Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Francezii au adus multa inovatie in piata.
In anii 90 am vazut primul Citroen XM hidraulic (nu stiu daca ei au inventat sistemul/pus pe masini).
O alta concluzie e: aceeasi suma de bani, de la nemti iei ceva chel DAR german, si de la francezi iei extra full option si posibil sa mai ramai si cu bani in buzunar.

Alt topic:
Am dat din intamplare peste 2.0 TSI de la grupul VW ... cel de 280cp. 280 cp !!!! in 2l?!!! WOW
M-a surprins cifra.
Nu imi e rusine nici cu francezii - Renault RS - 1.6 - 220cp!!! (atat are un prieten pe un motor de 3.0l, masina avand doar 10 ani ).

yetiman

#467
Chiar pe Citroen DS a fost instalat sistemul hidraulic de suspensie.  :) [hidropneumatic, ca sa fim mai exacti]


QuoteThe car featured a novel hydropneumatic suspension including an automatic leveling system and variable ground clearance,[19] developed in-house by Paul Magès. This suspension allowed the DS to travel quickly on the poor road surfaces common in France

Sursa Wikipedia
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

#468


Pe langa suspensia hidropneumatica (intr-o epooca in care alte marci nu aveau nici roti independente, de ex. Dacia berlina a avut osie rigida pe spate pana a incetat productia) care tinea masina orizontala indiferent de pozitia rotilor (adica nu  contau gropile), DS avea directie asistata de acelasi sistem hidraulic, care schimba si vitezele (decuplarea se facea automat). Aceesi pompa hidraulica actiona si franele. Nu-i rau deloc pt anii 50.

A fost prima masina cu frane cu discuri , faruri directionale, si alte inovatii. A doua masina cu tractiune pe fata si caroserie autoportanta, dupa Citroen Traction Avant (1934)

Din pacate in anii 70 Citroen (detinuta de Michelin) a dat faliment pt ca nu avea modele de marime mijlocie gen Renault 12 sau Peugeot 304 (aveau celebrul 2CV si DS). Modelul SM care trebuia sa fie succesor (motor V6 de Maserratti) a fost lovit de criza petrolului (V6 si motorul rotativ pe care l-au incercat consumau foarte mult). A fost cumparata de Peugeot si perioada inovatiilor a luat sfarsit, dar sistemul hidropneumatic a rezistat pana in anii 2000 (SM, CX, BX, XM, Xantia, C5, C6). In anii 60 Rolls Royce a cumparat licenta sistemului.

TibiV

Inovativa, performanta, dar... urata !

Mie niciodata nu mi-a placut aspectul masinii aleia...
Insa asta este chestie de gusturi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Volvo, acest GIGANT, are o productie aproape cat copilul mic a lui Renault numit Dacia.

Noul model de sedan S60 va fi lansat în următoarele săptămâni şi va fi primul model al Volvo fără opţiunea de diesel, a transmis compania din Gothenburg, Suedia.

În timp ce Toyota Motor şi Nissan Motor au decis să renunţe la motoarele diesel în contextul unei cereri scăzute, motoarele diesel au reprezentat 70% din businessul Volvo în Europa anul trecut. Pentru Toyota, a reprezentat doar 10%.

,,Viitorul nostru este electric şi nu vom continua să dezvoltăm o nouă generaţie de motoare diesel", a transmis Hakan Samuelsson, CEO al Volvo. ,,Vom înlocui maşinile care au doar motor pe combustie internă cu versiuni hybrid pe bază de petrol ca o opţiune de tranziţie în drumul spre electrificare totală".

http://www.mediafax.ro/economic/un-nou-gigant-auto-anunta-ca-va-renunta-la-motoarele-diesel-in-europa-17219101

voicul

GAME OVER!

Țara din UE unde s-a inventat motorul diesel interzice mașinile pe motorină. S-a început amplasarea marcajelor rutiere

În luna februarie a acestui an, Tribunalul administrativ federal din Leipzig a decis că interzicerea accesului autovehiculelor diesel în centrul oraşelor este legală, în anumite condiţii.

Deşi decizia Tribunalului din Leipzig viza în mod direct doar două oraşe (Dusseldorf şi Stuttgart), care puteau pune în practică astfel de interdicţii, hotărârea curţii deschidea calea pentru ca şi alte oraşe din Germania să introducă restricţii pentru utilizarea automobilelor diesel.

În motivaţia de 30 de pagini publicată vineri, Tribunalul administrativ federal din Leipzig a precizat că nu ar trebui să existe perioade de graţie pentru introducerea interdicţiilor de circulaţie. 'Astfel de restricţii nu merg dincolo de alte interdicţii care sunt justificate de legislaţia rutieră şi pe care automobiliştii trebuie să le accepte', apreciază Tribunalul administrativ federal, scrie agerpres.

Introducerea cu efect imediat a unor interdicţii de circulaţie cu privire la drumurile sau secţiuni de drum importante ar fi legitimă şi ar putea afecta toate modelele, exceptând cele care îndeplinesc standardele de emisii Euro-6, se arată în motivaţia tribunalului. Pentru zonele metropolitane mai mari, care cuprind mai multe drumuri şi străzi, tribunalul a recomandat o implementare treptată a interdicţiilor, începând cu automobilele diesel mai vechi care îndeplinesc standardele de emisii Euro-4.

Această decizie este ultima acţiune de reglementare care vine ca urmare a scandalului dieselgate care a izbucnit în 2015 când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale automobilelor echipate cu motoare diesel.

