News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liviu M

Quote from: yk17fox on April 03, 2018, 10:48:32 PM
câți kw se consumă pentru producerea unui kw echivalent in
Bateriile, sa nu uitam bateriile.

voicul

Intradevar sunt si bateriile si mai ales ce se alege de ele dupa ce nu mai sunt folosite.

Dar directia este cam asa de mutare a poluarii din orase in afara lor (cat se poate).

Mie chiar nu imi place vantul, dar am inceput sa devin fanul lui cand am realizat ca mai aduce aer (mai) curat in B.

kitsune

Da, bateriile, să nu le uităm!

Eu cred că problema se pune aşa:
- costul cu poluarea pentru producerea autoturismului (inclusiv bateriile)
- poluarea generată de întreținere (consumabile, cauciucuri, revizii, etc)
- poluarea generată de exploatare ( aici intrând si cea generată pentru producerea energiei de propulsie, fie ea benzină,  motorină,  gaz, hidrogen, aer comprimat, electricitate, "apă" :))
- poluarea generată de reciclarea autoturismului la sfârşitul duratei de viață (inclusiv bateriile).

Pe baza însumării acestor factori se poate face o comparație care sistem e mai poluant. IMHO, a consuma energie electrică pentru a produce, transporta şi stoca energie chimică ce apoi e folosită la propulsie nu e acelaşi lucru cu utilizarea energiei electrice direct pentru propulsie. Un fel de "cut the middle man". Asta înseamnă că cel mai eficient sistem este cel în care energia electrică se duce direct la propulsie, fără stocare, gen troleibuz, tramvai, CF electrificată. Apoi vine propulsia electrică cu stocare în baterii, CNG (de la puț la pompă doar comprimare şi transport), şi abia la urmă LNG, diesel, benzină (fracțiuni petroliere obținute prin rafinarea țițeiului, care este extras, transportat, stocat, rafinat, etc., proceduri ce sunt energofage). Probabil hidrogenul intră şi el pe undeva prin lista asta, dar nu am date. Oricum, mutarea poluării departe de zonele urbane este un deziderat.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

#453
Si inca concret nu s-a impus nici o restrictie. Doar ca nemtii stiu ca nemtii sunt seriosi si poate o mai freaca 6 luni, 1 an, da dupa tot impun restrictiile.
Sunt 2 articole:

1. Vânzările de mașini diesel au pus frână în Germania

Tendinţa de scădere a vânzărilor de autoturisme echipate cu motoare diesel în Germania s-a agravat în martie, prima lună care a urmat după ce un tribunal german a decis că autorităţile locale pot interzice accesul vehiculelor diesel mai vechi.

Tendinţa de scădere a vânzărilor de autoturisme echipate cu motoare diesel în Germania s-a agravat în martie, prima lună care a urmat după ce un tribunal german a decis că autorităţile locale pot interzice accesul vehiculelor diesel mai vechi, transmite Reuters.

Potrivit datelor publicate miercuri de Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor (KBA), vânzările de autoturisme diesel în Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, au scăzut cu un sfert luna trecută, după o scădere de 19,5% în luna februarie şi una de 17,6% în luna ianuarie.

În luna februarie, cel mai important tribunal administrativ din Germania a decis că oraşele au dreptul de a interzice circulaţia celor mai poluante autovehicule diesel pentru a combate poluarea aerului. Pentru a evita scăderea vânzărilor de automobile diesel, producătorii auto, inclusiv Volkswagen şi Daimler, au prelungit stimulentele pentru cumpărătorii de noi automobile diesel. Însă, îngrijorările cu posibile restricţii de circulaţie şi oferta limitată de vehicule echipate cu cea mai nouă generaţie de motoare diesel Euro 6d vor afecta vânzările în lunile următoare, susţin analiştii.

"Pentru moment, vânzările de noi automobile diesel nu îşi vor reveni", subliniază Peter Fuss, partener la firma de consultanţă EY. "Mai degrabă, trendul descrescător va continua în lunile următoare", a prognozat Fuss, adăugând că ponderea ocupată de automobilele diesel în vânzările totale de automobile din Germania va scădea până la 25% de la 31% în prezent.

La nivel mondial există o reacţie negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat investiţiile în vehiculele electrice.

Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor (KBA) a mai informat că înmatriculările de autoturisme noi în Germania au scăzut cu 3,4% în luna martie până la 347.433 unităţi, pentru că anul acesta luna martie a avut două zile lucrătoare mai puţin decât luna martie a anului trecut, însă în primul trimestru din 2018 au crescut cu 4% în ritm anual până la 878.611 vehicule.

http://romanialibera.ro/stiinta-tehnologie/vanzarile-de-masini-diesel-au-pus-frana-in-germania-720155

---

Si UE apasa pedala de frana pentru diesel. Deja sunt sanctionate 2 tari (Polonia si Bulgaria - parca)

Tări UE, inclusiv România, ar putea fi deferite Curţii Europene de Justiţie din cauza poluării. Sunt vizate maşinile DIESEL

Comisia Europeană ar putea sesiza Curtea Europeană de Justiţie referitor la calitatea aerului în nouă ţări membre UE, inclusiv România, situaţie care ar putea conduce la instituirea de limite privind circulaţia vehiculelor diesel în oraşele mari, afirmă surse citate de publicaţia Welt am Sonntag.

Comisia Europeană ar putea sesiza Curtea Europeană de Justiţie referitor la calitatea aerului în nouă ţări membre UE, inclusiv România, situaţie care ar putea conduce la instituirea de limite privind circulaţia vehiculelor diesel în oraşele mari, afirmă surse citate de publicaţia Welt am Sonntag, scrie mediafax.ro.

Comisia Europeană intenţionează să intensifice presiunile asupra ţărilor acuzate că nu iau măsuri eficiente pentru îmbunătăţirea calităţii aerului în zonele urbane. În acest context, Karmenu Vella, comisarul UE pentru Mediu, Afaceri maritime şi Pescuit, ar putea sesiza Curtea de Justiţie a UE (CJUE) din cauza refuzului autorităţilor din ţările respective de a adopta măsuri necesare diminuării poluării, afirmă surse citate de publicaţia germană Welt am Sonntag.

Conform publicaţiei, situaţia ar putea conduce la instituirea de limite privind circulaţia vehiculelor diesel în marile centre urbane.

Comisia Europeană a anunţat oficial că urmează să decidă dacă lansează ori nu procedurile de sancţionare a celor nouă state membre UE, printre care se numără şi România, evaluate în privinţa măsurilor de îmbunătăţire a calităţii aerului în zone urbane.

La sfârşitul lunii ianuarie, Comisia Europeană a somat România şi alte opt ţări europene să prezinte măsuri pentru diminuarea poluării aerului, în caz contrar urmând să fie lansate procedurile de sancţionare. Pe 30 ianuarie, la Bruxelles a avut loc o reuniune la nivel ministerial cu reprezentanţii a nouă ţări care nu respectă normele privind calitatea aerului. Cele nouă state membre – Cehia, Germania, Spania, Franţa, Italia, Ungaria, România, Slovacia şi Marea Britanie – riscă să fie vizate de proceduri de sancţionare din cauza depăşirii limitelor stabilite în cazul poluării aerului. "Actuala Comisie Europeană a transmis în mod substanţial că vrea să aibă acţiuni majore în lucrurile de importanţă majoră. Şi nu este ceva mai grav decât pierderea de vieţi omeneşti din cauza poluării. Protejarea cetăţenilor noştri reprezintă principala prioritate a preşedintelui Jean-Claude Juncker şi a întregului Colegiu de comisari, iar acest lucru trebuie să devină principala prioritate şi în statele membre, pentru guverne şi pentru toate ministerele responsabile, fie că sunt miniştrii Transporturilor, Energiei, Industriei, Agriculturii sau Finanţelor. Credibilitatea noastră comună depinde de acest lucru", a afirmat pe 30 ianuarie Karmenu Vella, comisarul UE pentru Mediu, Afaceri maritime şi Pescuit.

La sfârşitul lunii februarie, Tribunalul administrativ federal din Germania a decis că Primăriile oraşelor germane pot dispune interdicţii de circulaţie pentru vehiculele cu propulsie pe motorină.

Vehiculele cu propulsie pe motorină vor fi interzise şi în centrul istoric al Romei începând din 2024, a anunţat primarul capitalei Italiei, Virginia Raggi.

https://www.money.ro/breaking-tari-ue-inclusiv-romania-ar-putea-fi-deferite-curtii-europene-de-justitie-din-cauza-poluarii-sunt-vizate-masinile-diesel/

TibiV

Quote from: Liviu M on April 03, 2018, 11:16:16 PM
Bateriile, sa nu uitam bateriile.

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-22377983-mina-din-suedia-redeschide-datorita-cererii-pentru-materiale-necesare-bateriilor-masinile-electrice.htm

Quote
O mină din Suedia care s-a închis acum 17 ani se pregătește să-și reia operațiunile datorită cererii de grafit care să fie folosit la fabricația bateriilor pentru mașini electrice, scrie Bloomberg. În mai multe locuri din Europa se pregătesc noi mine, iar cererea pentru materiale precum cobalt și litiu schimbă peisajul industrial, În prezent sunt trei milioane de mașini electrice în lume, dar estimările arată că vor fi sute de milioane în 2040.

