Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Liviu M

Daca softul din "computerul de bord" e bine scris, n-ar trebui sa ajungi in regimuri "neprielnice" motorului.
Sau?  ???

kitsune

Pe principiul ăsta pot spune că şi softul de "autopilot" de la Tesla e bine scris. Dar homo sapiens se încăpățânează să demonstreze contrariul
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

#482
L-ai uitat pe daca.  :lol:
Daca softul din Tesla...

LE Despre combinatia 1.8l + CVT de pe Toyota (Avensis), de exemplu, am auzit destul de "de bine". Sau 1.8l e mic?  Sau ce intelegi prin motoare mari?

kitsune

Motoare mari? Motoare la care inerția maselor în mişcare e într-atât de mare încât să conteze şi să determine rezonanța specifică. În nici un caz motoare de autoturism, fii liniştit, la astea e neglijabil efectul.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Ah, OK, banuiam eu, da' cum eram la "capitolul" autoturisme am zis sa ma asigur.
Nu de alta, da' la ce motoare de ventilator se monteaza pe masini mai nou (0.9l, 1l), motoarele spre 2l par mari. 

kitsune

Dacă tu consideri că diferența de la 2 l la 1.0 l e mare, ce să mai zic eu, care muncesc pe motoare de la 25000 la 93000 de CP? Dar la astea mari, se vede cu ochiul liber ceea ce la motoarele auto e doar teorie/cantitate neglijabilă (cu toate că ar trebui să se țină cont în proiectare).
Dar deja discuția e off-topic.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Pai ca de la dublu la simplu, nu?  :lol:

voicul

Doar ca ventilatoarele astea de 1.2 cu turbo pe ele sunt cam la fel ca 1.6 - 1.8 de 10 ani.

Motor mare auto, dupa mine, in 2018, este 3l.
T8 Volvo 2lT - 320 cp ... nu ai nevoie nicaieri de mai mult (asta pentru deplasari in interes personal).
Si asa sunt 1.6l pe la 150 - 200 cp (iar, mai multi CP decat ai nevoie).

Liviu M

#488
Momentan am o jena referitor la motoarele turbo cu injectie directa (*). Asa ca mi-am "asumat" consumul si am optat pentru un aspirat "echivalent" (~150 cp).

(*) Inca mai am dubii daca injectie directa si turbo sunt termene "echivalente" la motorele astea.

kitsune

Ideea turbo nu e rea, mai ales cuplată cu un compresor care să supraalimenteze la turații joase. Că fiabilitatea lasă uneori de dorit, asta e altceva. Dar motorul e mult mai eficient, mai economic, arderea e mult mai bună, depuneri mai mici, noxe mai puține, etc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Pai tocmai, ca se pare ca benzinarele astea mici si econome, cu injectie directa (+ turbo) n-ar fi chiar asa de pure.
Si cum m-am ars c-un diesel, suflu si-n benzina. Bani de elctrice/hibride n-am (avut).  :lol:

kitsune

Ok, cu germana eu am rămas la nivelul "eins, zwei, polizei", iar google translate se încăpățânează să nu meargă pe măreața mea conexiune prin satelit la internet, dar înțeleg ideea articolului. Da, toate motoarele poluează. Greşeala a fost că s-a mers cu dezvoltarea către reducerea CO2 în timp ce adevărații duşmani erau NOx şi particulele. Că aşa era şi legislația, se taxa CO2.

Apropo, un hibrid la mâna a doua e mai mult decât accesibil. Valoarea de revânzare e mai mică, toți fug, de frica bateriilor, aoleu, ce ne facem dacă se strică. Am eu hibrid, de 5 ani vechime, cu 150000 la bord şi bateria e ca nouă, aceeaşi capacitate.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Multi ... care nu se deranjeaza sa citeasca.
Desigur pot aparea probleme cu bateria, DAR asa pot aparea probleme oriunde si la orice!
E cam aceeasi problema ca la GPL: daca explodeaza rezervorul? Daca citesti nu explodeaza, daca asculti folclorul ...

Liviu M

#493
Quote from: yk17fox on June 01, 2018, 03:58:46 PM
Ok, cu germana
Se pare ca benzinarele cu injectie directa scot mai multe particule (decat cele fara) si, ca sa treaca de noile norme (euro 6 nu's cat) vor trebui dotate cu filtre de particule. Mai putin complicate decat la diesel, mai ieftine, da' necesare.

Quote from: voicul on June 01, 2018, 05:24:43 PM
DAR asa pot aparea probleme oriunde si la orice!
Si cand mai esti si ghinionist (ca mine), ajungi sa iei (cat mai) nou, ca macar ai niste garantie. Asa ca varianta second n-a prea avut loc pe lista mea scurta (ma rog, una de 1-2 ani e ca noo *), ar fi intrat pe lista).
Si recunosc si ca inca nu-s convins de hibride/electrice.

*) LE Pentru ca am fost atentionat pe mesageria privata si nu pot raspunde acolo, raspund aici - noo folosit aici in loc de noua se doreste o gluma. Scuze daca s-a inteles altceva.  Nu "corectez", pentru ca nu e greseala. Scuze si celor care se vor simti lezati de refuzul de a corecta.

kitsune

Quote from: Liviu M on June 01, 2018, 03:24:27 PM
(*) Inca mai am dubii daca injectie directa si turbo sunt termene "echivalente" la motorele astea.

Turbo înseamnă supraalimentat (cantitate de aer introdusă în cilindru mai mare decât necesarul normal pentru a arde cantitatea de combustibil introdusă) cu ajutorul unei turbine, acționată de gazele de ardere. În modul ăsta se recuperează o parte din energia care se pierde pe evacuare şi se foloseşte la comprimarea aerului în admisie. Mai poți avea supraalimentare şi cu compresor mecanic şi ventilator (pompă) electric.
Injectia directă se referă la faptul că benzina este injectată direct în camera de ardere (cilindru) şi nu în precamera sau în admisie undeva. Practic, amestecul este format în cilindru, în diferite stadii de comprimare, nu înainte de supapa de admisie.
Teoretic poți avea injecție directă fără supraalimentare, dar ar însemna să aspiri aerul în cilindru, să îl comprimi şi apoi să injectezi combustibilul. Nu cred că ar fi eficient, nu ai putea asigura raportul masic aer:combustibil necesar unei arderi complete
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence