Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adiarc

nici eu nu consider ca este sigur sa dai un camion pe mana unui copilo-adult de 18 ani si dau exemplul propriu...capabilitatile mele erau net inferioare la 18 ani fata de acum

probabil s-a facut la presiunea transportatorilor,care reclama deficit de soferi

totusi pt mine cea mai importanta este siguranta...cei 3 ani cu siguranta fac diferenta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Io

#451
Perfect de acord, manevrarea unui camion cum sint, sa zicem, furnicutele de pe santiere, presupune un set de abilitati pe care le avem majoritatea celor care conducem masini mai mici (si mai usoare, precizarea mi se pare foarte importanta) insa si o experienta in conducere pe care la 18 ani nu ai cum sa o ai, nu ai avut cind sa o acumulezi. Nemaivorbind ca daca e vorba despre remorca e mai dihai. Nu zic ca un tinar nu poate conduce asa ceva, poate si cineva cu mult mai mic (eu am condus in poligon un camion Bucegi sau Carpati(?) cind eram foarte mic, atit de mic incit apasarea ambreiajului presupunea un efort din parte-mi iar invirtirea volanului imi era aproape imposibila - nu avea servodirectie asa incit am mers doar in linie dreapta si instructorul era in dreapta, dubla comanda, evident. Am reusit sa schimb si viteza, asta chiar a fost epuizant  :D) insa, nu voi putea vreodata sublinia indeajuns, realitatea drumului public si cea a santierului sint altceva decit o incercare in poligon sau, ca aici, o biata pripeala legislativa fie ea la presiunea transportatorilor.
In plus santiere inseamna sleauri, noroi, praf, poduri temporare inguste, taluzuri semistabile, uneori gabarite dificile, interactiunea cu alte utilaje mai mici sau mai mari, basca temperaturi epuizante sau frig crincen + plictiseala/rutina si inca alte lucruri pe care le tratezi mai sigur si mai corect, cred, cind esti ceva mai "copt". Deci 21 e corect, 18 e gresit.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Daca ar permite de la 16 ani condusul auto mic cu supravegherea unui adult, atunci ar fi mai ok sa conduci camion la 18.

voicul

Dacă ai o cameră video montată pe bordul mașinii, trebuie să respecți GDPR?

Persoanele fizice care își montează o cameră video în interiorul mașinii, pentru a surprinde eventualele incidente în trafic în care sunt implicate, în ideea de a-și dovedi nevinovăția, nu trebuie să respecte Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), au explicat reprezentanții Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), pentru redacția noastră. 


Redacția avocatnet.ro a făcut o solicitare către ANSPDCP, pentru a lămuri dacă, în situația în care își montează o cameră video în propria mașină, o persoană fizică ar trebui sau nu să respecte GDPR.

ANSPDCP a explicat că o asfel de situație nu intră sub incidența GDPR, tocmai pentru că imaginile sunt folosite în scop personal, neavând legătură cu o activitate profesională sau comercială.

"În ceea ce privește situația în care, în traficul rutier, se utilizează o cameră montată în interiorul unui autoturism personal pentru a proba în fața autorităților statului (poliției) și ale asiguratorului eventualele incidente în trafic care ar putea să afecteze o persoană fizică, raportat la scopul declarat, apreciem că situația prezentată intră sub incidența dispozițiilor art. 2 alin. 2 lit. c) din Regulamentul general de protecția datelor", a explicat ANSPDCP.

Articolul din GDPR menționat de ANSPDCP  prevede că Regulamentul "nu se aplică prelucrării datelor cu caracter personal de către o persoană fizică în cadrul unei activități exclusiv personale sau domestice".

GDPR reprezintă, din mai 2018, cadrul legal european unic în materie de prelucrare a datelor personale. Companiile care prelucrează date trebuie să respecte obligațiile impuse de GDPR, altfel riscă sancțiuni drastice. Totuși, persoanele fizice scapă de aceste obligații, atât timp cât acționează numai în scopuri personale, ca în cazul descris mai sus.


https://www.avocatnet.ro/articol_55396/Dac%C4%83-ai-o-camer%C4%83-video-montat%C4%83-pe-bordul-ma%C8%99inii-trebuie-s%C4%83-respec%C8%9Bi-GDPR-Ce-zic-autorit%C4%83%C8%9Bile-de-la-noi.html

voicul

Proiect ASF: Șoferii nu vor mai fi obligați să aibă cu ei polița RCA pe hârtie

Autoritatea de Supraveghere Financiară a pus miercuri în dezbatere publică un proiect prin care șoferii nu vor mai fi obligați să prezinte polița RCA în varianta printată, pe hârtie, fiind suficientă o variantă electronică.  Proiectul ar putea fi adoptat peste 10 zile.

