu multe aberații !!  Dacă poliția națională și-ar face temele ar fi destul de bine !! "Localii" au creat destule dezamăgiri, de-a lungul timpului, ca populația să se uite chiorâș la ei......

dumbravaandrei

stai sa vezi cati ani trec pana se invata sa le si foloseasca  O:-) O:-) O:-) O:-) O:-)

gruiarew

Nu-s de acord cu cei care bârâie aiurea, dar nici cu ăștia de la locală să verifice chestiile astea. Ce garanție avem că nu se ajunge iar la abuzuri? Adică una e poliția cu RAR-ul și alta e locala.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

Nu stiu la ce abuzuri se poate ajunge.
Teoretic ar trebuie sa iti dea si o evidenta, ceva la mana ca ai depasit, nu? Ce ai putea sa contesti cand vezi ca esti peste?

La radar stiu ca poti sa vezi filmarea daca insisti. Probabil asa va fi si aici, nu?