Mina Woxna, situată la 250 km de Stockholm, a fost închisă în 2001 din cauză că prețul grafitului a scăzut. Acum, o companie canadiană se pregătește să reia operațiunile, mai ales că grafitul, celebru pentru utilizarea sa la creioane, este o componentă de bază pentru bateriile mașinilor electrice.

Grafitul este un mineral folosit mai ales în industria siderurgică unde izolează furnale, iar conform șefului Leading Edge, compania care relansează mina, la o baterie de Tesla care costă 20.000 de dolari, grafitul "contribuie" cu 1.200 dolari.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

"În plus, Europa are o problemă fiindcă nu are fabrici mari de baterii și depinde de China, astfel că au fost numeroase apeluri pentru ca mai multe companii mari să investească împreună pentru capacități de producție. Deja au fost anunțate investiții în Polonia și Germania pentru producția de baterii și mașini electrice."

Adica iarna nu e ca vara? Au fost luati prin surprindere?  :lol:

Ionut

STUDIU: Şoferii români alocă în medie 800 de lei pentru pregătirea maşinii la început de primăvară

Şoferii români alocă, în medie, 800 de lei pentru pregătirea maşinii după terminarea sezonului rece, iar cele mai multe defecţiuni apar la sistemele de direcţie şi suspensie, potrivit estimărilor AutoEco.ro, unul dintre cele mai mari magazine online de piese şi accesorii auto din România. Suma este în creştere de la an la an, pe fondul învechirii parcului auto, fapt generat inclusiv de creşterea numărului de autovehicule second hand achiziţionate. "În general, din motive financiare sau care ţin de confortul personal, posesorii de maşini amână verificarea autovehiculelor până la terminarea sezonului rece, chiar dacă primele semne ale unor defecţiuni apar mai devreme, astfel că cele mai multe operaţiuni de verificare şi reparare au loc la începutul sezonului cald. Dacă aceste operaţiuni nu ar fi amânate, costurile de pregătire a unei maşini după terminarea sezonului rece ar scădea cu aproximativ 30%", spune Costin Stan, director general al AutoEco.ro.

News.ro

Cristi N

Dieselul nu prea vrea sa moara curand

Pe scurt, din 2017 limita de NOx la masinile noi lansate pe piata este de 168mg/km, din 2020 va fi de 120mg/km, iar tehnologia dezvoltata de Bosch se lauda ca poate sa scada pana la 13mg/km. Oricm cheia e acel: "pana la", mai jos recunosc ca in conditii mai dificile au avut ~40mg/km  :D
Tehnologia imbunatateste sistemul de injectie, admisia de aer si tine sub control mult mai bine temperatura motorului.

Articulul complet in lb. engleza: link


voicul

^Oricum si cu 40mg tot e bine. Nu stiu ce sau cate motoare pe benzina scot acum 40mg.

Daca combini cu ceva micro hybrid sau hybrid, deja iar se schimba trendul de pe benzina inapoi pe diesel.

voicul

#460
Pana la revolutia diesel ... un articol, cu 3 - 4 idei anudante din diverse parti si cu 7 - 8 concluziii posibile.
In mare presupun ca se refera ca VW va cumapra masinile din orasele care urmeaza SA (ca pentru moment nu a interzis nimeni).
Presupun ca face buy-back si le vinde in tari permisive ... gen RO.
"Cea mai mare fabrică de automobile de acest tip din Germania începe înlocuirea maşinilor" - cred ca se refera la schimbare din fabricile din Saxonia care vor produce (doar) masini electrice.


Sfârşitul erei diesel!
Cea mai mare fabrică de automobile de acest tip din Germania începe înlocuirea maşinilor
Volkswagen va începe, din 1 mai, achiziţionarea şi înlocuirea automobilelor diesel noi sau aproape noi, din oraşele germane care interzic maşinile diesel pentru a reduce poluarea, relatează BBC.

În momentul de faţă, numai autovehiculele achiziţionate după luna aprilie vor fi eligibile în program. Singura menţiune venită din partea companiei este obligativitatea clienţilor de a cumpăra un alt autovehicul de la acelaşi dealer.

Volkswagen va aplica această măsură numai în Germania, dar, în cazul în care interzicerea motoarelor diesel se va extinde şi în alte ţări, compania ar putea aplica dispoziţia şi în afara graniţelor.

Gigantul auto şi-a extins, de asemenea, o schemă de eliminare a maşinilor diesel mai vechi, până în vară. Schema este asemănătoare cu cea a altor producători de automobile din Germania şi oferă bonusuri clienţilor care comercializează autovehicule diesel. Prin această acţiune, Volkswagen spune că a recuperat din august anul trecut şi până acum aproximativ 120.000 de vehicule diesel vechi.

https://www.money.ro/sfarsitul-erei-diesel-cea-mai-mare-fabrica-de-automobile-de-acest-tip-din-germania-incepe-inlocuirea-masinilor/

voicul

Enervat de titlul de cancan de -1leu nu l-am mai pus!  :lol:

Producătorul auto nipon Nissan a decis să renunţe la vânzarea de automobile echipate cu motoare diesel pe pieţele europene, pe fondul reglementărilor stricte de mediu şi pentru a-şi concentra resursele pe dezvoltarea vehiculelor electrice, au declarat pentru Kyodo surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Şi Toyota Motor anunţase că nu va mai lansa noi vehicule diesel, cu excepţia camioanelor, în timp ce alt grup nipon, Subaru, a decis să renunţe din 2020 la vânzarea maşinilor diesel în Europa şi Australia.

Nissan livrează o gamă largă de modele în Europa, inclusiv popularele SUV-uri.

Până în 2025, Nissan vrea ca jumătate din vehiculele sale vândute pe piaţa europeană să fie electrice.

Nissan a investit masiv în noile tehnologii iar modelul său de vârf - Leaf - este cel mai bine vândut automobil 100% electric la nivel mondial.

Alianţa dintre Renault, Nissan şi Mitsubishi este probabil cel mai avansat şi mai profitabil producător auto în ceea ce priveşte fabricarea maşinilor electrice, a afirmat recent preşedintele alianţei, Carlos Ghosn.

Alianţa, care a început procesul de electrificare din 2008, a anunţat în 2017 că va produce 12 noi maşini electrice în următorii cinci ani. Carlos Ghosn a declarat că este nevoie de timp să faci bani din maşinile electrice dar alianţa domină afacerea.

"Suntem probabil cel mai avansat producător auto în privinţa costurilor maşinilor electrice şi am anunţat deja în 2017 că suntem probabil singurul grup auto care începe să facă bani din vânzarea maşinilor electrice", a afirmat Ghosn. Acesta a adăugat: "ştim că durează până când începi să faci bani din vânzarea maşinilor electrice. Cred că noi suntem mult în faţă".

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Nissan controlează grupul auto nipon Mitsubishi Motors printr-o participaţie de 34%.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

http://www.capital.ro/nissan-renunta-la-vanzarea-masinilor-diesel-in-europa.html

voicul

Dieselgate revine: autoritățile germane suspectează că Audi A6 și A7 au utilizat un alt dispozitiv de trucare a emisiilor

Autoritățile germane au lansat o investigație pentru a afla dacă modelele Audi A6 și A7 utilizează un dispozitiv pentru trucarea emisiilor diferit de cel care a condus la apariția scandalului Dieselgate.

Într-o perioadă în care efectele scandalului Dieselgate sunt resimțite din plin de industria auto printr-o scădere accelerată a vânzărilor de mașini cu motoare diesel, Autoritatea de Transport din Germania (KBA) a început o nouă investigație.
De data aceasta, vizate sunt modelele Audi A6 și Audi A7, despre care KBA suspectează că utilizează un alt tip de dispozitiv de păcălire a testelor de emisii, diferit de cel care a condus inițial la scandalul Dieselgate.

Informația a fost dezvăluită de publicația germană Der Spiegel, care îl citează pe un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Germania. "KBA a inițiat o audiere oficială pe baza suspiciunilor legate de un dispozitiv de pacare a testelor de emisii pentru modelele A6 și A7 echipate cu motor diesel V6 TDI", precizează acesta.

Der Spiegel estimează că în Germania există circa 30.000 de unități A6 și A7 care ar putea fi afectate de noul scandal. Publicația susține că un recall pentru toate aceste unități este "extrem de posibil", existând șanse să fie extins și în afara Germaniei. "Criza diesel nu s-a încheiat pentru Audi. Noi recall-uri nu ar trebui privite ca o consecință a lipsei de acțiune. Din contră, ca un rezultat al educației consecvente", a precizat un purtător de cuvânt al Audi fără să intre în detalii pe marginea acestui subiect.
http://www.automarket.ro/stiri/dieselgate-revine-autoritatile-germane-suspecteaza-ca-audi-a6-si-a7-au-84365.html

cristi5

#463
Un amanunt interesant: Tesla model 3 a primit cele mai multe depuneri de avans in primele 10 zile (180 mii)

Pe locul 2 cu 80000 este un model revolutionar lansat in 1955. Spre deosebire de Tesla, s-au si livrat. Hai sa va vad

cristi5

#464
^

Premiera introdusa pe acelasi model in anii 60



Multe marci au adoptat inovatiile acestui model, la masinile fabricate in Romania au ajuns (unele) abia in anii 2000... Unele inovatii din pacate nu se mai practica desi nu exista in industrie nimic cu aceeasi functie si performanta (o soarta similara cu Concorde sa zicem)