"Conducătorii auto vor putea prezenta agenților de poliție, la un eventual control, și varianta electronică a poliței RCA. Prin urmare, nu va mai fi necesar ca șoferii să aibă asupra lor contractul de asigurare obligatorie auto doar în format original, pe suport de hârtie.
De asemenea, valabilitatea poliței RCA va putea fi verificată și prin interogarea bazei de date AIDA, dezvoltată și administrată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România, ce conține informații cu privire la asigurările obligatorii de răspundere civilă auto încheiate pe teritoriul României și prin care se certifică existența unui contract RCA valabil la data verificării", se arată într-un comunicat al ASF.

Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare a salutat decizia noului președinte al ASF, Nicu Marcu, privind implementarea acestui proiect.
"O prevedere care a afectat în mod nedrept și absurd foarte mulți proprietari de autovehicule corecți dispare din legislație, într-un interval de timp record, în urma unei colaborari excelente între AURSF, asociație care reprezintă interesele consumatorilor utilizatori de servicii financiare și ASF, autoritatea care reglementează și supraveghează funcționarea piețelor financiare nebancare", a declarat Alin Iacob, presedintele AURSF.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/proiect-asf-soferii-nu-vor-mai-fi-obligati-sa-aiba-cu-ei-polita-rca-pe-hartie-1352079

adiarc

ce idioti...am vazut stirea asta de atatea ori de zici ca e a doua venire a lui Iisus...si eu au normalizat ceva banal,insignifiant...

cat de josnic sa fii sa te LAUZI cu aceste nimicuri?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Adica nu mai merg la posta ca sa imi scot la imprimanta cu ace o chitanta?
Astia vor sa bage in faliment o industrie atat de longeviva!?  :o

Contravaloarea pașaportului, a permisului de conducere și a certificatului de înmatriculare poate fi achitată online pe ghișeul.ro

https://www.digi24.ro/stiri/contravaloarea-pasaportului-a-permisului-de-conducere-si-a-certificatului-de-inmatriculare-poate-fi-achitata-online-pe-ghiseul-ro-1359631

voicul


survola

#458
Dar ,,Mașinile aduse din Malta sau Cipru, unde se circulă de asemenea pe partea stângă, vor putea fi omologate în continuare în România, fără a fi modificate, pentru că aceste două țări fac parte din Uniunea Europeană."
Deci problemă este dacă mașina vine din UK (în general) sau dacă are volanul pe dreapta?

punktnet

Just kidding.

kitsune

Deci mașina va veni direct din UK iar actele vor face un ocol prin Malta sau Cipru. Nimic nou sub soare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

rota

Sentinta anti-samsari de masini second-hand. Ce a decis judecatorul intr-un caz in care kilometrajul fusese dat inapoi cu peste 200.000 km

Un barbat din Craiova care a vandut, pe OLX, cu 4.300 de euro, un Citroen C3 a fost obligat de instanta sa ii restituie cumparatorului banii si sa isi ia masina inapoi, dupa ce s-a decoperit ca autoturismul avea kilometrajul dat inapoi si alte probleme pe care vanzatorul i le-a ascuns celui care a cumparat masina. Sentinta nu este definitiva.
Sursa

rota

Europarlamentarul USR PLUS Vlad Gheorghe cere ca modificarea kilometrajului la mașinile second-hand să fie infracțiune pedepsită în toate statele membre UE
sursa

tom_sawyer

Proiect de Ordonanță de Urgență privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante, în sprijinul unei mobilități cu emisii scăzute, de abrogare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic și a Legii nr. 37/2018 privind promovarea transportului ecologic

Persoanele interesate să formuleze propuneri și/sau observații cu privire la conţinutul acestui proiect, le vor transmite la adresa de e-mail: transparenta.decizionala@anap.gov.ro, în termen de 10 zile de la data publicării pe site a anunțului.

http://anap.gov.ro/web/proiect-de-ordonanta-de-urgenta-privind-promovarea-vehiculelor-de-transport-rutier-nepoluante-in-sprijinul-unei-mobilitati-cu-emisii-scazute-de-abrogare-a-ordonantei-de-urgenta-a-guvernului-nr-40-2/

voicul

Cum prezinţi asigurarea RCA când te opreşte poliţia? Victorie în instanţă a unui şofer amendat

La un control rutier, asigurarea RCA poate fi dovedită şi prin prezentarea ei pe telefon. În plus, existenţa asigurării RCA pooate fi verificată de autorităţi direct în baza lor de date, potrivit Mediafax.

Un şofer a fost amendat cu suma de 870 de lei pentru că nu a putut prezenta, în cadrul unui control de rutină, poliţa de asigurare RCA. Nu o avea la el nici în format fizic, nici electronic, adică pe mobil sau tabletă. Poliţistul l-a amendat pentru asta. În schimb, Judecătoria Alba Iulia a anulat amenda şi a stabilit că poliţistul avea obligaţia de a verifica existenţa poliţei RCA în baza de date a autorităţilor, pentru că toate poliţele RCA se raportează către o bază de date la nivel naţional, denumită Administrare Istoric Date Asigurări Auto.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cum-prezinti-asigurarea-rca-cand-te-opreste-politia-victorie-in-instanta-a-unui-sofer-amendat-1569295