News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

nirolf

După azilele groazei urmează trenurile groazei:

QuoteMai mulți copii au leșinat într-un tren din cauza căldurii. În vagon erau peste 36 de grade și nu se puteau deschide geamurile

Mai mulți copii au leșinat din cauza căldurii excesive în trenul IR 1589 care a plecat din București Nord și trebuia să ajungă la Constanța.

Trenul a oprit în stația Fetești unde mai multe echipaje de ambulanță așteptau pentru a acorda îngrijiri medicale acestora.

Copiii au primit apă și gheață din partea CFR.

O profesoară a fost preluată de ambulanță.

Din Fetești, trenul s-a pus în mișcare cu 40 de minute întârziere.

Într-un final, la 19.30, trenul a ajuns în Gara Constanța, iar copiii au fost preluați de către părinți.

Potrivit martorilor în tren erau aproximativ 36 de grade și nu se puteau deschide geamurile.


Sursa

misiekwas

Întrebate din curiozitate. Știu ca reconstrucția de linii de la zero stârnește alergie după experienta de la coridorul Curtici-Constanța, dar as vrea sa intreb: ce linii realistic vorbind ar trebui sa fie reconfigurare asa ca să fie valorificate? Eu ma gândeam de exemplu la Centura de Est al Bucureștiului.

motorzbh

Se face toată centura Bucureștiului gen coridor in mai multe etape.
Dupa care o sa mai facem o centura paralele cu asta noua presupun...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

misiekwas

#3889
Să fie clar: nu spun ce o sa facă cfr, dar ce ar merita să facă ;) QW sunt un lucru bun dar pe termen mediu către lung bănuiesc ca exista linii care chiar ar merita refacere totala de la zero, chiar dacă probabil nu ar consuma atate resurse per total decât coridorul.

alinuttt

Depinde ce înțelegem prin refacere de la 0.
Dar dacă ne referim la modernizări care implică fie viteze maxime de 160 kilometri la oră pentru trenurile de călători sau 120 km/h după caz, sunt mai multe proiecte care au finanțare europeană(PT,CEF,PNRR): Episcopia Bihor-Cluj Napoca, Arad-Caransebeș, Caransebeș-Craiova, București-Giurgiu. La astea se adaugă ce avem acum în șantier și vreo 600 de km de proiecte QW și reînnoire completă a liniei București-Pitești.

misiekwas

#3891
Caransebeș-Craiova îmi se pare cea mai aproape pentru ca pe alocuri va necesita o ruta noua (Balota). Ma gândeam fix nu despre QW, dar intervenția mult mai radicala, de fapt demontat vechea linie, schimbare de geometrie, cu tot cu birocrație, a etc. Pe scurt, linii care ar trebui sa fie refăcute practic de la temelii, nu neapărat la standardul 160 km/h, dar cele unde asemenea intervenții radicale s-ar justifica.
De aia menționez centura de est: ar fi extrem de folos linia aia, dar pentru a funcționa ok-ish ar trebui practic înlocuit și modificat tot, practic o noua linie.

misiekwas

^poate o sa dau un exemplu care mi-a inspirat aceasta întrebare: Varșovia Principala (Warszawa Główna), care pana 1976 a fost principala statie în orașul. Însă, fiind o stație infundata, în 76 funcțiunea asta a fost preluata de Varșovia Centrală (lunga distanță) și Varșovia Centru (Śródmieście) pe linia diametrala orașului, WG fiind închisă în 1997 și transformata în Muzeul Feroviar. Căile ferate erau atunci în declin și conexiunile de la WG nu prea aveau rost. Fast forward pana 2019: cadența de trenuri pe magistrala diametrala este de 4 minute, pe lunga distanță cam acelasi. Apare propunerea de a repune în funcțiune WG pentru parte din trenuri suburbane, dar problema este ca pentru aceasta trebuie reconfigurata total infrastructura, inclusiv trebuie construit viaduct feroviar între WG și linia su urbana peste sinele de lunga distanță și viitor HSR. Deci, chiar dacă legătură a fost in teorie repusa în funcțiune, vorbim despre infrastructura noua și construita practic de la 0 cu alte principii. https://kurier-kolejowy.pl/img/394e3473002bf47e043e2aa7ba8b0045.jpg

alinuttt

Pentru trenurile de călători Gara de Nord este amplasată ideal. Fiind în zona centrală, toate trenurile interregionale și o parte însemnată din trenurile de navetă au ca destinație GdN.
Personal nu văd la ora asta o utilitate a unei investiții însemnate în centura capitalei.

misiekwas

#3894
^Este amplasată ok, dar nu va putea să crească capacitate cu mult, fiind gara infundată ceea ce impune limite la numărul de trenuri pe care poate sa deservească. Ceea ce în perspectiva de creșterea circulației mai ales locale/regionale va deveni o problema majora, de ex. dacă vom aborda serios ideea ft necesara de tren metropolitan. De aia vom avea nevoie de centura, pentru a dispersa trafic de călători, dar și pentru ca nu are sens ca trenuri de navetă sa ocolească orașul pentru a ajunge la GdN și sa blochează platforme de trafic de distanta lunga.
În ceea ce privește centura, cred ca investiția va fi necesara pe termen mediu (chiar dacă nu constituie o prioritate 0 acum), ca parte a strategii integrate de transport în regiunea (București-Ilfov, dar și mai departe). Bineînțeles, aia actuala nu poate sa ajute, dar reconstruita (cu stații noi și conectarea cu stb/metrou) ar fi de mare folos. Și cum am spus, nu-i numai vorba de Centura, ci de exemple de linii unde chiar reconstrucția totala ar permite valorificarea legăturii feroviare.

AndreiB

Gara de Nord are 18 peroane (14 in grupa A si 4 in grupa B). Cu putin efort si demolarea muzeului Feroviar, se mai pot adauga 2 linii cu o lungime sub 400m.

20 de linii ar trebui sa poata sa deserveasca cel putin 40tph lejer, cu cu o intrare in Gara optimizata.

Luati si adunati potentialul de trafic feroviar de lunga distanta + scurta distanta. Mie imi iese lejer sub 40tph.

dan tm

Grupa B are de fapt 5 linii.

numerotarea acolo e bestiala

De la  stînga la dreapta linia 5, linia 3, linia 2, linia 1, linia 4.

misiekwas

Sunt sceptic. În momentul de față, iese sub 40 tph, însă dacă va creste numărul de trenuri locale (ceea ce este conceput, țin pumnii) va deveni extrem de aglomerat pentru ca pentru ca ai nevoie de cadența suficienta pebtru a-și îndeplinească rolul (vezi trenul la Otopeni) + revine legătură prin Progresu la Giurgiu. In plus, centura trece aproape de zone care au multe constructii în ultimii ani și îmi se pare justificat ca să ne gândim la mai mult decât Gară de Nord (care rămâne gara principala, bineînțeles). Cum am spus, nu pentru acum, dar pe termen mai lung.

motorzbh

Decat sa darami Muzeul CFR mai bine mai faci niște linii în Basarab.

dan tm

Unde? ca te pomenesti ca o fi teren privat. O:-)