Miercuri, autorităţile din Hamburg, al doilea cel mai populat oraş din Germania, au anunţat că au început să amplaseze marcaje rutiere prin care să pună în aplicare interdicţia de circulaţie a automobilelor diesel mai vechi iar autorităţile locale se aşteaptă ca restricţiile să intre în vigoare de la finele acestei luni.

Construcţii europeni au investit sume importante în motoarele diesel. Decizia Germaniei de a permite oraşelor să interzică circulaţia automobilelor diesel mai vechi ar putea avea implicaţii ample pentru viitorul industriei auto.

Deşi mai mulţi producători auto au decis să renunţe la motoarele diesel nemţii de la Bosch încearcă să salveze aceste motoare introducând pe piaţă o soluţie revoluţionară. Aceasta poate reduce emisiile de noxe de zece ori şi poate fi implementată imediat.

http://www.capital.ro/decizie-orasele-pot-interzice-automobilele-diesel-cu-efect-imedi.html

voicul

Drama! O sa fie oameni care nu o sa mai poata sa zica ca au realizat in viata: 1098420 schimbari de viteza!  :lol:

Primul producător care ar putea renunţa la transmisiile manuale

Subaru ar putea elimina cutiile de viteze manuale în favoarea liniei sale de transmisii CVT, pentru a îmbunătăţi sistemele de siguranţă ale maşinilor.

Tehnologia Subaru Eyesight, care utilizează senzorii pentru controlul direcţiei sau a vitezei de croazieră, va fi îmbunătăţită pentru a susţine nivelurile în creştere ale automatizării. Dar se înţelege că acestea nu pot fi proiectate pentru maşinile cu transmisii manuale. Acestă decizie este doar unul dintre paşii pe care Subaru îi face pentru crearea "celei mai sigure maşini din lume".

După cum spune şi numele, transmisiile cu variaţie continuă (CVT), comparativ cu transmisiile cu rapoarte fixe, îşi modifică raportul de transmitere continuu între o valoare minimă şi maximă. Transmisiile clasice mecanice, fie că sunt automate sau manuale, au un număr finit de rapoarte iar schimbarea acestora se face în salturi. Teoretic o transmisie cu variaţie continuă are un număr infinit de rapoarte.

Transmisia unui automobil mai are în componenţă, pe lângă cutia de viteze, un dispozitiv de cuplare (ambreiaj sau hidrotransformator) şi un diferenţial. Variaţia continuă a raportului de transmitere se face în cutia de viteze, numită şi variator de turaţie.

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/primul-producator-care-ar-putea-renunta-la-transmisiile-manuale-17058305

kitsune

Aiurea, "număr infinit de rapoarte"! Se pleacă de la un raport minim până la un raport maxim. Deci: un număr finit. Doar că variația e continuă, nu în trepte.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

#475
Continuu = infinit

Mininim si maxim= marginit

Un exemplu timpuriu e o curea de transmisie intre doua roti cu diametru variabil (asta foloseau camioanele DAF Variomatic). Cele doua roti isi schimba diametrul deodata: cand una creste diametrul, cealalta scade, sa ramana cureaua intinsa. Intre diametrul minim si cel maxim al unei roti exista o infinitate de diametre posibile.



https://en.m.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission

TibiV

Quote from: cristi5 on May 31, 2018, 09:43:52 PM
Continuu = infinit

Mininim si maxim= marginit
Aici te contrazic.
Orice interval marginit poate avea un numar diferit de puncte, in functie de cum definim punctele...
Mai exact intre -1,5  si + 1,5  avem:
a/ 3 puncte daca punctele apartin multimii numerelor intregi
a/ 2 puncte daca punctele apartin multimii numerelor naturale
c/ o infinitate de puncte daca punctele apartin numerelor reala (oricare ar fi Epsilon....)

Dar articolul este o prostie.
Mai mult ca sigur autorul a facut ceva "stiinte umane", in orice caz nu inginerie...

Iar schema ta este "clasica", cam de pe vremea "Revolutiei industriale" aduse in industria textila britanica de "masina cu abur" a lui James Watt...

Ca tot veni vorba de industria textila britanica...
Stie cineva care este mai mare: un burgiu ("drill") SWG 14 sau un SWG 6 ? Si de ce ????....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

SWG 6 e mai mare decat SWG 14  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Coreeeeect !
:cheers:

Dar daca imi spui si de unde vine, ma imbat !.....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

^^^ Fără a mai cita din postările de mai sus şi fără intenția de a stârni o polemică, da, teoretic variația rapoartelor de transmisie este infinită între cele două puncte de minim şi maxim. Dar practic e finită datorită dimensiunilor constructive şi a limitărilor constructive. Normal că proiectarea se face cu modele teoretice, în practică însă, nu poți muta "cureaua" cu 0.0000001 mm (tendință spre infinit), o muți cu o distanță finită, dată de construcția actuatorului respectiv.
Dar nu asta contează, discuția legată de infinitatea de puncte e pur academică. Contează variația continuă a raportului de transmisie comparativ cu variația în trepte a cutiilor cu pinioane (manuale sau automate). De aici apar avantaje şi dezavantaje. Unul din dezavantajele CVT e faptul că există posibilitatea ca motorul să ajungă în parametri care nu sunt chiar benefici. La motoarele mici nu se simte (se poate neglija), dar la motoarele mari există aşa numitele turații critice ale motorului, care trebuie evitate. Funcționarea indelungată la aceste turații dăunează foarte mult.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence